wallium Postad 9 Maj , 2009 Rapport Postad 9 Maj , 2009 Har nu börjat spela poker igen, och har precis bytt från bwin till titan. Någon som har någon erfarenhet av titan? Vilka böcker rekomenderas? Spelar just nu TH no limit på en låg nivå för att komma in i de, kan ni ge några tips på vad man ska tänka på. Grymt bra sida detta, alla verkar vara väldigt hjälpsamma:-) Citera
mceot Postad 9 Maj , 2009 Rapport Postad 9 Maj , 2009 bluffa inte på låglimit satsa alltid om du har en bra hand (slow play funkar inte) de synar ändå Citera
Starfitter Postad 10 Maj , 2009 Rapport Postad 10 Maj , 2009 Ska väl vara ganska bra värde på titan men har inte spelat där själv. Tips är väl att skaffa Holdem manager eller dylikt och sen läsa lite olika trådar, dagböcker eller hand historiker på forumet. Sen spela tight och mycket så ska de nog gå bra =) Citera
norris Postad 10 Maj , 2009 Rapport Postad 10 Maj , 2009 Våga värdebeta mer, tänk på position mer. Använd ett program som PT3/HM, så du efter en session kan kolla igenom dina händer. Försöka se i vilka situationer du ofta förlorar pengar osv, läs om det. Läs handdiskussioner, läs om BR-management, osv. Citera
wallium Postad 11 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2009 Väldigt tacksamm för svaren Ska försöka kolla över mina händer lite, och även plugga på lite Några tips på bra böcker för nätpoker? Citera
dafvor Postad 11 Maj , 2009 Rapport Postad 11 Maj , 2009 Strunta i böcker imo. Det finns hur mycket som helst andvändbart på nätet. Kolla på 2+2. Annars är det typ all about position som gäller. Citera
wallium Postad 11 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2009 Ok.. 2+2? Har precis fastnat för omaha, några tips? Hur får jag det att funka med pt3 och omaha? Tack för hjälpen Citera
Drunken_Penguin Postad 11 Maj , 2009 Rapport Postad 11 Maj , 2009 Ok.. 2+2? Har precis fastnat för omaha, några tips? Hur får jag det att funka med pt3 och omaha? Tack för hjälpen 2+2. Angående Omaha, ta det jäkligt lugnt i början innan du behärskar spelet. Det är ett helt annat spel än Texas. Edit: angående PT3 så får du köpa till PT Omaha för att det ska fungera. Citera
Mr_Tight Postad 11 Maj , 2009 Rapport Postad 11 Maj , 2009 Ok.. 2+2? Har precis fastnat för omaha, några tips? Hur får jag det att funka med pt3 och omaha? Tack för hjälpen http://forumserver.twoplustwo.com/ Nybörjartips avseende omaha: 1. Dra endast mot nöthänder (ej damhöga färger t.ex.) 2. Betta starka drag på samma sätt som starka färdiga händer. 3. Spela tight preflopp så blir besluten MYCKET lättare (max 30% VPIP). 4. Spela ENDAST monster-starthänder från tidig position och från blindsen 5. Spela låga set med STOR försiktighet. 6. Skaffa Poker Tracker Omaha eller Omaha manager. 7. Topp tvåpar är ingen nöthand. 8. Slowspela aldrig, de synar ändå så låt dem betela med sämre hand eller drag. 9. Försök "acceptera" att du kan förlora 5-10 inköp ganska snabbt utan att ha spelat dåligt. Lycka till Citera
Recommended Posts