Gå till innehåll

Vilka stats på HUD i HM ?


mukkitre

Recommended Posts

Vilkas stats ska man ha att visa på HUD i Holdem Manager och vad betyder de olika statsen. Förstår att det är väldigt relativt, men jag är helt färsk inom cash och holdem manager. Ville mest se vad för hjälp det kan ge mig. Testar mig fram med att spela 4 bord på väldigt micro nivåer 02-04 cent.

 

Vet att det egentligen är väldigt abc poker där men skadar inte att testa tracker program. Antar att det blir lättare att kritisera sitt eget spel och få AHA upplevelser ;)

 

Tack för hjälpen.

 

Så några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd ett löpande medelvärde på under 30 händer för V$PIP, PFR och bordets snittpott för att snappa upp motspelarnas tempo och bordsdynamiken.

 

Låter vettigt, problemet i detta fall e ju att jag är helt grön på detta, har du kanske lust att förklara med ingående?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla bra tips, keep em coming. Tänk också att vi pratar totalt basic här, behöver nog på den nivån inte jätte avancerade stats, är rätt säker på att en 5 olika stats är det mesta, så keep it simple, och någon får gänra förklara också vad de olika statsen betyder.

 

Säkert fler nybörjare i framtiden som kommer undra liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vpip, pfr och 3bet är de enda som är ett måste. AF är otroligt svår att tolka och därför bara distraherande enligt mig.

 

Ok tänkte något sådant, så vpip är väl frivilligt lägger i potten? vad menas närmare med det?

 

Pfr är pre flop raise?

 

Och 3bet ja det säger sig självt.

 

Vad tror ni om att även ha med c-bet? Borde ju vara rätt viktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nu gjorde jag en egen HUD, dock två stycken problem. Av någon anledning är det fel HUD som kommer fram på borden, samt att placeringen av HUD är ngt fel, vissa spelare är typ utanför bordet kan man säga.

 

Jag är verkligen helt lost på detta. Några snabba tips på vägen för ovan problem?

 

Spelar på entraction / b2b

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hands, VPIP, PFR, AF och 3Bet är väl det mest grundläggande du kan använda i början.

Sen kan du även fylla på med en hel del viktiga post flop stats när du tycker att du har preflop spelet klart för dig.

 

AF är väl väldigt överflödigt, det lär inte vara så många som är "regs" på NL4 så man kan få en väldigt stor samplesize.. speciellt inte heller för någon som är färsk inom HUD osv :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...