henjon Postad 1 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2009 Så börjar månaden med mer normala pokervillkor då... Börjar med att sätta ett nytt personligt rekord i den ädla DoN-grenen "Hur stor stack kan du ha och ändå busta?" Var uppe på 4300 och åkte ändå ut efter att ha låtit den sjunka till 2800, pushar med ATs med bb=400 och får syn av KK som står. 900 kvar i stacken och 22 nästa hand. Push och ny syn, denna gång av AQ som träffar båda sina kort redan på floppen. Ner med rullgardinen... Busto i en turre också med en jävla fisk som gjorde apsyner och träffade. Till slut QQ som pushar och får syn av KK. ITM på 2 av 4 dock. Nu slask i två $11-turrar. Tjejen gick på en spelning så här är lugnt och skönt Citera
henjon Postad 1 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2009 ... och då var det dags för nästa kapitel i serien "idiotsyner vi minns" Nisse aggrofisk synar push 4xxbb med 42o mot min AK, träffar två tvåor på floppen och tar min stack. Säga vad man vill om dessa spel, men det är liksom rätt svårt att sätta turfisken på en rimlig hand när det hela utvecklar sig så. Oflytet i turrar fortsätter - det är märkligt hur jag åker dit gång på gång och att det 9 gånger av 10 INTE är legitima, vettiga spelare utan sinnessjukt dåliga fiskar som har apflyt när de överspelar sina skithänder. I en annan sekvens idag kom floppen 6:a hög och jag fick syn av en kille som senare visade sig ha gått med i en höjd pott med 97o och dessutom synade min potthöjning med sin eländiga hålstege. På turn och river kommer på 9:or... Citera
henjon Postad 1 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2009 haha... träffar nötfärgen allin men åker ändå ut när den synande motspelaren med AK lyckas träffa ett ess och TRE fyror på bordet. Det var en sån där klassiker ni vet när inte hjärnan hänger med, man ser sin nötfärg sitta och en massa lågt skräp på bordet och man höjer näven samtidigt som man får se hur potten utan att man förstår varför åker över till motspelaren. Hur FAAAAAAAN kan AKo vinna den här? Och så ser man de tre fyrorna... Nåja, $36 iaf i en artonmanna, vilket gör att dagens Everestlir ändå går lillplus ($2) Jag får annars verkligen fortsätta äta upp gårdagens flyt som nu är utraderat helt på turkontot. Bust med 88 i turre 3 när KK var emot. I turre 4 kommer också 88. Jag är ganska shortstackad efter totalt kompletta bajskort och sitter i BB med M=9 så jag pushar naturligtvis tillbaka. Motspelaren har 77. Jag hinner dock knappt tänka att jag nu har turen på min sida innan floppen kastar upp två sjuor. Själv har jag inte haft ett fyrtal på två månader... Och där åkte jag ut i sista SnG:n (den jag var uppe med 8:or mot kungar). Verkligen inget flyt alls nästan ikväll - det jag vunnit har jag vunnit tack vare motspelares misstag. Stänger igen pokerbutiken hursomhelst eftersom det helt uppenbart inte är min kväll - kunde inte överleva en enda jävla timme ens i nån av de fyra MTT:erna. Känns dock i sanningens namn som att jag överspelade några händer också och därmed bidrog till min egen olycka. 1 augusti: $48 (5 SnG - 2 ITM; 4 MTT bajsbust; Total insats inkl rake: $110) Månadsresultat: $48 Handbetyg: DoN: 5-2; totalt 316 spelade 190 cashade Citera
henjon Postad 2 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2009 Idag går stimmen av mellan- och sydeuropeisk synfisk täta på Ongame och några riktigt usla DoN-syner har skickat ut mig ur flera turneringar. Jag menar: Om man sitter i mellanposition i en DoN med 7 personer kvar och ligger ganska bra till (3:a tror jag han var) och riskerar runt 60% av sin stack, vad driver en då till att trycka på synknappen med ATo mot en push? Svaret är väl att man inte har en aning om vad man pysslar med. Jag hade 77 och floppen kom 333, men på river landade ett ess och så var den sagan slut. Har köpt pokertracker nu och lyckats importera alla händer jag inte fick in under trialperioden. Dock inte fått igång HUD:en ännu. Tvärtom så tvingades jag stänga PT för att Ongameklienten kraschade gång på gång när den rullade i bakgrunden. Nån som har några tips? Söndagsmiddag: Spaghetti&köttfärssås som jag INTE behövde delta i tillagningen av. Nöten! Citera
henjon Postad 2 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2009 liksom igår är jag efter rushen i fredags återigen inne i ett stim av spel där jag bara kan vinna på andras misstag - allins går åt helvete i princip hela tiden. Idag har jag varit dominerad 4-5 ggr av högre par utan att träffa något tills jag fick KK på ett 30-manna SnG och får två synare där vi kontrahöjer varann allin preflop. synarna visar AJ och JJ. Floppen kommer 768. När turn kommer en 9a får jag den där otäcka vissheten igen att en tia kommer att falla på river. Och visst gör den det... Bara kvar på ett bord nu där jag är short. Kompletterade eländet ovan med 55 push där lilla mörken hittade raketerna. Och eftersom det inte existerat de två senaste dagarna att jag kan dra ut eller ens träffa så är det förstås kört. Minus idag också och jag behöver inte skämma ett jävla skit för fredagens flyt eftersom det nu är konsumerat med råge. Citera
henjon Postad 2 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2009 Då summerar vi då... ingen idé att spela mer idag. Även om förlusterna inte blev så stora är jag tillräckligt irriterad över den totala motriggen och att synfiskars skitspel tycks löna sig så förbryllande ofta. Lägger därför söndagen till handlingarna och hoppas att lite mer normala tongångar hörs imorgon från kortgeneratorerna. 2 augusti $34 (10 SnG - 4 ITM; Total insats inkl rake $154) Månadsresultat: $82 Handbetyg: Nej, vi spelar "Synfiskens julafton" som pausmusik istället iväntan på dagbokens återkomst DoN: 6-2 idag; totalt 322-192 Citera
henjon Postad 3 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2009 Ongamerullen flyttad till Eurobet och jag har börjat grinda på en $250-bonus. Den kräver att jag rakar $400 på 45 dagar om jag räknat rätt, så nu gäller det att spela flitigt. Eurobetandet började trögt, men småningom gick det lite bättre och dagen slutar på ett gott plus. Förtjänsten ligger på de vanliga SnG:erna för DoN-spelet fortsätter att gå trögt. Det känns tungt när ett pucko som blir kontrahöjd allin av mig ändå bestämmer sig för att skjuta in sina återstående 1100 med KTo mot mina damer och träffar en kung på turn. Så jävla uselt spel... Dessutom också bl.a. ett par i kungar uppe mot knektar allin igen och återigen blir jag utdragen. Men men... 3 augusti $44 (11 SnG - 6 ITM; Total insats inkl rake $176) --- 2 augusti $34 (10 SnG - 4 ITM; Total insats inkl rake $154) 1 augusti: $48 (5 SnG - 2 ITM; 4 MTT bajsbust; Total insats inkl rake: $110) Månadsresultat: $38 Handbetyg: DoN: 7-3 idag (örk) för en total på 329-195 (59,3%) Citera
henjon Postad 4 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2009 4 augusti $25 (11 SnG - 5 ITM, total insats inkl rake $165) --------- 3 augusti $44 (11 SnG - 6 ITM; Total insats inkl rake $176) 2 augusti $34 (10 SnG - 4 ITM; Total insats inkl rake $154) 1 augusti: $48 (5 SnG - 2 ITM; 4 MTT bajsbust; Total insats inkl rake: $110) Månadsresultat: $63 DoN: 7-4 idag; totalt 336-199 Två pass med back på båda. Lite mer flyt när degen åker in, men det som är tungt är att det mesta jag tappar tappar jag mot fiskar - ibland monsterdito - som gör dåliga till sjukt dåliga syner men belönas med turgriseri av värsta slag. Jag får in det med i snitt 65-35 skulle jag tro; men förlorar 35-65. Samtidigt får man förstås akta sig för att inte överspela sina händer i frustrationen. Idag sitter jag i en DoN med och drygt 1600 i stack (startstack 1500) på UTG med blindar 50/100. Det känns lite för stort stackdjup för en push men jag vill ändå avblåsa synlust så jag lägger in 400. En fisk med 2500 synar från mellanposition. Vad kan karln ha? Floppen kommer tre låga spader och jag lägger in en fortsättningsatsning på halva potten. Han synar. Frågan är om jag borde låtit bli att göra det, men nej jag kan inte se att jag kan lira handen på annat vis. I varje fall kommer turn ett neutralt kort och jag bestämmer mig för att skjuta in de dryga 800 jag har kvar. Han synar ögonblickligen och visar upp... ! Vad i rödglödheta h-e får en spelare att syna med en sån hand från mellanposition när man redan sitter med en ganska trygg men inte superbra stack i en DoN? Vad rör sig inne i mörthuvudet egentligen? Fast jag vet ju svaret: Jag har ett E*S*S!!! Och min hand är SOOOOOOIIIIIITIIID!!! Och så är det ju så spännande att se vad som kommer på floppen! Kvällens sista bord lyckades jag traggla mig in i pengarna efter berg- och dalbana på ett oerhört fiskigt bord fast det var en $20-SnG. Jag orkar inte dra alla dåliga spel jag såg (mina motspelare låg på mellan -30 och -70%% i ROI) Men detta utspelade sig i varje fall i sista handen. Frågor: 1) Gör jag rätt som sätter honom allin? 2) Finns det någon rimlig anledning för honom här att syna? Borde han ha ställt från början? (då hade jag nog inte synat) Metagame: Han var storstack när vi kom in i pengarna trots väldigt passivt spel med ytterst få pusher. ITM löste han upp sig, men på föregående varv där han också höjde 3bb så foldade han mot min kontring allin (då hade jag TT) --- ***** History for hand T5-2540541-98 (TOURNAMENT: S-985-9128) ***** Start hand: Wed Aug 5 00:58:36 GMT+0200 2009 Table: Table #1 [2540541] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 200/400, ante: 40, TC) Seat 6 (Button): mellanfisken (5780) Seat 7 (SB): storfisken (5540) Seat 8 (BB): Hero (3680) --- Dealing pocket cards Dealing to Hero: [] mellanfisken raises 1600 to 1600 storfisken folds HEro raises 3240 to 3640 [all in] mellanfisken calls 2040 mellanfisken visar: () (På bordet landade så småningom 2 sexor och jag bustade) Citera
henjon Postad 5 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2009 5 augusti $19 (14 SnG - 8 ITM; total insats inkl rake $231) ----- 4 augusti $25 (11 SnG - 5 ITM, total insats inkl rake $165) 3 augusti $44 (11 SnG - 6 ITM; Total insats inkl rake $176) 2 augusti $34 (10 SnG - 4 ITM; Total insats inkl rake $154) 1 augusti: $48 (5 SnG - 2 ITM; 4 MTT bajsbust; Total insats inkl rake: $110) Månadsresultat: $44 DoN: 9-6; totalt 345-205 En rätt genomsnittlig pokerdag som synes. Kunde nog ha kommit ITM på sista bordet och bättrat på, men blev för aggressiv på en jämn bubbla och åkte ut när BB hittade KK. Irritationsmoment: Något blev fel vid registreringen på Eurobet, så min bonusperiod började löpa först idag. Lirar mer och mer på $20-nivån nu. Tycker inte att den skiljer sig från 10:an, men det kan bero på att jag inte är tillräckligt duktig själv för att se de kvalitetsskillnader som ändå väl måste finnas? Mängden av riktig idiotfisk känns dock inte mindre, snarast högre. Diskuterade detta med tjejen som tycker samma sak om sin pokersajt. Vad har läsarna för erfarenheter? Handbetyg: ja vad kan den genomsnittliga handen på plussidan vara? kanske?? Citera
henjon Postad 9 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Ligger lite efter med uppdateringarna. Å andra sidan har det inte varit så mycket spännande saker att rapportera. Tre gröna dagar, men inga storvinster så tyvärr fortfarande lillback för månaden. 8 augusti $15 (9 SnG - 6 ITM, 2 MTT-bust; total insats inkl rake $165) 7 augusti $1 (6 SnG - 3 ITM; total insats inkl rake $99) 6 augusti $16 (9 SnG - 4 ITM; total insats inkl rake $154) ----------------------------------------------------------- 5 augusti $19 (14 SnG - 8 ITM; total insats inkl rake $231) 4 augusti $25 (11 SnG - 5 ITM, total insats inkl rake $165) 3 augusti $44 (11 SnG - 6 ITM; Total insats inkl rake $176) 2 augusti $34 (10 SnG - 4 ITM; Total insats inkl rake $154) 1 augusti: $48 (5 SnG - 2 ITM; 4 MTT bajsbust; Total insats inkl rake: $110) Månadsresultat: $12 DoN: 19-11 under dessa 3 dagar för en total på 364 spelade och 216 cashade; 59,3% Citera
henjon Postad 9 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2009 Och så krånglar naturligtvis den där jävla Ongame när man har lite tid att sitta och grinda bonus. Jag blir så trött. Och mig veterligen har ingen från Ongame någonstans kommenterat eller bett om ursäkt för problemen. Iofs förlorar ju idioterna själva pengar just nu (för ögonblicket går det t ex inte att starta upp några nya SnG:er), men de borde tänka mer på sina spelare. Pokern är inne i en period där det mest är andras misstag som räddar mig in i pengarna. Handkorten är dåliga och tråkiga och jag ligger under i allin-situationerna. Har dock även spelat ut mig ur några SnG:er genom överspel/överaggressivitet vilket stör mig. På plussidan är att jag fått igång pokertracker och hittat en inställning där uppgifterna inte stör alltför mycket på borden. Har börjat inkludera uppgifterna så smått i en del beslut, och hoppas det blir mer vartefter min databas växer.Hittills har jag 15 K ongemahänder, så det finns ju en liten mån att växa i... Citera
henjon Postad 10 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2009 9 augusti $14 (11 SnG - 6 ITM; total insats inkl rake $198) -------------------------------------------------------------- 8 augusti $15 (9 SnG - 6 ITM, 2 MTT-bust; total insats inkl rake $165) 7 augusti $1 (6 SnG - 3 ITM; total insats inkl rake $99) 6 augusti $16 (9 SnG - 4 ITM; total insats inkl rake $154) 5 augusti $19 (14 SnG - 8 ITM; total insats inkl rake $231) 4 augusti $25 (11 SnG - 5 ITM, total insats inkl rake $165) 3 augusti $44 (11 SnG - 6 ITM; Total insats inkl rake $176) 2 augusti $34 (10 SnG - 4 ITM; Total insats inkl rake $154) 1 augusti: $48 (5 SnG - 2 ITM; 4 MTT bajsbust; Total insats inkl rake: $110) Månadsresultat: $26 DoN: 9-5; totalt 373 spelade och 221 cashade Handbetyg: Ingen katastrof, men trögt går det fortfarande. Inte mycket kommer gratis, även om jag äntligen lyckades sätta ett drag (en straight) i ett kritiskt läge på semibubblan i 30-manna SNG:n där jag senare slutade 5a och åtminstone fick 2,5x insatsen tillbaka. Det enda jag kan säga att jag haft tur med sista dagarna är att jag cashat på flera besvärliga DoN-bubblor genom att andra spelare haft vänligheten att gå i klinch med varandra när jag varit den mest pressade. Märkligt tajt ITM förresten på 30-manna SNG:n. Man skulle ha kunnat tro att vi spelade bubbla. Jag tror det gick 25 händer innan en spelare åkte ut som nr 6 och ytterligare runt 10 innan jag bustade ut som femma. Har spelat in ungefär en femtedel av bonuskvalificeringskravet de första fem dagarna av totalt 45, så det ser ganska bra ut. Men imorgon börjar jobbet igen (gah! ) och därmed blir det mindre tid och ork för poker. Nu är det f.ö. tid att försöka ställa om ett dygn som inte alls är anpassat till 8-5-kneget. Godnatt! Citera
henjon Postad 10 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2009 Betydligt bättre handkort idag, men vad hjälper det när man endera inte får aktion, går upp mot dominerande hand eller blir utdragen. - 2 par i nior båda uppe mot knektar, ingen träff - 1 par i damer uppe mot ess, ett förlust mot turnad stege - 1 par i kungar förlorar mot esshög lös synare som träffar ess på floppen. ... und so weiter. AJ går upp mot KQ som träffar triss, 65 stöter mot jämnstor stack från SB, vi har båda 6bb kvar. Jämnstora stacken synar med Q7o - nice - och vinner. När jag pushar med A9 synar KJ, ess kommer på floppen men två knektar på turn/river. Nu krånglar dessutom Ongame igen för femtielfte gången. Möjligen är jag ändå för tiltad för att spela mer idag, men kanske tar ett pass senare ikväll Citera
henjon Postad 10 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2009 Sinnessjukt dålig dag som avslutas med att två synare allin träffar varsin fyrkortsfärg i hjärter och slår min stege respektive tvåpar. Särskilt den sista svider där jag får en mycket lös syn på bubblan med 55 (flippa eller va dominerad, your choice fuckin fish). Även om jag småplussat några dagar har verkligen augusti hittills bjudit på noll och intet i medrigg. Det är symtomatiskt att när jag äntligen för första gången på 4 dagar och över 1k händer får två par i ess på hand så förlorar jag ena handen och får en rundfold på den andra. Orka... Idag har också de allins jag inte varit inblandad i gått fel i alldeles för stor utsträckning i DoN:erna. Något speciellt fel kan jag dock inte se att jag gör. Något enstaka överspel idag möjligen, men annars är det mest en överrepresentation av premiumhänder i mörkar och sena positioner och otur i allinsituationerna som sänker mig. Dagens enda pokerljuspunkt: Ligger på plats 21 för $100 i ett månadsrakerace. Just nu känns det som att det kommer att gå åt för att täcka förluster - men det vore väl fan om inte några medriggsdagar skulle ta och landa snart och ge mig lite vind i bankrulleseglet igen. 10 augusti $109 (12 SnG - 3 ITM; Total insats inkl rake $209) ------------------------------------------------------------ 9 augusti $14 (11 SnG - 6 ITM; total insats inkl rake $198) 8 augusti $15 (9 SnG - 6 ITM, 2 MTT-bust; total insats inkl rake $165) 7 augusti $1 (6 SnG - 3 ITM; total insats inkl rake $99) 6 augusti $16 (9 SnG - 4 ITM; total insats inkl rake $154) 5 augusti $19 (14 SnG - 8 ITM; total insats inkl rake $231) 4 augusti $25 (11 SnG - 5 ITM, total insats inkl rake $165) 3 augusti $44 (11 SnG - 6 ITM; Total insats inkl rake $176) 2 augusti $34 (10 SnG - 4 ITM; Total insats inkl rake $154) 1 augusti: $48 (5 SnG - 2 ITM; 4 MTT bajsbust; Total insats inkl rake: $110) Månadsresultat: $135 DoN: 8-3; totalt 381 spelade och 224 cashade (ner till 58,7% ) Handbetyg: Ja vad ger man för betyg på en av karriärens sämsta pokerdagar? Två anonyma, usla kort som det sista puckot med fyrkortsfärgen kan använda på dass kanske? Citera
henjon Postad 10 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2009 Dags för lite analys. Sista handen: Stackar: Jag - 1745 (, ) Button - 2401 SB - 5725 BB - 5089 Min ICM-range är ATo+ så jag ligger lite för långt ute. Till mitt försvar får jag säga att bordet varit mycket försiktigt och att båda storstackarna gjort ett löspassivt intryck; särskilt SB som gärna synade småhöjningar men var mycket vek postflopp. Button kan syna ev+ med 88+ Jag skulle nog gissat TT eller JJ, så där ser man. Någon liten ny lärdom... Ett antal händer tidigare: CO - 2701 Button - 4785 SB - 5009 BB (jag) - 2505 () CO ställer. Jag gnisslar tänderna över de svåra, svåra niorna men bestämmer mig till slut för att vika och att korrekt range för syn här ligger på JJ+ eller möjligen TT och AQ+ Vilket är fel om han pushar optimalt med 11,3% av sin handdistrubtion; jag kan syna ner till 99+ När jag ser rangen misstänker jag att han i själva verket förmodligen pushar något lösare, t ex säkert med 66+ (ICM säger TT+) Så jag var för tight där. Känns dock skönt att jag bara har småfel i bedömningarna av mina egna ranger. Citera
henjon Postad 11 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2009 Det är patetiskt men jag är tacksam för att förlusten idag stannar på $30. TACKSAM. 6 bord, en timmes spel nånstans runt 400händer. Jag får in en avgörande träff som hjälper mig in i pengarna på ett bord och samtidigt bustar ut en kille på bubblan. På ett DoN-bord räddas jag än en gång med minst stack på bubblan av att en höjare med 88 blir kontrahöjd allin av stora mörken och dumt nog synar på det gristajta bordet. Mörken har givetvis raketerna och jag är räddad. Men annars komplett mörker. Ingen bättre hand än JJ. En enda sluthand bättre än tvåpar - en flush som ändå inte kom att betyda något då jag efter detta fick en sanslös korttorka på bordet och till slut fick pusha med mindre än 3bb kvar med K4. Runbad,runbad, runbad - gack din väg och låt mig åter vandra på pokerns gröna ängar :twisted: 11 augusti $30 (6 SnG - 2 ITM; Total insats inkl rake $110) 10 augusti $109 (12 SnG - 3 ITM; Total insats inkl rake $209) 9 augusti $14 (11 SnG - 6 ITM; total insats inkl rake $198) 8 augusti $15 (9 SnG - 6 ITM, 2 MTT-bust; total insats inkl rake $165) 7 augusti $1 (6 SnG - 3 ITM; total insats inkl rake $99) 6 augusti $16 (9 SnG - 4 ITM; total insats inkl rake $154) 5 augusti $19 (14 SnG - 8 ITM; total insats inkl rake $231) 4 augusti $25 (11 SnG - 5 ITM, total insats inkl rake $165) 3 augusti $44 (11 SnG - 6 ITM; Total insats inkl rake $176) 2 augusti $34 (10 SnG - 4 ITM; Total insats inkl rake $154) 1 augusti: $48 (5 SnG - 2 ITM; 4 MTT bajsbust; Total insats inkl rake: $110) Månadsresultat: $165 DoN 3-1 -> totalt 384-225 Handbetyg: (Denna hand kommer att delas ut dagligen tills Ongame slår av riggen :twisted: ) Citera
henjon Postad 12 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Nej nu får det lov att vända... Börjar grindpass med att få KK och åka dit mot en snubbe som floppar färg med ess i topp. Jag ligger BACK på kungarna de 4,5 K händer jag lirat på Eurobet. Back... Det utgör en ganska bra illustration av mitt poker"flyt" just nu. Fan vad skönt om det kunde vända liiite idag. Men just nu är jag svag i tron får jag erkänna... Citera
henjon Postad 12 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Så här håller det på hela tiden: AQ med 1320 kvar i stacken och blindar 100/200. Push. Nu får jag syn av TVÅ spelare varav den ene visar upp pocketkungar. NU står kungarna. Det finns inte på världkartan att jag skulle träffa mitt ess. Jag måste ha gjort det nån gång i augusti, men jag kan inte minnas någon. Detta bord började jag med att få upp stacken till 1890 efter ett par i ess. Sen blev det en 3bb raise som jag fick vika med A9s mot en reraise allin. Sen får jag vika JJ när två spelare före mig går in med allt de har i potten. De har AT och AJ och jag hade vunnit... Och nu är jag nere på startstack igen på det enda bord jag låg lite bättre till på. Höjning 3bb med KJ och kontrahöjd allin. Men jag fortsätter väl att whina mig upp för denna sanslösa motriggade uppförsbacke Citera
henjon Postad 12 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2009 12 augusti $44 (8 SnG - 3 ITM; Total insats inkl rake $154) --------------------------------------------------------------- 11 augusti $30 (6 SnG - 2 ITM; Total insats inkl rake $110) 10 augusti $109 (12 SnG - 3 ITM; Total insats inkl rake $209) 9 augusti $14 (11 SnG - 6 ITM; total insats inkl rake $198) 8 augusti $15 (9 SnG - 6 ITM, 2 MTT-bust; total insats inkl rake $165) 7 augusti $1 (6 SnG - 3 ITM; total insats inkl rake $99) 6 augusti $16 (9 SnG - 4 ITM; total insats inkl rake $154) 5 augusti $19 (14 SnG - 8 ITM; total insats inkl rake $231) 4 augusti $25 (11 SnG - 5 ITM, total insats inkl rake $165) 3 augusti $44 (11 SnG - 6 ITM; Total insats inkl rake $176) 2 augusti $34 (10 SnG - 4 ITM; Total insats inkl rake $154) 1 augusti: $48 (5 SnG - 2 ITM; 4 MTT bajsbust; Total insats inkl rake: $110) Månadsresultat: $209 DoN 5-2 -> totalt 389-227 Handbetyg enligt löfte: Vi sitter bara och skakar på våra huvuden tjejen och jag. Vi spelar på varsin sajt men framför allt sen i helgen har vi båda två varit precis lika motriggade och det började samtidigt. Vi förlorar och förlorar och förlorar. Vi blir utdragna, mörkar plockar upp premiumhänder stup i kvarten. Vi missar flopp på flopp på flopp. Allin-situationerna är något helt fullständigt vidriga. Det är som en ond pokerdröm. Hade det inte varit för bonus- och rakeracegrindandet hade jag nog lagt ner det här ett tag. För det här är inte roligt längre. Citera
staris Postad 13 Augusti , 2009 Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Ta det lungt. Riggen vänder. Kollar man på stats för vissa grinders med över 30K sng spelade på en site ser man att de ibland spelar 2k SnG som totalt ger ROI 0%. Kallt huvud och bra spel hela tiden är det som gäller så att man inte dras med avidioternas spel som går hem och försöker samma sak själv. GL! Citera
henjon Postad 13 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2009 Tack för lite uppmuntran! Det gick lite bättre idag. Viktigast var att de händer jag dominerade med fick stå oftast. Om jag sen får börja dra ut lite igen också och träffa lite mer så kanske det t.o.m. snart kan komma en dag med ett lite större plus. T.v. tacksam bara för att det visar lite grönt igen 13 augusti $25 (9 SnG - 5 ITM; Total insats inkl rake $165) -------------------------------------------------------------- 12 augusti $44 (8 SnG - 3 ITM; Total insats inkl rake $154) 11 augusti $30 (6 SnG - 2 ITM; Total insats inkl rake $110) 10 augusti $109 (12 SnG - 3 ITM; Total insats inkl rake $209) 9 augusti $14 (11 SnG - 6 ITM; total insats inkl rake $198) 8 augusti $15 (9 SnG - 6 ITM, 2 MTT-bust; total insats inkl rake $165) 7 augusti $1 (6 SnG - 3 ITM; total insats inkl rake $99) 6 augusti $16 (9 SnG - 4 ITM; total insats inkl rake $154) 5 augusti $19 (14 SnG - 8 ITM; total insats inkl rake $231) 4 augusti $25 (11 SnG - 5 ITM, total insats inkl rake $165) 3 augusti $44 (11 SnG - 6 ITM; Total insats inkl rake $176) 2 augusti $34 (10 SnG - 4 ITM; Total insats inkl rake $154) 1 augusti: $48 (5 SnG - 2 ITM; 4 MTT bajsbust; Total insats inkl rake: $110) Månadsresultat: $184 DoN 6-4 -> totalt 395-231 Handbetyg: kan vi väl sträcka oss till... Citera
henjon Postad 14 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Vad sägs om fi:s spel i denna hand. Dagens aborre eller kan varje beslut motiveras av den tidigare linjen på något vis? Hur spelar jag den själv? Standard SnG $22 Button: seat 4 Players in round: 7 Seat 5: Hero (3640) Seat 6: x (1805) Seat 10: x(1535) Seat 1: augustin93 (1975) Seat 2: x(730) Seat 3: x (2815) Seat 4: x (2500) Hero posts small blind (50) x posts big blind (100) --- Dealing pocket cards Dealing to Hero: [, ] x augustin93 raises 400 to 400 3 folds Hero raises 650 to 700 <-- Försöker locka honom att syna BB folds augustin93 calls 300 --- Dealing flop [] Hero checks <--- Jag vill locka honom att beta på den här floppen augustin93 bets 500 Hero raises 2940 to 2940 [all in] <-- Räknar med att han kan ha ett hjärter eller eventuellt stegdrag så jag vill att det ska kosta för honom att gå med. Å andra sidan är han väl i princip pot commitad, så spelar inte mycket roll hur jag spelar augustin93 calls 775 [all in] augustin93 shows [] <-- Där ser man... villig att först syna in sig preflop mot en höjning med denna marginella hand och sen gå hela vägen med mellanpar utan någon steg- eller färgmöjlighet på denna farliga bräda --- Dealing turn [] <-- Jaha, där sitter tvåoutaren. Oväntat med tanke på min augustimånad {disclaimer: IRONI} --- Dealing river [] --- Summary: Main pot: 4050 won by augustin93 (4050) Seat 5: Hero (1665), net: -1975, [Ac, Ad] (TWO_PAIR ACE, TEN) Seat 1: augustin93 (4050), net: +2075, [As, Tc] (THREE_OF_A_KIND TEN) Citera
henjon Postad 14 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Augustimotriggen ja... Det här bordet lyckades jag iofs göra comeback på efter att en aggressiv spelare försökt bluffa mig ur en stor pott där jag träffat tvåpar och vann så småningom $60. Men annars tungt. 4-1 på DoN-borden bara. 3 pusher med KQ t ex som samtliga blev synade och förlorade. Naturligtvis får jag sen med AQ själv syn av KQ som träffar en kung och vinner handen. Just KQ-handen har bråkat enormt med mig sådär på sistone. Den tenderar att vinna så fort motståndaren har den och förlora så fort jag själv har den. $19 back på detta eftermiddagspass, får se om det blir mer poker sent ikväll. Seg motivation dock, uppförsbacken suger fortsatt ut krafterna Citera
staris Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Det är lungt. Så länge fienderna vinner på tur har du edge i långa loppet. Men... push med KQ på ett löst DoN bord? är det korrket spel? Citera
henjon Postad 14 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Det är lungt. Så länge fienderna vinner på tur har du edge i långa loppet. Men... push med KQ på ett löst DoN bord? är det korrket spel? Jag var short, hade bara 3bb kvar efter att ha fått skräp flera varv och pushare från tidigare positioner hindrat mig från att pusha med det skräp jag fick från nån sen position + att mörkarna precis dubblats. Så när jag fick KQ i UTG+1 med 7 spelare kvar så var det bara att trycka. Rent allmänt vad gäller DoN så kan man väl annars enligt min uppfattning säga att ett korrekt spel ofta är både vidare pushranger och ännu tajtare synranger än i vanliga SnG och dessa båda saker hänger givetvis ihop. Eftersom det finns mycket mindre equity att tjäna på att dubbla sin stack än i en vanlig SnG så följer att du oftast måste ha väldigt bra odds för att verkligen ta en syn. Det betyder i praktiken ofta KK+ eller i vissa fall precis som i satelliter att vika även par i ess. Citera
Recommended Posts