Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet

Recommended Posts

Postad

fortsatt VAB-grind. Det känns ganska soft att gå hemma så här faktiskt får man erkänna :-) Några samtal om smärre problem på jobbet, men inget som egentligen rubbar friden hemmavid. En liten DoN-grind nu efter vår lilla lunch. Började som så ofta knackigt, men gick bättre mot slutet. Slutade på 5/3 vilket ger totalen 53/32. Sjysst - behöver bara typ 400 såna pass till så har jag tjänat in kostnaden för servicen och bromsbytena på min gamla tråkiga Opel 2001:a som de nyss ringde om från verkstaden. Piece of cake :rolleyes:

Nu åter till verifikationsgrinden i bokslutet med Caspian prins av Narnia som bakgrundskuliss.

Postad

Den andra polletten på Bet24 såg ut att arta sig hyggligt lovande när jag en bit in i andra timmen fick in mina dryga 3000 (låg i mitten av det ca 400 man kvarvarande fältet) med pocketdamer på bräda med tre underkort mot vad som visade sig vara ett färgdrag från en storstack. Tyvärr satte han dock sin klöver på rivern och därmed var det bust.

DoN 9-6 (57-35 totalt) idag så återigen ett litet, men hyggligt plus för dagen.

Åker för att hjälpa flickvännen flytta i helgen, så inte säker på om det blir så mycket mera poker resten av denna månad.

26 maj $10,50 (9 SnG alla DoN - 6 ITM, 1 MTT fripollett - bust, Total insats inkl rake: $49,50

Månadsresultat: $129,98

Handbetyg på dagen: 9 of Spades10 of Spades

Postad

En himla massa packande, kånkande och åkande i bilar utan AC i den stekande sommarsolen - fredagen/lördagen i ett nötskal.

Framåt solnedgången landade vi här igen och det blev t.o.m tid för ett litet grindpass. Fortsätter tråka mig med DoN, men det fortsätter att gå bra å andra sidan så... Känns iaf just nu som ett hyfsat säkert sätt att grinda ihop så mycket jag orkar av min $200-bonus på Bet24. Å andra sidan behöver jag nog våga ta steget upp på $10-nivån där nu för att uppnå det målet lite enklare. Är det nån större kvalitetsskillnad där? Det påstås ju att det allmänt inte är det och jag har inte märkt på Everest att spelet på 10-nivån skulle vara bättre.

Bara marginalstackar i dagens lilla grind och fick således kämpa på gränsen hela tiden. Till slut landade jag dock i pengarna i 4 av 6 och det känns vackert så. (Totalt DoN 63-39)

29 maj - inget spel

30 maj $7 (6 SnG alla DoN, 4 ITM; total insats inkl rake $33)

Månadsresultat: $136,98

Handbetyg: klöver, klöver, klöver på sommarängarna! :-)

Postad
Trevlig dagbok. Följs!

Tackar, tackar! :-)

Månadens sista dag slutar grönt den med, men i sanningen namn bara med hjälp av den sista fribiljetten och den andra bonustian som trillade ut idag. Bara DoN. Eftermiddagspasset slutade godkända 5-3, men kvällspasset bara 4-1 med god hjälp av Telia. Jag har varit dem trogen hela mitt bredbandsliv, för säga vad man vill om deras priser så brukar iaf uppkopplingen vara stabil och pålitlig. Men idag fuckade det ur i bortåt 10 minuter i mellanskedet. Jag låg bra eller hyggligt bra till i alla, men när jag kom tillbaks hade man hunnit runt ett par rundor och jag hade gått miste om alla pushchanser och åkt ner bland de minsta stackarna. Sen var det det ständiga roulettemomentet i poker: Ska den mellan- eller sydeuropeiska synfisken få för sig att syna med sin KT eller Q9-hand (autentiska exempel från kvällen) och dra ut ens 77 eller A8s? Ja det skulle den! :-) Man ser en del som spelar så korkat att man undrar om de försöker spela bort sina pengar med flit av skattetekniska skäl... :twisted:

Gjorde mitt första skott mot $10-nivån på DoN ikväll också. 2 st, varav jag landade i pengarna i den ena. Totalt för DoN nu: 72-43, varav $5-nivån 70-42 och $10 2-1

Ja ja... grönt bidde det ändå som sagt och Ongamerullen har nu på 1½ veckas nötande hoppat upp från ursprungliga 200 till över 300-strecket. Hoppas och tror att det inte är nyinsättarrigg, men jag tror inte det. Varken hålkort, floppträffar eller allins har känts så där vansinnigt märkvärdiga.

Den som till äventyrs följt dagbokens första månad vet att det gått upp och ner en hel del och att det egentligen var trögt långt in i månaden. Först mot slutet började kurvorna gå åt rätt håll på allvar och månaden slutar i en ny alltime high och ett resultat som jag är fullt nöjd med.

31 maj $10,50 (9 SnG - 4 ITM, total insats inkl rake: $49,50+biljett $11)

Månadsresultat: $147,48

Totalt omsatt inkl rake: $1691,50 (220 spelade SnG och några få MTT och cashgames)

Vinster: $1839,27

ROI: +8,7%

Bankrullar:

Everest: $465,50 (start i dec2008 med $100)

Bet24: $305,85 (start 22 maj 2009 med $200)

Jag spelade 29 dagar av 31. Av dem plussade jag 17 och backade 12. Största plusdag $40 och största backdag $51.

Målinriktningen för juni är att fortsätta spela DoN på Ongame/Bet24 och cleara bonus där. Men jag vill nog börja lira lite fler vanliga SnG:er också. Fortsätta jobba med strategi och analys, ser fram emot mina teoriböcker som Amazon förhoppningsvis levererar inom någon vecka. Behöver sätta mig in mer i ICM-tänkandet och det finns fortfarande andra strategiska luckor att täppa igen, även på den här nivån. Mitt mål är att spela stabil ABC-poker och utvecklas till en solid TAG-spelare på åtminstone någon nivå högre än där jag huserar nu. Men där är jag inte riktigt ännu.

Hejdå sköna maj!

Postad

Månaden startar nice med ett pass vardera på Bet och Everest som båda slutar med plus. Extra skönt med Everest som verkligen började illa med usla kort och utdragningar på de få händer som spelade och trots allt träffade något. Den mellaneuropeiska synfisken var i god form med några löjeväckande usla syner som träffade i takt med mina gnisslande tänder ;-) Men jag flöt ändå in i pengarna om än med liten marginal på två bord. På det tredje var jag nere i en stack på 600 (startstackarna på Everest är 1000) men lyckades dubbla på semibubblan när en push med QT tursamt drog ut en synande AK. Sen hamnade jag HU med cirka 40% av det totala antalet marker, men vände även på denna stek och vann $50.

1 juni $46,50 (10 SnG varav 5 DoN - 6 ITM, Total insats inkl rake $82,50)

Månadsresultat: $46,50

Handbetyg på dagen: Jack of HeartsJack of Diamonds

(DoN: Spelade 77, Vunna 46; 59,7%)

Postad

Ingen poker igår, spelade annat och ägnade mig åt socialt umgänge. Idag hem till halv tio från lite vin och öl i två olika sällskap, så jag kände mig ha rätten på min sida att uggla en stund framför datorn :-)

Intressant pokerpass med ett gäng DoN, några vanliga SnG och en MTT; alla på Ongame. Var genomgående mycket kortkall vad gällde både handkort och bordträffar. DoN-spelen gick 3-3 (totalt 83-49) och i MTT:n bustade jag cirka 1½ timme in med TT mot AT som träffade esset på rivern. Med bust också i 2 av SnG:erna såg det ut att gå mot ett präktigt minus som skulle radera ut i princip hela pluset från den 1a juni. Men så lyckades jag ändå flyta med i den sista till bubblan och efter att ha haft nästan komiskt usla kort en lång stund så dök plötsligt ett par kungar upp i SB samtidigt som knappen som jag precis täckte ställde. Instasyn förstås och den här gången - första på kvällen - drog inte esset i topp på hans hand ut mig. Sen blev det ett låååångt ITM-pass mot två passiva, försiktiga motspelare. Det räddade mig som återgick till 63off-händerna typ. Till slut blev det ändå lite action och trean bustade. Jag kom in med mindre än 40% av totala antalet chips i heads-upen, men efter en stund lyckades jag vända på steken med en ny TT som denna gång fick stå. Och några händer senare - och detta är verkligen poker i ett nötskal - så synar jag ett ställ med A5 och möter A8. Det ser inte så ljust ut, men tänka sig! Efter att ha suttit någonstans runt 400-500 händer utan att träffa något mer än ett par tvåpar så kommer fyra klöver på bordet och ger mig en flush. $50 - en summa som fortfarande med mina mått mätt känns väldigt skön varje gång jag drar in den - och dagen faktiskt på plus till slut!

2 juni - nogame

3 juni $5,50 (9 SnG varav 6 DoN, 4 ITM, 1 MTT - bust; Total insats inkl rake $104,50)

Månadsresultat: $52

Handbetyg: Ace of Clubs5 of Hearts (dagens nyckelhand så klart!)

Postad

Don DoN, thats me!? Utan att nu bli alltför odrägligt mallig så måste jag meddela att jag idag lirade 8 st $10 SnG:er med DoN-struktur och cashade i alla. 8/8! Visst: Jag hade god hjälp av fiskar som spelade ut varandra. Hur man kan syna ner någon som iaf har drygt halva ens stack när man ligger på tvåa på bubblan med T9 i stora mörken i en DoN övergår mitt förstånd. En annan aborre som inte alls var i något desperatläge synade min push med JT och det här var en sån kväll där min esshöga hand INTE drogs ut av en uselt spelande taggfening. Total DoN-statistik nu är 91 spelade - 57 cashade (62,3%)

Allt detta utspelade sig tidigare ikväll. Sen gick vi och såg nya Terminator. Mycket skjuta, mycket panga, lite handling. På en tiogradig skala får den knappt en femma av mig. Lite samma fälla som Wolverine föll i. Synd på filmserier där de tidigare filmerna varit så bra. Ska det vara så j-a svårt att få till en hygglig story med tillgång till alla de främsta manusförfattarna i Hollywood???

Vädret är blä, men i morrn börjar iaf helgen och med den barnveckan. En del poker ska väl förhoppningsvis ändå gå att klämma in. Mina pokerböcker från Amazon har förresten kommit också, så nu finns massor av kvällslektyr att bita i! En trillade ner i brevlådan idag, de andra ska hämtas ut på Coop Extra imorgon.

Tror det här kan ha varit rekordplus för mig en enskild speldag, åtminstone närapå. I pluset ingår också den 3:e ihopgrindade bonustian från Bet24.

3 juni $82 (8 SnG - 8 ITM, alla DoN; Total insats inkl rake $88)

Månadsresultat: $134

Handbetyg på dagen: Queen of ClubsQueen of Spades

Postad
Vad har du beställt för böcker?

Pokerhyllan är nu utökad med:

- Secrets of Sit'n'Gos (Phil Shaw)

- Sit'n'Go strategy - Expert advice for beating one-table poker tournaments (Colin Moshman

- Harrington on cash games, vol I-II (Dan Harrington&Bill Robertie)

Speciallitteratur om SnG borde jag ha skaffat långt tidigare. Det jag hittills hackat i mig i pokerteori är 3 Sklanskyböcker, Harrington on Hold'em och så Texas Holdem-avsnitten i äldre upplagan av Doyle Brunssons bok. Jag har också läst en del i några böcker jag laddat ner utan att fastna särskilt för.

Harrington har jag skaffat för att jag känner att jag haft stort utbyte av hans tidigare böcker. Han är också den överlägset bäste skribenten med ett lättflytande språk som är ett rent nöje att läsa. Jag har tankar på att förkovra mig i cash games framöver, men jag är alldeles för dålig där än så länge och har bara gått +-0 på de händer jag spelat (bara några få K, men ändå)

Postad

Efter en serie dagar då jag varit i huvudsak rungood så blev det idag en nyttig påminnelse om hur motigt det kan vara när korten går emot en och man kanske dessutom hjälper upp det hela med lite tveksamt spel i vissa situationer. Månadens andra pass på Everest slutade med bust i alla fem SnG - trots att jag var uppe på dubbel stack ett tag i två av dem. I den sista rök jag med sex spelare kvar när vi hamnade tre spelare allin. Jag hade synat spelare 1:s push med TT med mina pocketdamer. Och storstacken i BB har... ja, han sitter naturligtvis på raketerna och inga mirakel inträffar på bordet.

Ganska aggressivt spel på flera av borden. Får erkänna att jag har en lucka här, även om man för all del ska ta det väldigt lugnt tidigt i en SnG med att ge sig in i marginella situationer. Men jag känner mig allmänt för vek på att möta aggression. Jag har inte svårt för att gå på själv när jag har initiativet. Men jag tror jag viker för ofta med hyggligt bra händer när motståndet blir hårt.

Dagen räddas ändå till ett mindre back med hjälp av Don DoN:s fortsatta framfart på Ongame/Bet24. 6/5 idag (97/62)

5 juni $10 (11 SnG varav 6 DoN - 5 ITM, total insats inkl rake $110)

Månadsresultat: $124

Handbetyg på dagen: Nä :rolleyes:

Postad

Men hur får man in Youtubelänkar??? Kan bara åstadkomma en vanlig tråklänk...

Jag lyssnar rätt mycket på musik, även när jag lirar. Min musiksmak är väl iofs lite småantik, 40+-gubbe som jag är. 70- och 80-tal med en del enstaka 90-tal i mixen och ännu mindre post-millenium. Här är en av starkaste låtar jag vet. Den brukar inte nämnas som en av de allra främsta i Pink Floyds produktion, men jag tycker den är suverän i sin känsla med den lugna intensiteten, den starka och bärande melodin och den vassa texten.

http://www.youtube.com/watch?v=LWoyZixx1l4

Postad

och vad pysslar Micke Nilsson med??? :evil:

Jag som tyckte allt var så perfekt upplagt. En rejäl middag (fläskfile med sås och klyftpotatis), en liten DoN-grind med alla 4 turneringarna ITM alldeles innan, fotbollsointresserade tjejen iväg till en kompis och jag och ungarna i soffan med läsk och godis. Har hjälpt föga så här långt... :lol:

Nä kom igen nu i andra halvlek!

En av dagens underligaste moves: 9 st kvar i DoN med bb=100 och jag ligger 7 eller 8. Sitter just i bb när hela fältet foldar fram till mig, utom SB som limpar in. SB har spelat ganska vekt hittills, så jag bestämmer mig för att göra ställa med KJ. SB tänker och tänker och synar sen. Med K2! Han hade prisskegud ingen lycka med sig. Men hur tänker man när man spelar så? Vad tror han om min handrange? Och om han nu tycker sig ha en så stark hand att han är beredd att spela för hela sin stack - varför inte trycka direkt? Eller tyckte han på allvar att han gjorde ett elegant slowspel med en monsterhand??

Summerar inte kvällen än, då det eventuellt kan bli ett litet pass till efter fotbollen. Men nu håller vi tummarna istället! :-)

Postad

Landskampsrigg? Jag har sett att det sitter nån danskjä... ursäkta god nordisk broder från vårt södra grannland som försäljningschef på Bet24, så helt långsökt kanske inte tanken är? :twisted: :twisted: :twisted:

I alla fall blev passet efter den snöpliga förlusten av den där typen när alla reglagen är inställda på bajs:

- Skit i hålkorten

- Skit i floppträffarna

- Skit i allinsituationerna (torsk i 7 eller 8 raka)

Då var jag ändå uppe på 3:e plats av 13 kvarvarande i en 30-manna SnG efter de typ två bra händer jag blev tilldelad på hela passet (en AA var enda hålparet över 77 på de fyra borden)

och nu förlorade jag allin nr 8 eller 9. Visserligen gränsfall med nästan-microstack i BB, men jag låg bara obetydligt före på 5:e plats av 6 och M=4 så push med Q3 kändes rimlig. Nu är det allin med A7 med 430 kvar och troligen bust :)

Postad

delad pott blev det, men det var bara hånriggen som alla turneringsspelare känner väl :twisted: :twisted: :twisted: Ett par händer senare med fortfarande knappa 500 kvar så får jag KQ på knappen och med blindar 100/200 är synen på cutoffs öppning given. Även SB går med och floppen kommer K88. Båda checkar hela handen fram till river och där träffar esshelvetet som naturligtvis finns på cutoffs hand.

Riktigt vidrig otur just nu utom på DoN:erna och där känns det mer som att det är taktik och möjligen lite tur med att slippa lösa synare som räddat mig senaste dagarna.

Känner mig inte så tiltat dock, så när nu barnen somnat och flickvännen stannar hos kompisen en stund till så tar jag några till på Everest. Det kan ju inte gå mer än åt helvete, eller hur? :roll:

Postad

hehe det är verkligen en SÅN kväll. Nu sprang jag in med stegen i en runnerrunnerfärg från en fisk som limpat in med J3! Den var ju iofs suuuited så synd att kritisera allt för mycket. Men vad han synade mig med på tidigare gator vete faan... :-D

Postad

dagens första utdragning i min favör! Går hela vägen med mitt floppade set mot en spelare som jag efter turn sätter på endera ett överspelat esspar, ett turnat set i fyror eller stege efter en bajsig limp med 53. Det visar sig vara det sistnämnda, men ett Ess kommer på rivern och ger mig kåk :) Däremot springer resterande stack på knappa 400 från fiskfärgbordet in i pocketess i stora mörken när jag pushar med 88. Men jag gnetar vidare! :-)

Postad

jösses... synd att säga att det inte svängde på det där bordet. Gled med i ganska bra position fram till en bubbla som blev mycket svårbemästrad. Synade efter rätt många varv med flera konfrontationer som minsta stacken överlevt en push med 88. Pusharen hade KT och träffade en tia på turn. 75 kvar i stacken och i lilla mörken... Nu visade sig dock pokergudarna plötsligt mer välvilligt inställda och några händer senare var jag tillbaka runt 2000. Sen spräckte jag bubblan och efter ett tag blev det också heads-up. Där tog dock korten helt slut och en push med T3 den typ sista hand jag skulle ha någon fold equity kvar blev synad av 98 som träffade en stege så goodbye... Nu återstår ett bord som kommer att avgöra om jag landar på ett mindre minus för dagen eller på ett mindre plus. 5:a av 6 kvar, så behöver lite dagboksryggrigg nu. Önska mig den! :-)

Postad

nähä... sista, lååånga bubblan där vi sitter tre spelare med ROI:n på mellan +11 och +15 och en fisk slutar med att fisken synar ner min push med 44 med AToff med mycket obetydligt större stack och träffar sitt ess. Trägen vinner inte dessvärre inte alltid i poker heller.

Nå då summeras nationaldagen...

6 juni $6,50 (12 SnG varav 6 DoN, 5 ITM. Total insats inkl rake: $115,50)

Månadsresultat: $118,50

DoN-statistik: 103 spelade - 66 ITM

Handbetyg på dagen: Jack of Diamonds8 of Hearts

Postad

Intressant ICM-analys av sista handen. Det visar sig att med de effektiva stackarna så ligger 44 precis i kanten av min pushrange från button. Slutsatsen är given: Pushen är måhända okej mot den solida spelaren i BB, men mot fisken på en bubbla som pågått länge så är den för lös. Det är ju en klen tröst för mig att fisken är rätt långt utanför sin optimala calling range som ligger på TT+ och AKs i det här läget. Bara att konstatera att vidare teoristudier i SnG/ICM verkligen behövs och tillsammans med mer erfarenhet bör kunna få upp min profit några procent till.

Det gäller att vara observant på liknande situationer med lyckad utgång också tror jag - alltför lätt att bortse från att man kanske spelade fel när resultatet blev optimalt.

Postad

Hur summerar man dagen? Borde man i bankrullen räkna in att man bjöd ungar+flickvän på restaurang efter att vi varit ute några timmar med baktanken att kunna köra ett pokerpass på eftermiddagen istället för att stå vid grytorna? :-D

Nå, söndag är ju pokerdagen nr 1. Jag har inte tid att sitta och lira turrar hela dagen när jag har barnvecka, men det blev iaf två pass idag på vardera 1 timma. Inte för att det var mycket att hänga i julgranen... Lirade 12 DoN, cashade i hälften och backade därmed. En utfallen tia av bonusen gör dock att det blir ett lillback igen. Sen får man ju också på plussidan räkna in att jag torskade ett par i ess som synade en push från JT som träffade en stege. Plus? Ja, Bet24 har "Aces never loose" igen och bjuder på turneringsbiljett $10+1 till alla förlorade pocketess som gått hela vägen till showdown. Det skapar ju lite roliga EV-situationer. I sista DoN-en nu hade vi en microstack som varit sitout hela tiden, men som vann en tvångs allin första bubbelvarvet. Jag var stack nr 5 i storlek och satt och irriterade mig på de andra som fördröjde spelet med att fullständigt i onödan spela potter mot varann. Men när jag plockade upp pocketess igen med mikrostacken på BB så gjorde ju kampanjen att det var en given push trots att UTG - en fisk - hade limpat in före mig. Och tur var det - mikrostacken hade fått KK! :) Mina ess stod dock, så ingen mer turneringsbiljett. Det optimala hade ju annars varit att UTG hade vunnit över båda våra par, då hade jag både cashat i DoN:en och fått en turrebiljett till!

Annars rätt mycket mota idag. Inte så mycket fisk, utan snarare en hel hoper blindar som hittade fullt legitima synhänder på mina pushar och slog ut mig eftersom jag sorgfälligt undvek att träffa bordet.

Sen undrar man ju ibland om man är klärvoajant. Jag sitter med en liten stack (850) efter en bad beat när en fisk limpar in i min BB på 200. Jag har J4 och tänker genast: J4 kommer på floppen! Och mycket riktigt: J42 regnbåge! Check och när fisken betar ut 300 åker naturligtvis hela min stack in. Ser inget skäl till något finspel, då jag räknar med att det är en synfisk. Och visst blir det syn. Men så fort jag ser fisken vända upp KJ tänker jag: "Kungen kommer på river" Och vad tror ni landar där? :roll: :roll: :roll:

7:e juni $2 (12 SnG, samtliga DoN, 6 ITM. Total insats inkl rake $132)

Månadsresultat: $116,50

DoN-stats: 115/72 (62,6% ITM)

Handbetyg på dagen: 5 of Clubs4 of Clubs

Postad

uppånerdag. Började rätt bra med ett gäng DoN. Sen skulle jag spela en MTT för min biljett från helgens torskade AA. Det gick som alla MTT utom frirullarna på Everest gjort de senaste månaderna: Fullständigt åt helvete. Att jag inte spelar helt optimalt tvivlar jag inte på, men jag har haft marginalerna mot mig nu också en längre tid. Idag slutade äventyret med en träffad färg på rivern som drog ut min triss.

Sen lirade jag en 18-manna SH-SnG på Everest som jag haft dålig lycka med på sistone också. Här gick jag med aggressivt spel upp på en andraplats rätt tidigt och höll mig i de trakterna lite upp och ner och dubblade upp med AK lagom till finalbordet. Där blev det korttorka och min stack sjönk ihop som en sufflé utan att jag kunde göra mycket. Att stöta med ett M på 3 med 97off må väl vara hänt. Att syna de pushar som hela tiden kom däremot... I stora mörken med 62off gled jag ner mot M=1 och undrade om jag borde syna. Förmodligen borde jag gjort det, men kunde inte förmå mig till det med den vidriga skräphanden. Sen borde jag säkert ha pushat Q5off i lilla mörken, men kunde inte förmå mig till det då jag ju hade 0 fold equity. Satte mig därför att vänta på ett mirakel vid det femhandade bordet. Och det kom. Med QT i nästa hand stoppade jag in, vann mot två synare som försökte få ut mig med ett par i tior och vann sen två händer till. Sen hade två andra spelare vänligheten att spräcka bubblan och en spelare till åkte ut. På tre man hand sjönk min stack igen med nya korttorka så att jag till slut tyckte att det enda raka med lillstack och ett M under 3 var att stoppa in det med 98 i klöver. Båda spelarna synade med varsitt pocketpar! (44 och JJ) men jag träffade en stege. Sen gick det av bara farten att även spela hem heads-upen och $36.

Dagens sista bord slutade efter säkert uppemot 1½ timmes spel varav en fjärdedel kanske ITM med att jag åkte ut som trea och därmed rundar av dagen med ett hyggligt plus som ökar på med ännu en hopgrindad bonusdel på Bet24.

8 juni $21,50 (10 SnG /7 DoN/ - 5 ITM, 1 MTT - bust, Total insats inkl rake: $104,50)

Månadsresultat: $138

DoN: Idag 7-3, Totalt 122-75

Postad

Nä nu blev jag less på den här jävla pokern... Flertalet av de långbubblor jag lirat på sistone har slutat med mig som mistero Busto. Inte - såvitt jag kan bedöma - för att jag blivit för (vårds)lös, utan för att det helt enkelt blivit jag som dragit niten av en blind som plockar upp ett monster eller synar för löst men träffar när jag missar. Har också varit ett stort antal A6 möter A7 där jag med något enstaka undantag aldrig fått nån hjälp av bordet.

Nå nå... här kommer dagens monsterfisk av sorten extremt nyfiken, korkad aborre. Han har haft tur och vunnit ett par stora potter och nu sitter han och limpar in hela tiden från alla positioner fast blindsen ligger på 150:

Hand T4-98127022-41, startade 2009-06-09 22:06 (GMT+2)

Bord 'Tripoli': 150-150 No-limit HE (TournamentChips)

Plats 0: funballs0907 (3*040 i marker)

Plats 1: lobodfzi (1*370 i marker)

Plats 2: HerrFold (1*240 i marker)

Plats 4: winluckstone (2*055 i marker)

Plats 5: BetFlsh (1*300 i marker) (på knappen)

Plats 7: mimix41 (3*255 i marker)

Plats 8: _Dionysos (2*025 i marker)

Plats 9: ttblue (715 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

mimix41 : Lägger mörk (75)

_Dionysos : Lägger mörk (150)

Gav till HerrFold: 5r

Gav till HerrFold: 5h

*** Pre-flopp *** :

Gav till funballs0907: 10k

Gav till funballs0907: Dr

ttblue : Ligger

funballs0907 : Synar (150)

lobodfzi : Ligger

HerrFold : Satsar (1*240)

HerrFold : All-in (1*240)

winluckstone : Ligger

BetFlsh : Ligger

mimix41 : Ligger

_Dionysos : Ligger

funballs0907 : Synar (1*090)

*** Flopp *** : Knh Ek 6r

*** Turn *** : [ Knh Ek 6r ] Es

*** River *** : [ Knh Ek 6r Es ] Knr

HerrFold : Visa kort

funballs0907 : Visa kort

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: 2*705 | Rake: 0

Bord: [ Knh Ek 6r Es Knr ]

funballs0907 satsade 1*240, vann 2*705, netto 1*465 Visar [ 10k Dr ] (två par, Ess och knektar)

lobodfzi förlorade 0

HerrFold förlorade 1*240 Visar [ 5r 5h ] (två par, Ess och knektar)

winluckstone förlorade 0

BetFlsh förlorade 0

---

Det ska ju vara en sån här fiskjävel som först synar med QToff och sen när han rättvist missar ändå får hjälp av att bordhelvetetet äter upp mitt hålpar. 390 spelade SnG och ROI på -52%

Är det någon som har synpunkter på min push i det här läget? Jag har 6 st före mig i chips och fisken kan ha lite vad som helst. Hans närvaro i handen gör ändå att jag räknar med att resten av bordet viker allt utom rena monster. Visst måste jag räkna med att han ofta synar, men det känns ändå som att nu är rätt tid att handla och inte sitta och vänta på att blindsen snart passerar igenom mig och trycker ner min stack mot 1000-strecket.

Vad man väl måste inse är att den här sortens spelare inte spelar för att plussa i längden. De lirar för att det är kul och inget är naturligtvis roligare än de gånger de har tur och får upp en stor stack på de tajta DoN-borden och kan sitta och känna sig som kungar med den.

En handanalys till kommer i separat post - den sega bubbla som jag till slut åkte ut på och därmed missade att åtminstone lillplusa idag. Nu blev det istället:

9 juni $17 (7 SnG-DoN, 3 ITM - total insats inkl rake: $77)

DoN-stats: 129 spelade - 78 ITM

Månadsresultat: $121

Handbetyg på dagen: Fiskjävelns dam och tia som jag trycker ner i hans nyfikna lilla aborrgap :twisted: :twisted:

Postad

***HANDANALYS*

Pushar jag för löst här? Vi sitter alltså på lååång bubbla i en DoN där alla spelat tight och konservativt. Jag har mestadels legat 3-4 med litet säkerhetsavstånd ner till minsta stackarna, men en kombination av ökad aggressivitet framför mig och dåliga kort har gjort att jag plötsligt sjunkit ner på sista plats när detta händer. Har kanske pushat något halvdussin gånger eller drygt det tidigare mot spelaren när han suttit i någon av blindarna.

Hand T4-98126029-108, startade 2009-06-09 22:16 (GMT+2)

Bord 'Bnei Brak': 400-400 No-limit HE (TournamentChips)

Plats 0: willow28 (2*332 i marker)

Plats 1: pilets1 (2*320 i marker)

Plats 2: super-mers (3*808 i marker) (på knappen)

Plats 3: HerrFold (1*695 i marker)

Plats 6: cruciate lig (1*970 i marker)

Plats 9: varahevonen (2*875 i marker)

*** Blind bet-omgång *** :

HerrFold : Lägger mörk (200)

cruciate lig : Lägger mörk (400)

Gav till HerrFold: Dh

Gav till HerrFold: 3r

*** Pre-flopp *** :

Gav till cruciate lig: Ek

Gav till cruciate lig: 5k

varahevonen : Ligger

willow28 : Ligger

pilets1 : Ligger

super-mers : Ligger

HerrFold : Satsar (1*495)

HerrFold : All-in (1*695)

cruciate lig : Synar (1*295)

*** Flopp *** : 2k Eh 3h

*** Turn *** : [ 2k Eh 3h ] Kr

*** River *** : [ 2k Eh 3h Kr ] 6h

Gav till cruciate lig: Ek

Gav till cruciate lig: 5k

HerrFold : Visa kort

cruciate lig : Visa kort

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: 3*390 | Rake: 0

Bord: [ 2k Eh 3h Kr 6h ]

willow28 förlorade 0

pilets1 förlorade 0

super-mers förlorade 0

HerrFold förlorade 1*695 Visar [ Dh 3r ] (ett par i treor)

cruciate lig satsade 1*695, vann 3*390, netto 1*695 Visar [ Ek 5k ] (ett par i Ess)

varahevonen förlorade 0

Postad

Ett eftermiddags- och ett kvällspass. Inga större framgångar. Även denna dag utmärktes av ett överflöd av premiumhänder hos motståndarna. Jag lyckades dra ut ett par, men oftast var jag på fel sida. Fick flera trissar utdragna av större händer. Såg riktigt illa ut ett tag, men jag höll mig lugn och lyckades undvika vad som såg ut att kunna bli ett ras på 60-70 dollar ett tag. Nu blir det "bara" ännu en dag med småback.

10 juni $12 (12 SnG varav 11 DoN - 6 ITM; Total insats inkl rake $132)

Månadsresultat: $109

DoN-stats: 140-84 - exactemente 60% ITM

Handbetyg på dagen: Raka vägen ner i mucken :rolleyes: