henjon Postad 24 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2009 Inte blev det något långpass inte... ut i båda turrarna efter mindre än en timme. Spänningen var "enorm" i båda för mitt vidkommande och kan ungefär sammanfattas så här: T1: smörja, smörja, smörja, smörja, smörja.... neeeer till 2/3 av startstack... KK höjning och allin av liten stack och tillbaka på lite drygt startstack, smörja, smörja, smörja, smörja, smörja... QQ i stora mörken och re-raise allin, syn av AQ som träffar sitt jävla ess. Nere på 200 och bust några händer senare. T2: smörja i kvadratisk kubik och långsamt fadande stack från 1000 ner till 600. Till slut ställ med 77. Motståndare med AK träffar kåk AAAKK. Livet är underbart Med detta tappade jag tillfälligt pokersuget, så nu blir det något ur nån av mina serieboxar istället. DoN: 21 st hittills och 14 ITM. Alla på $5; det känns som att jag vill spela in mig lite mer innan jag testar $10-nivån. OffTopic: Sprang upp till exet och hämtade W&G - Varulsvkaninens förbannelse och tittade på ikväll med killarna. Hade inte sett den på drygt 2 år, men jösses vilket mästerverk den är! Fantasin, kreativiteten och skaparglädjen bara flödar. Hoppas nästa lerfilm inte ligger många år bort... 24 maj $8 (10 SnG varav 10 DoN - 7 ITM, 2 MTT - bustx2, total insats inkl rake: $78) Månadsresultat: $59,92 Handbetyg på dagen: Citera
henjon Postad 25 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2009 Herregud... hört talas om oavsiktlig skottning? Det är vad som inträffar när man scrollar fel i listan över SnG:s, pratar med sin sjuke son samtidigt och inte ser att det är $50 som står, inte $5 Naturligtvis gick DoN:en åt helvete - jag har ingen aning om spelet på den nivån och fick dessutom en lös synare emot mig som träffade sin KJoff hand och återstoden av stacken försvann i en push från button med ess högt där mörkarna satt med 66 och KK!!! Således är större delen av månadsplusset utraderat och jag får vara tacksam att jag hann avanmäla mig från den andra DoN:en som jag också satt upp mig på. Antar att jag inte är den ende pokerpelaren i världen som gjort bort mig på detta :oops: -vis. Fler historier??? Citera
Loffo Postad 25 Maj , 2009 Rapport Postad 25 Maj , 2009 Angående 44 vs QQ. Han spelar den inte bra imo. Dega rakt av är mycket bättre. Men klart han är commitad med ett pocket i blind vs blind när han redan är inne med 25% av stacken. Surt men ingen att göra åt. Citera
henjon Postad 25 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2009 Angående 44 vs QQ. Han spelar den inte bra imo. Dega rakt av är mycket bättre. Men klart han är commitad med ett pocket i blind vs blind när han redan är inne med 25% av stacken. Surt men ingen att göra åt. Han känner sig väl committad snarare än att vara commitad i realiteten. Jag tycker det är en ganska självklar fold i det här läget när han betänker sina alternativ. Även om jag bluffar så kan han ju utgå från att han som bäst är uppe mot två överkort och i många fall möter ett högre par. Det är för dåliga odds i det här läget och med den stack han ändå får behålla om han viker. Citera
henjon Postad 25 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2009 Nä usch så hemskt... Det där femtidollarsmisstaget fick mig helt ur balans. Det har ingen som helst betydelse för min ekonomi och jag kan egentligen sätta in $50 till och välja att räkna bort hela skiten. Men jag stör mig nåt väldigt på att göra sånt här, känner mig så jävla dum och klantig. Bra gick det naturligtvis inte heller i de vanliga 5-dollarsspelen. Förutom otur så var det nog lite dålig konc också. Pushar med AJ från UTG när vi precis hamnat på bubblan. Väldigt dumt då jag handen innan sett stora mörken spela sekvensen Limpa från UTG-syna ställ med QT-vara uppe mot AA-träffa TT på brädan och vinna. Låg dessutom 3 eller 4 på bordet så jag kunde gott ha avvaktat och väntat in någon mer tight spelare i mörkposition. Nu hade naturligtvis limpfisken belönats av pokergudarna för sin vansinniga idiotsyn handen innan med en QQ; synade förstås och fick dessutom en tredje dam till hjälp på brädan. Annars verkar spelet kring bubblan utveckla sig väldigt tight när det inte är några limp-/synfiskar av ovannämnd typ med i leken. Vet inte om jag pushar för brett här eg, men jag har redan i flera spel utnyttjat andras spelares passivitet till att ta mig upp från gungflyt i botten till betydligt säkrare mark. I den sista och enda jag hamnade ITM i så mer än dubblade jag min stack på detta sätt. Enda konfrontationen på åtskilliga varv var mellan de två minsta stackarna som spelade AT mot A9. Citera
henjon Postad 25 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2009 Herregud... hört talas om oavsiktlig skottning? Det är vad som inträffar när man scrollar fel i listan över SnG:s, pratar med sin sjuke son samtidigt och inte ser att det är $50 som står, inte $5 Naturligtvis gick DoN:en åt helvete - jag har ingen aning om spelet på den nivån och fick dessutom en lös synare emot mig som träffade sin KJoff hand och återstoden av stacken försvann i en push från button med ess högt där mörkarna satt med 66 och KK!!! Således är större delen av månadsplusset utraderat och jag får vara tacksam att jag hann avanmäla mig från den andra DoN:en som jag också satt upp mig på. Antar att jag inte är den ende pokerpelaren i världen som gjort bort mig på detta :oops: -vis. Fler historier??? För att inte hamna ur fokus och bry hjärnan med fel saker så har jag beslutat mig för att betrakta hela den här episoden som en nullitet i min resultatredovisning - raken på $4 undantagen. Har därför återställt Bet24-kontot med 50 dollar som helt enkelt får betraktas som nån slags lärpengar. Titta upp nästa gång blindstyre! (Eller "se hit - du är skit" som ungarna säger. Utvecklingen går framåt, men en del grejer som kidsen roar sig med är faktiskt misstänkt lika det som vi gjorde för 30-35 år sen) Citera
henjon Postad 25 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2009 Sammanfattning av dagen (exkl "nulliteten") Först så gick det ner. Sen gick det upp. Sen gick det ner igen. Och så gick det upp. Miniplus blev det till slut. Lirade ett hyggligt pass på Everest för första gången på några dagar och fick mig några rejäla tjongar. Fransk synfisk som följer med hela vägen på ett sunkigt mellanpar och träffar sin jävla tvåoutare på rivern och drar ut mitt kungapar t ex. Tre JJ som förlorade - den handen har inte gått mer än möjligen liiite drygt50/50 på sistone ser jag när jag tittar i PokerTracker. Får dock vara tacksam att en av kvällens mellaneuropeiska synfiskar som skulle upp och hugga mot mina pocketkungar med A8off inte träffade sitt jävla ess på brädan utan fick simma bort från bordet - det bord som jag sen vann $50 på. Mindre tur än dåliga syner från motståndaren HU där - det känns skönt att man kan plussa även en sån här kväll när riggen inte är i ryggen. På det andra ITM-bordet åkte jag ut första handen (hur många såna snabba respass har det varit denna månad?) när mina 88 på button visar sig vara uppe mot JJ i stora mörken. DoN so far: 29 spelade, 18 ITM. Håller mig fortfarande på $5-nivån. 25 maj $2,50 (14 SnG varav 8 DoN - 6 ITM. Total insats inkl rake: $97,50) Månadsresultat: $62,48 Handbetyg: Vad som helst som man synar ohöjd pott från button med. Citera
henjon Postad 25 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2009 Synpunkter på denna hand? Spelar jag den för passivt? Finns annat än syn på rivern? Ingenting i hans betande på tidigare gator tyder ju på att han har en hand... Everest Poker — Giv - info Bordsplacering: SESE59 sitter på stol 2 med 730. molotov42 sitter på stol 3 med 2500. HERO sitter på stol 4 med 1430. Jakobson sitter på stol 5 med 790. Micha262 sitter på stol 6 med 875. mogeo sitter på stol 7 med 1700. BBB777 sitter på stol 8 med 1105. yanic29 sitter på stol 9 med 725. bendixfrance sitter på stol 10 med 145. Lägga blindar: Knappen är vid stol 9. bendixfrance lägger den lilla blinden på 50. SESE59 lägger den stora blinden på 100. Ge hålkorten: HERO: Före floppen: molotov42 lägger sig. HERO höjer 200. <--- betar normalt3bb här, vet inte riktigt varför jag går lågt här. För tidig position också eg. och jag hade kastat handen vid omslag. Jakobson lägger sig. Micha262 lägger sig. mogeo lägger sig. BBB777 lägger sig. yanic29 lägger sig. bendixfrance lägger sig. SESE59 synar 100. Floppen (): SESE59 checkar. HERO checkar. <-- tar gärna gratiskort här Turnkortet (): SESE59 checkar. HERO checkar. <-- läge för semibluff men blir passiv. För passiv? Riverkortet (): SESE59 höjer 530. HERO synar 530. <-- Slowspelat tvåpar som blitt en kåk? Nejdu gubbe lille, men hade jag inte haft ett ess hade det kanske funkat... I hans kläder skulle jag å andra sidan tänka att jag antingen stött med ett mellanpar eller högre eller minst kunghög hand. Således dödsdömt att bluffa... Men den sortens tankeverksamhet kanske man inte ska förvänta sig av allt för många spelare på nivån? ($10 här) Kortvisning: SESE59 visar . SESE59 har 6s 6c Qc Kc Ks: Två par HERO visar . HERO har 6s 6c Kc Ks Ac: Två par SESE59 är utslagen. Pott - sammandrag: Hela potten: 1510 HERO vinner 1510. Ingen husprovision tas för denna giv. Citera
tw3R Postad 25 Maj , 2009 Rapport Postad 25 Maj , 2009 Synpunkter på denna hand? Preflop FOLD. Annars så är den väl okej spelad. Men det viktigaste är att folda dessa händer preflop. Får du syn av nån som har pos på dig så kan du hamna i riktigt svåra lägen. Tänk om det hade kommit AT2 och du hade fått syn av nån med pos på dig. Du Bettar ut, han raisar dig och du måste folda. Då har du förlorat många värdefulla marker, Så FOLD FOLD FOLD preflop. Citera
henjon Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 Preflop FOLD. Annars så är den väl okej spelad. Men det viktigaste är att folda dessa händer preflop. Får du syn av nån som har pos på dig så kan du hamna i riktigt svåra lägen. Tänk om det hade kommit AT2 och du hade fått syn av nån med pos på dig. Du Bettar ut, han raisar dig och du måste folda. Då har du förlorat många värdefulla marker, Så FOLD FOLD FOLD preflop. Agree! Jag tror det otypiska betet kommer sig av att jag spelar en hand från en position där jag givet mitt nuvarande M och antal kvarvarande spelare normalt skulle slänga. Jag är verkligen ingen "ace high lover" normalt. Slänger allt under AT i tidiga positioner som inte är suited och limpar bara med suited om bordsstämningen är sån att många händer går ohöjda till flop. A7 och under nonsuited foldar jag i princip alltid om någon öppnat potten (även om det bara är med en limp). När jag går med med suited så är det främst nötfärgen jag går efter, även om jag plockar en del potter på flop eller turn när ett ess kommit och ingen annan verkar ha det. Semibluffar också hem nötfärgdrag när de kommer hyggligt ofta, vilket gör att jag tror att den delen av mitt spel är lönsamt. Viktigt att analysera även vinnarhänder. Jag tror att lika stora lärdomar vad gäller luckor och misstag i spelet kan dölja sig i dem. Det gäller att ha självinsikten att inse när man blivit "saved by some great luck" som Harrington uttrycker saken Citera
OlssonJonas Postad 26 Maj , 2009 Rapport Postad 26 Maj , 2009 Herregud... hört talas om oavsiktlig skottning? Det är vad som inträffar när man scrollar fel i listan över SnG:s, pratar med sin sjuke son samtidigt och inte ser att det är $50 som står, inte $5 Naturligtvis gick DoN:en åt helvete - jag har ingen aning om spelet på den nivån och fick dessutom en lös synare emot mig som träffade sin KJoff hand och återstoden av stacken försvann i en push från button med ess högt där mörkarna satt med 66 och KK!!! Således är större delen av månadsplusset utraderat och jag får vara tacksam att jag hann avanmäla mig från den andra DoN:en som jag också satt upp mig på. Antar att jag inte är den ende pokerpelaren i världen som gjort bort mig på detta :oops: -vis. Fler historier??? Jag har gjort samma sak. Det var när jag började spela poker. Jag satte in 60 euro (tror jag) på en iPoker-sida. Jag skulle sen spela en $5-sng men råkade ta en $50. $50 var rätt mycket då jag enbart hade ett par hundra på Svenska spel och $100 på Pokerstars. Iaf, jag satt där med handsvett och fokuserade helt och hållet på spelet. Det slutade iaf med att jag vann den! Sedan spelade jag $5 sng's och reggade mig inte fel igen Citera
henjon Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 sjuk sekvens i en DoN på bubblan: Vi är tre av sex som kämpar med de lägsta stackarna och man måste således stöta. Vi ligger hela tiden mellan dryga 1000 och 2000 och mörkarna är 200/400. Jag plockar då AQ och pushar givetvis. Syn av BB som också visar AQ. Delad pott. I nästa hand drar jag AJsuited och stöter igen. Denna hands BB synar också efter långt betänkande med... AQ! Jag räddas av att brädan kommer med 999 och ett överkort så vi får dela potten. Ytterligare ett par händer senare. AQ igen och ny push (vad annat kan jag göra?) Nu synar BB IGEN!!! och visar denna gång upp pocketkungar. Inget ess kommer på brädan och det blir således jag som blir bubbeloffret... Vilken jävla invasion av premiumhänder. Dessutom bråkar knektarna med mig igen: Nu var jag uppe mot ett par i damer. Borde dock förmodligen låtit bli att syna den lilla stacken här (hälften av min) eftersom den spelat tight så långt. 5 DoN idag (hemma och vabbar och sonen är tryggt förankrad vid PS2) - bara 2 ITM. Totalt således 32-20. Sessionen slutar ändå med lillplus då jag grindat ihop de första 10 bonusdollarna av 200. Citera
henjon Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 Vidrig smörja på Ongame just nu. Av de fyra senaste pusherna har jag fått syn 3 med QQ, QQ, KK och förlorat allihop. Själv har jag på hela sessionen fått en enda par över 99 - KK i BB där alla foldade till mig. I övrigt oceaner av 85off och J2off etc. Sjysst. I princip inga som helst bordträffar heller utöver marginella mellanpar. När poker är så här ifrågasätter man sitt sunda förnuft varför man utsätter sig för dyngan.. Citera
henjon Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 bust på sista bordet. En idiot till synfisk som jag precis tänkte skriva om svårigheten att bemästra. Hans stack hade gått upp och ner från 5000 ner till startstack och upp igen till 3500 efter sedvanlig fisktur. Först synade han min 3xbet med 99 - borde väl ha ställt... och betade sen på turn med två överkort. Vad göra i en DoN annat än att lägga sig? Sen limpar han in från SB på mig och med J7 vågar jag inget annat än att passa. Floppen kommer 3K5 regnbåge, båda pass. Turn en knekt och han betar ut halvpott. Jag ställer och han synar. J3... Sinnessjukt. ROI på -38% Denna sköna majmånad har som jag nämnt verkligen bjudit på en stor mängd plågsamma torskar mot fiskar som får betalt för sina miffospel. Hur många såna här flytträffade tvåpar med skitkicker har jag sett t ex?? Varför höjer inte killen upp potten bara och driver ut mig? Slår jag om är det ju bara att lugnt och stilla ta sin J3 och gå ut, fortfarande med racet väl under kontroll (Han låg typ 2 av 7) Men dessa spelsugna fiskar som gör en massa irrationella moves istället för att bara bevaka sin ställning gör helt uppenbart DoN svårare, i varje fall på de här nivåerna. Frågan är om jag borde ha vikt ovan? Problemet är att jag då hade varit nere på samma nivå som de andra lågstackarna. Men när jag tänker efter så måste det rätta spelet vara att bita ihop och låta honom ta hem potten. Situationen är för marginell. Slutsatsen blir således att det satt två fiskar och krigade - en lite mer tursam än den andre bara (Det bör påpekas att fisk 2 dock har ett ROI som är nästan 50 procentenheter bättre än fisk 1) Citera
henjon Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 Efter denna motriggsdag är DoN-statsen nere på 38-21. Fullt medveten om att det kunde ha varit åtminstone ett par, tre ITM till med lite mer eftertanke i några kritiska situationer. Vill dock fortfarande tro att det ligger ganska mycket motrigg bakom det dåliga resultatet igår och särskilt idag. Tror inte jag dragit ut en enda allin där jag varit underdog de senaste 15-20 gamen, trots att mitt underhundsskap varit marginellt i flera av dem. Det är helt klart läge för att fortsätta förkovra sig mer teoretiskt dock. Beställt Moshman och Shaw SnG-böcker idag, tillsammans med Harringtons CG för flitiga pokerstudier i sommar Nu: Simskolegrind Citera
henjon Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 Tankarna fortsatte att snurra kring den sista DoN:en under ungarnas simskola och ju mer jag tänker, desto mer irriterad på mig själv blir jag. a) Varför höja 3bb UR POSITION bara för att jag får 99? Jag lär ju inte stå upp mot ett omslag mot någon vid bordet, möjligen, möjligen den minsta stacken som jag tror låg runt 1000. Jag måste bry mig mindre om handkorten och mer om situationen i turneringen tror jag. Om jag betar 3bb men planerar att vika för omslag så spelar ju handens värde ingen som helst roll. Däremot positionen och vem som sitter i mörkarna (särskilt då BB kanske). Här hade jag bordets största fisk i BB och bör inte vara förvånad över att det kommer en syn som ställer min hand i stora problem efter floppen. Jag låg trea vid bordet med hygglig marginal ner till 4-7:an, så det fanns ingen ko på isen som tvingade mig till action heller b)Efter denna hand gör jag värsta tänkbara: Låter den påverka mitt spel i nästa. Jag är fortfarande frustrerad och irriterad på "fisken" och beslutar mig därför för att ge allt på att han bluffar när min knekt träffar på turn. Oerhört dumt. Jag hade haft 1900 kvar drygt om jag hade vikit (startstack 1500) och fortfarande en helt okej position i DoN:en. Istället ska jag upp och vara bully för att "sätta honom på plats". Aldrig spela om stacken i marginella situationer i en DoN tror jag, om man inte är så shortstacked att det är det enda rimliga val som står till buds. c) Dessutom spelade jag under lite tidspress (simskolan) och med bara detta bord kvar igång. Dumt båda. Som så många andra har jag lite problem med att gå till för mycket action när jag har för lite att göra och är därför - tror jag - en typisk spelare som SKA lira runt 4 bord för att få lite naturlig hämsko på mig. d) Jag tror också att jag är för angelägen att vidmakthålla en behaglig position i tävlingen när jag fått den. Det är klart att man inte bara kan blinda iväg sin stack (om den inte blivit monsterstor), men man måste också våga lite mer på att det kommer konfrontationer och/eller misstag som slår ut nödvändigt antal spelare INNAN man själv behöver ta risker. Samtidigt måste man naturligtvis hålla koll på att det inte är de små stackarna som stöter hela tiden och plötsligt är uppe och förbi. Summa summarum så tror jag ändå att jag lärde mig nåt av det här och borde därför vara tacksam mot -38-fisken. Fast nä... där går nog ändå gränsen :twisted: Citera
henjon Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 men... slarv igen. Jag ligger 5:a på bubblan och har några hundra ner till sexan. Analyserar inte situationen utan pushar med K9. En lika dålig spelare med nästan identiskt stack synar med AQ som står. Onödigt, onödigt, onödigt! Blev ändå 3 av 4 ITM och totalt 42-24. Nu lirar jag en av de tre fripoletter jag fått på Ongame. På den första halvtimmen har det hänt att jag ökade stacken med 33% med hjälp av KK. Sen har jag limpat in i en pott till tror jag och fått vika flopp, samma med någon av mörkarna. Annars bara skräp, eller så har jag inte fått chansen att gå med preflop på halvhyggliga händer pga hårt betande. Ligger i mitten av det kvarvarande startfältet ganska precis... M dryga 12 så det känns varken läge för spekulativa syner eller vildsinta pusher just nu.. Citera
henjon Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 Det är ganska roligt med avatarerna på Bet24 som inte går att ändra. Har suttit första halvtimmen som rätt stilig, brunhårig snubbe i kavaj, men blev nu hastigt och lustigt en gråhårig tant! Citera
henjon Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 tja... nån gång ska man ju själv sätta tvåoutaren på River också. Höjer 2BB med 88 och får ett ställ av spelaren till höger med 1000 kvar i stacken (jag 1700). Jag tänker: "två överkort, troligen AK - måste ta min chans eftersom det är MTT2. Det visar sig att jag bedömt situationen rätt, men på floppen kommer en kung. Jag har redan börjat sucka uppgivet och undra vad jag ska göra med en stack på 700 när åttan faller på river. 270:e plats av dryga 600 kvar (1200 startande) är inte mycket att hurra över, men jag är ändå med i en långt ifrån hopplös position. Citera
henjon Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 poker är lustigt - har varit genomgående kortkall hela dagen och träffat mycket få bra saker. Och så plötsligt bara smäller det till i en 30-manna SnG jag sätter upp - och det med halvspekulativa händer från mörkarna. Först kåk K9 och sen nötfärg och jag mer än dubblar stacken på två givar... Citera
henjon Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 ... och där satt miniklonken i nämnda turnering! $58,35 - nytt vinstrekord för undertecknad (säger väl mer om mina blygsamma pokerskills iofs men ändå... Riktigt skönt kortflyt. Däremot åt skogen i stora turren verkar det. Varit lite upp och ner där men flera ställ utan syn har hållt mig flytande. Nu dock syn av två stycken med AK. Synare ett med 77 träffar färg samtidigt som jag träffar stegen på river :cry: Vann sen en tvångsallin men har bara 900 kvar och ett M på exakt 1. Citera
henjon Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 Nån som har en aning om varför Ongame har denna löjliga prisstruktur: 1 HERO Real $58.35 2 Mr.Fortune1 Real $41.66 3 olsen411 Real $25.00 4 Jani_Bana Real $16.66 5 kossi0207 Real $8.33 ... även procentandelarna av totala potten är ojämna. Varför inte ex.vis 60-40-25-15-10??? Busto i turren efter en dubbling men sen var det godnatt med A7 som fick två synare och inte träffade nåt. Men det är svårt att vara kräsen med pushhänder när man har ett M på 2 Ut som 172:a av 1238 med 72 platser kvar till pengarna, så inget att gräma sig över egentligen. En KK-hand, två AK och en 99 på de nästan två timmar jag spelade är inte mycket att bygga stor stack med när inte heller flopparna bjöd på några underverk. Sammanfattning av pokerdagen: 26 maj $40,35 (16 SnG - 7 ITM varav DoN 13-6, 1 MTT för gratisbiljett, bust. Total insats inkl rake: $88) Månadsresultat: $102,48 även om jag inte håller detta in i kaklet så känns det skönt med mina modesta krav bara att vara uppe på ett tresiffrigt plus för månaden. Handbetyg på dagen: Citera
henjon Postad 27 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2009 febern har flyttat över från yngste till äldste sonen som är på gränsen till VAB-mässig, men okej då. Orkade inte gnälla på deras mamma (min barnvecka annars) som hade ett sååå viktigt möte idag på sitt jobb. Och ska sanningen fram så är det rätt vilsamt att vabba med barn som kommit upp i skolåldern och inte är alltför sjuka Pysslar med lite pappersarbete och ett föreningsbokslut, men tog också ett litet DoN-pass på Ongame. 6/5 blev det och därmed är totalresultatet nu 48/29. Säkert tillfälligheternas spel, men jag inbillade mig att jag spelade med mer disciplin och större försiktighet/uppmärksamhet idag. Var bara uppe i ett par coinflips förutom den jag bustade i och då hade jag stål och vann. Fixade också frustrationen i den sista där jag ett tag hade 3700 (starstack 1500) och trodde att det var grönt. Men en seg semi-bubbla och bubbla, ett par 3bb-bet jag fick vika mot omslag och en mycket aggressiv spelare till höger om mig som inte gav mig chansen att pusha mot småstackarna omedelbart till vänster gjorde att min stack smalt och smalt och tillslut hade jag bara en obetydlig edge mot minsta stacken på bubblan. Det gick dock vägen till slut. Citera
henjon Postad 27 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2009 ... just ja, foldat mina första pocketess också. Tror jag iaf, har vikt nåt väldigt högt par vid något tillfälle i Everest satellit till 2,5K-frirullen. *plockar fram champagnen och skålar med intresseklubben* Citera
henjon Postad 27 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2009 Hade hoppats hinna lira lite ikväll också, men detta eländiga bokslut har tagit alla krafter och all tid i anspråk. Men men... inget att hänga läpp för egentligen då ju dagen ändå slutar med dugligt plus med mina mått mätt. 26 maj $17 (6 SnG alla DoN - 5 ITM, Total insats inkl rake: $33) Månadsresultat: $119,48 Handbetyg på dagen: - måste balansera så att debet och kredit går ihop, precis som i mitt bokslut Citera
Recommended Posts