Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

Nix... bestämmer mig för att försöka en re-steal från button med KJsuited mot en minraise 2bb. Mörkarna viker men höjaren som har mig täckt med knappa 1000 synar efter stor tvekan och vänder upp KQoff. Ingen färg, ingen knekt räddar mig och ännu en vidrig skitdag är slut. Men jag tror ändå att mitt spel var korrekt och att det snarare är minraisaren som gör en svag syn (varför lägger hon inte in hela stacken på en gång för att minska risken att få flippa mot ett lågt par eller ess högt?) Gör överhuvudtaget för få re-steals tror jag och ska försöka höja aggrofaktorn. Är dock inte så säker på att spelet är lika bra på lägre nivåer som i Moshmans high- och midstakesvärld. Allt för många spelare lirar ju som spelaren här och tar en lös syn tillbaka.

 

Måste dock erkänna att motivationen är låg just nu för att fortsätta nöta. Ja, jag vet att det är NU det VERKLIGEN gäller att hänga i och vänta på bättre korttider. Och visst - drog ju in en fin $72-vinst så sent som igår. Men det som i övrigt pågår och nu flyttat in också på Everest (bust på alla fyra borden idag) är så jävla tråkigt och tröstlöst. Det handlar egentligen mindre om pengarna än att själva spelet förlorar all sin charm när motriggen går i nästan alla dimensioner: Ganska ont om bra starthänder, förlorar merparten av de premiumhänder man får, dras ut och lyckas själv bara med enstaka utdragningar som dessutom blir resultatlösa eftersom man ändå bustar senare i nån coinflip eller mot ännu ett monster i en mörk.

 

21 juni $59 (9 SnG - 2 ITM. Total insats inkl rake: $99)

 

Månadsresultat: $16

 

Handbetyg: Ruter:-( , Spader :evil:

 

DoN: 4-2 idag ger totalen 182-105

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får vara glad för det lilla - miniminiplus idag efter att mina DoN börjat gå lite mer åt det jag ändå vill tro är det normala hållet. Idag satt det för omväxlings skull INTE QQ+ i var tredje mörk jag pushade mot och då blir det ju genast lite lättare att med tålamod och val av rätt tillfällen för push glida in i pengarna. Men naturligtvis: När jag väl hamnade allin förlorade jag 4 av 5 - det enda tillfälle jag lyckades stå var med AA.

 

2 vanliga SnG - bust i båda. Förutom rekordvinsten har jag 13 bust på de senaste 14 spelade på Everest och det är inte underligt. Mina DoN-handkort har varit helt normala, men i de vanliga SnG:erna har det varit något rent sanslöst dåligt. Lyckas så gott som aldrig få upp stacken för mid-blinds och sen åker jag på första eller max andra pushen med någon marginellt pushbar hand som jag tvingas ta pga att premiumhänderna lyser med sin frånvaro.

 

Sen spelar jag ju för försiktigt också. Sitter med knapp startstack (1500) med blindar 75/150 när tre spelare limpar in i min stora mörk där jag har 66. Jag VET att det är rätt spel att pusha här. Visst kan någon limpare få för sig att syna med AQ, men det är då tillräckligt med döda pengar för att spelet ska löna sig. Det är INTE rätt läge att passa här och hoppas på en set mine. Likafullt passar jag i min feghet och får sen vika floppen som kommer AJ7 (På turn landade däremot naturligtvis en 6:a). När jag ett varv senare prövar en re-steal för mina kvarvarande knappa 1300 från lilla mörken med 33 så är det egentligen inte mer än rättvist att stora mörken hittar 99 och bustar mig.

 

22 juni $1 :twisted: (9 SnG varav 7 DoN - 5 ITM; Total insats inkl rake $99)

 

Månadsresultat: $17

 

DoN: 189-110

 

Handbetyg: 8 of Diamonds9 of Spades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel:

 

Everest: :evil: Bara 2 SnG som tur var. Detta är ledigt en av de 2 eller 3 sämsta streaks jag nånsin haft på sajten. Det förtar all lust att överhuvudtaget spela poker där. Korten är så vidriga ur alla aspekter att jag just nu spyr bara jag ser de gröna borden.

 

Ongame: :-D Mycket trevlig dag. ITM på alla 4 borden, varav ett gav 50 dollar efter en mycket böljande match och en böljande heads-up.

 

23 juni: $54 (6 SnG varav 2 DoN - 4 ITM. Total insats inkl rake $66)

 

Månadsresultat: $71

 

DoN: 191-112

 

Handbetyg: Ongame Queen of HeartsQueen of Clubs.

Everest: :-x :-x :-x :-x :-x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semihygglig kväll där jag till slut också lyckades spräcka bustserien på Everest, trots att det såg mörkt ut och trots att handkorten fortsatte att vara orimligt usla. 3 par på över 135 spelade händer - det högsta av dem 99. Men jag träffade ett par flushar i allin-situationer som räddade mig.

 

24 juni: $11 (9 SnG varav 4 DoN - 5 ITM. Total insats inkl rake: $99)

 

Månadsresultat: $82

 

Handbetyg: 5 of Spades5 of Hearts (som träffade en färg på bubblan i ett avgörande läge mot en synare som träffat högre par med sin KQ)

 

DoN: 195 spelade - 115 cashade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här en situation som inträffar nån gång ibland och som naturligtvis ställer en i stort bryderi:

 

Everest Poker — Giv - info

 

Bordsplacering:

 

Soeldner sitter på stol 2 med 2365.

luckybob sitter på stol 3 med 1605.

KennyIsDead sitter på stol 4 med 795.

HanSolo63 sitter på stol 5 med 1335.

DA_BUNNY sitter på stol 6 med 1435.

-MS- sitter på stol 7 med 1625.

HERO sitter på stol 9 med 840.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 4.

HanSolo63 lägger den lilla blinden på 15.

DA_BUNNY lägger den stora blinden på 30.

 

Ge hålkorten:

 

HERO: Ace of SpadesJack of Hearts

 

Före floppen:

-MS- lägger sig.

HERO synar 30.

Soeldner lägger sig.

luckybob lägger sig.

KennyIsDead lägger sig.

HanSolo63 höjer 105.

DA_BUNNY lägger sig.

HERO synar 90. <-- tar synen här för att killen gjort ett löst intryck. Jag har också spelat mycket tight, i princip bara varit inne i nån hand och i övrigt blivit nerblindad med synnerligen dåliga kort

 

 

Floppen (Ace of Clubs8 of Spades5 of Hearts):

HanSolo63 höjer 1215.

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett pass idag på en dryg timme. Sprang på riktigt fint. Inte så att det var särskilt gott om monsterhänder och det första essparet på tre dagar kostade mig halva stacken när en snubbe med lågt par och färgdrag träffade tvåpar på river. Men det var ett antal coinflips som med ett par undantag gick min väg. Tur det, för det var överlag löst idag på borden och inte många pusher som inte hittade någon synsugen - ofta som vanligt en fisk med lite för bred synrange. Jag är dålig på att anteckna sådant - det bör det bli skärpning på. Det är ganska intressant detta med hur oerhörda skillnader det kan vara i aggressionsnivån mellan olika bord - även i DoN-turneringar. Det har också en tendens att klumpa ihop sig rätt ofta tycker jag. Vissa kväller kan det verkligen bli lååånga semibubblor och bubblor på flera bord med varv efter varv av pusher som inte synas ner av nån. Och så ibland är det som att synfisken fullkomligt går i stim, parat med att sena positioner faktiskt hittar fullt legitima händer ofta. Kom HU idag i en vanlig SnG när blindarna fortfarande var 100/200. Poker är verkligen inget statiskt spel från vilken aspekt man än betraktar det.

 

26 juni $44 (6 SnG - 5 ITM; total insats inkl rake $66)

 

Månadsresultat: $126

 

DoN: 199 spelade - 118 cashade

 

Handbetyg på dagen: Ace of ClubsKing of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående gårdagens hand så sätter jag honom som spelat på ett halvhögt par. Det finns säkert spelare på högre nivåer som ibland gör ett försök att locka fram en syn med en riktigt bra hand. Men på $5-10 har jag aldrig sett det. Möjligen, möjligen skulle man kunna tänka sig ess med låg kicker. Oavsett vilket så synar jag utan större betänkande i det här läget och med den här stacken. Han hade mycket riktigt ett par i nior och då inga mirakelkort hjälpte honom på de två sista gatorna så dubblade jag min stack.

 

Apropå nivåer så har jag i princip helt lämnat $5-nivån nu och hoppas inte behöva råka ut för några katastrofdippar som skulle tvinga ner mig på den igen. Iom att jag nu har dubbla rullar så får jag tillräckligt många bord att spela på tillräckligt snabbt, något som var ett problem så länge jag spelade på Everest. En nackdel där dock med Ongame är att det inte går att tableselecta med hjälp av Sharkscope. Jag går och lurar lite på att ta några provskott på $20-nivån, men egentligen vill jag nog upp på åtminstone en rulle på 30 inköp innan det känns försvarbart att börja prova i någon större skala. Vet inte heller hur stora skillnader i skills på spelare som jag kan vänta mig. Har läst på några ställen att det går en gräns mellan just 10 och 20, men vet inte om det stämmer. Nån som har några bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här en situation som inträffar nån gång ibland och som naturligtvis ställer en i stort bryderi:

 

Everest Poker — Giv - info

 

Bordsplacering:

 

Soeldner sitter på stol 2 med 2365.

luckybob sitter på stol 3 med 1605.

KennyIsDead sitter på stol 4 med 795.

HanSolo63 sitter på stol 5 med 1335.

DA_BUNNY sitter på stol 6 med 1435.

-MS- sitter på stol 7 med 1625.

HERO sitter på stol 9 med 840.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 4.

HanSolo63 lägger den lilla blinden på 15.

DA_BUNNY lägger den stora blinden på 30.

 

Ge hålkorten:

 

HERO: Ace of SpadesJack of Hearts

 

Före floppen:

-MS- lägger sig.

HERO synar 30.

Soeldner lägger sig.

luckybob lägger sig.

KennyIsDead lägger sig.

HanSolo63 höjer 105.

DA_BUNNY lägger sig.

HERO synar 90. <-- tar synen här för att killen gjort ett löst intryck. Jag har också spelat mycket tight, i princip bara varit inne i nån hand och i övrigt blivit nerblindad med synnerligen dåliga kort

 

 

Floppen (Ace of Clubs8 of Spades5 of Hearts):

HanSolo63 höjer 1215.

HERO ???

 

Blixtsyn eftersom du nu synade pre, samt att som du skrev så hade han gett ett löset intryck tidigare, på Everest kan ju det visserligen betyda vad som helst.

 

Efterfrågar gärna fler HH, bra dagbok. Följer den noga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Jo, jag ska skärpa mig och lägga in fler HH. Visserligen är det väl så att i en korrekt SnG-strategi så uppstår färre intressanta händer än i CG. Du spelar färre händer postflop och i de tidiga skedena så rekommenderar ledande SnG-strateger som Shaw och Moshman att hellre folda i marginella, svårbedömda situationer. Men det är klart att det ändå uppstår intressanta lägen, om inte annat för att man själv gör ett tveksamt spel som synen med AJo i handen ovan :-)

 

Ingen poker igår. Efter god mat, alkohol och ja... den där tredje grejen som vissa menar är allt en enkelspårig man behöver för att känna sig tillfredsställd med livet, så somnade jag som ett litet barn 8-) Nu har det ätits en brunch (borde man göra oftare) och vi tänkte promenera och ev. paddla lite kanot. Förhoppningsvis blir det lite poker i eftermiddag/kväll. Ut i solen nu grinders och andra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Jo, jag ska skärpa mig och lägga in fler HH. Visserligen är det väl så att i en korrekt SnG-strategi så uppstår färre intressanta händer än i CG. Du spelar färre händer postflop och i de tidiga skedena så rekommenderar ledande SnG-strateger som Shaw och Moshman att hellre folda i marginella, svårbedömda situationer. Men det är klart att det ändå uppstår intressanta lägen, om inte annat för att man själv gör ett tveksamt spel som synen med AJo i handen ovan :-)

 

Ingen poker igår. Efter god mat, alkohol och ja... den där tredje grejen som vissa menar är allt en enkelspårig man behöver för att känna sig tillfredsställd med livet, så somnade jag som ett litet barn 8-) Nu har det ätits en brunch (borde man göra oftare) och vi tänkte promenera och ev. paddla lite kanot. Förhoppningsvis blir det lite poker i eftermiddag/kväll. Ut i solen nu grinders och andra!

 

Där sa du något som jag inte tänkt på, maginella svårbedömda lägen. Ja då är det nog bättre att lägga sig. Du kan ju även ta HH på standard händer, då det i alla fall för mig uppstår relativt ofta frågan, om man borde eventuellt ha spelat arnolunda för att få in mer pengar osv.

 

Vad bra med en trevlig kväll för dig, sådant är viktigt för att kunna spela sitt A-game vid borden. Vad innehöll brunchen?

 

Själv hade man tänkt åka på en längre cykeltur idag (30 km) men vädret svek mig, så det vart inte av.

 

Lycka till med spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brunchen var inte något jättemärkvärdigt; bacon, stekt tomat och champinjoner. Tjejen åt ett stekt ägg också, men det gillar inte jag. Alltihop toppat med lite jordgubbar också.

 

Promenerat runt både Långholmen och Reimersholme idag. Fantastiskt väder som gör en av världens absolut vackraste städer ännu vackrare! Sen kom man hem, slängde upp några bord och upptäckte att man sprang som en gud. Var ett tag sen jag hade en sån fin rush. 6 bord varav 5 DoN och alla ITM. Det sjätte var en vanlig SnG där jag började med sätta en nötflush på turn och fick bra betalt av två spelare som följde med hela vägen. Sen rullade det på hela vägen fram till seger och $50. Plussar nästan $100 för sessionen om man inkluderar den tionde bonustian från Bet24 som trillade ut. Så lyckat att jag tror jag belönar mig med att spela ett par MTT:er ikväll när tjejen och hennes kompis ska maratonglo på Twin Peaks. Tänkte dock se första avsnittet åtminstone :-) Summering av dagen får således vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällspasset igång... Jag är proppmätt och har druckit lite vin så tveksamt om jag kan prestera något A-game... Efter en knapp halvtimmes spel är jag fortfarande vansinnigt kortkall: På fyra bord som pågått 15-30 har jag spelat 2 händer. Den ena var ett par i damer som förlorade några hundra i chips mot en härlig firre som limpade från UTG med Q7s och så småningom träffade en färg på rivern. Och nu kommer nästa QQ och får AK i näsan på brädan mot två opponenter. Bara att vika. Och nu åkte jag ut i ena MTT:n när A9 träffar på floppen men får motstånd av AJ som träffar knekt på river. Underbart :)

 

Presstop:Äntligen en vunnen hand! 700 kvar (startstack 1000) i den andra MTT när jag hittar QJs på button och 6 personer limpar! Jag ställer - det känns som ett bra tillfälle att gambla. En synare med A8 men jag träffar kåk och nästan tredubblar stacken. Skönt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan komisk hand faktiskt... Den utspelade sig i en $5 30-manna SnG som jag spelade för att jag fått en biljett till, så skit samma. Tre personer limpar in i min Ace of Clubs8 of Spades i BB. Floppen kommer King of ClubsQueen of ClubsJack of Clubs. Någon betar halvpott (100) och vi synar alla (jag har 1400 kvar i stacken) Turn kommer så 9 of Clubs och fullbordar min nötfärg? Efter två checkar betar jag ut 200 och två spelare synar. River kommer blank. Jag betar igen och en spelare höjer nu. Kan den verkligen sitta med 10 of Clubs? Jag bestämmer mig för att det inte finns på karten att vika här så jag återhöjer och vi skjuter in hela stackarna. Och mycket riktigt! Motståndaren visar Ace of Spades10 of Clubs! Den andra straight flush som slagit mig på bara en vecka! Lite extra ironiskt att jag själv på 7 månaders hyggligt intensivt spelande inte lyckats träffa någon själv en enda gång, trots flera lovande dragsituationer. Men det kommer väl...

 

Tremannakonfrontation i turren på everest nu. KK QQ och 88. Åttorna träffar på floppen och vinner. That's poker :twisted:

Annars har det gått hyggligt för mig i den och jag var nyss uppe på 3500 (startstack 1000) efter att ha träffat flera floppar fint. Då utspelar sig följande:

 

QJs i cut-off, alla foldar till mig. BB=100. Höjer 2,5 och BB höjer till 500. Nu är saken den att det är just BB som jag tagit 2 ganska jobbiga potter av och halverat hans stack. Misstänker aggrospel (han har 1300 kvar innan handen)så jag bestämmer mig för att ställa och se vad som händer. Tror att jag tänker rätt, men dessvärre har han KK och stacken ner till 2100. Nu har den gått upp till 2400 och jag är 67:a av 199 kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej... Helt uppenbart att pokergudarna skulle sätta mig på plats. Tredje QQ-handen som åker på däng när jag är inne med hela stacken PF mot 77 som träffar på floppen. Svårt att gnälla på dagen totalt, men det skulle vara skoj med en rush som varade liiiite längre nån gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 juni - inget spel

27 juni - $92 (8 SnG - 7 ITM, 2 MTT - dubbelbust som alltid, Total insats inkl rake: $88 samt 3000 Summit points för everestturren)

 

Månadsresultat: $218

 

Handbetyg på dagen: - skulle ha blivit par i damer om inte tanterna jävlats med mig så på kvällspasset ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kan ni få tycka till om en MTT-hand. Det gäller dock inte mig - jag tycker iaf att handen är en nobrainer för mig. När det hela utspelas är vi drygt 160 kvar i turneringen av 480 startande och det är 40 betalda säten.

 

Everest Poker — Giv - info

 

 

Bordsplacering:

 

RitonStar sitter på stol 1 med 3920.

HERO sitter på stol 2 med 2335.

bally132 sitter på stol 3 med 2395.

zuri-loca sitter på stol 4 med 4825.

Allan.SCM sitter på stol 5 med 2410.

triso9 sitter på stol 6 med 1200.

bibaille sitter på stol 7 med 975.

van_impe sitter på stol 8 med 1390.

BOUBLI56 sitter på stol 9 med 1375.

hgyula sitter på stol 10 med 840.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 7.

van_impe lägger den lilla blinden på 75.

BOUBLI56 lägger den stora blinden på 150.

 

Ge hålkorten:

 

HERO: Queen of DiamondsQueen of Clubs

 

Före floppen:

hgyula lägger sig.

RitonStar lägger sig.

HERO höjer 450.

bally132 lägger sig.

zuri-loca höjer 4825.

Allan.SCM lägger sig.

triso9 lägger sig.

bibaille lägger sig.

van_impe lägger sig.

BOUBLI56 lägger sig.

HERO synar 1885.

 

Floppen (Ace of ClubsAce of Hearts7 of Spades8 of DiamondsJack of Hearts):

 

Kortvisning:

zuri-loca visar 7 of Hearts7 of Clubs.

zuri-loca har Kåk

HERO har Två par

HERO är utslagen

 

Det känns ganska givet att om han ska spela handen så ska han förstås spela den all-in. Frågan är om det är värt att ta den risken här mot en spelare som höjer 3bb från UTG+2 Jag tror inte att man ska räkna med att man har mycket fold equity här om inte spelaren varit väldigt aggro tidigare, villket jag inte varit. Dessutom sitter 5 spelare kvar i handen och kan mycket väl hitta en hand att syna med. Mot mig bör han räkna med att han antingen flippar eller är rejäl underdog. Med en stack som ändå är 30bb vet jag inte om jag i det här läget av turren skulle riskera en halvering av stacken på de premisserna. Däremot hade jag spelat tillbaka på samma sätt från någon av mörkarna om öppningen kommit från button eller cut-off. Men kanske är jag för tight här och inser inte skillnaden i synrange mellan en MTT och en SnG???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte lika bra idag precis... en i pengarna och ut i tre, däribland en genom femte raka subborna (vad ska man kalla dem när de beter sig som de gör ;-) ) som går upp som favoriter och lik förbannat blir utdragna på brädan. Haft ganska många låga och medelpar som fått vara med och limpa in, men inget har träffat set.

 

3 bord kvar i väntan på middagen som lagas av snäll flickvän... *Tänka positivt och må turen vända* :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer med 1000 (startstack 1500) med bb=100 och åtta kvar (låg 7:a) med AJ och får syn av två spelare varav en med QQ men träffar tvåpar och tripplar stacken. Ett halvdussin händer senare med fem kvar höjer cut-off upp till 3bb och jag har 77 i stora mörken. Jag kontrar allin, men mina försök att spela mer aggro med re-steals har verkligen inte varit profitabla hittills. Nu synar höjaren IGEN, denna gång med AQoff vilket känns ganska löst IMO. Hon kan dock vara lugn, då jag inte träffar några set idag som det verkar trots ett dussintal försök nu och essen har ju senaste veckorna haft en sanslös förmåga att komma när mina motspelare synat mig med A-hög. Så också nu. Bust - men tycker ändå att jag spelade rätt. Skulle dock kanske behöva teckna ner resultaten i form av hur många som kontrar tillbaka på re-steals och gör det även med marginella kort. Har som jag nämnt en känsla av att det är ett mindre profitabelt spel på lägre nivåer då det finns så många spelare som resonerar så konstigt och först är rädda för att skjuta in hela stacken med en hand typ 44 som de rimligen inte vill spela postflop med, men som sen ändå plötsligt är villiga att skjuta in allt de har när någon sätter dem all-in. Hur tänker de? Inte särskilt är väl svaret, men man har ju inget annat val än att anpassa sig till spelet själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter fem plusdagar är dagens mindre lyckade skörd inte mycket att säga om. Sätter ändå en stoploss här eftersom jag känner mig lite småtiltad på de kassa korten och att jag med något enda undantag (en AK-hand) förlorade samtliga av de ytterst få premiumhänder jag fick (QQ och TT var den enda högre paren på 7 bord och nånstans kanske 250-300 händer). Dessutom ut på bubblan i en synnerligen tight DoN där BB hittade pocketkungarna på min push med Q7s från button. Men sånt är livet.

 

Undrar lite vad jag ska göra med Everestrullen. Har i princip stått och trampat vatten där nu i över två månader. Går upp lite, sen tappar jag allt i lååånga streak av skitkort som dessutom gör spelandet i sig tråkigt. Det händer i princip inte längre att jag bygger upp några stackar innan midblinds eftersom jag både drar hålkort och träffar brädan så dåligt. Samtidigt får man ju på ett vis se det som upplyftande att jag inte backat. Största problemet kanske dock är att jag spelar för lite där nu. Kommer inte att klara gränsen denna månad för att få 2,5x på mina summitpoints. Känns också som att det är svårt med en rulle som inte är så mycket ute i spel. Men jag stannar nog ändå kvar så länge jag inte upptäcker någon ny site värd att grinda bonus på - är i dagsläget inte intresserad av att ha mer än två aktiva rullar/sajter att spela på.

 

28 juni $37 (7 SnG varav 4 DoN, 2 ITM; Total insats inkl rake: $77)

 

Månadsresultat: $181

 

DoN: 209 spelade - 126 cashade (60,3% ITM)

 

Handbetyg på dagen: 10 of Diamonds, 7 of Clubs

 

Nu strax middag och sen grinda igenom veckans avsnitt av In Treatment! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällen avslutas stilenligt med ännu en pott där motståndaren är underdog men träffar sitt vinnande kort på rivern. Exakt samma hand - KQ - hade jag bustat med på det nästsista bordet efter att missat mot AJ. Det känns så härligt, underbart, extra kul då att med A8 se damen komma.

 

Hittills ingen större utdelning precis på mina försök att tillämpa Moshman&Shaws lärdomar om ännu mer aggressivitet. Eller jo, det förde mig in i pengarna på ett tight bord ikväll där vi länge satt och spelade femhandat. Betecknande nog var det dock helt utan min medverkan bubblan sprack; plötsligt tog push/fold-partyt slut när minsta stacken med QJ fick syn av både AK och AA, där den sistnämnda stod. På det bord där det annars gick bäst förlorade jag tre allin på raken med tre låga par som jag helt enligt alla ICM-lärdomar pushade på det fem man korta bordet där jag tror ingen hade ett bättre M än 5. Tyvärr för mig så satt AT, AJ och TT i mörkarna och de båda överkortshänderna träffade och drog ut mig.

 

Därmed har Ongame om än inte med ränta kanhända så åtminstone betalat tillbaka min rush i lördags eftermiddag med tre "fina" pass där det levererats minst 3 pungsparkar för varje smekning. Det som ändå känns positivt är att jag som det ser ut kommer att göra ett åtminstone hyggligt plus med ett ROI ungefär på samma nivå som förra månaden, utan att på något vis haft kort som totalt legat på solsidan. Det har varit två riktigt fina dagar, men mer av riktiga uppförslut. En total summering av månaden gör jag dock först i morgon, även om jag inte är helt säker på att det blir något spel då.

 

29 juni $28 (8 SnG varav 5 DoN - 3 ITM. Total insats inkl rake: $88)

 

Månadsresultat: $153

 

DoN: 214-128

 

Dagens hand: Får den artificielle kortblandaren på Ongame med en uppmaning att låta liiite fler av mina allins stå igen och inte låta varenda jävla fi träffa sin out på river (Det var faktiskt läskigt många idag, även om potterna i flera av fallen inte blev så stora)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktig jävla idiot i en DoN idag förresten som inte förstår min signal om att ta det lugnt när jag med AA dubblar hans höjning mot två microstackar som båda går allin. Istället synar han och sätter sen på en rätt neutral flop igång med att småbeta. Jag synar, men på turn måste jag - som innan hade störst stack vid bordet - vika för att inte riskera att springa in i ett set. Men nejdå - supermiffot har träffat ett par i åttor med sin A8 och båda mörkarna som träffat högre par blir kvar i handen. Ongames nya fina chatt filtrerar bort alla försök att formulera några väl valda ord :twisted:, men jag överlistade den genom att helt enkelt skriva: m o r o n. Det värsta är väl att fånen aldrig begrep att han saboterade för sig själv. Hamnade i en brydsam situation, men det redde upp sig och min glädje var stor när han åkte ut som nr 7 efter ytterligare några miffospel 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då sammanfattar vi juni. Sista passet gick ganska bra:

 

30 juni - $35 (5 SnG - 4 ITM; Total insats inkl rake: $55)

 

Månadsresultat: $188

 

DoN: 218 spelade - 132 ITM (60,5%)

 

Totalt omsatt inkl rake: $2315,50 (217 spelade SnG och några få MTT)

Vinster: $2503

ROI: +8,1%

 

Bankrullar:

Everest: $442,50 (start i dec2008 med $100)

Bet24: $516,35(start 22 maj 2009 med $200)

 

Jag spelade 25 dagar av 30. Största plusdag $92, största backdag $62,50

 

Jag är hyfsat nöjd med månaden resultatmässigt. Tror att korten varit lite mer på minus- än plussidan och att jag med nuvarande skills och nivå borde kunna plusa åtminstone 10%. Vi får väl se... På skolsidan så har jag flitit läst både Moshmans och Shaws böcker om SnG och en hel del DoN-teori också på twoplustwo.coms forum. Kommer att återvända till båda ställena och även göra fler ICM-analyser. Planerar ingen nivåuppgång i juli - tycker fortfarande inte att jag har riktigt bankrulle till det. Några skott på DoN $20 funderar jag dock på att ta.

 

Hur mycket spel det blir är svårt att säga. Börjar semestern om ett par dar. Mer ledig tid men också andra saker än att sitta vid datorn. Reser iväg med familjen 2 veckor i slutet av månaden och även om en dator med mobilt bredband följer med så blir det nog inte mycket poker; det är min flickväns och hon kommer nog att ransonera mitt spelande :-) Å andra sidan har hon nyss återupptagit sin egen pokerkarriär igen. Hoppas dock att första halvan av månaden kan innehålla ett och annat lite rejälare grindpass. Tänker blanda DoN:s och vanliga SnG:s även denna månad och hoppas att de sistnämnda går lite bättre denna månad. Det har varit mycket kortkyla och otur i coinflips där.

 

Dagboken rullar på, det kan ni vara säkra på! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen bra början på månaden... Kan man bli annat än trött när man första timmen med multitabling 5 bord drar en samlad skörd av premiumpar på ett JJ, ett QQ och ett KK som ALLA förlorar? Har nu torskat 7 av de 8 senaste fjanttanterna och kan inte hjälpa att jag får obehagskänslor när jag ser dem. Denna gång var det T9 som träffade toppar och stegdrag på floppen, vi hamnade allin (jag hade inte mycket större stack än 2,5xpotten) och jag får se hur river ger honom ett tvåpar.

 

De vanliga SnG:erna fortsätter bara att multijävlas med mig. Jag vet faktiskt inte hur jag ska tackla det hela. Den enda fördelen är att jag inte frestas att vara lös på låga blindnivåer eftersom jag får så otroligt lite spelbara händer. Sen tappade jag aggressiviteten på en bubbla dit jag trots allt lyckats ta mig efter först ännu en utdragning men sen ett par lyckosamma händer som återbyggde stacken. Svårbemästrade spelare av den typ som spelar tight men plötsligt smäller till och synar en push med K7. Hade åtminstone tre chanser att komma i pengarna där minsta stacken varje gång vann. Sen pushade jag till slut som markerfyra men med hygglig FE kvar en knekthög hand (kanske något för löst) och då vaknade den ojämnt spelande stora mörken som foldat flera raka händer till sin spelare på vänsterhand och synade med en esshög hand. Jag träffade tvåpar, men de andra korten gav mörken en kåk!

 

Gjorde ett par dåliga spel också åt båda håll, dvs för tight respektive alldeles för vårdslöst. I båda fallen var jag medveten om det och i båda fallen gick det som man kunde tro; dvs jag förlorade vårdslösa spel och hade vunnit fegfoldarna.

Måste försöka undvika sånt. Men just nu har jag som sagt problem - hur fel jag än vet att det är så är jag påverkad av mitt tämligen dåliga flyt i allinsituationer och alla utdragningar jag råkat ut för och drar mig för att pusha i situationer jag vet att jag borde göra det. Kanske är detta just ett symptom på för mycket resultatfixering. Spela RÄTT och bry dig inte om det faktiska utfallet i turmomenten på kort sikt!

 

Dagens superdonk (ett spel som samtidigt fick mig att undra om vederbörande hade tillgång till vilka kort som skulle komma): I en DoN med BB=100 hade det dittills varit ganska tight spel och 9 spelare var fortfarande kvar. Jag hade 1200 och låg på 7:e plats. När jag plockade upp JT i spader på button och två spelare limpade från mellanposition så kändes det som ett riktigt läge att pusha. Limparna la sig precis som jag trodde, liksom lilla mörken. Men stora mörken med en stack på 900 (och således inte i ett desperat läge än) synar och visar 63 i ruter?!?!?! Floppen kommer med en knekt men också två ruter och som i ett flertal händer de senaste veckorna så vet jag redan vad som kommer att hända och blir knappt förvånad när ruter nr 3 landar på river. Jag är verkligen inte vidskeplig, men det är ändå lite läskigt och svårförklarligt att jag "känt" så pass många utdragningar senaste veckan med absolut övertygelse (och NEJ - jag har inte rationaliserat bort lägen där jag trodde att jag skulle bli utdragen men inte blev det) som sedan besannats med ett katastrofkort på turn eller river :-(

 

Just nu framstår det som otroligt att jag lyckades plussa innan jag började spela DoN eftersom det går så pass dåligt i de vanliga SnG:erna. Men det mesta känns faktiskt som negativ varians och det bör egentligen båda gott: Med mer aggressivitet borde också uppsvingarna när de väl kommer ge mer +

 

1 juli $42,50 (8 SnG varav 4 DoN - 2 ITM; Total insats inkl rake: $82,50)

 

Månadsresultat: $42,50

 

DoN: 222-134

 

Handbetyg: 3 of Diamonds6 of Diamonds (strimlade och upptryckta i donkens näsborrar :twisted: :twisted: :twisted: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket spel - litet plus för pengarna. Så kan kvällen sammanfattas. Lirade två MTT och cashade i bägge. Iofs verkligen på tiden och tacknämligt. Men tråkigt särskilt i den ena där jag för första gången kände att jag hade möjligheten att nå finalbord i en större turre och med 14K i stack och en plats mitt i det kvarvarande fältet på 24 man stöter från MP med Ace of SpadesKing of Hearts. Jag hade väl varken varit överdrivet passiv eller aggressiv så långt. Cut-off med 11K tar syn med Ace of Diamonds6 of Diamonds. Och träffar en sexa på floppen... Hade väl varit en sak om jag fått ett medelhögt par emot mig och missat coinflippen. Men här hade han bara 28% chans att vinna. Så fruktansvärt typiskt att han skulle sätta sin 3-outare... Inga under inträffade med de 3 K jag fick kvar (mörkarna var uppe på 1200) utan jag var snart bust på en 23:e plats och 2 timmar och 45 minuter gav inte mer än $28,50 i retur på de 11 investerade.

 

Var det fiskigt att ta synen han gjorde? Det känns så för mig åtminstone...

 

Spelade också Ongames 10 dollars-sommarturnering med addat värde till potten och lyckades komma in i pengarna ganska precis. Hade börjat väldigt bra med en floppad triss på andra handen som drog ut en oförsiktig motståndares hela stack och byggde sen vidare till trippel startstack med flera bra händer till. Men sen nånstans strax före första pausen så dog korten fullständigt och med undantag för ett knektpar som ställde mot en höjare från mellanposition som foldade så tyckte jag inte att jag kunde göra mycket annat än att sitta och vänta in bubblans sprickande. Sen var det inte mycket mer än 4 M kvar och allt slutade med ett ställ med K9 från cut-off (det var en premiumhand i relation till vad jag i övrigt dragit den senaste dryga halvtimmen på bordet) som synades och inte gick segrande ur den bataljen.

 

Följdriktig bust också på finalbordet i en turbo 30-manna SnG som jag spelade mest för nöjes skull (när man väl är på finalbordet är de relativa stackarna så grunda att det blir rätt mycket lotteri) Nu låg jag 5:a och ställde med A8s som alla utom stora mörken med ung. halva min stack synade. Q5o hade han och ungefär samma odds som A6-handen i turren. Ni förstår hur det gick...

 

Nåja, kvällen får ändå godkänt på det stora hela taget och det kändes bra för självförtroendet att MTT-casha. Snart ska jag nå lite större pengar där!

 

2 juli $22,02 (6 SnG - 3 ITM, 2 MTT - 2 ITM; Total insats inkl rake - $82,50)

 

Månadsresultat: $20,48

 

DoN: 226-137

 

Handbetyg: 4 of Spades4 of Clubs (Handen som började med att dubbla min stack i sommarpartyt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...