Gå till innehåll

SvS, 5manna sitngo, riskera att bubbla för en säker vinst?


Recommended Posts

Svenska spel, 5manna sitngo för 100 spänn. En mellansnabbvariant, blindsperioderna är 5 minuter (man startar på 1000 marker). Han som jag spelar mot har inte gjort nåt anmärkningsvärt, dubblade med AK mot AQ på träffat A mot Fi 2 för några händer sen.

 

Jag har ca 2100 marker

Fi 1 har cirka 2200 marker

Fi 2 har alltså ungefär 700 marker.

 

Blindarna är på 25/50,

 

2 priser 300 resp 200.

 

Jag sitter på BB, får skithanden J3s (hjärter)

 

Fi 2 lägger sig

Fi 1, small blind, synar 25

Jag check

 

flopp A, 10, 8 regnbåge (det är hjärter A)

 

Fi 1 check

Jag check

 

på turn kommer ett till hjärter

 

A, 10, 8, 2 (nu ligger alltså två hjärter ute)

 

Fi 1 check

Jag satsar 100

Fi 1 synar

 

Till river är alltså potten stabila 300

Då sitter färgen, hjärter sju dyker upp. Nu vaknar Fi 1 till liv helt plötsligt.

 

A, 10, 8, 2, 7 (3 hjärter, varav A alltså är hjärter)

 

Fi 1 satsar 150

Jag höjer till 450 (vill ju ha syn, så vill inte ta i för mycket)

Fi 1 tänker lääänge, höjer sen till 750.

 

Åkej, han har en hand. Troligtvis färg, det är för mig solklart. Det känns verkligen som att han vill ha minst syn. Tidigare har han inte tänkt så länge nån gång, känns klart som att han har en bra hand. Jag har tredje bästa färgen. Med tanke på att jag fortfarande skulle ha nästan dubbelt upp mot Fi2 om jag bara synar och torskar, och därmed ha en bra chans att komma åtminstone tvåa, är det därmed korkat att höja igen? Jagfår ju liiite känslan av att han mycket väl kan sitta med nöten

Eller är det en no-brainer allin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ultrasyn :-) tänkte jag först...

 

men sen erinrade jag mig det totala fiskspel som råder på dessa Flundror. Avg. Fi på denna nivå kan lätt re-raisa här med två par. Så om han e den klassiska "minus 15%, minus 25 000 SEK-snubben" så e de ju bara att trycka här.

 

Men utan SC "read" eller andra notes så får de trots allt bli syn =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för synpunkterna. Funderade i efterhand på exakt hur korkad jag var som körde allin. Troligtvis var det riktigt korkat, även icke resultatorienterat, man hittar nog ganska ofta nötfärgen hos motståndaren här. Givetvis hade han K 2 i hjärter, eller vilket det andra hjärtret nu var. Å jag åkte ut. Riktigt fiskigt lirat tänkte jag själv efteråt, å det verkar ju som att den snabba analysen får ett visst meedhåll av er som svarat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...