Lassis Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Är du känslig för blod så titta inte.... http://mythbusters.campaigns.nl/killingcard.mpg Den som har sett Chris "Jesus" Ferguson slunga kort kan nog räkna ut vad som händer om det träffar illa.... Citera
Lassis Postad 26 April , 2005 Författare Rapport Postad 26 April , 2005 Isåfall är det bra gjort! Citera
PokerPeter Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 vfan, det ser ju jävligt äkta ut... jag blev helt chockad... edit... http://mythbusters.campaigns.nl/ det är ju de där discovery-snubbarna... puh. Citera
Nusseman Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 frys bilden efter ca 15 sek när offret sträcker sig fram. Antingen heter han Karl Alfred, eller så är det en gigantisk behållare med teaterblod... Citera
dominator Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Sen kan man kolla extra noga när kortet kastas, ser ganska tafatt ut. Kul för den som gillar sånt antar jag. Citera
PokerPeter Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 men, han börjar blöda innan han lyfter upp händerna... nej, det ser för äkta ut för mig... Citera
Johansson Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Det är inte äkta. Som sagts innan så är det Mythbusters som ligger bakom det hela. Citera
Peakfreak Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 det är ju de där discovery-snubbarna... puh. Ehhh...NEJ Det är inte Discoverysnubbarna Det är så fake Citera
Swede Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 vet med 100% sakerhet att det ar fejk sa ni behover inte sova oroligt inatt Citera
Lyxliraren Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Hmmm...de bara råkade ha en kamera i närheten när den här olyckan inträffade? Citera
ematic Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Vänta bara tills det sker på WPT. Tippar på att Phil Hellmuth kastar på Tony G! Citera
Dahlberg Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Om man kunde skära halsen av folk så lätt skulle jag vara massmördare, har slängt kort på min farsa sen jag var en liten knodd och han har aldrig klämt sig om halsen och sprutat 10 liter mörkrött blod... Men jag kanske inte kastade tillräckligt hårt Fejk sa räven... Citera
Smokey_McPot Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Om man tar det frame by frame ser man att kortets bana är helt overklig. För det första verkar det som om kotet flyger ur handen på den ena av sig själv. För det andra verkar det som att de har editerat ut kortet när det väl träffar och satt in en annan sekvens över originalet så det ser ut som att kortet studsar. Rätt mystiskt att kortet förvinner mid air. För det tredje så har han inte ett sår på halsen efter att kortet träffar. Jag är ingen läkare men jag tror nog att en artärspray skulle märkas rätt omedelbart. Vidare verkar blodet flöda på fel sätt för att det skulle vara artärsprut, verkar flöda lite som ketchup ur en flaska. Min dom blir FAKE. Citera
dominator Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Känns inte som att det är något att spekulera i, huruvida det är fake eller inte. Solklart att det är fake. En annan grej. En av dina polare blir "kortskuren" i halsen och det sprutar ut massor av blod. Han har en kamera i handen och fortsätter att filma, dessutom zoomar han in. Citera
_JiWe_ Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 det där med att kortet flyger ur handen på ett lustigt sätt är inte så värst lustigt, jag själv kan göra så. Dock är det nog ganska omöjligt att få iväg det så fort att det går igenom skinnet....kanske har slipat korten Citera
Lassis Postad 26 April , 2005 Författare Rapport Postad 26 April , 2005 Har ni missat det jag skrev?? Chris "Jesus" Ferguson kapar gurkor med vanliga spelkort.... genom att slänga dom sådär... Dom mäter upp det t.o.m och det är ganska hårt... Jag menar inte att det inte är fejk utan att man kan slänga kort ganska hårt... Citera
VicDamone Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 ematic skrev: Vänta bara tills det sker på WPT. Tippar på att Phil Hellmuth kastar på Tony G! Har hört att de lirat mot varandra, Var det på WSOP? isf kan man få tag på det på film? Citera
Kotoryu Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Om man har sett Mythbusters på Discovery (där de bl.a. visar att man inte kan skada någon allvarligt genom att slänga spelkort) så är videon rätt kul. Citera
Gyre Postad 27 April , 2005 Rapport Postad 27 April , 2005 Har ni missat det jag skrev?? Chris "Jesus" Ferguson kapar gurkor med vanliga spelkort.... genom att slänga dom sådär... Dom mäter upp det t.o.m och det är ganska hårt... Jag menar inte att det inte är fejk utan att man kan slänga kort ganska hårt... När Jesus gör det kastar han med hela kroppen, han sitter lixom inte ner och fiser iväg kortet direkt. Citera
inteillaalls Postad 27 April , 2005 Rapport Postad 27 April , 2005 Kanske var det dessa kort, av metall! /G Citera
Animaniac Postad 27 April , 2005 Rapport Postad 27 April , 2005 Dåligt gjort, känns inte äkta för fem öre IMO. Yrkesskadad som man är.... Citera
Freddie Postad 27 April , 2005 Rapport Postad 27 April , 2005 Mythbusters på discovery bygger en maskin som kastar kortet 150Mph. Och det orsakar ett typ "papercut" på "offret". SÅ att med tummen snärta iväg ett kort som skär upp pulsådern..... ? låter troligt va ? Citera
Recommended Posts