Gå till innehåll

24hPoker-store, myt eller sanning?


MickeMaiden

Recommended Posts

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Verkar ju vara en riktigt nice shop, men vad är det här ?

 

"3. Frakt

Kostnad för frakt tillkommer till självkostnadspris med varierande belopp per order beroende på fraktvolym och mottagaradress. Dina varor skickas till din registrerade hemadress. Större sändningar kan behöva hämtas ut på ditt lokala postkontor"

 

Har aldrig någonsin betalt någon frakt när jag beställt från någon annan poäng shop :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju vara en riktigt nice shop, men vad är det här ?

 

"3. Frakt

Kostnad för frakt tillkommer till självkostnadspris med varierande belopp per order beroende på fraktvolym och mottagaradress. Dina varor skickas till din registrerade hemadress. Större sändningar kan behöva hämtas ut på ditt lokala postkontor"

 

Har aldrig någonsin betalt någon frakt när jag beställt från någon annan poäng shop :?

Bedrövligt, skärpning 24h. Ingen vill betala för gratis saker, speciellt inte när man redan betalat för dem (rake).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan man bli mer otacksam. :?

Först får du vip cashcback, sedan får du bonusar, sedan kan du omvandla dessa vip till varor, och sedan vill ni ha gratis frakt?

 

Hade det varit bättre att de lägger på motvarande vippoäng antal, som motsvarar frakten?

 

Ni har inte räknat på om det rent av finns några billiga produkter?

 

Sen att det kostar 50 spänn att få en mp3 spelare hemskickad då blir det ramaskri liksom?

 

Förstår inte? Ska Hildebrand själv komma hem med den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan man bli mer otacksam. :?

Först får du vip cashcback, sedan får du bonusar, sedan kan du omvandla dessa vip till varor, och sedan vill ni ha gratis frakt?

 

Hade det varit bättre att de lägger på motvarande vippoäng antal, som motsvarar frakten?

 

Ni har inte räknat på om det rent av finns några billiga produkter?

 

Sen att det kostar 50 spänn att få en mp3 spelare hemskickad då blir det ramaskri liksom?

 

Förstår inte? Ska Hildebrand själv komma hem med den?

Otacksam? Är du överhuvudtaget medveten om att man betalar för att spela på pokersidorna? Det finns inget som heter tacksamhet i det här, företagen erbjuder bonusar och prylar för att locka spelare och för att behålla redan existerande spelare.

Det funkar liksom inte som så att 24H bestämmer sig för att vara schyssta mot sina kunder, det handlar om konkurenns. Flera och fler sidor erbjuder lite extra och för att 24H ska kunna behålla sin ställning i pokersajtsdjungeln måste de anpassa sig efter marknaden som råder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan man bli mer otacksam. :?

Först får du vip cashcback, sedan får du bonusar, sedan kan du omvandla dessa vip till varor, och sedan vill ni ha gratis frakt?

 

Hade det varit bättre att de lägger på motvarande vippoäng antal, som motsvarar frakten?

 

Ni har inte räknat på om det rent av finns några billiga produkter?

 

Sen att det kostar 50 spänn att få en mp3 spelare hemskickad då blir det ramaskri liksom?

 

Förstår inte? Ska Hildebrand själv komma hem med den?

Otacksam? Är du överhuvudtaget medveten om att man betalar för att spela på pokersidorna? Det finns inget som heter tacksamhet i det här, företagen erbjuder bonusar och prylar för att locka spelare och för att behålla redan existerande spelare.

Det funkar liksom inte som så att 24H bestämmer sig för att vara schyssta mot sina kunder, det handlar om konkurenns. Flera och fler sidor erbjuder lite extra och för att 24H ska kunna behålla sin ställning i pokersajtsdjungeln måste de anpassa sig efter marknaden som råder.

 

Håller med, den största(enda?!) anledningen till att jag spelar på B2b är just det vip cashcback, bonusar, och att jag sedan kan omvandla dessa vip till varor. Och som vi alla vet finns det många skins att välja på nuförtiden, så det gäller att ha något extra att komma med för att locka spelare, kan inte påstå att deras sign-up bonus är nåt att hänga i julgranen precis, så vip-shopen som faktiskt ser riktigt trevlig ut hade verkligen varit nåt extra.

Men som sagt, det där med frakten stör iaf mig, sen struntar jag i om det är 5kr eller 100 kr, dom tjänar så pass stora summor på oss spelare ändå, så det är bara löjligt att ta en summa för frakten ( om det är så jobbiga kostnader för dom, får dom lägga på någon vip-poäng på priset :? )

 

Förövrigt så skickar ju tex pokerstars( och alla andra med shop ), prylar från england till folk över hela europa med budfirmor utan ett öre i extra kostnad för kunden, och dom har ju garanterat mycket, mycket mer sändingar än 24h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det jag menar är att jag dagligen jobbar med den typen av frågor, sett ur både konsument (du och jag) och företagen.

Det är väl strunt samma tänkte jag om man lägger på fraktpriset i priset eller har ett lägre pris och det står frakt tillkommer.

"Svensson" reagerar på detta, trots att det är exakt samma sak.

Man betalar således hellre 5000 inkl frakt, än 4950:- plus 50:- frakt.

 

För mig är det en gåta, men jag trodde faktiskt att pf.nu:s medlemmar är något intelligentare än genomsnittssvensken.

 

Själva shoppen lär knappast vara till för att det ska tjänas ännu mer pengar på, utan främst att kunna ge alla de spelare som samlat ihop massa vippoäng presenter, och istället för att lansera en dassig shop, så tycker jag man kan presentera en mycket bra shop med många fina erbjudanden, och dessutom är de banne mig inte dyrt-dyrt.

 

Tycker det är på tok för uppförstorat problem, att man inte kan pynta 50:- för frakten. Om det inte hade varit frakten, hade det väl varit att det är för få produkter att välja mellan. Om det inte varit det, hade det varit för dyrt. Hade det inte varit det, så hade det varit att den är försenad (vilket den ju är!) osv.

Alltid hittar alla nåt att klaga på.

 

Min poäng är att om allt hade varit några 100 vip dyrare, hade alla sagt att det varit dyrt. Då hade man inte sett att frakten ingår.

Men sen är det väl skillnad på att skicka en mp3spelare och en resväska, så det går inte att ha ett enhetligt fraktpris.

 

Sorry om jag har upprört några, men jag till skillnad från ovanstående, tycker att det är jättekul med shopen. Utan några MEN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min poäng är att om allt hade varit några 100 vip dyrare, hade alla sagt att det varit dyrt. Då hade man inte sett att frakten ingår.

 

Poängshopen är dyr om frakt ingår?

Men inte om betalar för den själv?`

Det är ju precis samma pris enligt din egen uträkning.

Summa av kardemumman måste vara att Vipshopen är dyr. ;):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orka liksom.

 

Värt att torska ett inköp på nl100 men fan om de ska ha 5 € för att skicka hem mp3 spelaren för 250€!! :x

 

Eller?

 

Svårt med frakten oxå, då 24h trots allt har kunder längst till höger på den ryska kartan...

 

Alla bor inte runt stureplan... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...