Skumdum Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Sitter på bus4you på väg till oslo och har lite småtråkigt, funderar på att lira lite poker för mindre insatser. Nätet verkar stabilt men kanske inte ska gå all-in med rullen på en SnG. Finns det några risker att lira på öppet nätverk såhär, dock ett väldigt litet sådant. Jag är en fullständig data-n00b så vill ha bara lite feedback. Citera
xlars Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Ja det går att se all information som går till/från din dator som inte är krypterad av en på samma nätverk. Dessutom är det rätt lätt att hacka någon i samma nätverk. Citera
Bluwajt Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Så länge du har hyfsad programvara på din dator ska det väl inte vara några problem? Framför allt mtp hur litet det är osv. Citera
Skumdum Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Postad 24 April , 2009 är det bara folk på denna bussen eller har bus4you ett nätverk som gäller för alla deras bussar som glider runt? Borde vara så.. Men jag frågar ändå. Jaja, jag kan ju alltid surfa pf lika gärna och skrika onödiga kommentarer i din dagbok, xlars.. Citera
xlars Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Jag skulle själv aldrig använda ett trådlöst nätverk på min huvuddator. Citera
Caroline87 Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Jag skulle själv aldrig använda ett trådlöst nätverk på min huvuddator. Antingen är jag naiv eller så är du lite lite paranoid. Citera
xlars Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 http://forumserver.twoplustwo.com/19/high-stakes-pl-nl/network-security-468000/ Citera
Skumdum Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Postad 24 April , 2009 spelar nog inte riktigt i samma liga som de här grabbarna men point taken. Citera
Kenan83 Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Vet ej hur farligt det ej, men kan bekräfta att det fungera bra, brukar själv göra det =) Citera
xlars Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Pokertrafiken är ju krypterad, så den är ju säker om du inte använder samma lösenord på en okrypterad sida. Sen är det ju mycket lättare att hacka någon på samma nätverk, men rör det sig inte om jättesummor behöver man nog inte vara orolig. Citera
xlars Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 http://forumserver.twoplustwo.com/48/computer-technical-help/cth-faq-please-read-405/ "Is it safe to play poker on a wireless network?" In short: yes. Most poker networks (definitely PokerStars and Full Tilt Poker) encrypt the data they send using SSL, the same encryption used by secure HTTPS websites. If someone else is on the network, they can see where you're sending and receiving this data from, but there's no way they can decrypt it. "Is it safe to play poker on a wireless network?" In short: yes. Most poker networks (definitely PokerStars and Full Tilt Poker) encrypt the data they send using SSL, the same encryption used by secure HTTPS websites. If someone else is on the network, they can see where you're sending and receiving this data from, but there's no way they can decrypt it. However, most Internet traffic is not encrypted. A few examples of non-encrypted data: * Any data you submit to non-HTTPS website (poker hand histories, posts on 2+2, etc.) * AIM or MSN messenger conversations For example, whenever you log in to a site that's not using HTTPS, your username and password are submitted in plain-text*. This data can be viewed by anyone that is currently connected to the wireless network. You should always keep this in mind when viewing non-HTTPS websites on wireless networks. * Many sites create hashes of passwords before sending them, but these are easily cracked using rainbow tables. Citera
hubbahubba Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Som nämnts tidigare, majoriteten av alla pokersiter krypterar trafiken (enda undantaget jag sett var pacific men det var ett par år sedan, vet ej hur det ser ut nu). Däremot bör du vara försiktig med annat exempelvis mail och pokerforum.nu. Citera
brainslicer Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 det beror på så mycket, hur nätverket är konfigurerat osv, finns så många scenarion den som springer runt på öppna nät bör ju verkligen kunna sin dator om man har nåt känsligt på den, om inte annat så kan nån ladda upp nåt känsligt på den... stor skillnad på att vara hemma bakom sin router som man kontroller själva och att vara ute i öppna nät ett exempel kan ju vara när en annan laptop låtsas vara dhcp och delar ut IP, DNS osv åt dig så fort du startar datorn istället för att få de uppgifterna från den riktiga routern(som man inte heller har nån aning om säkerheten på) http://voices.washingtonpost.com/securityfix/2008/12/a_scary_twist_in_malware_evil-.html nån liten tutorial om öppna nät..om än gammal men http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/3623061 Citera
Recommended Posts