Gå till innehåll

Herregud lägger ner dagboken och tar livet av sig


Limpaan

Recommended Posts

Har inte blivit så mycket poker senaste dagarna på grund av vädret. Har dock kört 8 st $10 Double or Nothing. Klonkade i 7. Så hittade $57 plusset. Har ett par händer jag tänkte posta imorgon som jag verkligen känner mig lost i...

 

95642401.png

 

BR: $548

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett par händer där jag (har det visat sig sedan) har haft rätt timing och gjort rätt beslut mtp att jag har kommit top 5. Är dessa typer av spel EV+-? :-?

 

Spel på bubblan. Är den här folden kall?

PokerStars, $100/200 NO Limit Texas Holdem Tournament, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

KimJohn (UTG): $2,795

L'éternité (CO): $1,495

ZhengZhou (Button): $1,240

HERO (SB): $1,610

hendo17 (BB): $6,645

whySOsoft? (UTG+1): $1,215

 

Dealt to HERO J:diamond: J:heart:

 

Pre-flop:

whySOsoft? raises to $1,195 and is all-in, (4 folds), hendo17 calls $995

 

Flop: ($2,490) 3:spade: 7:heart: 9:spade: (2 Players)

 

Turn: ($2,490) 2:club: (2 Players)

 

River: ($2,490) 5:club: (2 Players)

 

Results:

hendo17 Showed 7:diamond: A:club:

whySOsoft? Showed T:diamond: T:heart:

whySOsoft? wins $2,610

 

Finns denna folden? Det känns sjukt iiiiskallt

 

PokerStars, $100/200 NO Limit Texas Holdem Tournament, 7 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Plinta (CO): $2,210

heheyo (Button): $185

L'éternité (SB): $3,330

ROCKET416 (BB): $2,770

whySOsoft? (UTG): $2,060

HERO (UTG+1): $1,835

gris57 (MP1): $2,610

 

Dealt to HERO A:diamond: K:heart:

 

Pre-flop:

whySOsoft? raises to $450, (3 folds), heheyo calls $165 and is all-in, (2 folds), whySOsoft? returns $250

 

Flop: ($665) J:diamond: 6:club: Q:spade: (2 Players)

 

Turn: ($665) A:heart: (2 Players)

 

River: ($665) Q:club: (2 Players)

 

Results:

whySOsoft? Showed A:spade: T:diamond:

whySOsoft? wins $70

heheyo Showed J:heart: 7:club:

whySOsoft? wins $735

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis kommit hem från krogen. Börjar jobba om sex och en halv timme. Har tatt ett par fina pinnar ikväll, ett par öl och några gt's. Känns som att det har varit en sjukt fin kväll även om man i skrivandes stund är lite bäng. Ser fram emot en stundande helg, full med pokerspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah. Somnade i mitt grindande igen. Fan, det här är inte bra! Hade som tur var bara köpt in för $30 i diverse SnG's så inte hela världen - men sjukt orutinerat...

 

BR: $497

 

Haha, ja det har man tyvärr gjort ett par gånger. Speciellt när man köpt in sig i en MTT, märker att det blir ett x antal timmar mer än man tänkt sig och lägger sig i sängen å ska köra klart den. Kommit ITM ett par gånger med denna taktik dock trots med 30+ pers som ska ut innan pengarna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja det har man tyvärr gjort ett par gånger. Speciellt när man köpt in sig i en MTT, märker att det blir ett x antal timmar mer än man tänkt sig och lägger sig i sängen å ska köra klart den. Kommit ITM ett par gånger med denna taktik dock trots med 30+ pers som ska ut innan pengarna ;)

 

 

Har inte lyckats komma ITM i någon som jag somnat i än - men det kanske kommer :) Ganska brutalt onödigt att köra igång med kvällsgrind när man är übertrött :lol:

 

För övrigt så har jag precis kört 4 stk $10 DoN. ITM i alla 4. Har nu 11 ITM av 12 möjliga. Känns som en helt okej streak!

 

dons26juni.png

 

Hade tänkt grinda mer ikväll - men känner mig jävligt nere efter tappet mot England idag. Vid straffarna hade jag verkligen hoppats på en seger, så bränner Berg sin straff som jag kände som ett givet mål på förhand. Sjukt tråkigt! Men grabbarna har än så länge gjort en jävligt fin insats. Synd att det inte räckte hela vägen till final.

 

Nu är det dags för bingen. Upp och jobba 04 - 09 imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om synen? Sätter han på AQ men kan inte vika. Givetvis känns det skönt när jag leder då - men man vet ju likt förbannat att rivern gankar en som vanligt.. Handen får väl stå 1 gång av 100.

 

Poker Stars $10.00+$0.40 No Limit Hold'em Tournament - t15/t30 Blinds - 10 players - View hand 165082

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: t1470 M = 32.67

BB: t1490 M = 33.11

UTG: t2510 M = 55.78

UTG+1: t1755 M = 39

UTG+2: t1470 M = 32.67

MP1: t1265 M = 28.11

Hero (MP2): t960 M = 21.33

MP3: t1455 M = 32.33

CO: t1125 M = 25

BTN: t1500 M = 33.33

 

Pre Flop: (t45) Hero is MP2 with Kclub.gif Kdiamond.gif

UTG raises to t60, 3 folds, Hero raises to t210, 5 folds, UTG calls t150

 

Flop: (t465) Jheart.gif Tclub.gif Kheart.gif(2 players)

UTG bets t2300 all in, Hero calls t750 all in

 

Turn: (t1965) 9diamond.gif(2 players - 2 are all in)

 

River: (t1965) Qheart.gif(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: t1965

UTG shows Aspade.gif Adiamond.gif (a straight, Ten to Ace)

Hero shows Kclub.gif Kdiamond.gif (a straight, Nine to King)

UTG wins t1965

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter världens tyngsta session där jag som mest låg back $100 så vände det det på ett par minuter. Mina händer stod all-in. Jag hade sjukt kortflow och träffade med allt och lite till. Fick väl igen för all otur som jag har haft det senaste när det gäller flips och att träffa floppar.

 

Sessionen slutade till slut på ~+$150. Känns sjukt gött. Var übernära att tilta sönder mig men höll mig i skinnet och sansade mig. La in en ny fräsch snus, tog en kall öl och lite chips.

 

Nu blir det ingen mer poker idag i alla fall. Är runt 30 grader ute och klarblå himmel. Blir ut i närmsta park och dricka pils och ha det gött!

 

Edit: You need to earn 279 VPP by Jun 30, 2009 to achieve SilverStar -- Hinner man? :)

BR: $703

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja. Idag har vi grindat HU SnG's. Har gått över förväntan. Vunnit 18 av 20 st $10+1. Så blev ett helt OK plus för dagen. Det hela tog 2,5 timma.

 

För övrigt när det gäller DoN-grinden;

Bör jag sätta en viss max vinst/förlust gräns? T.ex, ligger jag 10 inköp upp slutar jag för dagen - ligger jag 5 inköp back så lägger jag ner för dagen. Hur motverkar detta übertilten som bubblar inombords emellanåt?

 

Nu är det dags att dra och handla något gött att äta, sen blir det in till byn och se på beachvolleyball-vm och dricka pilsner. Mmmm!

 

BR: $823

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon site där inte motriggen våldtar en i varenda förbannad jävla all in fan? Börjar fan bli lite skrämmande med alla dessa jävla runner runner händer FI drar in. Det slår ta mig fan aldrig fel... :shock:

 

 

Så länge det är du som blir utdragen så vet du att du spelar bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en sista SnG. En 4-man heads up SnG. $11+0.5 buy-in. Givetvis klonkar man. :lol:

 

Sista spelade;

 

07/02/2009 $11.50 NL Hold'em [turbo - heads-up - 4 players] $11.00+$0.50 1/4 $44.00

07/02/2009 $11.50 NL Hold'em [turbo - heads-up - 2 players] $11.00+$0.50 1/2 $22.00

07/02/2009 $11.50 NL Hold'em [turbo - heads-up - 2 players] $11.00+$0.50 1/2 $22.00

07/02/2009 $11.50 NL Hold'em [turbo - heads-up - 2 players] $11.00+$0.50 1/2 $22.00

07/02/2009 $11.50 NL Hold'em [turbo - heads-up - 2 players] $11.00+$0.50 2/2 $0.00

07/02/2009 $11.50 NL Hold'em [turbo - heads-up - 2 players] $11.00+$0.50 1/2 $22.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DDPDoc: WOW GOD DAMN

DDPDoc: EVERYTIME

DDPDoc: 2ND PAIR

DDPDoc: U GOT 1ST PAIR

Dealer: DDPDoc, it's your turn. You have 12 seconds to act

DDPDoc: I GET POCKETS U FOLD

DDPDoc: FISH

 

:lol:

 

Springer för övrigt SJUKT bra. först 10 st heads up vinster i rad. En förlust. Nu ligger vi på stabila 7 st vinster i rad igen. Allt på $10+1. Min spelstil fungerar perfekt på nivån. Aldrig känt mig så stabil och säker förrut. Får verkligen ut max av mig själv och det sämsta ur FI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag tagit ett kliv upp. Nu är jag uppe och nosar på $22+1 HU.

Efter att ha sprungit sjukt bra senaste dagarna på $10+1 HU, och bankrullen ökade stadigt. När jag fick upp bankrullen på $890 så valde jag att pröva att gå upp i nivå. Sagt och gjort...

 

Första sessionen på $22+1 blev 6 st SnGs. Första 3 matcherna mötte jag en tiltskottar som spelade sjukt dåligt. Jag hade dock världens sämsta kortflyt, samtidigt som han träffade allt. Förlorade första ganska snabbt efter en idiotbluff. Andra matchen var berg- och dalbana. Jag var nere för räkning 3-4 gånger. Men lyckades till slut spela ut han - fortfarande utan kort som var spelbara. Tredje matchen hade jag fortfarande världens sämsta kort, fick jag en spelbar hand så var floppen allt annat än bra. De gångerna då jag väl fick en träff (dvs par, tvåpar) så träffade han bättre. Efter att ha åkt ytterligare lite berg- och dalbana hamnade vi all-in. AK vs AQ. Qxx, x, x. Ridå.

 

Körde 3 matcher till. Alla verkade vara tiltskottare som hade kurvor som gick spikrakt nedåt, som tog skott på $22+1 efter att ha hamnat utanför pengarna i ett antal SnG's. Hade inga problem med dessa 3 och lyckades ta hem tre raka.

 

Har än så länge inte märkt någon skillnad på 10 och 20-nivån. Nästan varit lättare motstånd på den nya nivån. Hoppas mitt spel flyter på. Har ett sjukt självförtroende just nu och vågar göra moves jag inte hade gjort i vanliga fall.. :)

 

BR: $936

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisk- eller hjältesyn?

 

PokerStars, $50/100 NO Limit Texas Holdem Tournament, 2 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

igor rojo (CO): $1,575

HERO (Button): $1,425

 

Dealt to HERO 8:diamond: 8:spade:

 

Pre-flop:

HERO raises to $300, igor rojo calls $200

 

Flop: ($650) Q:club: A:club: Q:heart: (2 Players)

igor rojo checks, HERO checks

 

Turn: ($650) 2:spade: (2 Players)

igor rojo bets $400, HERO calls $400

 

River: ($1,450) K:spade: (2 Players)

igor rojo bets $875 and is all-in, HERO calls $725 and is all-in, igor rojo returns $150

 

Results:

igor rojo Showed 6:spade: T:spade:

HERO Showed 8:diamond: 8:spade:

HERO wins $2,850

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket tuffare är regs på $22+1 HU SnG på PokerStars i jämförelse med $10+1? Någon som vet? Har gått lika bra, men matcherna är lite drygare och det är svårare att avgöra dem - även om jag inte har mött några stjärnor :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått nog. Orkar inte med den här skiten längre. På grund av världens sämsta kortflyt, och en motrigg av sällan skådat slag så har jag nu tiltat bort $1026. En förlust jag inte kan ta. Jag höll trots allt en bra disciplin, spelade bra poker hela vägen, trots min tilt (givetvis sämre poker, men inte dålig), men jag kunde inte ta 5 st $22+1 förluster i rad och körde igång med århundradets tilt. Gick upp och körde $330+15 HU. Förlorade första, vann andra, förlorade tredje, förlorade fjärde, vann femte, vann sjätte - sen var det roliga över och jag förlorade de två sista. En liten rolig notis är att jag både i första och sjunde, hade nere FI på ~$400. Men förlorade all in BÅDA gångerna med KK. Hade jag satt den första där, hade jag varit uppe i $1200+ - och det hela hade istället blivit en lyckad tilt. Men givetvis kunde jag inte räkna med att en hand skulle stå... Nere på $267.. Redan här hade jag gett upp. Köpte in i en $110, förlorade givetvis. Spelade här som en idiot... $57.

 

Körde ett par $10+1 igår. Var uppe i $104. Sen kom tappet. Och nu är jag helt GUL med en jävla massa FPP..

 

Har inte satsat några av mina pengar egentligen, men jag har fortfarande förlorat 7820+ kr. En förlust jag fan inte klarar av. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Mår skit. Kan varken äta eller sova och har bara lust att göra slut på eländet. HELVETES HELVETE säger jag bara. Kämpade som fan, spelade bra och höll en bra BRM. Men men, vad fan gör man när precis allting går emot en, när inte en hand kan få stå, när man hela förbannade tiden har varenda marginal mot sig... Pengar till USA resan no more.

 

Har nu tagit fram repet. Ses i vårt nästa liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man skämta nu mtp att tråden inte ligger i spelberoende-delen?

 

Orka vara ett äckel? Du skulle säkert vilja att folk skämtade med dig när du precis torskat hela rullen när du inte har råd att göra det?

 

Tråkigt att höra herregud, ta en paus i en vecka eller två innan du börjar om igen, om du gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka vara ett äckel? Du skulle säkert vilja att folk skämtade med dig när du precis torskat hela rullen när du inte har råd att göra det?

 

Tråkigt att höra herregud, ta en paus i en vecka eller två innan du börjar om igen, om du gör det.

 

 

? Killen är spelberoende. Varför vill DU att han ska fortsätta må dåligt av sitt spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.... En förlust jag inte kan ta. Jag höll trots allt en bra disciplin, spelade bra poker hela vägen, trots min tilt (givetvis sämre poker, men inte dålig), men jag kunde inte ta 5 st $22+1 förluster i rad och körde igång med århundradets tilt. ...

 

Vill inte verka spydig, men jag tror att sluta spela poker kan vara bra för dig. Du har ju ändå livet framför dig? Du kan glädja dig med att du inte spelat bort några utav "dina" egna pengar. Visst dom fanns där men försök se det som en virtuell summa och försök komma in på andra tankar än poker. Du har ju aldrig faktiskt haft pengarna i handen så "förlusten" känns antagligen inte lika stor om om du hade haft det.

 

God lycka i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...