Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Totalt har nu 65 spelare kvalat in till WSOP Main eller side events via Everest Pokers steg system och vi har nu fått vår första svensk till WSOP som kvalat genom Everest Poker, hans nick är RiggedMFSHIT och jag bestämde mig för att kontakta honom och ställa ett par frågor om hur det gick till och annat.

-------------------------------------------------------------------------

Intervjun:

Anders > Hej RiggedMFSHIT och grattis till din plats i WSOP sidevent! Du är först från Sverige att kvala dig till ett WSOP paket, hur känns det?

RiggedMFSHIT > Tack Anders! Har alltid haft en dröm att åka till Vegas någon vacker dag. Nu får jag åka dit, samt spela ett sidoevent som jag lyckades vinna. Kan inte bli så mycket bättre!

Anders > Hur gick det till när du kvalade dig in till WSOP? Vilket steg/vilken nivå började du på?

RiggedMFSHIT > Jag började på steg 4, vann den utan några större problem. I nästa step var par i knektar den vinnande handen. Inget ess kom på brädan och saken var klar! Var i valet och kvalet om jag skulle försöka kriga mig upp till step 6 eller försöka med sidoeventet. För en gångs skull tog jag rätt beslut ;)

Anders > Vad tycker du om Everest Pokers steg system?

RiggedMFSHIT > Jag gillar stegen. Dels för att det ger ALLA en chans att åka till syndernas stad och dels för att även om du inte kommer etta, finns det alltid nya chanser att försöka kvala sig in. Bara du har tålamod och en gnutta tur.

Anders > Vad har du för förväntningar på att åka till Las Vegas och delta i WSOP?

RiggedMFSHIT > Just nu är jag bara glad över att jag fått chansen att åka till Las Vegas. Annars har jag inga större förväntningar - Leva livet och må bra!

Anders > Hur länge har du spelat på Everest Poker?

RiggedMFSHIT > Cirka 2 år. Med blandad framgång ;)

Anders > Återigen stort grattis, och lycka till i framtiden och i WSOP!

RiggedMFSHIT > Tack!

--------------------------------------------------------------------

Ta chansen att kvala till WSOP du med genom Everest Pokers steg system. Mer information om vårt steg system finner du på Everest Pokers hemsida här, klicka dig sedan in på "så kvalificerar du dig" länken uppe till höger på sidan.

MVH,

Anders