DallasTower Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Denna hand utspelade sig po 24Hpoker typ 40 minuter in i sessionen. Det som staller till det for mig i den har handen ar FIs shortstack, han sitter med ~53 medan jag har ~183. Har inte direkt fatt uppfattningen om att det ar en bra spelare, men det kanske inte ens spelar nogon roll har... Game # 63321516 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Plymouth" Game ended 2005-04-25 03:25:58 UTC Players: yyyyyyyy (EUR 194,50 in seat 1) PHID (EUR 190,75 in seat 2) Dustinz (EUR 430,50 in seat 3) SS_NG (EUR 52,75 in seat 4) error (EUR 289,50 in seat 5) DallaTower (EUR 184,25 in seat 6) Dealer: error Small Blind: DallaTower (1,00) Big Blind: yyyyyyyy (2,00) DallaTower was dealt: K : - K PHID Fold Dustinz Call (2,00) SS_NG Raise (7,00) error Fold DallaTower Raise (12,00) yyyyyyyy Fold Dustinz Fold SS_NG Call (6,00) Pot: 30 $ KK, trevlig hand, shortstacken hojer till 7, jag hojer till 12 (for vek raise dar?) Endast shortstack synar. Flop T - A - T DallaTower Bet (11,00) SS_NG Call (11,00) Mindre trevlig flop... Det ar har jag blir konfunderad. Fi har ~40 kvar i stacken, 30 ligger i potten. Vet inte riktigt vad jag ville med det har bettet, staller mest till det egentligen. Synar han sa kan jag ju knappast folda po turn? Check/fold har? Turn T - A - T - 5 DallaTower Bet (32,00) SS_NG All-In (28,75) DallaTower Payback (3,25) Turn hjalper honom knappast, runt 50$ i potten och han har 30 $ kvar. Forsent att dra sig ur kanns det som. River T - A - T - 5 - 7 DallaTower shows: K - K (two pairs, kings and tens) SS_NG shows: A - K (two pairs, aces and tens) Ja se dar, han satt po esset. SS_NG wins: EUR 107,00 (with two pairs, aces and tens) Rake: EUR 2,50 Jaha, hur skulle ni ha spelat den har handen? Det ar som sagt att lilla stack som gor att jag spelar sahar, hade han haft 100$ eller mer hade jag checkfoldat utan tvekan. Om jag spelar fel har, hur liten stack moste han ha for att jag omojligt ska kunna lagga KK har? Citera
Mikey Postad 5 Maj , 2005 Rapport Postad 5 Maj , 2005 Check är inte alls någe bra på floppen. Det var givetvis ingen lysande flop för dig, men om du check-foldar där är det fler saker som skadas. 1) Brädan har en bra bluffpotential. Om fi ser detta kommer han kunna lägga din KK med vilken hand som helst. Om du bettar starkt här kommer inte fi att syna ifall hon/han inte sitter på något. 2) Mot en vaken spelare kan din table-image förstöras. Om du visar styrka pre-flop, sen mjäkar ur post-flop och check-foldar kan det komma att läggas på fi's minne. Du har då jäkligt jobbigt att får fri-kort som du vill ha vid ett senare skede, och fi kommer sätta dig i lite kniviga sitser för at stjäla potter från dig. Så check-fold är i min mening helt uteslutet. Lägg istället ett sjysst bet på floppen och se vad fi gör. Du måste ju spela KK aggressivt i min mening. Det finns 3 andra A ute nånstans. På grund av en höjning PF så är det inte omöjgligt att ett par Ax har lagt sig redan heller, så du ska inte utgå ifrån att fi har ett A. Däremot ska du bli försiktig om du får mothugg där. Ursäkta för det sena svaret Citera
Recommended Posts