Gå till innehåll

44 på knappen mot utg push


Recommended Posts

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

$350 000 i förluster på prima då eller? Gäller ju faktiskt att vinna mer än man förlorar. Och vad var det? 3 år sedan? Går ju fan en turre i veckan som är okej på prima.

 

Att BB skulle syna 20% av sin range är ju riktigt jävla dåligt antagande, skulle nog säga att han behöver 99+, AQ+ för att det ska stå sig mot vår och UTGs range.

 

Hade du OPRat mig på andra siter hade du fått ett annat resultat.

 

Ge upp, du kallar mig One hit wonder, jag säger att jag har resultat på prima, ja en tid tillbaka so what? Jag säger till dig att du har -ROI på över 1000 turrar på FT och du hävdar att du är bättre på andra sajter, var ligger skillnaden? Droppa braget o diskutera handen istället.

 

Det patetiska i ditt resonemang är att du ger UTG cred för att spela nära på optimalt och BB cred för att spela som en regular MTTfisk.

 

Såklart att BB kommer syna vidare än ditt antagande om han ser vad som händer i handen, om han fattar att UTG ställer any two och att du anser dig kunna isolera med nåt som slår any two så kan hans synrange innehålla bra mycket mer händer än 99+.

 

Jag säger inte att det är så, men man kan inte bara ta för givet att UTG klarar att pusha nära any two heller.

 

Skulle också vara intressant att höra från Thorn vad han anser vara rätt spel om UTG har foldat sig ner till denna nivån genom att kasta alla händer i typ ett varv. För det enda du bygger upp din tes på är ju att UTG är duktig och klarar att pusha brett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge upp, du kallar mig One hit wonder, jag säger att jag har resultat på prima, ja en tid tillbaka so what? Jag säger till dig att du har -ROI på över 1000 turrar på FT och du hävdar att du är bättre på andra sajter, var ligger skillnaden? Droppa braget o diskutera handen istället.

 

Det patetiska i ditt resonemang är att du ger UTG cred för att spela nära på optimalt och BB cred för att spela som en regular MTTfisk.

 

Såklart att BB kommer syna vidare än ditt antagande om han ser vad som händer i handen, om han fattar att UTG ställer any two och att du anser dig kunna isolera med nåt som slår any two så kan hans synrange innehålla bra mycket mer händer än 99+.

 

Jag säger inte att det är så, men man kan inte bara ta för givet att UTG klarar att pusha nära any two heller.

 

Skulle också vara intressant att höra från Thorn vad han anser vara rätt spel om UTG har foldat sig ner till denna nivån genom att kasta alla händer i typ ett varv. För det enda du bygger upp din tes på är ju att UTG är duktig och klarar att pusha brett.

 

Nej, 44 är inte så marginellt att UTG måste shova nära på ATC för att det ska vara en bra push. Roligt hur du antar att en randomfisk alltid är för tight, finns ju såklart motsatsen också som är alldeles för lös vilket kommer väga upp hyfsat för dom som är för tighta.

 

Du inser väl att man inte kan bygga en read på vad en spelare gjort senaste varvet? Säg att han bara haft chansen att openpusha 2 ggr, det är absolut inget du kan ta hänsyn till om han råkat folda båda de gångerna tidigare.

 

Tycker det är väldigt komiskt med folk som tänker i dom banorna typ; "jag fyrbettade förra handen och nu har jag AQ och blir trebettad, jag kommer ju bli synad alldeles för löst nu när jag precis har fyrbettat så det är bättre att slänga eller syna". Ni har så väldigt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med det resonemanget ska vi dega alla händer, såklart stacken är värd mer om vi vinner än fold men det finns ju ett tredje utfall, förlust av stack.

 

Fattar vad du menar och fattar att alla turreproffs förespråkar maximalt med flips och att man ska spela uberaggro i rätt många olika situationer. Jag hade som jag skrev troligen isolerat denna hand också med en raise/push. Men det kan omöjlien vara så givet som alla turreproffs gör gällande?

 

Vad är faktorerna som talar för oss? För i HD vs HD måste det ju ändå vara en flipp?

 

Nej, men med det resonemanget kan vi skrota ert resonemang om att vi inte ska riskera våran stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att så länge vi inte har en uppfattning om hur UTG spelar så bör vi spela mot honom det spel som fungerar bäst på flesta spelare. På min nivå $5-$100 så kommer flertalet spelare inte pusha nämnvärt bredare än 50% här, troligen tajtare. Kan t o m tänka mig att det är flera som pushar typ 25% här än det är som pushar 90% i turrar upp till $50. Man kan liksom inte ha som utgångspunkt att han spelar perfekt poker då typ ingen i dessa mtts gör det.

 

Och att vi blir expolaterade i en hand som oavsett vad vi gör är galet marginell är ingen stor lucka hos oss.

 

Dessutom är ju faktiskt inte detta den enda frågeställningen i handen. SB har stack att skrämma oss och kanske kommer in i 5% av fallen med en hand men även BB har ju faktiskt möjlighet att komma in rätt mycket bredare. Speciellt om vi pushar brett. Skulle tro att om BB bara är aningen lika kompetent som vissa hävdar att UTG är så skulle BB ställa typ 15-20% här.

 

Tycker du inte det är bättre att försöka lära sig spela bra så att du kan få edge i dyrare turneringar?

 

Jag ser inget problem med att bli exploaterad. Man kommer ju förlora om man sätter han på optimal range då randomspelare har så annorlunda HD.

Du förlorar mot dom som pushar för tajt och du vinner mot dom få som pushar som du tycker det är korrekt att pusha som.

Det är klart man träffar rätt om man antar att spelare inte pushar optimalt och istället utgår ifrån sin erfarenhet om hur genomsnittspelaren spelar där.

 

Nej jag kommer inte "förlora" om han är för tight, bryr mig inte om jag får EV- i en enskild hand för att FI spelar det läget så jävla dåligt samtidigt som jag gör en korrekt push sålänge min ROI i turneringen är positiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt eller fel:

 

Om UTG är dålig gör vi ett litet fel om vi pushar/synar. (troligtvis +ev dock IMO...)

Om UTG är bra gör vi ett stort fel om vi foldar.

 

?

 

Sulla, bryr du dig inte om extravärdet i potten med Ante och blinds, eller skiter du bara i det?

 

Du får det att låta som att vi behöver 50/50 mot hans range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt eller fel:

 

Om UTG är dålig gör vi ett litet fel om vi pushar/synar. (troligtvis +ev dock IMO...)

Om UTG är bra gör vi ett stort fel om vi foldar.

 

?

 

Sulla, bryr du dig inte om extravärdet i potten med Ante och blinds, eller skiter du bara i det?

 

Du får det att låta som att vi behöver 50/50 mot hans range.

 

Ditt första påstående är fel, vi gör rätt som pushar. Ditt andra påstående är en definitionsfråga, man kan göra mer marginella fel än att folda denna hand men det är ändå inte megadåligt att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt eller fel:

 

Om UTG är dålig gör vi ett litet fel om vi pushar/synar. (troligtvis +ev dock IMO...)

Om UTG är bra gör vi ett stort fel om vi foldar.

 

?

 

Sulla, bryr du dig inte om extravärdet i potten med Ante och blinds, eller skiter du bara i det?

 

Du får det att låta som att vi behöver 50/50 mot hans range.

 

Ok

 

Om UTG är dålig/medelbra/normaltajt så gör vi fel att syna, räknar vi med de döda pengar som finns behöver vi dryga 46% för att synen ska vara korrekt. Mot en 25% öppningsrange från UTG har vi precis 46%. Men det förutsätter att han pushar Q8s, K6s mm samt då att vi inte SB eller BB får komma in i potten.

 

Om UTG är duktig och pushar brett ska vi troligen ta syn om vi kunde garantera att vi får spela HU. Men eftersom vi inte kan det samt att läget är marginellt så kan man mycket väl folda än då.

 

Vad som inte vägts in är att om syn/push är ett standardspel från oss kommer troligen bordet notera att vi verkar ta flips som är marginella i dessa situationer vilket borde kunna bjuda in till mer action ifrån SB & BB. Det är såklart bara teori och kan likaväl funka för att ge oss action med starkar händer med. Extra intressant blir det ju att om vi ska instaspela 44 här med anledning av att UTG pushar brett ska vi även spela K9o och Q10o och K5s på samma sätt då den står sig lika mot UTGs range. Och vad de synerna ger oss för image på bordet kan ju vara intressant att beakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du inte det är bättre att försöka lära sig spela bra så att du kan få edge i dyrare turneringar?

.

 

Nix, jag försöker bli ordentligt vinnande på min nivå och vill maximera min edge mot dem. Det gör jag inte genom att ta -EV beslut eller galet små +EV beslut där om vi har fel ang HDupskattning helt plötsligt blir -EV.

 

Gör du jämförelsen i CG så är läxan bluffa aldrig i lowlimit medans ha en balanserad bluffrange i highlimit. Samma sak gäller Mtts, jag kan liksom inte börja spela ett spel som krävs i $500 för att få edge där 90% av startfätet är grymma då jag lirar min $20 turre där 90% bara är med för att ha nåt att göra medans de porrsurfar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt hur du antar att en randomfisk alltid är för tight, finns ju såklart motsatsen också som är alldeles för lös vilket kommer väga upp hyfsat för dom som är för tighta.

 

Såklart de kan vara för lösa med, men det vet vi vid det här laget. En för lös fisk hamnar inte ner till 6,5BB om han inte nyss förlorat en pott som tog honom dit. Samma sak med en tajt spelare, imagen byggs troligen inte upp på ett varv, nej. Men vi lär ha en mer bestämd uppfattning om vilken range han spelar om vi suttit med de senaste 5 varven. Jag lirar med PO titt som tätt och såklart att nån som suttit och spelat 15% pre tidigare i turren inte helt plötsligt får för sig att dega UTG med any two utan att ha visat nån action de tidigare lägena.

 

Du inser väl att man inte kan bygga en read på vad en spelare gjort senaste varvet? Säg att han bara haft chansen att openpusha 2 ggr, det är absolut inget du kan ta hänsyn till om han råkat folda båda de gångerna tidigare. Verkar ju vara mindre duktig spelare om han foldar istället för att openpusha om han haft 2 chanser tidigare bara för att vänta in UTG då han har maximalt antal spelare efter sig. Dessutom är ju det knappast realistiskt ofta har vi sett honom vika avsevärt fler ggr än 2 om han är tajt o mycket mindre om han är lös/duktig. Du pratar lite emot dig själv tycker jag, om han klarar att UTGpusha any two, skulle han då alltså inte ta de hypotetiska 2 möjligheterna till openpush i bättre läge? För mig låter det lite som en gåta.

 

Tycker det är väldigt komiskt med folk som tänker i dom banorna typ; "jag fyrbettade förra handen och nu har jag AQ och blir trebettad, jag kommer ju bli synad alldeles för löst nu när jag precis har fyrbettat så det är bättre att slänga eller syna". Ni har så väldigt fel Du lägger in ord i min mun, så har jag såklart aldrig sagt eller menat. Vad jag menat var att om bordet får se att din pushrange mot en UTG innehåller 44 och kanske tom sämre händer kommer de troligen justera sina synranger mot dig, på gott och ont.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske är snäppet för löst men det kan aldrig vara så dåligt.

 

@sulla: Det är ju inte som att du backar upp något matematiskt heller. Du kommer bara med väldigt dåliga antaganden och alldeles för tighta ranges på folk som du sedan jämför med handen i fråga. Du kanske skulle testa att pokerstova lite eller använda program som SNGpowertools så inser du snart hur äckligt dålig du är.

 

Hade det inte varit för att du turade lite i million en gång så hade du legat back på stars trots en ABI på endast $45 och det är ju ingen slump kan jag säga dig direkt.

 

Lol!

Ta bort din idol Rebonius milleklonk på Stars och Brawlklonk på FT så är inte hans ROI så sexigt heller.

Exakt hur hjälper det resonemanget i sakfrågan?

 

Tycker sulla har en vettig inställning i den här frågan. Att alltid ta flippar där man är 0,1% favorit är ju bara löjligt i MTT och skulle leda till en sjuk varians imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, jag försöker bli ordentligt vinnande på min nivå och vill maximera min edge mot dem. Det gör jag inte genom att ta -EV beslut eller galet små +EV beslut där om vi har fel ang HDupskattning helt plötsligt blir -EV.

 

Gör du jämförelsen i CG så är läxan bluffa aldrig i lowlimit medans ha en balanserad bluffrange i highlimit. Samma sak gäller Mtts, jag kan liksom inte börja spela ett spel som krävs i $500 för att få edge där 90% av startfätet är grymma då jag lirar min $20 turre där 90% bara är med för att ha nåt att göra medans de porrsurfar.

 

Det kanske är därför du spelar som $50-lirarna också ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$350 000 i förluster på prima då eller? Gäller ju faktiskt att vinna mer än man förlorar. Och vad var det? 3 år sedan? Går ju fan en turre i veckan som är okej på prima.

 

Att BB skulle syna 20% av sin range är ju riktigt jävla dåligt antagande, skulle nog säga att han behöver 99+, AQ+ för att det ska stå sig mot vår och UTGs range.

 

Hade du OPRat mig på andra siter hade du fått ett annat resultat.

 

Såg förresten att ongame gick att tracka också och där har jag lirat med, för mig att det var Eurobet eller nåt. Och eftersom kukmätartävlingen är igång så...

 

Pröva att tracka mig där...nickar bachelor_80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det blivit diskussion, tycker det framgår att situationen inte är helt glasklar. När jag lirade turren ifråga (22$ på stars) var jag rätt övertygad om att jag kunde syna utg-pushen profitabelt med 5 döda k i potten. Bubblan hade nyss gått så trodde nog att utg pushade rätt mycket. Problemet som jag såg det var risken för att sb skulle vakna med monster.

 

Vet fortfarande inte vad jag tycker är bäst spel men kul med så mycket input.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol!

Ta bort din idol Rebonius milleklonk på Stars och Brawlklonk på FT så är inte hans ROI så sexigt heller.

Exakt hur hjälper det resonemanget i sakfrågan?

 

Tycker sulla har en vettig inställning i den här frågan. Att alltid ta flippar där man är 0,1% favorit är ju bara löjligt i MTT och skulle leda till en sjuk varians imo.

 

eh jo? han skulle ändå vara väldigt mkt plus. jag säger så för att det fanimej inte går att förklara nåt för sulla, han borde ju iaf inse att han inte kan spela MTT's om han kollar på sina resultat och kanske försöka lyssna på folk som är otroligt mkt bättre.

 

Att du inte vill ta flippar visar bara att MTT's inte är något för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg förresten att ongame gick att tracka också och där har jag lirat med, för mig att det var Eurobet eller nåt. Och eftersom kukmätartävlingen är igång så...

 

Pröva att tracka mig där...nickar bachelor_80

 

HAHAHA grattis, 3k profit över 40 turrar!!! Sök tommy_52 på ongame och G8vMyLfeAway på stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt första påstående är fel, vi gör rätt som pushar. Ditt andra påstående är en definitionsfråga, man kan göra mer marginella fel än att folda denna hand men det är ändå inte megadåligt att folda.

 

Som sagt, jag tror att det är rätt men försökte vara lite medgörlig med dom som inte tror det. Det jag ville få fram är att det kan aldrig bli särskilt fel att spela handen.

 

Ok

 

Om UTG är dålig/medelbra/normaltajt så gör vi fel att syna, räknar vi med de döda pengar som finns behöver vi dryga 46% för att synen ska vara korrekt. Mot en 25% öppningsrange från UTG har vi precis 46%.

 

 

Sry, är inte riktigt med på vart du får 46%. Han ställer 13 och potten är på 18, var det inte så. Räknar du in vad SB och BB kan ställa med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Sry, är inte riktigt med på vart du får 46%. Han ställer 13 och potten är på 18, var det inte så. Räknar du in vad SB och BB kan ställa med?

 

46% skrev jag för att jag imorse inte orkade kolla tidigare posts, räknade på det tidigare i posten o korrekta siffran ska vara 44,8% som jag skrev då.

 

MEN, jag ser nu efter kontrollräknande att jag glömt anten vilket gör att vi behöver 42%.

 

Och nej jag har inte räknat med SB o BB, så långt sträcker sig inte mina mattekunskaper... men nån som kan kanske kan kolla vad vi behöver om vi räknar att SB o BB degar top 5% eller top 10%.

 

Hur som, om vi analyserar om detta krävs nu att UTG pushar denna range eller bredare { 77+, A9s+, KTs+, QTs+, JTs, ATo+, KJo+ }

 

Och då jag baserat mina tankar kring att UTG aldrig pushar superbrett här så måste jag nu vika mig lite då det visar sig att det inte behöver vara lika brett, denna range ovan är faktiskt helt tänkbar och kanske lite bredare.

 

Men, det som kvarstår av problem är ju att om vi visar att vi spelar 44 och de händer som står sig lika bra i vår range typ kommer vi att få action oftare av SB o BB. Dessutom är det som sagt intressant att se hur SB o BB kan påverka situationen genom att blanda sig in typ 10% av sina händer vilket åtmindstone för BB låter som en vettig HD.

 

Naturligtvis väger det också in att bubblan spruckit vilket borde göra både UTG & BB mer benägna att spela handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...