Gå till innehåll

Bygga rulle, PL omaha och FL texas holdem

Recommended Posts

Postad

Nu har jag bestämt mig för att göra ett seriöst försök att bygga en bankrulle och sedan lägga spelet på en nivå som jag känner mig bekväm på och som genererar mer pengar än de låga nivåer jag spelar på idag. För att verkligen känna att det är seriöst tänkte jag sätta upp regler och även använda dagboken som lite extra morot, eventuellt skaffa något hjälpmedel så småningom.

Jag har spelat poker sedan 2004, de sista åren har jag haft familj och inte spelat spelat så regelbundet. Ligger dock plus genom åren, framför allt tack vare de 2 första åren då jag spelade väldigt mycket och drog in en hel del på bonusar.

Jag har arbete och därmed en oändlig BR egentligen, men mitt mål är att spela upp en BR och därför startar jag med åretsvinst, idag 4803 svkr

Ska nu sätta igång med att plita ner lite regler, sitter på jobbet och har lite tid över. Jo för er som undrar, jag har ett annat nick här på forumet också, det nicket nickar jag på de flesta siter jag spelat på och vill inte använda det i dagboken.

Nu får vi se om jag orkar hålla i det här!

Postad

Har nu skrivit ner lite regler för spelandet, blandannat ska jag inte spela i mer än 40-50 minuter i sträck. Så nu tar jag en paus efter en session omaha på SvS, spelar inte så bra för tillfället ska erkännas riktigt uselt faktiskt. Egentligen ska jag inte spela efter att jag jobbat natt, har svårt att koncentrera mig och blir lätt irriterad över andra spelare vare sig de spelar bra eller dåligt, vilkett jag inte brukar göra i normalfallet. Denna sessionen -214 vilket iof inte är så mkt på lägsta PLO på SvS

Inga roliga händer under den här sessionen och inte någon som jag behöver hjälp med.

Postad
I mina öron låter det här uttalandet inte jättesunt... :-)

Lycka till, PLO is the shit.

tack, näe det ska nog tas med en nypa salt och jag nyttjar inte lönen till pokerspel :-) är alldeles för "ekonomisk" (läs snål) för det. Spelade lite idag trotts att jag jobbat natt :oops: har en hand som jag vann men troligtvis spelade fel. Ska gå igenom den och plita ner den här om en liten stund.

Dagens resultat 412

Postad

Har satt en regel att ha minst 3000 bb i NL och PL på den nivå jag spelar på. Det innebär att jag måste spela nivån PLO 0,5/1 på SvS. Här kommer handen, vet att jag spelade fel så här i efterhand. Skriver ner mina funderingar under handen.

0.50/1.00 Omaha (PL) - den 20 april 2009 16:47:54

Anna 67 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Bullen8 (213.54)

Plats 2: Bjeen (251.30)

Plats 4: SpaceCwboy (26.52)

Plats 3: Ozzy007 (152.33)

Plats 5: Flak (119.97)

SpaceCwboy lägg LM 0.50

Flak lägg SM 1.00

** Giv **

Bullen8 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Bjeen [T:h:, 9:h:, t:c:, A:c:]

SpaceCwboy [N/A, N/A, N/A, N/A]

Ozzy007 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Flak [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Bullen8 Syna 1.00

Bjeen Höj till 4.50

Höjer oftast här

Ozzy007 Syna 4.50

SpaceCwboy Lägg

Flak Syna 4.50

Bullen8 Syna 4.50

*** Flop(Board): *** : [J:d:, 6:h:, 8:h:]

*** Bet Runda 2 ***

Flak Passa

Bullen8 Passa

Bjeen Satsa 18.50

pottbet på stegdraget, har även lågt :h: drag vilket känns bra

Ozzy007 Syna 18.50

Flak Lägg

Bullen8 Höj till 92.50

Bjeen Syna 92.50

Oj, inte vad jag ville! Synar ner efter betänketid,sätter honom inte på någon draghand. Kollade senare och det här var ett misstag!

Ozzy007 Lägg

*** Turn(Board): *** : [J:d:, 6:h:, 8:h:, 2:s:]

*** Bet Runda 3 ***

Bullen8 All-in 116.54

Blir tvungen att tänka igen men nu måste jag syna ner känns det som

Bjeen Syna 116.54

*** River(Board): *** : [J:d:, 6:h:, 8:h:, 2:s:, 7:c:]

*** Showdown *** : Rake: 11.37 Totalpott: 443.71

Bullen8 [Dh, 2k, 8r, 8k] Triss i åttor Vinst: 0.00

Bjeen [10h, 9h, 10k, Ek] Stege med högsta kort knekt Vinst: 443.71

SpaceCwboy Lägger mig Vinst: 0.00

Ozzy007 Lägger mig Vinst: 0.00

Flak Lägger mig Vinst: 0.00

Lämna gärna kommentarer om handen, och hur ni skulle gjort vet inte om jag kanske skulle posta HHs i något annat forum iof. Ska ta och fortsätta med mina mål och regler och lägga in dem här också.

Postad

Jo det var lite felspelat, iaf spelade jag lite igår pendlade upp och ner i i två sessioner. Förlorade ca 30 kr varje session. Inte bra spel inte dåligt, men jag spelar sämmre när jag jobbat natt..... tappar koncentrationen, synar fel bettar fel etc etc gårdagens resultat

PLO 0,5/1 svs 65

Postad

Kan säga att dagen inte börjar bra, dubblar upp på ett bord, som jag sedan förlorar pga av att jag tiltar, mot en överaggrospelare som pottar mina bett, flera gånger och hag till slut slår om på med ett drag, han had naturligtvis en triss och jag lyckades inte dra ut.

Floppad nötstege med K högt färgdrag, utdragen mot en hålstege...... floppad nötfärg som jag bettar och naturligtvis får trissen in en kåk. Näe omaha är riktigt jobbigt ibland, tur det är en låg nivå och att rullen borde räcka till dessa svingar.

Problemet är ju att man ibland spelar dåligt också får hoppas att andra spelare spelar sämmre :mrgreen: