Limpaan Postad 17 April , 2009 Rapport Postad 17 April , 2009 Har läst forumreglerna och vet inte om man skall se det här som ett lån - då det egentligen inte är något lån - utan ett experiment/prosjekt. Är det inte tillåtet så kan tråden låsas. --------------------------------------------------------------------------- Jag heter Linus och har spelat poker sporadiskt i ungefär 4 år. Jag har vunnit en del i mina dar men aldrig vågat satsa fullhjärtat på poker - först och främst för jag aldrig har haft tillräckligt med pengar för att ordna en ordentligt bankrulle. Det har ofta sett ut ungefär så här (som för många andra antar jag): - Insättning - 1000 kr. - På ett par tre fyra dagar spelat upp till 7000-8000 kr. Tagit ut all vinst marginal och slaskat bort resten. Jag vet inte hur många såna vändor jag har gjort. Men det är en hel del. Det jag haft störst problem med är just min disciplin - och det är den jag vill få ordning på nu så jag någongång i framtiden eventuellt kan ha pokern som en ordentlig sidoinkomst. Jag vet att jag är helt okej på att spela poker, och med rätt disciplin skulle kunna göra mig en hacka - men behöver alltså just pli på disciplinen. Jag har försökt med mina egna pengar men på så vis har jag ännu inte fått någon vidare ordning på min disciplin. Det är därför jag vänder mig till dig/er. Min tankegång är ungefär så här att jag lägger ner min tid och spelar på valfri sajt som vi väljer tillsammans. Vi har båda tillgång till kontot och sätter tydliga mål för vad som gäller. Gärna med lite coachtips vad jag bör tänka på om jag har lite motgångar t.ex. Jag är inte ute efter vinsten - utan jag vill få någon form av disciplin - därför avsäger jag mig eventuella vinster. När jag märker att jag börjar hamna på rätt spår när det gäller disciplin osv så skall jag försöka ta mig vidare på egna ben. Låter något ur det här flummiga inlägget intressant så ta gärna kontakt på PM så kan vi snacka vidare. Citera
Supertequila Postad 17 April , 2009 Rapport Postad 17 April , 2009 Finns ett par stejksidor online, typ frontstaker o prostaker, som kan va intresserade av dig. Kolla upp det. Citera
Snygglenn Postad 17 April , 2009 Rapport Postad 17 April , 2009 Du lär ju få posta lite stats, grafer och resultat om någon ska bli intresserad Citera
Limpaan Postad 17 April , 2009 Författare Rapport Postad 17 April , 2009 Tja, Det blir lite svårt då jag har flytt min kos till Norge - med ny laptop. Den lilla statistik jag har från förr finns mer eller mindre död och begraven på min stationära dator som står i mitt gamla pojkrum. För övrigt så är blir jag 25 år i Juni. Jobbar för tillfället i Norge som it-tekniker och har tänkt och stanna här i 1-1,5 år till. Att jag har bestämt mig för att satsa på pokern lite mer seriöst och en gång för alla ta tag i min disciplin har nog att göra med att jag knappt inte spelat någon poker på 6 månader nu och är riktigt hungrig - samtidigt som jag inte vill falla tillbaka på mitt gamla slaskande. Skall jag börja spela igen så vill jag verkligen bygga upp en stabil rulle och spela på rätt nivå. Därför skulle det verkligen kännas bra med någons stöd, support och tips. Eventuellt skriva en dagbok här på pokerforumet om man nu skall göra det till en officiell grej. Kort och gott, jag vill skynda långsamt. Jag kan givetvis sätta in en tusenlapp av mina egna pengar men jag tror ju utgången kommer bli den samma. Att spela för "någon annans pengar" tror jag indirekt skulle ge mig en bra skjuts framåt i mitt pokerspel då man inte har någon lust att göra bort sig. Citera
XarsioN Postad 17 April , 2009 Rapport Postad 17 April , 2009 kolla med frontstaker.com, jag spelar för dom och dom är väldigt trevliga och professionella, får personlig utveckling av mentor som övervakar din session och som man kan sända handhistoriker till som man undrar över. Citera
@ntonius Postad 17 April , 2009 Rapport Postad 17 April , 2009 hahaha hur kan du tro att någon ska stejka dig? Testa partimepoker.com, där erbjuds nya medlemmar små stejks för att visa sina färdigheter. Med skicklighet kan du klättra på "stegen" och få högre Citera
baller Postad 17 April , 2009 Rapport Postad 17 April , 2009 Förstår inte varför någon skulle vara mer aktsam om någon annans pengar än sina egna? Du jobbar som It-snubbe, pynta in och sätt krav på dig själv. Hej då tråd! Citera
Recommended Posts