jThure Postad 15 April , 2009 Rapport Postad 15 April , 2009 Jag har lirat en hel del poker med vänner, så jag är van vid spelet. Däremot har jag aldrig riktigt ansträngt mig för att bli bättre. Iaf så har min bror börjat vinna för mycket för att jag inte ska bli avundsjuk^^ Så nu tänker jag också försöka mig på nätpoker. Ska läsa lite böcker också och känner att det är nog bra att få lite grundläggande strategi. Är Hold'em Poker från Two plus two något att ha? Har sedan Small Stakes Hold'em av samma förlag också. Är den bra då jag antagligen ju kommer att spela small stakes ett tag framöver? Eller vad rekomenderar ni? Finns ju en hel uppsjö av pokerböcker. Citera
Opteron Postad 16 April , 2009 Rapport Postad 16 April , 2009 Eller vad rekomenderar ni? Finns ju en hel uppsjö av pokerböcker. Finns inga bra. Läs på 2+2 istället Citera
Mobiero Postad 16 April , 2009 Rapport Postad 16 April , 2009 Det finns väldigt bra böcker. Om du endast spelat poker med vänner osv kan du ta nån bok som går igenom grunderna ordentligt, du har säkert hört talas om Pokerhandboken av Dan Glimne. Den skulle jag vilja rekommendera, sedan om du har lust att läsa lite mer avancerad litteratur måste jag säga David Sklanskys böcker. Citera
mikj Postad 16 April , 2009 Rapport Postad 16 April , 2009 läs allt du kommer över. Sedan när du lärt dig teorin. Så signa på cardrunners tex och mata filmer. Citera
boil42 Postad 16 April , 2009 Rapport Postad 16 April , 2009 Det finns väldigt bra böcker.Om du endast spelat poker med vänner osv kan du ta nån bok som går igenom grunderna ordentligt, du har säkert hört talas om Pokerhandboken av Dan Glimne. Den skulle jag vilja rekommendera, sedan om du har lust att läsa lite mer avancerad litteratur måste jag säga David Sklanskys böcker. Håller inte med om detta. Glimnes bok är ju rolig på en del sätt, men att rekommendera den till någon som är "van vid spelet" för att bli bättre känns inte rätt. Eller är det en sk. levling nu igen? Sklansky bör man kanske läsa, men det blir lätt så torrt och teoretiskt att jag inte skulle rekommendera den heller. Gillar mer Harrington när det gäller turneringar - vet att det finns en del kritik mot dem också, men jag lärde mig trots allt en del av dem. Sedan för cash games är väl Lee Jones populär för small stakes har jag hört. Citera
Mobiero Postad 17 April , 2009 Rapport Postad 17 April , 2009 Håller inte med om detta. Glimnes bok är ju rolig på en del sätt, men att rekommendera den till någon som är "van vid spelet" för att bli bättre känns inte rätt. Eller är det en sk. levling nu igen? Sklansky bör man kanske läsa, men det blir lätt så torrt och teoretiskt att jag inte skulle rekommendera den heller. Gillar mer Harrington när det gäller turneringar - vet att det finns en del kritik mot dem också, men jag lärde mig trots allt en del av dem. Sedan för cash games är väl Lee Jones populär för small stakes har jag hört. Han var ju inte en van spelare som jag förstod det, han hade ju bara lirat med polarna. Pokerhandboken borde vara på plats då tkr jag, grundläggande skit, pottodds osv. Citera
Recommended Posts