Gå till innehåll

Rasmus börjar grinda ihop till San Remo 2010

Vem kommer vinna vadet?  

5 medlemmar har röstat

1. 1. Vem kommer vinna vadet?

Recommended Posts

Postad

Tjenare, har ett antal gånger försökt vara en vinnare på poker, men oftast aldrig lyckats, varför? jo min lata sida har tendens att komma fram.

Men nu är jag taggad som aldrig förr.

Har satt in 100$ För att börja spela på iPOKER nätverket.

Tänkte börja på NL10 och går upp i nivå när jag har råd med 30inköp till den högre nivån (600$ till NL20)

Första målet: 300$

Jag tänkte att jag börjar lugnt nu i början så jag inte tröttnar alltförsnabbt.

Började med att spela en timme

Resultat: 6$

Tar gärna emot all kritik jag kan få med mina händer

Hand nummer 1

GAME #1547921508: Texas Hold'em NL $0.05/$0.10 2009-04-11 13:16:39

Table "TURBO" Swan (No DP)

Seat 1: Puffvarning ($10.15 in chips)

Seat 3: szonnya80 ($18.60 in chips)

Seat 5: flo2002flo ($12.93 in chips) DEALER

Seat 8: AkKlQeJm10en ($11.20 in chips)

Seat 10: MobileSocks ($9.25 in chips)

AkKlQeJm10en: Post SB $0.05

MobileSocks: Post BB $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Puffvarning 8 of Spades9 of Spades

Puffvarning: Call $0.10

szonnya80: Raise (NF) $0.50

flo2002flo: Fold

AkKlQeJm10en: Fold

MobileSocks: Fold

Puffvarning: Call $0.40

*** FLOP *** Ace of Spades10 of Spades6 of Hearts

Puffvarning: Check

szonnya80: Bet $1.00

Puffvarning: Raise (NF) $2.00

szonnya80: Raise (NF) $6.00

Puffvarning: ??

Jag dubblade för att jag både har färg och stegdrag.

Men har jag tillräckligt stor chans att vinna för att syna den?

i Detta läget tror jag bara att jag vinner om jag får en Sjua eller Ett spader.

Vilket ger mig maximalt 15 Outs utifall ingen annan fått ett spader till sig.

Där sitter 6 personer: 12kort försvinner

sen flopp: 3kort till försvinner

alltså är där 37kort kvar och jag kan maximalt vinna på 13 av dem vilket ger mig nästan en vinst chans på 35%

eller räknar jag på fel sätt?

BR: 106$

• Svars 138
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Där sitter 6 personer: 12kort försvinner

BR: 106$

Nope, korten där är inte bestämda till att vara icke 7or eller spader, utan kan vara vilka kort som helst. Detta betyder att du kan räkna 52 kort - dina egna (2) - 3 från floppen = 47 okända kort. Du har 9+4=13 outs på två gator, vilket gör att du har 13/47+13/46= 56% chans att vinna. Problemet är att FI kan hålla högre spaderdrag, vilket du drar extremt dåligt mot. Överlag tycker jag dock du dega på den floppen. Flush + stegdrag är tillräckligt för att trycka in det där även om du vet att FI inte foldar.

Postad

In med såsen?

Combodrag <3

btw, klickrasies fungerar mindre bra på nivån, mycket kemikaze-piloter som stackar med mp är min uppfattning iaf.

så såsen ska in

Postad

Som Roob säger så höj mer än en minihöjning särskilt med den typ av hand som du har.

Du har troligtvis 12 outs (9 spader och 3 sjuor) och kör du det på två gator har du ca 56% vinstchans om han har AK/AQ o liknande händer, om han har tvåpar/set har du ändå mellan 40-50% vinstchans. Eftersom att din hand står sig väldigt bra mot en all-in på flop så är det bästa för dig att få in antingen allt eller så mkt deg som möjligt så tidigt som möjligt i handen. En miniraise fyller alltså inte någon större funktion i det avseendet -> slå om ungefär en pottbet.

Att slå om större här både med drag och färdiga händer kommer också att göra dig mer svårläst i framtiden. Lycka till!

Postad
Som Roob säger så höj mer än en minihöjning särskilt med den typ av hand som du har.

Du har troligtvis 12 outs (9 spader och 3 sjuor) och kör du det på två gator har du ca 56% vinstchans om han har AK/AQ o liknande händer, om han har tvåpar/set har du ändå mellan 40-50% vinstchans. Eftersom att din hand står sig väldigt bra mot en all-in på flop så är det bästa för dig att få in antingen allt eller så mkt deg som möjligt så tidigt som möjligt i handen. En miniraise fyller alltså inte någon större funktion i det avseendet -> slå om ungefär en pottbet.

Att slå om större här både med drag och färdiga händer kommer också att göra dig mer svårläst i framtiden. Lycka till!

Jadå hädanefter kör jag på det!

Testade på mig en 5$ Turnering igår där det gick åt skogen, fast vann tillbaka det inköpet på Nl10 sen.

Bankrulle: 103$

Tänkte även köra en liten pokersession nu, GL på mig!

Postad
Hur fan spelar man Låga pockets egentligen?

Jag brukar spela:

Limpa: Om folk tidigare limpat alternativt om jag känner för det i tidig position

Höj: Om jag är först in middle/sen position

Syna höjning: Alltid så länge det finns implicita odds, brukar alltså undvika att komma HU mot shortstacks då lägger jag hellre pref.

Efter flopp är det standard, no set no bet med några undantag..:-)

Postad
Jag brukar spela:

Limpa: Om folk tidigare limpat alternativt om jag känner för det i tidig position

Höj: Om jag är först in middle/sen position

Syna höjning: Alltid så länge det finns implicita odds, brukar alltså undvika att komma HU mot shortstacks då lägger jag hellre pref.

Efter flopp är det standard, no set no bet med några undantag..:-)

Låter fint :)

Jag kör på det.

men vad menas med implicita odds?

Postad

Nu har jag spelat en timme och känner att jag vill pausa.

Har en del saker i mitt sociala liv som måste fixas idag, plus att man skall spela Sunday Warmup på PS och Sunday Million till min far då han ska bort på middag :)

Resultat: 5$

Bankrulle: 108$

Postad

Hand nummer 2

GAME #1550748229: Texas Hold'em NL $0.05/$0.10 2009-04-12 23:06:20

Table Espressivo

Seat 1: matti1488 ($13.42 in chips)

Seat 3: DanGerMouse82 ($1.85 in chips)

Seat 5: dressedinblack ($5.17 in chips)

Seat 6: joeblaaack ($3.73 in chips)

Seat 8: Antsuited83 ($3.26 in chips)

Seat 10: Puffvarning ($9.75 in chips) DEALER

matti1488: Post SB $0.05

DanGerMouse82: Post BB $0.10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Puffvarning Queen of SpadesJack of Hearts

dressedinblack: Raise (NF) $0.25

joeblaaack: Fold

Antsuited83: Fold

Puffvarning: Call $0.25

matti1488: Fold

DanGerMouse82: Call $0.15

*** FLOP *** 7 of ClubsQueen of ClubsJack of Clubs

DanGerMouse82: Check

dressedinblack: Bet $0.80

Postad
Hand nummer 2

Table Espressivo

*** HOLE CARDS ***

Puffvarning: Call $0.80

FYP!

Postad
Hand nummer 2

Table Espressivo

*** HOLE CARDS ***

Problemet här är att Fi är shortstackad och kan säkert trycka all-in med en hel del händer om vi väljer att höja. Vid dom här situationerna går jag mycket på read och skulle väl endast syna om jag vet att det är en super tight kille som aldrig CBar.

Jag skulle höja till ca $3 här så att han får dåliga odds om han skulle välja att syna med ett ensamt klöver, notera att om du gör den höjningen så måste du syna ett ev. all in från honom. Sen kan han ju sitta på färgen men då är det smällar man får ta, tror att han tillräckligt ofta sitter på överpar/topp par/färgdrag för att det här ska vara ett lönsamt spel.

Postad

Hand 2 Fortsättning

Puffvarning: Raise (NF) $3.20

DanGerMouse82: Allin $1.60

dressedinblack: Call $2.40

*** TURN *** [H5]

dressedinblack: Check

Puffvarning: Bet $1.80

dressedinblack: Allin $1.72

*** RIVER *** [D8]

*** SUMMARY ***

Total pot $11.71 Rake $0.61

DanGerMouse82: Shows [D10 DK]

dressedinblack: Shows [HK SK]

Puffvarning Shows [sQ HJ]

Puffvarning: wins $11.71

Postad
Kolla så har han redigerat det du skrev i citatet. Han vill att du synar höjningen. Jag tycker du ska höja där. En fet höjning är inte fel där imo.

Jag märkte inte att fi var så short men hade de varit 100bb djupa hade jag föredragit syn.. man vill inte så gärna stöta på ett fyrbett där då är det väl bättre att hålla potten liten kanske få fi att bluffa sitt missade färgdrag på river eller dylikt och fortfarande kunna lägga handen..

Postad
Problemet här är att Fi är shortstackad och kan säkert trycka all-in med en hel del händer om vi väljer att höja. Vid dom här situationerna går jag mycket på read och skulle väl endast syna om jag vet att det är en super tight kille som aldrig CBar.

Jag skulle höja till ca $3 här så att han får dåliga odds om han skulle välja att syna med ett ensamt klöver, notera att om du gör den höjningen så måste du syna ett ev. all in från honom. Sen kan han ju sitta på färgen men då är det smällar man får ta, tror att han tillräckligt ofta sitter på överpar/topp par/färgdrag för att det här ska vara ett lönsamt spel.

Varför vill du endast syna med en kille som aldrig cbar? det är väl just cbets du vill floata i det här läget? En supertight kille sitter väl redan på nötfärgen eller något som slår oss. Det optimala vore väl kanske ett cbet med klöver A, vi floatar turn kommer ett blankt kort, fi checkar till oss, vi checkar bakom för att hålla potten lite, river ett till blankt, fi tkr att vi har visat svaghet, kanske ett lägre klöverdrag och vill inte riktigt ge upp potten, slänger därför iväg ett till desperat bett på rivern som vi kan syna..

Postad
Varför vill du endast syna med en kille som aldrig cbar? det är väl just cbets du vill floata i det här läget? En supertight kille sitter väl redan på nötfärgen eller något som slår oss. Det optimala vore väl kanske ett cbet med klöver A, vi floatar turn kommer ett blankt kort, fi checkar till oss, vi checkar bakom för att hålla potten lite, river ett till blankt, fi tkr att vi har visat svaghet, kanske ett lägre klöverdrag och vill inte riktigt ge upp potten, slänger därför iväg ett till desperat bett på rivern som vi kan syna..

Tror jag skrev lite slarvigt ;-)

Menade att om vi här har en kille som ytterst sällan CBar så visar han stor styrka genom att just beta ut floppen. Därför bör vi försöka hålla nere potten och syna ner. Hade det inte handlat om en shortstack hade jag även kunna tänka mig ett reraise bara för att testa hans hand, nu har vi tyvärr inte utrymme för det.

Är han däremot en dålig LAG så gäller det här att få in som mycket pengar i potten som möjligt eftersom vi kommer få betalt av en massa händer och vi vill dessutom inte att han ska få odds för färgdraget.

Jag gillar inte den passiva linjen med att floata eftersom vi ger bort gratis kort för ett eventuellt färgdrag och tar inte betalt för dom gångerna vi slår honom(som ofta är fallet).

Hand 2 Fortsättning

Puffvarning: Raise (NF) $3.20

DanGerMouse82: Allin $1.60

dressedinblack: Call $2.40

*** TURN *** [H5]

dressedinblack: Check

Puffvarning: Bet $1.80

dressedinblack: Allin $1.72

*** RIVER *** [D8]

*** SUMMARY ***

Total pot $11.71 Rake $0.61

DanGerMouse82: Shows [D10 DK]

dressedinblack: Shows [HK SK]

Puffvarning Shows [sQ HJ]

Puffvarning: wins $11.71

Nu fick vi ju check/syn av en shortstack som jag faktiskt räknade bort. Det förändrar dock inte så mycket och när dressedinblack väljer att endast syna så kan vi räkna bort färgen men även ett eventuellt set. Turn missar, vi tvingar honom all-in och vinner en stor pott.

Wp! :-D