jkkman Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Det är väl sån där spelteori, du kommer aldrig ha en sämre hand. helt rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 17 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2009 Håller med om att jag borde ha bettat river i hand 2. Hand 1 ser jag inte riktigt hur jag ska kunna folda, försökte levla fi att tro att jag floatade med min relativt lilla turnbet. Tycker det är isglass att b/f. Har bestämt mig för att börja/lära mig spela hu. Ska börja smått med typ nl25 eller nl50 på purple lounge och bara försöka lära mig allt från grunden samtidigt som jag ska pumpa dc/cr. Har i princip aldrig spelat nlhu förutom sngs back in the days så ska posta lite hh's och tankar emellanåt. Satt en fet åsna på 10/20 idag så körde det blandat med 5/10. Första som händer är att åsnan får in det pre mot två feta nits med A4s-QQ-JJ som obv vinner och han plockade typ 10k pott. Lucky me: Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr20.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com Hero (SB) (kr3920) BB (kr4034.03) UTG (kr4192.76) MP (kr3910) Button (kr11484.51) Preflop: Hero is SB with J, K 2 folds, Button calls kr20, Hero bets kr100, 1 fold, Button calls kr100 Flop: (kr220) J, 10, K(2 players) Hero bets kr180, Button calls kr180 Turn: (kr580) 4(2 players) Hero bets kr410, Button calls kr410 River: (kr1400) 9(2 players) Hero checks, Button bets kr200, Hero calls kr200 Total pot: kr1800 | Rake: kr15 Results: Button had 7, 3 (high card, King). Hero had J, K (two pair, Kings and Jacks). Outcome: Hero won kr1785 På flop ropade jag "Felix kom och kolla när jag scoppar en 10k pott" till min roomie haha vad kul det var att se honom då han inte är pokerspelare. "11000 fattar du hur mycket pengar det är eller?" Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr20.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com Hero (Button) (kr5612.27) BB (kr4825) SB (kr2888.05) UTG (kr4854.51) MP (kr9762.79) Preflop: Hero is Button with 10, 10 1 fold, MP bets kr200, Hero raises to kr500, 2 folds, MP calls kr500 Flop: (kr1030) Q, Q, 10(2 players) MP bets kr1030, Hero calls kr1030 Turn: (kr3090) 2(2 players) MP bets kr640, Hero calls kr640 River: (kr4370) 3(2 players) MP bets kr940, Hero raises to kr3442.27 (All-In), MP calls kr3442.27 Total pot: kr11254.54 | Rake: kr15 Results: Hero had 10, 10 (full house, tens over Queens). MP didn't show Outcome: Hero won kr11239.54 Chill dag med mycket fifa och även lite plugg. Inte varit i skolan sen onsdag förra veckan och har en hel del att göra. Känns bara så segt just nu med allting som har med skolan att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 18 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2009 vafaan skrev ganska långt inlägg som försvann nånstans på vägen Inlett min hu-karriär och klämt typ 1400 händer idag. Spelade 200 händer 5/10 mot en spelare jag inte mött tidigare men droppade 2k det mesta från en cooler i 3k pott sen lite random. Kommer definitivt att fortsätta spela honom senare men han skulle sticka. Klev ner och spelade 1200 händer 2/4kr. Ganska segt att bara möta dåliga spelare men måste ju började någonstans och vill lära mig från grunden. Fick två feta donationer i 1500kr-potter och sprang rätt bra och slutade upp 5k där. Spelade några turneringar på kvällen där jag bustade alla tidigt och lite mer 5/10 sh och slutade +4,3k för dagen. Som vanligt skönt att fylla igen hålet! (: Tror jag kommer att ta svinsprutan imorgon men hade en konstig dröm inatt. Jag passerade typ en bilolycka vid centralen så kom en ambulanspersonal fram till mig och skulle ta några sprutor i mitt knä. Hon gjorde något konstigt och tryckte in nålen fel så det började spruta blod ur knäet. Dåliga vibbar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pepsi900 Postad 19 November , 2009 Rapport Share Postad 19 November , 2009 Suck går apkallt för mig nu. backat 15k på 4 dagar nu på mixxade stakes. Jag tappade iosf 4k på 25/50 när jag skottade och herocallade en kille obv drog han backdoor färg och vann. Min tajming är sämst och jag har missat 14/15 av AK känns det som.. ska nog ta en day off imorn och fixa lite annat. Sen på fredag / lördag ska jag nog spela rätt mycket. Hoppas det är mycket fisk inne då kanske man kan vinna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 19 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2009 Trevlig kväll! Först våldtog jag David i några fifa-matcher sen stack jag till ÖG med några högstadiepolers och drack öl och käkade enchiladas. Förskräckligt långsam service där som vanligt, förstår inte hur det alltid kan vara montesori-barn som jobbar där. Blev trots det mycket gott snack om svunna tider och om gemensamma kompisar. Inte träffat grabbarna på månader/år och är alltid nice med reunions. Hemtenta i företagsekonomi imorgon men har några i klassen jag ska colluda med. Tentafirande på stocken med förfest här, kan bli all-in i barskåpet. Spelat två sessioner idag, en plus o en minus summa summarum +1000kr. 15000kr upp för månaden över 10k händer. Sprungit bra på rätt nivåer och haft några lyckade skott. Kommer nog kila över till Shahin och grinda nästa helg och spana in hans crib och få lite vettiga pokerlektioner. Kommer bli jävligt skoj då det känns som att jag lär mig mkt bara genom att slösnacka med honom på msn. Nu makaronipudding o lite sopranos, latersss Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 19 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2009 Haha kanske jag som är seg men inte hört om detta förut: Skriv in 'find Chuck Norris' i google och tryck jag har tur/I'm feeling lucky Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 19 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2009 Suttit med hemtenta i FEK hela dagen. Så jävla tur igår att några i klassen sa att de skulle göra den tillsammans och jag kunde vara med dem. Hade varit på två föreläsningar och läst 2 av 10 kapitel så var inte så insatt. Kändes fan bra och gjorde många bra exempel med byggbolaget Byggabra's spik och skruv-affärer. Måste på ett sätt ändå säga att det är underskattat att utnyttja andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 19 November , 2009 Rapport Share Postad 19 November , 2009 Utnyttja is the shit. Har ni varit på någon klubb i Uppsala på senaste? Inte provat nån själv, vettefan var de ligger. Skulle vara sköj att slaska och öla någon kväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 19 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2009 Utnyttja is the shit. Har ni varit på någon klubb i Uppsala på senaste? Inte provat nån själv, vettefan var de ligger. Skulle vara sköj att slaska och öla någon kväll. Hehe qft. Nej har inte varit på snart ett år, var på players då som var helt okej om du varit där? 20/20 rätt vilt, då låg det i boländerna men har hört något om att de flyttat till Ekeby. Japp vi får dra verkligen dra ihop något annars har jag planer på Krukan nästa helg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 20 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2009 wow jag undrar om den här är äkta den verkar vara det. Helt sicko fy faaan vad packad jag var igår inte roligt att vakna idag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 20 November , 2009 Rapport Share Postad 20 November , 2009 Hehe qft. Nej har inte varit på snart ett år, var på players då som var helt okej om du varit där? 20/20 rätt vilt, då låg det i boländerna men har hört något om att de flyttat till Ekeby. Japp vi får dra verkligen dra ihop något annars har jag planer på Krukan nästa helg. Vad spelas förutom cg då? Är nog rätt intresserad, skicka ett sms om du drar dit! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 20 November , 2009 Rapport Share Postad 20 November , 2009 fyfan att slinta på blöta kanten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 21 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 November , 2009 Vad spelas förutom cg då? Är nog rätt intresserad, skicka ett sms om du drar dit! Tror de har sngs o tours lite då och då men främst cg. Jag hör av mig om jag drar dit! Kommer nog bli några gånger i vinter. Spelat lite tours idag men sprang kallt. Vann 4k av en fisk plo hu men droppat lite på de flesta andra nivåer svs. Kvalade iaf in till deras 2k veckoturnering imorgon. FML 3,5k avg ***** Hand 1172267937 ***** 50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, November 21, 2009 10:39:46 PM 500 kr Texas (Vanlig/Turnering) Plats 1: vsksmguld (4574.00) Plats 2: Lappen9 (1725.00) Plats 3: just4fuun (4411.00) Plats 4: Cindy71 (2920.00) Plats 5: salome (7663.00) Plats 6: rastaman1 (5765.00) Plats 7: Hero (7400.00) Plats 8: wesslan69 (7233.00) Plats 9: danielcars (5585.00) Plats 10: Unknown (0.00) Hero lägg LM 50.00 wesslan69 lägg SM 100.00 ** Giv ** Hero *** Bet Runda 1 *** danielcars Lägg vsksmguld Lägg Lappen9 Lägg just4fuun Lägg Cindy71 Lägg salome Lägg rastaman1 Syna 100.00 Hero Höj till 425.00 wesslan69 Syna 425.00 rastaman1 Lägg *** Flop(Board): *** : *** Bet Runda 2 *** Hero Satsa 675.00 wesslan69 Syna 675.00 *** Turn(Board): *** : *** Bet Runda 3 *** Hero Satsa 1400.00 wesslan69 Syna 1400.00 *** River(Board): *** : *** Bet Runda 4 *** Hero All-in 4900.00 wesslan69 All-in 4733.00 *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 14566.00 Hero Två par, damer och tior Vinst: 0.00 wesslan69 Triss i tior Vinst: 14566.00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 22 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2009 Bra kväll som slutar +7700kr. Var rätt bra värde hela kvällen med ganska mkt entablande fisk och en hel del dåliga regs. Har bumhuntat en hel del på högre nivåer och tog skott på 25/50 och 50/100 idag. Inga jätteintressanta eller stora potter där, huvuddelen av pluset är från 5/10 plo. Var en riktigt dålig spelare som satt och väntade hu på plo1k och gav bort pengar i princip. Fick in 50bb pre med 479Qo och lite sånt. Imorgon blire lite tidiga turneringar med veckopotten som huvudfokus sen kanske warm-up och några fo's på ftp. Måste till skolan på måndag känns det som, varit där 2 dagar senaste tre veckorna pga sjukdom o resa o lite grejs. Inte bestämt hur jag ska göra men lutar lite åt att läsa klart kurserna jag har nu sen pausa i ett år eller nåt. Måste snacka med mina föräldrar och lite studievägledare och polare. Känns onödigt att gå dit när man inte är genuint intresserad och motiverad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 22 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2009 Spelar lite tours idag. Reggat 5st med warmup som första och har fortf 4 uppe. Har haft problem med att få loss deg då jag tvingats blocka mitt visakort så spelar en turre på stars och en på ftp haha sh $75 på ftp o warmup på stars men bra med i båda så kanske slipper deposita. Bustade veckopoten i trevägs AI 88-AK-AQ där AQ flushar river, hade varit med bra där annars också. Har dem två, shorthanded sm på unibet och sverigerankingen på svs uppe och är rätt klockrent med 4bord och tvgrind. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 22 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 November , 2009 Så jävla sjukt 10,5k->160k på 8 händer i warmup och då bara blivit synad två ggr. Över 25 bbs nu på 3/6k, gogogogo EDIT: jinxade mig själv, bust 240ish KJ<QQ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 23 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 23 November , 2009 Dagens brag: Fick en spontankomplimang av en tjej i parallellklassen som jag pratat med 1-2 gånger om min halsduk halva inne imo Dagens beat: Spärrade mitt visakort imorse och hittade det nyss. I fickan. Variance: Semi-quitade skolan idag och går ner på halvfart för att få tid till interwebpokers och resor i vår. Lyckades tom övertala morsan om att det var en bra idé. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Roob Postad 23 November , 2009 Rapport Share Postad 23 November , 2009 internetwebpokers är fränt! gl med halvfartsgrindadet ;P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 23 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 23 November , 2009 TY sir Varit hemmafruig idag och städat, diskat och tvättat men inget spel. Tiltar på att jag fått felmeddelande senaste 24h när jag sökt på piratviken och därför inte fått tag på nya dexter än Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FriSoren Postad 23 November , 2009 Rapport Share Postad 23 November , 2009 detta http://www.ninjavideo.net/ funkar väldigt bra för mig, 100k/månaden för obegränsat användande tycker jag det är klart värt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 23 November , 2009 Rapport Share Postad 23 November , 2009 detta http://www.ninjavideo.net/ funkar väldigt bra för mig, 100k/månaden för obegränsat användande tycker jag det är klart värt. not so hidden ju Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 23 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 23 November , 2009 detta http://www.ninjavideo.net/ funkar väldigt bra för mig, 100k/månaden för obegränsat användande tycker jag det är klart värt. Klockrent du får en stjärna i kanten. Sovdags nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 25 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2009 Haft sjuk sömn senaste dagarna. I förrgår gick jag och la mig 21:30, vaknade 03:30 och gjorde toasts och kikade nya dexter. Gick och la mig igen och vaknade typ 13:00. Igår kollade jag Barca-Inter och drog hem lite polare som spelade fifa. Jag gick och la mig med kläderna på i sängen och slocknade direkt och vaknade vid 6. Spelade en morgonsession när svs öppnade och hitade +4,7k det mesta från plo spelade 1k händer nl50 hu på ftp och backade $105. Sprang dock $200 under mitt ev då de enda vi fick in det stort var mina tvåpar vs tptk som jag inte vann. Riktigt skoj med hu och ska försöka klämma in några tusen händer i veckan på en nivå där det inte känns så mkt att backa men som man iaf möter dugliga spelare på. Har extremt mycket att lära mig hu då jag aldrig spelat det och ska börja nöta videos etc snart. Använde en årsförbrukning tur igår och prickade in bomben igår. Var ju inga direkt skrällar så fick bara 1200kr för det. Förslag på vad man ska göra för investeringar av vinsten? 1k turre på svs ikväll där de fixat bra struktur. Blir nog den + litet schema på ftp/stars och lite cg-nötning. Upp runt 30k för månaden and counting. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 25 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2009 Riktigt skön dag idag! Inledde tidigt med film som sagt sen tramp till ångan och förberedelser inför en FEK-intervju. Iväg till företaget sen hem. Börjar obv spöregna på vägen. Hemma får jag sms om fotboll med klassen på ekebys upplysta konstgräs. Köper obv idén och trampar iväg till andra sidan stan men det var det fan värt. Såna spontangrejer med polare lyfter vardagen så jävla mycket och det blev riktigt roligt spel desutom. Spelade typ 2h och regnet öste varje minut men jag njöt livsnjutare atm. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 28 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 November , 2009 Tight is (sometimes) right Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr10.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com Hero (BB) (kr2643.77) Button (kr294.64) SB (kr2807) MP (kr985.19) UTG (kr600) Preflop: Hero is BB with A, A UTG (poster) checks, MP bets kr45, 1 fold, SB calls kr45, Hero raises to kr185, 1 fold, MP calls kr185, SB calls kr185 Flop: (kr565) J, 5, 10(3 players) SB checks, Hero checks, MP bets kr350, SB raises to kr700, Hero folds, MP calls kr450.19 (All-In), SB calls kr800.19 Turn: (kr2165.38) Q(2 players, 1 all-in) River: (kr2165.38) 9(2 players, 1 all-in) Total pot: kr2165.38 | Rake: kr15 Results: SB had 10, J (two pair, Jacks and tens). MP had J, 10 (two pair, Jacks and tens). Outcome: SB won kr1075.19, MP won kr1075.19 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts