Gå till innehåll

BOK: PokerTrackerGuide (e-bok)


ayecappy

Recommended Posts

kom över e-boken pokertrackerguide av en händelse så jag tänkte att jag kunde skriva nåt konstruktivt för en gångs skull och kanske spara nån som går i köpetankar några kronor.

 

Hursomhelst, snubbarna på http://www.pokertrackerguide.com har slängt ihop en guide till PT som de kränger för "facila" $20. Låter ju onekligen intressant men ju mer man läser desto tveksammare blir det.

 

För det första skriver de väldigt mycket om hur basicfunktionerna i programmet fungerar, småsaker som jag är rätt säker på går att hitta i hjälpfilen till programmet, tex. hur man playbackar gamla händer. Vidare handlar guiden till hälften om prefloppliret vilket egentligen inte känns så hemskt intressant, dels för att det är så trivialt, dels för att det är så enkelt att hitta i prefloppdelen i pokertracker ganska enkelt utan någon guide. Sen känns det väl lite sådär när de använder pokerrooms stats som visar ev't på händerna från deras databas för att backa upp tipsen.

 

De förklarar hur man använder auto-rate-funktionen men när de ger sig in på att förklara hur man skall spela mot de olika typerna så tomtar det iväg rejält, de generella tipsen är väl okej(men uppenbara) men när de ger sig in på specifika tips blir det lite mycket ibland. Mot en callingstation skall man höjja alla par tills det ligger minst två överkort på bordet då skall man sakta ner och om man någon gång blir rejsad av en så skall man lägga sig såvida man inte själv sitter på ett monster, detta givetvis utan att ta hänsyn till pottstorlek, position, spelare i potten osv. Lösaggressiva spelare är också himla farliga för de spelar ju nästan alla händer!! Känns sådär va?

 

Sammanfattningsvis är det altså en rätt medioker/kass guide, jag ögnade igenom den på en kvart och trots att jag alltid bara använt PT för playerview samt för att det är ett bekvämt sätt att dokumentera sitt spel istället för exceldokument/papper+penna så lärde jag mig inte ett skit.

Undvik (:

.

Innehållsförteckning finns på deras sida och om någon undrar om något speciellt kapitel äre bara o skriva så kan jag försöka sammanfatta det som står där.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, dollarturist, u are to funny :lol: Men d är många amrisar som kan tänkas köpa den där boken (säkert lika många som kan tänkas köpa party poker cracked).

 

För den som behöver kom igång guide på svenska så finns det sedan tidigare på: http://web.telia.com/~u90118138/pt.htm

 

Excession på Bet-the-pot har annars skrivt en hel del nyttiga artiklar på engelska för den som vill lära sig lite mer om en del funktioner, finns även under länken ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...