Gå till innehåll

Svs NL500 AKo preflop


Recommended Posts

Fi är ganska standard (hyfsat kompetent) och jag har en halvaggro image på bordet. Plockar upp AKo i ganska tidig position och får mothugg från Fi OOP. Hur spelar vi vidare, push, fold eller call? Fi har ganska tight range här, vi är bäst 50/50, ev fold equity finnes.

 

Svenska Spel, $2.50/5.00 Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

HERO (BB): $891.95

Lizaa (UTG): $1,493.22

MisterBond (CO): $956.27

jollyjump (Button): $134.57

Doris88 (SB): $850.67

 

Dealt to HERO K:club: A:diamond:

 

Pre-flop:

(2 folds), jollyjump raises to $14.37, Doris88 calls $14.37, HERO raises to $70, (1 folds), Doris88 raises to $300.63, HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

all in vetja

 

Det känns som sagt väldigt kallt och vekt att folda, och syn med 500 kvar i stacken på missad flopp blir ju smått jobbigt att spela vidare. Får du väl ett A på floppen så får du svårt o få in resten mot FIs alla PP.

 

Med tanke på din image borde ju FI kunna rejsa dig lite lösare oxå, så helt risigt till bör du ju inte ligga med din allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar. Håller med om det mesta. Fi gör ett sjukt konstigt spel. Han limpar en miniraise OOP och fyrbetar sedan mig OOP. Vad kan ha ha? Jag satte honom på en range linkande den nhwpfu_ty gjorde men valde ett annat spel.

 

Min linje blev syn och jag vet inte riktigt varför. Normalt sett pushar jag de flesta av dessa gånger och jag tyckte själv att jag inte spelade handen optimalt efteråt. Därför ville jag få lite kommentarer och konsensus verkar helt klart vara push (som är det minst fiskiga spelet).

 

Sen får man väl ge cred till Fi för att fullfölja sin dock något halvskakiga linje.

 

Upplösning:

Svenska Spel, $2.50/5.00 Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

HERO (BB): $891.95

Lizaa (UTG): $1,493.22

MisterBond (CO): $956.27

jollyjump (Button): $134.57

Doris88 (SB): $850.67

 

Dealt to HERO K:club: A:diamond:

 

Pre-flop:

(2 folds)

jollyjump raises to $14.37

Doris88 calls $14.37

HERO raises to $70

(1 folds)

Doris88 raises to $300.63

HERO calls $300.63

 

Flop: ($635) T:heart: A:club: 2:diamond: (2 Players)

Doris88 all-in $550.04

HERO calls $550.04

 

Turn: ($1,720.71) 7:spade: (2 Players)

 

River: ($1,720.71) 3:heart: (2 Players)

 

Results:

Doris88 Showed 8:spade: 8:club:

HERO Showed K:club: A:diamond:

HERO wins $1,700.71

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar inte synen pre, få in det istället.

 

Agree, jag är inte heller nöjd med hur jag spelade den handen.

 

Tycker du kan kasta pre med gott samvete.

 

Den linjen beror lite på hur man ser på spelet antar jag. Ett sätt att få lägre varians i rullen är givetvis att slänga pre och vänta bättre läge. I detta fall valde jag någon halvkass medelväg, betala en del för att kunna vinna en del. En tanke var också att om jag väl träffar så kommer han trots allt trycka allt OOP och då är det en lätt syn. Halvkasst resonemang men ibland tänker man lite skakigt.

 

+1 man får sällan in ~200bb pre med AK som favorit, så fold. Syn finns inte heller i min låda, antagligen är det fold eq. som ger oss EV+ om vi nu ska spela handen så därför ska du pusha dirr pre.

 

Intressant vore att se om han synat en push pre med 88. Jag gissar ja för jag hade nog tiltat upp honom lite med en hel del 3bet och 4bet pre det senaste.

 

Beror ju lite på FI men som andra påpekat är syn riktigt äckligt. Pitchar AQ, shippar AK här tror jag. Any read at all på FI hjälper ju betydligt iaf.

 

FI är inte hyfsat kompetent för övrigt.

 

Droppar också AQ direkt. Syn är ovackert, agree. Frågan är hur man spelat JJ i det läget, ungefär samma situation men där skulle jag nog kastat.

 

Jodå han var hyfsat kompetent, kanske inte just i denna hand men rent generellt skötte han sig ganska ok vid bordet det sessionen.

 

Känns som den linjen väldigt sällan är stål ändå väl?

 

Har han stål är det oftast check/call, check/raise som är hans linje och inte fyrbeten pre. Antar att han vill få in mig i nätet med stålet. Skrev mellanpar vilket också stämde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog själv inte kunnat låta bli att pusha här ibland, men syn är inte bra. Att syna en 3bet med AK är väl ok, men detta är väl push eller fold.

 

Men ärligt på den här nivån tror jag fold är bäst. När en "halv-ok" fi limpar en liten raise, sen 4betar så här stort är man i stort sett alltid efter, med MINST 45% mot 55%.

 

Känns som fi har AQ 10% av gångerna, 77-TT 30%, och JJ-AA 60% av gångerna.

Oftast lägger dom sig aldrig mot pushen, och knappast med QQ+ som vi ofta är uppe mot.

Och så fort vi möter ett lägre par ligger vi ju under hur som helst, och har väldigt liten fold EQ på denna nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...