Gå till innehåll

NLT - Trn, 24/4, Online, post-game snack!

Recommended Posts

Postad

Jag tror vi får ta en liten uppryckning i turneringsforumet. Det var skrämmande dåligt spel vid de bord jag satt vid. Eller har folk glömt bort att forumturneringen är till för att lära sig spela, inte slaska som en dåre för att det är billigt?

Kom på en 17:e plats tror jag, efter att ha ställt in lite drygt pott mot UTG's höjning. Tydligen räckte ATo att ta syn med och trots att jag träffade färgdraget och hade två överkort med mina AKs stod den lilla tian som dök upp på floppen... :(

Postad
Nusseman kanaliserar uppenbarligen Phil Hellmuth i ovanstående inlägg :lol:

/TF

Nej, det gör jag inte. Jag tycker bara det är trist när folk spelar dåligt. Jag själv utnyttjade de andras dåliga spel så gott jag kunde, så det är inte för mitt eget resultats skull jag tycker det är trist. De flesta kan bättre och då tycker jag det känns lite segt att de inte bryr sig mer.

Postad
Nusseman kanaliserar uppenbarligen Phil Hellmuth i ovanstående inlägg :lol:

/TF

Nej, det gör jag inte. Jag tycker bara det är trist när folk spelar dåligt. Jag själv utnyttjade de andras dåliga spel så gott jag kunde, så det är inte för mitt eget resultats skull jag tycker det är trist. De flesta kan bättre och då tycker jag det känns lite segt att de inte bryr sig mer.

Ironi från min sida, vilket jag är 100% på att du hajjade!

Men visst du kan ha rätt. Det kanske slaskas för mycket. Men jag vet inte. Då jag hittade till pf.nu så handlade snacket kring pf.nu-turneringarna inte om att utveckla skillz utan det såg mest ut att vara ett forum för:

1. Inbördes beundran av slask...

2. När gular QoS...

3. Gemytlig trashtalk i största allmänhet...

Så personligen har jag anammat detta spelsätt. Jag anstränger mig inte fullt ut i dessa trns som då det gäller i mitt vanliga spel. Det är mycket möjligt att dessa trns från början var tänkt som ett trevligt verktyg för att vi skulle lära av varandra men den tanken har uppenbarligen gått förlorad någonstans på vägen... Kanske skulle vara kul att hitta tillbaka dit, vem vet...

/TF

Postad
Ironi från min sida, vilket jag är 100% på att du hajjade!

Självklart!

Men visst du kan ha rätt. Det kanske slaskas för mycket. Men jag vet inte. Då jag hittade till pf.nu så handlade snacket kring pf.nu-turneringarna inte om att utveckla skillz utan det såg mest ut att vara ett forum för:

1. Inbördes beundran av slask...

2. När gular QoS...

3. Gemytlig trashtalk i största allmänhet...

Så personligen har jag anammat detta spelsätt. Jag anstränger mig inte fullt ut i dessa trns som då det gäller i mitt vanliga spel. Det är mycket möjligt att dessa trns från början var tänkt som ett trevligt verktyg för att vi skulle lära av varandra men den tanken har uppenbarligen gått förlorad någonstans på vägen... Kanske skulle vara kul att hitta tillbaka dit, vem vet...

/TF

Japp, det är för jävligt just nu och allt är QoS fel ;)

Skämt åsido. Slask kan ju vara kul, men det finns miljarder med turneringar i samma kostnaddsläge där man kan slaska sönder sig. Forumturneringen är tänkt att främja strategidiskussionerna i forumet och det känns skittrist att det har blivit slask-VM av det hela. Tanken med den låga nivån på inköpet är att , oavsett bankrule, ska kunna få möta de bästa turneringsspelarna på POKERFORUM.nu.

Just nu håller vi (läs jag) på med en omfattande omstrukturering av turneringarna vi anordnar på 24hpoker, där tanken är att varva 10€-turneringar med 50€ och 200€-turneringar dit man kan kvala in via satelliter i 5-10€ spannet. Förhoppningsvis leder det till att ni tar lite allvarligare på saken och hjälper till att träna upp ett gäng riktigt vassa turneringslirare.

Postad

Nusseman, jäkligt vasst tänkt...

Även om det är jäkligt befriande att slaska runt så hade det varit trevligt om det hade kommit något konstruktivt av turneringarna...

Det låter som ett väldigt bra initiativ från er sida och det ska bli spännande att se vad utkomsten av det hela blir. Vem vet, vi kanske till och med får en planare struktur på mörkarna ;)

En fråga bara. Hur ser egentligen "kundunderlaget" ut för ett sånt här upplägg (satelliter till en mer "seriös" pf.nu-trn)? Finns det ingen risk att, låt oss säga 5-6 stycken, kvalar in till tha main event, till vilket bara 10-12 pers köper in sig... Skulle inte bli mycket av trn :lol:

Äsch, jag ska inte dämpa denna tanke som andas sådant nytänkade och optimism, kör hårt!!!

:lol:

/TF

Postad
Vem vet, vi kanske till och med får en planare struktur på mörkarna ;)

Japp. De stora turneringarna kommer få maxtid på perioderna vilket om jag minns rätt är 12 minuter enligt den turneringsmall 24hpoker har gett mig. Troligtvis kommer vi öka startstacken till 5000 också.

En fråga bara. Hur ser egentligen "kundunderlaget" ut för ett sånt här upplägg (satelliter till en mer "seriös" pf.nu-trn)? Finns det ingen risk att, låt oss säga 5-6 stycken, kvalar in till tha main event, till vilket bara 10-12 pers köper in sig... Skulle inte bli mycket av trn :lol:

Jag tror du underskattar antalet mycket duktiga svenska turneringsspelare som ratar vår forumturnering pga att den är "för billig och löjlig". 50€ känns som en lagom nivå för de som normalt lirar 75€ och de som skulle vilja göra det, men inte riktigt har råd. 200€ är tänkt att locka lite fler spelare i Ector-klass, samt de från forumet som normalt lirar på de nivåerna. Förhoppningsvis kommer en del av "småspelarna", som spelar bra med inte har bankrulle, kvala in även til den. Tanken är fyra satelliter till varje turnering uppdelat på två satelliter varje vecka.

Nu ska jag se om jag hinner med att dela av den här tråden :)

Postad
kändes faktiskt inte som att det va så slaskigt, snarare kändes det som att många lirade sin första turnering.

Jag syftade på spelare jag har spelat med många gånger, så de kan inte skylla på att de är nya. :)

Postad
Hur ska jag göra för att "claima" mitt markerset?

Aha, PMa mig så löser vi det! :)

- QoS

Gick inte bra för mig igår så jag undrar hur jag gör för att claima någon annans markerset..?

;)