Gå till innehåll

Vad göra mot fluktationer?


Brugge

Recommended Posts

Hej,

 

Har spelat turneringar i snart 5 månaders tid och plussat rejält.

Har kommit in någon dålig period med riktig skit otur. Åker ut hela tiden mot riktigt värdelösa händer preflopp. Klonkar på rivern hela tiden.

 

Vad ska man göra? Pausa? Spela mer?

 

Har haft en sån period innan i februari i ca 10 dagar, men nu är detta över 2 veckor. Kan helt enkelt inte vinna någonting. Blir t om nästan rädd och lira höga pockets. T om så man nu känner att "Jag kommer förlora kanske bättre och folda mina rockets". Men dum som man är kan man inte lägga dem utan ställer in dem preflopp efter en höjning och åker ut mot 88. (hänt 3 gånger denna veckan mot 88, 4 gången var det mot QJs).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tva veckor ar ingen period. Det kommer att komma langre torkor framover precis som att det kommer komma perioder da du inte kan forlora under en manad. Du vinner allt du spelar.

 

Det ar ju som sagt variansen och fluktuationerna.

 

Kanner du dock att ditt spel borjar bli samre, ta en paus syssla med annat. Sjalvfortroende ar A o O.

 

Forra aret under varen kom jag in i en period da jag hade vunnit konstant i nastan 16 manader pa cashgamesen, men under 2 manader kunde jag inte vinna ett skit. Trodde till en borjan att jag bara haft tur tidigare och att det var nu sanningen kom fram.

 

Tog en paus pa nagon manad. Analyserade mitt spel, pratade pa forum, och fick reda pa att det ar ratt normalt med sadan fluktuationer.

 

Fortsatt att spela ditt vinnande spel, sa kommer det att vanda snart igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad skönt och höra. Ska pausa lite nu så du lär inte möta mig på något finalbord på någon vecka. Vi har möts där flera gånger....

Killer666

 

Hur som helst, idag kom det som fick bägaren och rinna över. Åkte ut med full house mot straight flush. Dags och ta en breajk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur vanligt det är med att sitat och ha Bad Beats i två veckor. Den längsta förlust streaken jag haft är på två kvällar och då förlorade jag å andra sidan runt $250 som kanske inte är så bra.

 

Min misstanke är att man spelar för att ta igen förluster när man kommer in i en s k Bad-Beat-Streak. Kanske spelar man på fel nivå om man förlorar mycket, risken finns att man har tur när man går upp i nivåer och då sitter i en vecka eller två och plussar som lurar en själv att man kan spela bättre än vad man kan.

 

Spelade en Sn'G där jag tog alla all-in, prickade alltid en triss eller kåk, spelade ingen roll om jag satt på underpar eller konstiga stegdrag. Jag förlorade en hand under hela "turneringen". Det gör mig inte till en bra spelare utan var endast tur. MEn likväl är det otur nä rman förlorar AA mot Q9o eller nått liknande...

 

Flummade ut lite där men jag hoppas att du förstår var jag vill komma...[/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brugge: Du spelar på 24hpoker eller Unibet!? Jag är hundra på att jag suttit vid samma bord som dig i någon turnering, förmodligen 3000€ Guarantee eller liknande. Mitt nick är PxTse ifall du skulle se mig.

 

Jag har för övrigt också en liten down period just nu. AK som aldrig träffar, AA som förlorar mot K6s och J8o, utdragningar på river mm mm. Men som många säger så är det rätt normalt. Dessutom är det väl så att man oftare minns de gånger man blivit utdragen än när man själv dragit ut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag spelar på unibet. Och ja jag känner igen ditt nick också. Mitt nick är Killer666

Jag spelar 3K guarantee varje dag annars, men nu vågar jag inte. Blir för dyrt med rebuy.

 

Men det handlar inte om att jag bara minns bad beats. Man är ju van och förlora men när man åker ur 4 turneringar på en kväll med AA eller KK mot skithänder som J10s, 66 och 88 och allt klonkar på rivern, då är det bara otur. Och oturen har hållit i sig. Varje djävla dag är det samma sak. Men men, det vänder väl, bara hoppas det blir snart. 3 veckor nu.

 

Kommer pausa lite nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...