eurythmech Postad 5 April , 2009 Rapport Postad 5 April , 2009 De åker vanligtvis inte ur. AIK har ju spelat nästan samtliga säsonger av allsvenskan. Citera
Larzzon67 Postad 5 April , 2009 Rapport Postad 5 April , 2009 Tror AIK blir bäst av Stockholmslagen i år. Dom åker absolut inte ur. Streamar ÖIS-GAIS just nu och kan nog säga att ÖIS behöver jobba lite på försvarsspelet om dom vill slippa nedflyttning. Citera
popquee Postad 5 April , 2009 Rapport Postad 5 April , 2009 Det är inte så att jag är jätte seriös med mina "tips", för dom som tror det. Citera
popquee Postad 5 April , 2009 Rapport Postad 5 April , 2009 Konstigt att Bajen inte var över halva planen så många gånger och bara fick 1-1, kollaBajens startelva, från officiella hemsidan. Hint: Räkna... Citera
Crappy Postad 5 April , 2009 Rapport Postad 5 April , 2009 Konstigt att Bajen inte var över halva planen så många gånger och bara fick 1-1, kollaBajens startelva, från officiella hemsidan. Hint: Räkna... Haha ja, tycker man att man inte behöver fler spelare så? Citera
popquee Postad 5 April , 2009 Rapport Postad 5 April , 2009 Haha ja, tycker man att man inte behöver fler spelare så? Finner viss humor i att det är E. Johansson som saknas också Citera
Vrakman Postad 5 April , 2009 Rapport Postad 5 April , 2009 Bajen åker tyvärr ur. En får hoppes att IFK kan utmana Elfsborg om guldet. Gefle? 13:e. Hasse Berggren toppar interna skytteligan med sex baljor. Samtliga mot Häcken. Sidebet på Bajen? Vad får jag för odds? Är så roligt att folk hoppar på mediabilden av Bajen som så extremt svaga. Vad baseras ditt tips på? Ta en titt på min avatar, vackrare finns inte.Dessutom plockade jag för skojs skull ihop ett B-lag som hamnade i mitten av allsvenskan Stommen för ett B-lag Elfsborg består av Wulff Sjöberg Wikström Falk-olander Nicklas Hult ? (ev mittfält) Bajrami Kurbegovic Normark Jesper Floren Joel Johansson Svedberg Jag bara gissar men mittenplasering? A-laget? Ja bara dom gör mål så. Hammarby var inte över halva plan många gånger idag. Första platsen är väl klar? Jo, jag tror Ellos blir klart giftiga i år, ser bra ut på pappret, och ganska bra ut i premiären (för att vara premiär såg båda lagen bra ut imo). Ellos har ju kanske 5 spelare som skulle vara givna i alla allsvenska lags startelvor, så de blir ju givetvis riktigt farliga i år. Men den där elvan du presenterade ovan, vem försöker du lura? Det laget skulle med största sannolikhet åka ur allsvenskan, jag kan inte se något lag som skulle se så svaga ut. Sen måste jag bara få fråga varför det bara var 11 000 på matchen, med runt 3000 bajare, så det ger oss 8000 knallar årets finaste dag, säsongspremiär, motståndare med många supportrar? Vad är det för fel på folk? När ska de gå, när guldet är klart? Var första gången för mig på arenan, men tyckte den var fin ivf. Citera
eurythmech Postad 5 April , 2009 Rapport Postad 5 April , 2009 Mediabilden? Det är väl klart att laget bör vara klart svagare än 2008 med tanke på spelarcirkulationen - men givetvis ska du ha väldigt låga odds på att Bajen åker ur. Du var inte sugen på att ifrågasätta det rimliga i att Hasse Berggren gör sammanlagt sex mål i två matcher mot Häcken? "Mediabild", lol. Tomte! Citera
Sweetchuck Postad 5 April , 2009 Rapport Postad 5 April , 2009 Sen måste jag bara få fråga varför det bara var 11 000 på matchen, med runt 3000 bajare, så det ger oss 8000 knallar årets finaste dag, säsongspremiär, motståndare med många supportrar? Vad är det för fel på folk? När ska de gå, när guldet är klart? Var första gången för mig på arenan, men tyckte den var fin ivf. 8000 är väl inte så tokigt för en stad av den storleken? Citera
Crappy Postad 5 April , 2009 Rapport Postad 5 April , 2009 Jo, jag tror Ellos blir klart giftiga i år, ser bra ut på pappret, och ganska bra ut i premiären (för att vara premiär såg båda lagen bra ut imo). Ellos har ju kanske 5 spelare som skulle vara givna i alla allsvenska lags startelvor, så de blir ju givetvis riktigt farliga i år. Men den där elvan du presenterade ovan, vem försöker du lura? Det laget skulle med största sannolikhet åka ur allsvenskan, jag kan inte se något lag som skulle se så svaga ut. Sen måste jag bara få fråga varför det bara var 11 000 på matchen, med runt 3000 bajare, så det ger oss 8000 knallar årets finaste dag, säsongspremiär, motståndare med många supportrar? Vad är det för fel på folk? När ska de gå, när guldet är klart? Var första gången för mig på arenan, men tyckte den var fin ivf. Nja, andralaget är "självklart lite" svagare. Men jag tror faktiskt dom skulle kunna hänga kvar. Alla har dom spelat i första elvan, och gjort det med bravur. Men uppriktigt så ville jag bara belysa att det inte bara hänger på Anders och Izzi i år. Att det inte kom mer folk är faktiskt lite skumt, det var sålt 11k biljetter i förväg (nästan 12) Men jag tror dessvärre många blev skrämda av bajjenfansen. Det var tvärstopp i trafiken och poliser överallt. Jag tror att småbarnsföräldrarna höll sig och sina barn hemma, eftersom matchen ändå sändes på tv4. Sen var det nog inte 3 utan snarare 1,5 fans som tog sig till Borås Citera
Vrakman Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Mediabilden? Det är väl klart att laget bör vara klart svagare än 2008 med tanke på spelarcirkulationen - men givetvis ska du ha väldigt låga odds på att Bajen åker ur. Du var inte sugen på att ifrågasätta det rimliga i att Hasse Berggren gör sammanlagt sex mål i två matcher mot Häcken? "Mediabild", lol. Tomte! Spelarcirkulationen? Ett år där "spelarcirkulationen" varit den lägsta på flera år... LOL! Säg mig, vilka spelarförluster tänker du på? Paulinho (borta över halva förra säsongen också), Petter A, eller Erkan? Visst, där har Bajen tappat 3 ordinarie spelare, men man har värvat två spelare också, varav den ena redan nu är i startelvan. Till det kan man räkna Rami som ett halvt nyförvärv, eftersom han endast spelade 8 matcher förra säsongen... Utöver det ska väl de yngre spelarna naturligt ha utvecklats ytterligare? Har du sett många träningsmatcher för bajen i år? Eller nåt annat lag för den delen? Såg du nån match öht i allsvenskan i fjol? Men det var mest ett skämt från din sida att bajen skulle åka ur eller? Precis som det var ett "skämt" att Hasse Berggren skulle göra 6 mål o alla mot arslet. Jo, båda sakerna var ju... roliga... eeeh... Nu kan du väl sluta brusa i alla trådar som finns, du som har så mycket emot brus. Du är ju uppenbart helt oinsatt i fotbollsallsvenskan, så du kan väl sluta dryga dig åtminstone här. Låtsas att du är insatt av politik och ekonomi istället som du hållt på med tidigare... 8000 är väl inte så tokigt för en stad av den storleken? Tycker jag verkligen inte. Enda elitlaget i stan, guldfavoriter, kanonväder, premiärhelg. När ska det komma fler? Nja, andralaget är "självklart lite" svagare. Men jag tror faktiskt dom skulle kunna hänga kvar. Alla har dom spelat i första elvan, och gjort det med bravur.Men uppriktigt så ville jag bara belysa att det inte bara hänger på Anders och Izzi i år. Att det inte kom mer folk är faktiskt lite skumt, det var sålt 11k biljetter i förväg (nästan 12) Men jag tror dessvärre många blev skrämda av bajjenfansen. Det var tvärstopp i trafiken och poliser överallt. Jag tror att småbarnsföräldrarna höll sig och sina barn hemma, eftersom matchen ändå sändes på tv4. Sen var det nog inte 3 utan snarare 1,5 fans som tog sig till Borås Ett B-lag skulle aldrig hänga kvar, bara att titta på alla allsvenska lags trupper, så dåligt lag skulle inget lag behöva ställa upp med. Det är ju också flera lag som skulle kunna ställa upp hyfsade lag med en B-uppställning. Men visst, Ellos har en bra trupp, men ni/de vinner ingenting i år om Sushi och Taco inte spelar (skadade/sålda). Och nej, det var inte 1500 Bajare, långt mer än så. Hur många går in på kortsidan där Bajen höll hus? Själv satt jag på långsida, och på den sektion jag satt på var majoriteten bajare. Citera
eurythmech Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Bara en jävla fotbollssupporter kan se ett lag med taskig ekonomi tappa tre av sina bästa spelare utan att ersätta dessa med spelare av motsvarande kaliber och sedan hävda nånting annat än att laget är svagare. Den här tråden, samt trådarna om Liverpool och ManU är så sjukt tiltande. Det finns fanimig inga varelser på jorden som är dummare än enögda sportfans. edit: Jag slutar diskutera fotboll på forumet om du slutar diskutera poker, din måste ta -2% syn-tomte. Citera
eurythmech Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Tycker jag verkligen inte. Enda elitlaget i stan, guldfavoriter, kanonväder, premiärhelg. När ska det komma fler? När staden har en miljon invånare kommer det antagligen fler. Dessutom är det uppenbarligen så att barnfamiljer drar sig från att gå på matcher mot stockholmslag. Vidare så är det knappast positivt ur publiksiffresynpunkt att matchen går på TV4. Inte för att jag förväntar mig att du kan ta till dig av rationella tankar, men nu kan ingen säga att jag inte försökt. Citera
Vrakman Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Bara en jävla fotbollssupporter kan se ett lag med taskig ekonomi tappa tre av sina bästa spelare utan att ersätta dessa med spelare av motsvarande kaliber och sedan hävda nånting annat än att laget är svagare. Den här tråden, samt trådarna om Liverpool och ManU är så sjukt tiltande. Det finns fanimig inga varelser på jorden som är dummare än enögda sportfans. edit: Jag slutar diskutera fotboll på forumet om du slutar diskutera poker, din måste ta -2% syn-tomte. Bra svar på mina frågor, du verkar oerhört initierad... Hur tycker du att de andra lagen står sig gentemot föregående säsong? Tycker du att det är många lag som stärkt sin trupp väsentligt? Du kan ju tex kolla aik eller dif om du känner för det. Hur gick det för dif förra säsongen? Nå, vad får jag för odds på att bajen inte kommer åka ur? Eller skojade du bara? Och kul att du drar in pokerkunskaper i diskussionen, du är ju verkligen världsmästare i dessa kunskaper... Är det inte lite jobbigt att behöva hävda sig med såna saker, och sen ha sämre ROI än den du försöker trashtalka? De flesta skulle tycka det var rätt pinigt, men det är väl såna som har ett fungerande socialt intellekt och samvete. När staden har en miljon invånare kommer det antagligen fler. Dessutom är det uppenbarligen så att barnfamiljer drar sig från att gå på matcher mot stockholmslag. Vidare så är det knappast positivt ur publiksiffresynpunkt att matchen går på TV4. Inte för att jag förväntar mig att du kan ta till dig av rationella tankar, men nu kan ingen säga att jag inte försökt. Okej, så en stad behöver över en miljon invånare för att det ska komma 15 000 till ett evenemang av den här kalibern? Åfan, kan du inte hälsa Göteborg, Helsingborg, Örebro, Norrköping, Halmstad, Karlstad, Jönköping, Linköping etc det? Ja att teve sänder matchen är ju säkert negativt för publiksiffran, det visar ju all forskning på området, OMFG... Citera
eurythmech Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Jag vet inte varför jag försöker argumentera med någon som är förståndshandikappad, men here goes: 1) Ja, för i helvete. Alla lag som tappar tre spelare som är bland de bättre i startelvan, och sedan inte lyckas ersätta dessa på ett adekvat sätt löper stor risk att försämras. Till och med kraftigt så. 2) Det här var ingen jävla förbannad helvetesjävla diskussion eller argumentation - det är en jävla skittråd om allsvenskan där alla trollar till höger och vänster. 3) Det spelar väl ingen roll om det inte är många andra lag som stärkt sin trupp? Det här handlar ju om att kraftigt ha FÖRSÄMRAT sin trupp. Noll är högre än minus. 4) En begreppsskadad pungråtta skulle fattat vinken vid det här laget - men nej, jag tror givetvis inte att det är särskilt sannolikt att Bajen åker ur. Hur kan du ta ett sånt där inlägg seriöst? Vad fan är ditt problem? 5) Du får prata om din Ongame-ROI hur mycket du vill - du är förvånad när jag inte vill ta en syn som är sämre EV än att openpusha 72o UTG första handen - så DoN, det kan du inte spela. Vilket säger ganska mycket om dig då det är en löjligt lätt spelform. 6) Befolkningsstorlek och besökarantal är korrelerade, ja. Hur sjukt uppenbart är inte det? 7) Jag misstänker att det är så att en tv-sändning inverkar negativt på den givna matchen, ja det stämmer. 8) Har du fattat varför barnfamiljer kanske inte vill se en Bajenmatch? Citera
Cosmo_Kramer Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Tror AIK blir bäst av Stockholmslagen i år. Dom åker absolut inte ur.Streamar ÖIS-GAIS just nu och kan nog säga att ÖIS behöver jobba lite på försvarsspelet om dom vill slippa nedflyttning. Aha, en smyggaisare;-) Som Öisaren Marcus Birro sade i C+ igår: Det går inte att ställa en jävla blåvitare i mål. Grym arena, solen skiner och GAIS leder allsvenskan. kan det bli bättre? Citera
popquee Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Eury, om Bajen åker ur ger jag dig $1000 och om Bajen är kvar ger du mig $10, bet? EDIT: Alltså 100 ggr pengarna på att Bajen åker ur, överodds? Citera
Vrakman Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Jag vet inte varför jag försöker argumentera med någon som är förståndshandikappad, men here goes: 1) Ja, för i helvete. Alla lag som tappar tre spelare som är bland de bättre i startelvan, och sedan inte lyckas ersätta dessa på ett adekvat sätt löper stor risk att försämras. Till och med kraftigt så. 2) Det här var ingen jävla förbannad helvetesjävla diskussion eller argumentation - det är en jävla skittråd om allsvenskan där alla trollar till höger och vänster. 3) Det spelar väl ingen roll om det inte är många andra lag som stärkt sin trupp? Det här handlar ju om att kraftigt ha FÖRSÄMRAT sin trupp. Noll är högre än minus. 4) En begreppsskadad pungråtta skulle fattat vinken vid det här laget - men nej, jag tror givetvis inte att det är särskilt sannolikt att Bajen åker ur. Hur kan du ta ett sånt där inlägg seriöst? Vad fan är ditt problem? 5) Du får prata om din Ongame-ROI hur mycket du vill - du är förvånad när jag inte vill ta en syn som är sämre EV än att openpusha 72o UTG första handen - så DoN, det kan du inte spela. Vilket säger ganska mycket om dig då det är en löjligt lätt spelform. 6) Befolkningsstorlek och besökarantal är korrelerade, ja. Hur sjukt uppenbart är inte det? 7) Jag misstänker att det är så att en tv-sändning inverkar negativt på den givna matchen, ja det stämmer. 8) Har du fattat varför barnfamiljer kanske inte vill se en Bajenmatch? 2&4) My bad, jag trodde på riktigt att levling var så uttråkat tråkigt att ingen ägnade ens en sekund åt att tänka tanken, men grattis du har levlat mig! Insåg inte alls att du inte tror att bajen ska åka ur. Så då kan vi ju strunta i diskussionen öht? Jag trodde tråden var seriös, och anser att i princip alla poster verkar vara skrivna seriöst. Men kul att du levlar Eury, nydanande... Vad gör du här, du grumlar forumet. Du som är så överlägsen alla intelligent, hur intelligent tycker du att det är att kalla folk förståndshandikappade? Är det smart/bra/trevligt, eller är det bara pinsamt? Är det inte lite jobbigt att hålla på som du gör, när man sen träffar dem på riktigt? Jag menar, det är ju inte så att vi aldrig träffas... Du häver ur dig än det ena än det andra, hur tror du det påverkar folks inställning till dig? Du är liksom hela forumets lille pajas, och du verkar trivas bra med rollen, eller är det kanske så att du inte riktigt trivs med dig själv? 1&3) Vad har det med tabellposition att göra? Jag fattar inte hur du tänker...Är alla andra variabler konstanta? 5) Har högre ROI än dig i den spelformen också, vilket borde säga nåt om din intelligens, om nu jag är förståndshandikappad. Borde vara mer klenbegåvat att lira på skattesajt med hårdare motstånd (ala min pappa är starkare än din pappa), men hey, det är ju du som är överbegåvad (och skattesmitare). Och vad gör det dig om jag skulle vara sämre pokerspelare än du? Hur kan du på riktigt börja gråta i din dagbok om att folk tycker du är en dålig spelare fastän du inte tycker de vet nåt om dig, medan du gör samma sak själv? Du är verkligen oödmjuk, hur orkar du med dig själv? 6) Säger sporten ishockey dig något? Speedway? Handboll? Bandy? Alltså, att du ens försöker, du gör booooort dig... 7) O jösses... 8) Absolut, men det torde gälla när ICA kommer på besök också, eller GAIS,eller Malmö eller Helsingborg osv. Det här bevisar ju bara att du aldrig varit på en allsvensk fotbollsmatch. Och varför använder du barnfamiljer som en kategori som skulle utgöra basen i besökarleden? Som sagt, aldrig sett en allsvensk fotbollsmatch... Citera
Basen Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Och nej, det var inte 1500 Bajare, långt mer än så. Hur många går in på kortsidan där Bajen höll hus? Själv satt jag på långsida, och på den sektion jag satt på var majoriteten bajare. 1800 biljetter var tilldelningen på ståplatskortsidan. Sedan var det ju ett bra gäng på sitt också. Jag satt bredvid några lugna (nästan hela matchen), fina Stone Island-killar. Skulle gissa på dryga 2000 bajrare. EDIT: + 20-something i fyllecell. Citera
Vrakman Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 1800 biljetter var tilldelningen på ståplatskortsidan. Sedan var det ju ett bra gäng på sitt också. Jag satt bredvid några lugna (nästan hela matchen), fina Stone Island-killar. Skulle gissa på dryga 2000 bajrare. EDIT: + 20-something i fyllecell. Jag satt på L2 och där var det nästan bara bajare, eller menar du att det bara var 200 bajare på långsidorna? Jag antar att du satt där i närheten också, för vi hade den största delen SI-supportrar bredvid oss... Citera
Crappy Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Nu tar vi och lugnar ner oss! Jag har svårt att fatta varför man inte kan diskutera fotboll med "glimten i ögat"? Fotboll ska vara kul! Jag tror att barnfamiljer håller sig borta från matcher med "kravallrisk" numera. Jag var för två år sen , på en "stor" match, lungt sittande på läcktarn. (iofs borta) Två supportrar ställer sig upp och pissar!!! På barnfamiljen två rader bort. Kul Våra motstånds supportrar bakom oss, talar högt och ljudligt om att dom ska "slå alla dj... elfsborgare gula och svarta" börjar sen att kasta dricka/öl ur sina muggar. När det är pissedags i paus tar min då 12:årige son av sig halsduken och JAG 41 år gammal gömmer den i jackan. Min dotter rör sig inte ur fläcken. Detta förutom allt runtomkring, med alla slagsmål, hotfulla fans och stora gapande grupper gör att många kollar tv'n om möjligheten finns Det är ingen trevlig stämning längre, tyvärr. Sen tycker jag bajjen fansen är fantastiska (under match), inte tysta en sekund, så ska det låta på en match Citera
Larzzon67 Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Lågkonjunktur , massarbetslöshet och klimathot är små paranteser i våran vardag. Få saker engagerar och rör upp känslor som allsvensk fotboll. Citera
Basen Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Jag satt på L2 och där var det nästan bara bajare, eller menar du att det bara var 200 bajare på långsidorna? Jag antar att du satt där i närheten också, för vi hade den största delen SI-supportrar bredvid oss... Om du har en pokertatuering på höger underarm satt vi sida vid sida. Jo, det var nog snarare 2500 än 2000 av er. På planen behöver ni nog hitta mer än ett skott på mål på en match för en lyckad säsong. (Även om det var ett sjujävla skott.) Citera
AdslVerbe Postad 6 April , 2009 Rapport Postad 6 April , 2009 Sinnesjukt många AVGÖRANDE tveksamma straffar för att vara en omgång. Domarna har verkligen haft otur så här till en början. Citera
Recommended Posts