Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Kan man verkligen undra. Färre än tre räknar jag som ett misslyckande. Det enda event jag känner mig osäker på är main då risken är överhängande att jag kommer somna av tristess.

Kul att du är tillbaka förresten. :-)

Om du kombinerar med en låda vin så somnar du av alkoholen istället:-)

skämt åsido, tror du att satelliterna blir svårare ju närmare eventet vi kommer?

• Svars 686
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

skämt åsido, tror du att satelliterna blir svårare ju närmare eventet vi kommer?

Inte en aning, har 0 erfarenhet av SM-satelliter sen tidigare år. Ola B vet säkert bättre. :-)

Noterade dock igår att FLT-satten hade 11 pers, men om det är en trend uppåt eller bara en engångs- eller söndagsföreteelse har jag inte den blekaste.

Postad

On the contrary, alkohol gör mig pigg (eller snarare: jag forcerar sömnbarriären och kliver ut på andra sidan som pånyttfödd) och med den perfekta doseringen ger den mig dessutom en utmärkt analytisk klarsynthet.

Det är dagen efter jag mår piss, mest pga just sömnbrist.

Postad

Fixade inte in mig på main igår heller.

[X] Fixed (2 * €5,05)

[X] 5CD (1 * €5,05)

[ ] PLO

[ ] HU

[ ] SH

[ ] Main (1 frirulle, 1 rebuy €1+1,10, 1 freeze €2,10)

NLT är ju så sjukt tråkigt. Jag sliter hellre av mig struphuvudet än spelar det som cashgame online, och i turneringar är det nästan lika jävligt förutom vid finalbordet, eller möjligen om bubblan är intressant.

Så jag funderar på om jag helt enkelt ska skita i Main och SH (ev HU också), men då kan jag ju inte scoopa. Usch vilket dilemma...

Postad

Man kan ju alltid försöka:

Mail till Unibet:

Det står fel tid (22.30) för Omaha-satelliten på er hemsida.

Får jag ett säte som tack för hjälpen?

Svar från Unibet:

Hej Björn,

tack för att du kontaktar Unibet.

Tack för hjälpen, det är nu uppdaterat.

Är du nöjd med vårt svar? Meddela dina synpunkter genom att klicka här, och ta chansen att vinna 1000 kr!

Tveka inte att kontakta oss igen om du skulle ha några ytterligare frågor eller funderingar.

Vänliga Hälsningar

Axel

Unibet Pokersupport

Nåväl, får väl försöka vinna satelliterna då.

Slutade 3:a i PLO-satten idag (12 pers). Min AKKXss stod inte mot chipledarens KKXXss (chips in pre så klart).

[X] Fixed (2 * €5,05)

[X] 5CD (1 * €5,05)

[ ] PLO (1 * €5,05)

[ ] HU

[ ] SH

[ ] Main (1 frirulle, 1 rebuy €1+1,10, 1 freeze €2,10)

Slog mig förut att man ju kan använda en vinst som token för vilket sidoevent som helst, så jag kan köra fixed-sattarna för allt utom main. Men det känns inte rätt. Får se...

Postad

Det är en spännande fotbollsmatch ikväll.

Jag har en vit månad.

Alltså, jag har genomlidigt flera matcher den här månaden utan en kall o go bira till. Det blir inte riktigt samma upplevelse.

Så min hjärna började nyss fundera på vad jag egenligen förlorar på att avbryta ett par-tre dagar för tidigt. Egentligen ingenting, förutom ett uns självkänsla då.

Och det ska erkännas att det började rinna till i munnen när jag projicerade bilden av en kall öl för mitt inre.

Jo förresten, jag förlorar en sak till; nämligen upplevelsen av total njutning när jag på fredagkväll öppnar en flaska gott rött vin för första gången på en månad. Den upplevelsen förtas en smula om jag dunkar ett gäng bärs ikväll.

Fan...

Postad

Förvånansvärt enkelt faktiskt, jag körde januari också och nästan hela maj om jag minns rätt. Men ikväll blev det slut för denna gång. 28 dagar duger.

Tog rundan Bolaget (för whiskey) --> Kvarterskrogen (för utfodring inkl en kall (finns ju inte i monopolets lokaler) öl samt en halvkanna rött till själva födan). Smakade utmärkt och det tog skruv.

Nu smuttar jag en pinne och njuter. Att jag har möte kl 9 imorgon förtränger jag tills vidare.

Now time för fotboll! Tror det blir jävligt viktigt att AIK kan vinna guldet på split mot IFK.

Postad

Slutade femma. Tre mainsäten garanterade i €10,1-sattarna. Minns inte hur många som startade, tror det var 18 pers. Åkte ut med AK mot chippens AA. Spelade rätt oinspirerat rakt igenom, som förväntat när jag spelar NLT och dessutom är kortkall. Orkar inte trycka på. Helt enkelt rätt kass.

[X] Fixed (2 * €5,05)

[X] 5CD (1 * €5,05)

[ ] PLO (2 * €5,05)

[ ] HU

[ ] SH

[ ] Main (1 frirulle, 1 rebuy €1+1,10, 2 freeze €2,10 + 10,1)

Postad

Spelade HU-satten löjligt dåligt, delvis med flit.

[X] Fixed (2 * €5,05)

[X] 5CD (1 * €5,05)

[ ] PLO (2 * €5,05)

[ ] HU (1 * €5,05)

[ ] SH

[ ] Main (1 frirulle, 1 rebuy €1+1,10, 2 freeze €2,10 + 10,1)

---------------------

Fick idag hem

1355.jpg

och

028_8182.jpg

Beställde beskuret och inramat med glansfritt glas. Fan va bra det blev!

Gillar verkligen Dali. Fönster mot galenskap.

---------------------

Jag avbröt ju min vita månad i onsdags. Vaknade i pokerstolen vid 3 på natten med Queensryches The Warning på högsta i lurarna. Älskar den skivan, så jävla bra. Men just då kanske...

Klarade 9-mötet, gjorde t o m en ganska bra perfomance om jag får säga det själv, men på kvällen svimmade jag snarare än somnade.

Mådde väldigt bra av den vita månaden och kommer absolut skärpa till mig gällande drickat. Är ju så pass till åldern att hälsan börjar bli en faktor att dagligen ta hänsyn till. På sätt o vis en hemsk insikt, men ändock sann. Får väl vara glad att jag ändå kommit dit, har funnits en del vägar att välja fel på.

Pokern tar jag numera på ren hobbynivå. Jag roar mig med lite PLO cashgame när andan faller på, FLT blir det allt mindre av. Kommer nog att försöka med en del turrar också, har säkert bättre chans att klonka där än typ måltipset. ;-)

Ska t ex bli kul att försöka klonka någon SM-titel, aldrig försökt tidigare då jag helt fokuserade på cashgame.

Inga stora ambitioner mao som det ser ut nu.

Får skylla mig själv. Men det är inte lätt när man har självdiciplin som en godissugen femåring.

Postad

Äntligen main fixad. Får försöka komma på ett sätt att själsligen överleva 10-manna NLT. Satten var kämpig nog. Sprit ligger nära till hands.

[X] Fixed (2 * €5,05 = €10,1)

[X] 5CD (1 * €5,05)

[ ] PLO (2 * €5,05 = €10,1)

[ ] HU (1 * €5,05)

[ ] SH

[X] Main (1 frirulle, 1 rebuy €1+1,10, €2,10, 2 * €10,1 = €24,4)

Postad

För intresseklubben: lyssnar igenom Motorhead-katalogen. Just nu är jag inne på >Rock'n'roll och Michael Palin gör ett instick där så bra som bara han kan (han är bäst i Python!!!).

Har pressat i mig ca 0,5 kg slibbgodis. Kommer snart kräkas.

Imorgon är en annan dag.

Postad

Jaha, jag hade visst en kul fredagsfylla i pokerstolen. Nåväl, skit i det.

Gjorde försök PLO igår med negativt resultat. Nya tag ikväll.

[X] Fixed (2 * €5,05 = €10,1)

[X] 5CD (1 * €5,05)

[ ] PLO (3 * €5,05)

[ ] HU (1 * €5,05)

[ ] SH

[X] Main (1 frirulle, 1 rebuy €1+1,10, €2,10, 2 * €10,1 = €24,4)

Vet inte riktigt varför jag inte kört SH än.

Postad

En bättre idé för mig vore isf att skippa alla NLT-sattar och istället köra FLT. Men som jag skrev förut; jag vill helst satta i de dicipliner som eventet spelas i, känns fel annars. Och det har väl gått ganska bra hittills ändå?!