Saint_Bjorn Postad 5 September , 2009 Författare Rapport Postad 5 September , 2009 Dags att sätta nivån för det musikaliska igen. När man gillar bra artister, dvs icke kända och skivbolagsförstörda, får man stå ut med att det inte blir helt original. Citera
Saint_Bjorn Postad 5 September , 2009 Författare Rapport Postad 5 September , 2009 FLT gick, trots extremtråkutslag, relativt, sett till senate perioden, exkl johanna-dusten, ganska bra. PLO däremot är äckligt vidrigt. Nåväl, jag lever. -------------------------------------- Gillar man Pink Floyd hatar man knappast Porcupine Tree. Citera
Saint_Bjorn Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 Jag hatar poker. Kan man konvertera från ateism till buddism och bli munk? Får man göka (med kvinnor) som buddistmunk? Visst är väl spel förbjudet? Citera
Saint_Bjorn Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 jag lägger in min 100:e snus för kvällen medan jag funderar på saken Citera
Saint_Bjorn Postad 9 September , 2009 Författare Rapport Postad 9 September , 2009 Imorgon levereras 9GB ram och duo grafik med 1,5GB dedikerat. Nu gäller bara att uppleva skiten på bästa sätt också... Och ja, det blev lite öl/vin ikväll. Körde Wii Resort med brorsan efter fotbollen. Vi satte 20 kr matchen på pingisen. Arslet utklassade mig!! (Kan berott på vinet...) Nåväl, tuff som jag är sa jag kvitt eller dubbelt på att jag skulle spela par eller bättre på ett golfhål, han fick välja vilket (han kände inte till hålen, knappt jag heller). Resort C, första hålet och jag gjorde par tack vare en mästerlig putt. Andra gången jag spelade hålet. Första gången var jag nykter, knappast nu. Citera
Saint_Bjorn Postad 11 September , 2009 Författare Rapport Postad 11 September , 2009 Pompöst? Jajamen. Pretentiöst? Så in i helvete. Bra? På nåt sjukt sätt gillar jag Arjen Lucassens musikprojekt, trots att samtliga lider som fan av extrem nördighet. Så ja, det är bra. Tamejfan. --------------------- Äntligen tillbaka i pokerstolen. Drygt 2 månader sen sist. Den känns fortfarande härligt insutten. Nya datorn är vass som fan, förutom att IE buggar. Snart får jag gratis W7 så jag skiter i det till dess (om jag inte kommer på att det är enkelt åtgärdat). Däremot var Wolfenstein en riktig besvikelse. Kan ju bero på att jag inte blir särskilt kåt av FPS-kampanjspel. Men fasen, det var väl en 4 år sen som Doom 3 kom ut och jag tycker inte den här var särskilt bättre grafikmässigt, och definitivt inte idémässigt. (Reservation för att jag bara spelat ca 10% av spelet...lär nog inte heller spela så mycket mer.) Nu återstår att försöka rädda HEM-databasen mm från gamla disken. Citera
Saint_Bjorn Postad 11 September , 2009 Författare Rapport Postad 11 September , 2009 en sjuk grej dock med datorn: jag har 2 bildskärmar men kan inte placera dem ovanpå varann. Var ju busenkelt på förra burken (med ett grafik och XP, om det nu har med saken att göra). Det går inte att dra skärmikonen över den andra i inställningarna och nån annan inställning hittar jag inte. Citera
Saint_Bjorn Postad 11 September , 2009 Författare Rapport Postad 11 September , 2009 Beatles? ELO? Säkert helt okända band för Arjen. Citera
Saint_Bjorn Postad 11 September , 2009 Författare Rapport Postad 11 September , 2009 Från samma platta. Finns säkert nån här som känner igen sångaren. Citera
omalley Postad 11 September , 2009 Rapport Postad 11 September , 2009 Från samma platta. Finns säkert nån här som känner igen sångaren. Hehe, ja ett av mina första hårdrocksalbum var Piece of mind så sångarn känns något bekant Citera
Saint_Bjorn Postad 11 September , 2009 Författare Rapport Postad 11 September , 2009 Skön dataspelsmetal. Extra plus till 80-tals-Ozzy-inspirerade loggan. Japp, jag är i tubtagen ordentligt. Har inget vettigare att komma med eftersom pokern går åt helvete. Citera
Saint_Bjorn Postad 11 September , 2009 Författare Rapport Postad 11 September , 2009 Hehe, ja ett av mina första hårdrocksalbum var Piece of mind så sångarn känns något bekant Då var jag en platta före dig. Citera
Metaddict Postad 12 September , 2009 Rapport Postad 12 September , 2009 Porcupine Tree var bra som fan innan iaf! Inte hört deras senare alster och ljudet funkade inte nu på burken, saknar en sladd. Men jag återkommer Hur går det med flirten? Citera
Saint_Bjorn Postad 12 September , 2009 Författare Rapport Postad 12 September , 2009 Inte heller hört deras senaste. I dessa tider ligger den för inköp. Flirten går väl bra. Vi har daglig sms-kontakt. Hon vill att jag ska fira jul med hennes föräldrar i Kon Kaen... Vi har försökt etablera webcam-kontakt men inte lyckats så bra hittills. Saken är lite mer problematisk, jag har inte varit helt öppenhjärtig här i dagboken och knappast mot henne. Det finns en till, i Ubon. Och vi..tja, ni vet. Trodde inte på det spåret, därför jag inte nämnde nåt. Men det har vaknat till liv. En riktigt söt tjej. Det betyder väl att jag moraliskt sett är ett arsle, dvs inget nytt under solen. Det är väl lite klyshigt att skaffa thaikvinna, men sanningen är att jag inte är ute efter det. Jag vill verkligen hitta kvinnan i mitt liv, inte en "enkel" lösning. Thai, svensk, afrikan, eller var fan man nu landar spelar ju ingen jäkla roll. Att sen thaitjejer har lätt för att bli "kära" får man ta med en klack. Citera
Saint_Bjorn Postad 12 September , 2009 Författare Rapport Postad 12 September , 2009 Löste sig med bildskärmen. Däremot verkar inte brännaren funka. Den vill inte rippa cd och inte ta dvd-backup på rekommenderad recovery-bränning. Citera
Metaddict Postad 12 September , 2009 Rapport Postad 12 September , 2009 Inte heller hört deras senaste. I dessa tider ligger den för inköp. Flirten går väl bra. Vi har daglig sms-kontakt. Hon vill att jag ska fira jul med hennes föräldrar i Kon Kaen... Vi har försökt etablera webcam-kontakt men inte lyckats så bra hittills. Saken är lite mer problematisk, jag har inte varit helt öppenhjärtig här i dagboken och knappast mot henne. Det finns en till, i Ubon. Och vi..tja, ni vet. Trodde inte på det spåret, därför jag inte nämnde nåt. Men det har vaknat till liv. En riktigt söt tjej. Det betyder väl att jag moraliskt sett är ett arsle, dvs inget nytt under solen. Det är väl lite klyshigt att skaffa thaikvinna, men sanningen är att jag inte är ute efter det. Jag vill verkligen hitta kvinnan i mitt liv, inte en "enkel" lösning. Thai, svensk, afrikan, eller var fan man nu landar spelar ju ingen jäkla roll. Att sen thaitjejer har lätt för att bli "kära" får man ta med en klack. Khon Kaen är inte så dumt, har varit där två gånger Billigt som fan, i princip inga turister men ändå lite fina ställen. Citera
Saint_Bjorn Postad 18 September , 2009 Författare Rapport Postad 18 September , 2009 Har inlett en dumpningsprocess, det är ju löjligt att försöka hålla nåt vid liv 11 timmar bort i flera månader. Och så har jag ägnat mig åt Harpan. Kan inte se en pokerbräda nu utan att tänka på vilka kort man kan lägga på varann. Inte ens särskilt kul patiens, men ändå smått beroendeframkallande. Dvala. Citera
Saint_Bjorn Postad 25 September , 2009 Författare Rapport Postad 25 September , 2009 Why o why, almighty fuck, did I forgot to buy coffe today? Satan vad sugen jag är. Inte kan jag bila iväg till donken heller. ---------------- Pokern har gått piss som vanligt senaste tiden, men jag tröstar mig med Empire Total War. ---------------- Nä, jag ska fan inte posta nån mer skön musik. Den här dagboken består väl till 95% av tublänkar från mig. Citera
Saint_Bjorn Postad 25 September , 2009 Författare Rapport Postad 25 September , 2009 Jo förresten... måste ju plåga mig själv. Hovet ikväll o jag sitter hemma Den som inte drabbas av nervkollaps efter den låten är omänsklig. Citera
Saint_Bjorn Postad 24 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2009 Var ett tag sen och hade väl egentligen tänkt låta den här dagboken självdö, men nu har jag vunnit två SM-sattar och blivit lite inspirerad igen. Jag är ingen turre-spelare och knappt spelat sattar tidigare, men kände nu för första gången för att spela såna häringa SM-turneringar. För en vecka sen fixade jag fixed-satten på andra försöket. Absolut ingen bedrift då det var 6 pers i första och 7 i andra och minst häften av dem visste inte hur man spelar fixed. Snarare ett misslyckande att inte ta det redan i första försöket alltså. Nåväl, €11 totalt för €100+5-turre. Igår tog jag mörkpokern på första försöket och det är jag lite stoltare över. Visserligen bara 11 pers, men sist jag spelade mörk var ett fåtal händer på SvS för ett par år sen. Mörk är skittråkigt online. Live händer det väldigt sällan i vårt homegame, och då med helt andra satsningsregler och nästan lika tråkigt. Hur som helst, jag tog hem den trots att jag låg riktigt risigt till ett tag och jag vann tack vare smart spel (faktiskt!), för inte fan hade jag särskild hjälp av korten. Unibet SM: [X] Fixed, 2 * €5,05 [X] 5CD, 1 * €5,05 [ ] PLO [ ] HU [ ] SH [ ] Main I övrigt kör jag en vit månad under oktober, försöker få ordning på både hjärna och kroppsform. Men om en vecka blir det en jävligt kall öl...eller två. Citera
Saint_Bjorn Postad 25 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2009 [X] Fixed (2 * €5,05) [X] 5CD (1 * €5,05) [ ] PLO [ ] HU [ ] SH [ ] Main (1 frirulle och 1 rebuy, €2,10) Hade tänkte köra HU-satten som startar strax, men orkar inte. Istället soffdykning med vild förhoppning om att det nån jävla gång kan visas nåt sevärt på burken en söndagkväll. Citera
eurythmech Postad 25 Oktober , 2009 Rapport Postad 25 Oktober , 2009 Hur ska du inte kunna ta hem två events iaf? Citera
Saint_Bjorn Postad 25 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2009 Kan man verkligen undra. Färre än tre räknar jag som ett misslyckande. Det enda event jag känner mig osäker på är main då risken är överhängande att jag kommer somna av tristess. Kul att du är tillbaka förresten. Citera
eurythmech Postad 25 Oktober , 2009 Rapport Postad 25 Oktober , 2009 kul att vara tillbaka, så länge jag koncentrerar mig på de jag orkar bry mig om. Citera
Recommended Posts