Saint_Bjorn Postad 8 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2009 Thailand-resan börjar ta form. Vi ska plocka upp brorsans donna i höjd med Laos-staden Viang Chan efter en vecka, så vi startar med att bila nordösterut från Bangkok och betar av några "måsten". När vi plockat upp henne drar vi västerut mot Chiang Mai, därefter diagonalt sydösterut mot kusten som vi räknar med att strandhugga under ca 1 vecka innan hemfärd. Blir nog bra, bara vi kan hålla någorlunda sams. ------------------------------ Har fortfarande inte lyssnat igenom hela DT:s senaste! Makalöst, aldrig hänt förut att jag sugit på en ny skiva så länge, en vecka snart. Det beror nog främst på att jag brukar lyssna vid min pokerdator och jag har... ------------------------------ ...bara spelat lite småpoker ett par kvällar under veckan, ca +200. Känns inget bra att spela med bärbara, vilket leder in till... ------------------------------ ...mitt pc-strul. Fan va jobbigt. Maskinen blinkar bara när jag slår på strömknappen på baksidan. Fläkten brummar till för varje blink också. På on-knappen händer ingenting. Har låtit den vila etc men icke. Har försökt pilla inuti genom att koppla loss vissa maskinvarudelar och starta, men inget jag gjort har förändrat något. Kan inte ens starta BIOS. Vågar mig inte på något för avancerat eftersom jag fortfarande hoppas kunna rädda det jag har på hårddisken (framför allt min HM-databas). Nån som har nåt tips? Citera
hubbahubba Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Du kan väl flytta över hårddisken från datorn om du köper en ny, alternativ skaffa ett externt chassi med usb-anslutning. Med usb-lösningen kan du föra över filerna till laptopen. Citera
Saint_Bjorn Postad 8 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2009 Jo det blir pln B. Plan A är än så länge att försöka rädda datorn (dock är den inte värd att lägga flera tusen på). Citera
Saint_Bjorn Postad 9 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2009 Depressionsdiskussionen hos skönheten och odjuren fick mig att minnas ett band jag gillade rätt hårt i början av 90, Suicidal Tendencies. Finns ju knappast publik för den musiken i deras db så jag drar ett par gamla favoriter här så klart. Tyvärr verkar jag ha gjort mig av med plattorna från sidoprojektet Infectious Grooves. Imorgon blir det semesterfirande. Länge sen jag hade en hel natts poker nu... Citera
Saint_Bjorn Postad 9 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2009 kolla kanal 5. Jävlar vad Tyson har blivit fet. Citera
Metaddict Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 kolla kanal 5. Jävlar vad Tyson har blivit fet. Vet inte vad de visade men om det inte var dokumentären om honom, Tyson, så är den sjukt sevärd. Och mtp den hoppas jag verkligen verkligen verkligen att snacket om comeback för honom är FEL. Citera
Saint_Bjorn Postad 10 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2009 Har inte sett dokumentären. Det här var nån talkshow. Man såg fetman tydligt när han gick in och sen satt han och försökte dölja kaggen. Själv är jag nu och sniffar på 2-siffrigt igen för första gången på ett år. Var ju bissart nog uppe på 106 kg i vintras! Gårdagens spel gick inte bra. Ett 8/16-bord med två dunderfiskar men tyvärr satt jag i dålig position + fick pisskort när lägena kom, så jag bidrog mest med en massa döda pengar. Ca -$350. Citera
Saint_Bjorn Postad 10 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2009 Jag börjar bli allt mer övertygad om att man missat en dimension i poker. Eller, nja, missat har man väl kanske inte. De "duktiga" hävdar att den här dimensionen inte finns. De som lyckats hade knappats klarat sig utan den. Amatörer och idioter dyrkar den. Snart även jag. Åsyftar så klart "känslan". Den måste finnas. Hur kan jag annars så ofta, när jag känner så, förlora potter där jag så totalt dominerar motståndaren? Nu senast blev jag "trappad" av fi som hade KJ på xxKx-bräda. Jag hade AA. Visste redan innan floppen att jag var rökt. Alltså, jag kände verkligen det. Känslan. Som sagt, idioten "trappade" mig på turn, degen åkte in (nlt-turre) och river visar inte J utan K. Jag visste att något av korten skulle komma. Eftersom min känsla var totalt negativ redan från början, borde jag ha lagt mig? Jag pratar givetvis inte om ett enstaka tillfälle, har ändå 4-5 års onlinespel i ryggen. Samma resonemang fungerar åt andra hållet så klart. Jag kan vara helt övertygad om att vinna pott, trots att jag vet att fi sitter på en starkare starthand, och jag vinner. Känslan. Den finns. Eller? De flesta avfärdar det här som ett snömosresonemang; ovetenskapligt idiotiskt, korkat. Ja, jag håller med. Eller höll med. Men va fan, när den där "känslan" suttit så många gånger... Snart börjar jag lägga AA pre när känslan är fel. Trodde inte jag skulle falla i den här gropen och mitt eget förnuft skriker just nu åt mig att jag är en idiot. Citera
Saint_Bjorn Postad 10 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2009 kommer på nu att jag ligger rätt bra till i en turre. 24+2, ligger ca 15 av 71 kvar i en 1258-pers KO. Dock bara knockat 2 pers hittills, á $4. Citera
Saint_Bjorn Postad 10 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2009 chip3 nu med 29 kvar Citera
Saint_Bjorn Postad 10 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2009 och så spelar jag en hand som en felgökad kuk Citera
Saint_Bjorn Postad 10 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2009 24-a, ca $85. Kul 4 timmar. Citera
Saint_Bjorn Postad 11 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2009 Tror jag gick +-0 igår. Inne på tvådagars nu, semester för fan. Turredags, jag gillar KO. http://www.youtube.com/watch?v=1PduXVY5OIE (Inbäddning inaktiverad på begäran) Citera
Snusarn Postad 11 Juli , 2009 Rapport Postad 11 Juli , 2009 Du har nog glömt de gånger du "känt" att du skulle vinna en pott med 79o men torskade. Det är nog ingen nyhet för dig heller Citera
Saint_Bjorn Postad 11 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2009 aldrig hänt. Mina känslor är 100% tillförlitliga, men jag är för korkad för att lyda dem. Citera
Saint_Bjorn Postad 11 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2009 Jag kollar på F (finsk tv) för det är så jävla kul. Deras variant av Så ska det låta. De har ett par snygga brudar med, men... Programledaren är direktimporterad från ´98 (urblekta jeans och en bakåtkammad Beckham-knut i nacken), de har under ca 10 minuter jojkat 3 ggr, ingen kan sjunga rent och orkestern svänger som en cementerad lyktstolpe. Jag är ingen beundrare av svenska versionen, men kan något vara så dåligt som den finska? Citera
Saint_Bjorn Postad 11 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2009 Apropå det där med känsla. Var nyss tvungen att vika 44 i BB mot 3-bet pre. Jag visste att potten skulla vara min om jag synade. Förnuftet sa dock nej. Tre pers hamnar all-in preflop, 99, JJ och AK. Självklart hade min känsla rätt. Citera
Saint_Bjorn Postad 11 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2009 Turrar är ju egentligen tråkiga, men jag gillar verkligen knockout-formatet. Tiden blir inte lika bortslösad, bara man lyckats knocka ut en knippe. Citera
Saint_Bjorn Postad 11 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2009 hur många ggr har jag kört den här? Citera
Saint_Bjorn Postad 11 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2009 Slutade 67 (av 1529...det ni), gav exakt $51.99. Fick in fyra KO á $4 också. Ska nog köpa mig en båt imorgon. Mest minnesvärda handen var när jag reraisade all-in med AK (mot desperat stack) och fick syn av KQ. Floppen kommer AQx och jag hinner tänka "det jävla arslet..." innan Q kommer på turn. Kämpade dock upp mig (återigen) och hade en hyffsad stack, men sen satte kortkylan och några fler, ytterst normala, missklonkar igång. Mycket nöjd med resultatet med tanke på den best jag kämpar mot. Citera
Saint_Bjorn Postad 12 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2009 Suttit på balkongen hela natten nu med laptopen i knät. Vore det inte för att korten analgökar mig hade det varit riktigt mysigt. btw, Queensryches senaste är bättre än Dream Theaters senaste. Citera
Saint_Bjorn Postad 16 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2009 Nyss hemkommen och snorfull. Men går ju inte att sovsa nu så varför inte bränna resten av rullen. För er som är vakna och vill ha övervärde: as usual, sök Saint_Bjorn på full tile och ni finner nirvana, Citera
Saint_Bjorn Postad 16 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2009 Kan så klart inte avhålla mig från att köra riktig mudik efter det där schlagerslisket Citera
Recommended Posts