Saint_Bjorn Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2009 Nåt är sjukt med den här handen.... Nåväl, chip-9:a Full Tilt Poker Game #12853287540: $3,000 Guarantee (95405045), Table 14 - 15/30 - Pot Limit Omaha Hi - 18:34:02 ET - 2009/06/16 Seat 1: justfoldAAA (2,770) Seat 2: Saint_Bjorn (3,710) Seat 3: E Dar (3,490) Seat 4: nando_ndt (1,210) Seat 5: EZE LUV (2,600) Seat 6: drjdevs (4,650) Seat 7: Gandumonkey (2,940) Seat 8: elpirate03 (2,450) Seat 9: CntStacula (2,970) CntStacula posts the small blind of 15 justfoldAAA posts the big blind of 30 The button is in seat #8 *** HOLE CARDS *** Dealt to Saint_Bjorn Saint_Bjorn calls 30 E Dar calls 30 nando_ndt folds EZE LUV has 15 seconds left to act EZE LUV folds drjdevs has 15 seconds left to act drjdevs calls 30 Gandumonkey calls 30 elpirate03 calls 30 CntStacula has 15 seconds left to act CntStacula calls 15 justfoldAAA checks *** FLOP *** CntStacula checks justfoldAAA checks Saint_Bjorn checks E Dar checks drjdevs checks Gandumonkey bets 120 elpirate03 folds CntStacula folds justfoldAAA folds Saint_Bjorn raises to 570 E Dar folds drjdevs folds Gandumonkey raises to 1,020 Saint_Bjorn has 15 seconds left to act Saint_Bjorn raises to 3,270 Gandumonkey calls 1,890, and is all in Saint_Bjorn shows Gandumonkey shows Uncalled bet of 360 returned to Saint_Bjorn *** TURN *** *** RIVER *** Saint_Bjorn shows a full house, Nines full of Kings Gandumonkey shows a flush, King high Saint_Bjorn wins the pot (6,030) with a full house, Nines full of Kings Gandumonkey stands up The game is now Pot Limit Hold'em with 20/40 blinds *** SUMMARY *** Total pot 6,030 | Rake 0 Board: Seat 1: justfoldAAA (big blind) folded on the Flop Seat 2: Saint_Bjorn showed and won (6,030) with a full house, Nines full of Kings Seat 3: E Dar folded on the Flop Seat 4: nando_ndt didn't bet (folded) Seat 5: EZE LUV didn't bet (folded) Seat 6: drjdevs folded on the Flop Seat 7: Gandumonkey showed and lost with a flush, King high Seat 8: elpirate03 (button) folded on the Flop Seat 9: CntStacula (small blind) folded on the Flop Citera
Saint_Bjorn Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2009 Ingen tycker om min musik............. Citera
Saint_Bjorn Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2009 Jag kan inte, men ska man vika river här? Fi är ganska genomsnittlig men har varit lag senaste händerna. Full Tilt Poker Game #12854930280: Table Stour (6 max) - $30/$60 - Limit Hold'em - 20:05:13 ET - 2009/06/16 Seat 1: doughnutz1 ($3,284.50) Seat 2: DREKE ($1,158) Seat 3: Dg016 ($1,465.50) Seat 4: sEe-U-at-SD ($3,000) Seat 5: Saint_Bjorn ($1,176.50) Seat 6: xerok420 ($2,415) Saint_Bjorn posts the small blind of $15 xerok420 posts the big blind of $30 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to Saint_Bjorn doughnutz1 folds DREKE folds Dg016 raises to $60 doughnutz1 stands up sEe-U-at-SD folds Saint_Bjorn raises to $90 xerok420 folds Dg016 calls $30 *** FLOP *** Saint_Bjorn bets $30 Dg016 calls $30 *** TURN *** Saint_Bjorn checks Dg016 bets $60 Saint_Bjorn calls $60 *** RIVER *** Saint_Bjorn checks Dg016 bets $60 Saint_Bjorn calls $60 *** SHOW DOWN *** Dg016 shows two pair, Aces and Fives Saint_Bjorn mucks Dg016 wins the pot ($507) with two pair, Aces and Fives *** SUMMARY *** Total pot $510 | Rake $3 Board: Seat 1: doughnutz1 didn't bet (folded) Seat 2: DREKE didn't bet (folded) Seat 3: Dg016 showed and won ($507) with two pair, Aces and Fives Seat 4: sEe-U-at-SD (button) didn't bet (folded) Seat 5: Saint_Bjorn (small blind) mucked - two pair, Kings and Fives Seat 6: xerok420 (big blind) folded before the Flop Citera
Saint_Bjorn Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2009 tagit in $1500 sen jag rebuyade. Den här är snuskig Seat 3: Dg016 ($414.50) Seat 5: Saint_Bjorn ($2,445.50) Seat 6: xerok420 ($2,412) xerok420 posts the small blind of $15 Dg016 posts the big blind of $30 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to Saint_Bjorn Saint_Bjorn raises to $60 xerok420 folds Dg016 raises to $90 Saint_Bjorn calls $30 *** FLOP *** Dg016 bets $30 Saint_Bjorn calls $30 *** TURN *** Dg016 bets $60 Saint_Bjorn raises to $120 Dg016 calls $60 *** RIVER *** Dg016 checks Saint_Bjorn bets $60 Dg016 calls $60 *** SHOW DOWN *** Saint_Bjorn shows a straight, Eight high Dg016 mucks Saint_Bjorn wins the pot ($614) with a straight, Eight high *** SUMMARY *** Total pot $615 | Rake $1 Board: Seat 3: Dg016 (big blind) mucked - a pair of Sixes Seat 5: Saint_Bjorn (button) showed and won ($614) with a straight, Eight high Seat 6: xerok420 (small blind) folded before the Flop Citera
Saint_Bjorn Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2009 Ursäkta mig, men jag blir så jävla kåt på bra toners (eller vad de kallas) Citera
Saint_Bjorn Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2009 Haha, aftonbladet eller om det var expressen ikväll: Piken mot Ekwall: "Du är ju värdelös..." Se Pontus Wernblooms gliring mot Patrik Ekwall efter matchen Garv mellan profilerna efter segern i intervjun i TV4 Sport. Ekwall: "Han har en skön distans" TV-profilen berättar själv. Orkar inte klicka upp videon, men alltså, Ekwall ÄR ju värdelös. Ca $2k upp ikväll. Dax att tryna. edit: jag blev småhungrig och kom på att jag hade ett halvt paket kakor (chokladflarn). Nu finns de inte mer, så jag bör väl köra dubbla roddpasset imorgon + en jävligt lång promenad...minst. Citera
Relativitet Postad 17 Juni , 2009 Rapport Postad 17 Juni , 2009 Haha och Wernbloom garvar ju jämt med. Klart Ekwall tror att det är ironi när Wernbloom äntligen säger vad han tycker om honom Citera
Saint_Bjorn Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2009 Ja, Ekwall måste vara körd i huvet. Riktigt kul att han inte ens anar det själv, ställde t o m upp i det där dansjippot. "Folket älskar mig!" Apropå det. Jag måste ha blivit våldtagen av en grizzley inatt. Helkvaddad. För gammal för sånt här. Citera
Saint_Bjorn Postad 23 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2009 Ingen poker på en vecka nu. Sugen ikväll, men det är ju en skitbra U21-match på burken. Eftersom jag var borta över midsommar blev det inte heller någon rodd. Rivstartade efter uppehållet med ett intensivt 45-minuters pass igår. Korkat gjort, eftersom jag fick ont och idag fick jag avbryta efter 10 min pga smärta i nacken. Jag är gammal. Ikväll blev det bokat och klart: 3,5 veckor Thailand i sommar. Hyrbil från Bangkok. Vi drar nordväst och bilar solfjäder längs Mekong och avrundar med norra kusten. Ska bli jävligt skönt. Tips på "måsten" längs vägen? Tips på vaccinationer o dyl? Mina senaste är ca 10 år gamla. Frågar jag de på vaccinationsakuten så svarar väl de att man behöver allt. Jag har dock inte lust att bli sjuk en vecka pga en spruta som ger knapphändigt skydd mot en sjuka 1 av 100,000,000 turister drabbas av. Citera
Saint_Bjorn Postad 23 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2009 Ikväll var en sån där kväll med äckligt oflyt. Riktigt kryper innanför skinnet. Varvade med rätt dåligt spel kategori "arslet kan fan inte träffa varenda jävla gång...SYN...fuck". Ca 1k back på 8/16 och 10/20. Varvar ned med en 45 pers SnG. Går pissigt den med men är iaf kvar efter halva fältet. Citera
Saint_Bjorn Postad 23 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2009 lol, vet inte hur det gått till, men ITM med 6 pers kvar och jag ligger hyffsat till. En klonk här och kvällen plötsligt blir plus. Citera
Saint_Bjorn Postad 24 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2009 wow, chip1 med 5 kvar Citera
FishFTW Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Fan är för trött för att bläddra runt. 1: Hur gick sitngoeeen? 2: Är du i Thailand atm? Om inte, när? Citera
Saint_Bjorn Postad 24 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2009 Jag är nästan för trött för att svara, men gör ett försök 1. Helt sjukt finalbord. Då vi var 5 kvar var alla nån gång chipleader och 4 av oss var minst en gång var riktigt taskigt ute. Jag gick t ex från chip1 till 2,5BB (utan dåligt spel) och var tvungen att syna allin med 75o. Ett par händer senare var jag chip1 igen. Till slut rök jag på 4:e, $310 rikare minus 69. Hade behövt klonken för att nollställa kvällen... 2. Nä, inte än. Om några veckor. note to self: - fixa internationellt körkort - kolla upp vaccin etc - kolla upp försäkringar etc - se till att kreditkortet är fullt - bränn in lite cd-r - packa snorkeln Citera
FishFTW Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Jag är nästan för trött för att svara, men gör ett försök 1. Helt sjukt finalbord. Då vi var 5 kvar var alla nån gång chipleader och 4 av oss var minst en gång var riktigt taskigt ute. Jag gick t ex från chip1 till 2,5BB (utan dåligt spel) och var tvungen att syna allin med 75o. Ett par händer senare var jag chip1 igen. Till slut rök jag på 4:e, $310 rikare minus 69. Hade behövt klonken för att nollställa kvällen... 2. Nä, inte än. Om några veckor. note to self: - fixa internationellt körkort - kolla upp vaccin etc - kolla upp försäkringar etc - se till att kreditkortet är fullt - bränn in lite cd-r - packa snorkeln Okej grattis till 4eplatsen då sir. Vart i Thailand drar du? Med vilka? Hur länge? Hur bor du? Borde säkert orka leta upp detta. Kommer göra det vid en piggare stund isåfall =) Citera
Saint_Bjorn Postad 24 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2009 at your service Ikväll blev det bokat och klart: 3,5 veckor Thailand i sommar. Hyrbil från Bangkok. Vi drar nordväst och bilar solfjäder längs Mekong och avrundar med norra kusten. Ska bli jävligt skönt. Tips på "måsten" längs vägen? Tips på vaccinationer o dyl? Mina senaste är ca 10 år gamla. Frågar jag de på vaccinationsakuten så svarar väl de att man behöver allt. Jag har dock inte lust att bli sjuk en vecka pga en spruta som ger knapphändigt skydd mot en sjuka 1 av 100,000,000 turister drabbas av. Citera
Saint_Bjorn Postad 24 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2009 Ungefär så här har vi tänkt trippen. Kom gärna med förslag. Citera
FishFTW Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Ungefär så här har vi tänkt trippen. Kom gärna med förslag. Haha jag skulle vilja säga bara pattaya och den kusten. Resten är ganska dött, ( iaf på turister,kan vara nice om man vill vara enda vita ;P) Hepatit A+B plz. Citera
Saint_Bjorn Postad 24 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2009 Yo man, vi ska ut i okända trakter. Slåss mot giftormar och malariamygg. Vi avrundar resan med att tvätta av oss blodet i havet. Citera
Metaddict Postad 26 Juni , 2009 Rapport Postad 26 Juni , 2009 DT+Opeth i september i Köpenhamn då Citera
Saint_Bjorn Postad 26 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2009 DT ser jag gärna igen. Fasen, deras senaste är väl ute nu? Baaaah, var ju nyss ute på shoppingrunda. Citera
Metaddict Postad 26 Juni , 2009 Rapport Postad 26 Juni , 2009 DT ser jag gärna igen. Fasen, deras senaste är väl ute nu? Baaaah, var ju nyss ute på shoppingrunda. Jepp, har faktiskt tankat den redan Dock inte lyssnat. DT själva verkar iofs i sin tur ha lyssnat på fansen för alla låtar finns som instrumentala versioner Bara och hänga på till Köpenhamn! Citera
Saint_Bjorn Postad 26 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2009 Det här är en pisskväll trots att jag inte spelat en enda hand poker. Min stationära dator totalvägrar nu. Jag kan inte dricka vin och vara uppe hela natten eftersom jag ska upp tidigt och bila imorgon. Vet redan nu att jag inte kommer somna än på flera timmar. Men framför allt: min älskade gamla mormor har åkt in på sjukan. Hälsade på ikväll och hon var trött. Nästa vecka ska de operera in en pacemaker. Hur klarar en 89-åring en sådan operation? Hon är den sista av mina mor- och farföräldrar. Jag har varit på tre begravningar sedan förra våren. Dessutom var min pappa väldigt nära döden under ett par månader för drygt ett år sedan. Vill inte tycka synd om mig själv, men det känns lite mycket. Ovant, i alla fall. Döden är lite läskig. Usch o fy fan att tiden går så fort. Med risk för att bli sentimental, men de minnen man har kommer aldrig någonsin mer återupplevas. Den insikten kan ibland kännas jävligt betungande, trots att det är så naturligt och självklart. Jag är ju dessutom fullblodsateist. Liksom bara "ner i myllan". Vi kommer aldrig mer att ses. Nog tur att jag inte spelar nåt ikväll. Citera
Saint_Bjorn Postad 30 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2009 Min mormor är opererad och mår bra. Krutgumma. Fixat internationellt körkort. Fixat vaccination del 1. Ej kollat upp reseförsäkring. Totalt glömt bort att inhandla DT:s senaste. Har ikväll fixat räkningarna (de är nog vana vid det här laget). Har nyligen ombildat till bostadsrätt och jag hittar inga räkningar för hyra eller lån. Minns inget om det sagts något speciellt om det. Kolla upp imorgon!! Klarat av att byta slang till min nya cykel. Dock inte att sätta tillbaka hjulet utan att jag totaldemolerade bromssystemet, vilket jag på förhand visste jag skulle. Jag är tydligen inte en man. Behöver hjälp. Stationära datorn är totalled vad det verkar. Försökt så långt jag fattar men det verkar kört (som sagt, jag är nog fan inte en man). Misstänker maskinvara men tror inte det blir nån uppgradering, snarare en ny dator efter sommaren. Skiten är ju nästan 4 år. Inte spelat en hand poker på en vecka nu, inte haft tid (borta över helgen). Reinstallerar klient på bärbara nu. Får se om det blir en turre eller cg. Citera
Saint_Bjorn Postad 4 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2009 Relativt lugn natt. Jag och bror har planerat Thailand och samspelat lite: MTT HU 50+5 SnG 24+2 (45-manna) sng 20+2 (6-manna) sng 20+2 (6-manna, vinst) sng 20+2 (6-manna) sng 55+5 (6-manna, vinst) 2 vinster, inget annat, gav oss netto på +$85. Så imorgon blir det party.... Jag vill spela cg men är för trött. Men fan vad gott jag grillade!!! Inhandlat DT:s senaste, dock bara lyssnat på de två första låtarna + cover-skivan. Verkar bra. Citera
Recommended Posts