Gå till innehåll

Pingvinen klonkar med modriggen i ryggen

Drunken_Penguin

Recommended Posts

• Svars 453
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kunde du inte sagt det i måndags när jag backade 17 bi så jag hade haft något att trösta mig med iaf?

Du blandar ihop mig med Lovelace, jag kan inte se in i framtiden...

Och du borde vara glad, det är ju jag som har dragit på mig din negativa energi. Hade jag inte gjort det hade du fortsatt att backa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entraction älskar mig.

***** Hand History for Game 1274842870 ***** (Entraction)

$10.00 USD PL Omaha - Wednesday, July 08, 12:27:29 ET 2009

Table Kanazawa (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Fi1 ( $12.23 USD )

Seat 2: Fi2 ( $14.49 USD )

Seat 3: Fi3 ( $49.63 USD )

Seat 4: Fi4 ( $8.72 USD )

Seat 5: Hero ( $40.71 USD )

Seat 6: Fi5 ( $39.39 USD )

Fi3 posts small blind [$0.05 USD].

Fi4 posts big blind [$0.10 USD].

Fi5 posts big blind [$0.10 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :7s::9d::8c::Th: ]

Hero raises [$0.45 USD]

Fi5 calls [$0.35 USD]

Fi1 raises [$1.95 USD]

Fi2 folds

Fi3 folds

Fi4 folds

Hero calls [$1.50 USD]

Fi5 folds

** Dealing Flop ** [ :7h:, :7d:, :Kc: ]

Hero checks

Fi1 checks

** Dealing Turn ** [ :7c: ]

Hero checks

Fi1 bets [$2.25 USD]

Hero raises [$4.50 USD]

Fi1 raises [$8.03 USD]

Hero calls [$5.78 USD]

** Dealing River ** [ :9c: ]

Hero shows [:7s::9d::8c::Th: ]

Fi1 shows [:6s::Qd::Kh::Kd: ]

Hero wins $23.81 USD from main pot

Edit: vet att min minraise på turn är lite övertydlig och fjollig, men jag räknade med att han inte skulle kunna släppa sin AAxx, som var KKxx... :-P

Länk till kommentar

Spelat i ca en och en halv timme, 400 händer PLO€10 (jag har bestämt att jag inte orkar med PLO€4). Plus €35,42. Borde vara ett par inköp till plus, men jag träffade på en sån sjuk jävla luckbox på ett bord som köpte ut mig gång efter annan. Totalt -€22.80 bara mot honom.

Det kändes okej att spela, trots öronen, men jag är osäker på om jag lirar mitt A-game med tanke på att jag har ca tio blandade värktabletter i kroppen.

Länk till kommentar

Kunde inte sova, så slog upp ett par bord PLO€10. Spelat i fem timmar på 1-4 bord, beroende på action. Började med att hitta 5-inköpsbacket på 200 händer efter massa jobbiga jävla setups mot jättefiskar. Jobbade tillbaka en del bara för att tappa en 400BB-pott där jag var preflopaggressor. Vi hamnade all in på floppen :Tw::Xg: :Xg:.

Hero shows :Ag::Tg::Ah::Xw:

Fi shows :Qw::Tw::7g::5g:

River obv :5w: så att han tvåparar...

Sjukt jävla svängig session över lag. Från hand ~300 till hand ~700 tog jag igen hela mitt back på 5 inköp efter mycket gnet, bara för att tappa det igen på 50 händer, för att sedan ta igen det på 40 händer. Sen dippade jag lite igen innan jag kunde vända och sluta på magnifika plus €2.62. Sjukt bra för 5 timmar spel och nära 1100 händer. :-D

Jag fattar förresten inte hur alla 15BB shortisar kan pusha med händer i stil med :3b::3g::2s::8h: efter att nån pottat pre.

Grafen över dagens 1067 händer:

090709.jpg

Har rakeat €38 idag enligt HM, så helt kass var inte sessionen. Får tillbaka ca 50% med rakeback+bonus, så man får väl vara lite nöjd, särskilt med tanke på att jag under stora delar av sessionen spelade 1-2 bord istället för 4 som jag vill spela.

Länk till kommentar

Härligt å se.. Mannaqvick e nöten! perfekt å slurpa på med lite jordgubbesylt till.

Jag äter/dricker/intar den ren, direkt ur paketet. Jag är lat. :-D Och det är gott obv...

Själv åt jag pizza till frukost imorse. Tur jag har en fettförbränning som inte är av den här världen annars hade jag varit fet för länge sen :-P

edit: obv inte standard att äta pizza till frukost :P Är väldigt nyttig av mig och äter aldrig chips eller godis osv

Jag har en fettansamling som inte är av denna världen... :-P Jag ska göra mig av med den så snart mina jävla öroninflammationer släppt...OCH spela massa mer poker obv. :-D

Har iaf tillräckligt inteont för att kunna lira en del då och då nu. Spelat 254 händer över 4 bord, plussade €33,86 vilket är helt godkänt.

Totalt har jag plussat över €100 på de 2000 händer PLO€10 jag lirat, vilket får ses som över förväntan (>50BB/100). Särskilt som jag hade min BE 1000-händerssession. Har dessutom skrapat ihop ca €35 i bonus/rakeback, så totalt ligger jag på €170 plus på siten om man räknar med min korta PLO€4-period. Har alltså reparerat skadan jag gjorde på min rulle när jag skottade PLO50 på RK och bögade bort typ $100 på turrar. Det känns mumma. Härifrån ska det bara gå uppåt nu. PLO€20 ger jag mig på när jag har runt €1k i rullen. Det känns rätt lagom för mig.

Länk till kommentar

Spelet har gått knaggligt sen senast. Tre saker hände ungefär samtidigt:

1) Jag beslöt mig för att skotta PLO€20 för att det såg ut att vara värde på ett par bord.

2) Entraction slutade helt plötsligt att låta mina kort träffa. Bet pre fold post har varit mitt mantra länge...

3) Min All in Ev-kurva sprang ifrån mig (har väl mycket att göra med 2 antar jag).

Sprang från ett plus på €140 till ett minus som störst på €70, på bara runt 1000 händer. Det var ungefär jämnt skägg mellan back på PLO10 och skottet på PLO20.

Har hur som helst lyckats hämta hem backet igen i alla fall som ses på grafen här under. Har jobbat mycket det senaste med att få ner min VPIP, jag spelar alldeles för många händer och jag tror att det har en stor del i mitt back. En skön grej är också att grafen inte visar de ca €75 i rakeback/bonus som jag har skrapat ihop, så är iaf lite plus i juli so far. Ska försöka få in mycket mer händer nu till slutet av juli, och jag hoppas dels på att kunna plussa relativt stadigt och att kunna få ut en hel del extra rakeback. Ska försöka nå 20k spelade händer under juli, och att inte spela högre än PLO10 före månadsskiftet heller.

Upptill090717.jpg

Note: grafen är för hela juli och för PLO4, PLO10 och PLO20

Länk till kommentar

GZ till BE! Om man ändå hade det så bra ;)

5k händer på hela månaden?:o Thats just not okej sir!

Jo jo, jag är seminöjd med BE trots allt. Allt som inte är minus är bra typ. :-D

Jag vet att det är fasligt lite händer, kan ju lätt få in det på 2-3 bra pokerdagar, men det beror till största delen på att jag haft öroninflammation kombinerat med hörselgångsinflammation i båda mina öron under de första två veckorna av juli. Man är inte riktigt sugen på att spela alltid då. Sen har jag inte riktigt kommit igång med liret helt som jag vill heller, men det kommer.

Länk till kommentar

Är det inte EV-kurvan som talar sanning och win kurvan som ljuger? :-)

Båda ljuger nog, men EV bör ju tala mest sanning (med tanke på setups etc).

Ljuger kanske är att ta i, men den berättar inte hela sanningen. Eftersom den inte tar hänsyn till hur mycket vi stoppar in på vilken gata kan den bli väldigt missvisande.

Får vi tex in 99BB preflop och 1BB på floppen med AA vs KK när floppen kommer AKK, då kommer vår Ev-kurva störtdyka då vi i snitt backar 92BB på potten vid all in-läget, även om vi fått in 99% av stacken som 80%-iga favoriter.

Det skulle säkert löna sig att titta på en All in Ev-kurva som är plottad för situationer pre, men postflop så har den stora brister.

Win-kurvan kan väl förresten inte ljuga? Den berättar ju precis hur vårt kapital har rört sig. :-D

Länk till kommentar

VM i att överskatta sin hand postflop.

***** Hand History for Game 1286068389 ***** (Entraction)

$10.00 USD PL Omaha - Friday, July 17, 04:38:18 ET 2009

Table Narashino (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Fi1 ( $14.54 USD )

Seat 2: Fi2 ( $10.00 USD )

Seat 3: FI3 ( $9.20 USD )

Seat 4: Fi4 ( $9.95 USD )

Seat 5: Hero ( $19.92 USD )

Seat 6: Fi5 ( $5.29 USD )

Hero posts small blind [$0.05 USD].

Fi5 posts big blind [$0.10 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :4d::6h::4c::Js: ]

Fi1 calls [$0.10 USD]

FI3 calls [$0.10 USD]

Fi4 folds

Hero calls [$0.05 USD]

Fi5 checks

** Dealing Flop ** [ :Jh::4s::7s: ]

Hero bets [$0.40 USD]

Fi5 folds

Fi1 raises [$1.60 USD]

FI3 folds

Hero calls [$1.20 USD]

** Dealing Turn ** [ :2c: ]

Hero checks

Fi1 bets [$3.60 USD]

Hero raises [$14.40 USD]

Fi1 calls [$9.24 USD]

Hero wins $1.56 USD

** Dealing River ** [ :As: ]

Hero shows [:4d::6h::4c::Js: ]

Fi1 shows [:Ks::Jc::Kh::Ah: ]

Hero wins $27.83 USD from main pot

Länk till kommentar

Blev en jävligt dålig session. Spelade ungefär 950 händer, och efter att ha legat back som mest sju inköp på PLO10 sket jag i vad jag sagt innan och satte mig på ett PLO20-bord. På detta bord så settade jag fyra gånger på färgdragsbrädor. Alla gånger fick jag push av färgdragshänder, det högsta var J-högt. Alla fyra gångerna satt färgen. Som tur var var bara en inköpspott, de andra var runt halva inköp.

Gick ändå plus €45 på PLO20, så det får ses som okej. :-P

Totalt back €4 dock, men det räddas av att jag skrapat ihop närmare €20 i rakeback under sessionen.

Länk till kommentar