Drunken_Penguin Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Lol ännu roligare kille på ett annat bord. Blinds 80/160. 5 pers kvar. UTG knappen och BB har alla ca 1-1,5k marker. Jag på SB har 6k, han har 4k. Han höjer till 400. jag kontrahöjer i SB med TT till 1200. Han synar. Flop K85. Jag betar ut kraftigt. Han synar med 1000 bakom. Turn 2 eller nått. Jag ställer honom all in. Han synar. Och visar upp 67s! Han missar obv rivern och jag skoopar hem 10k-potten och vi är fyra kvar... Vann sen rätt lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 1 vinst 1 andraplats 1 itm med 10k 1 4 kvar med 4,5k 2 bust otm rätt hyffsat med 6 startade sittar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 ITM i sista med. SB synar BB checkar. Flop A74 alla klöver. SB checkar, BB degar för 2,7k. SB synar! BB viker upp 64 klöver. SB viker upp J2 klöver. Färg över färg och BB åker ut. Bra för mig! Var lite jobbigt bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 Men orka! I den där jag har 10k höjer knappen till 600. jag pushar med 66 och BB viker. Han har fortfarande mer än BB, och han synar med K8. Träffar brädan QJxJQ. JÄVLA ROLIGT KILLEN! Edit: sen går han obv och vinner mot mig med 64 mot A4 på Q235-bräda. 1 vinst, 2 andra, blir nog minst 2:a i sista också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Juni , 2009 1 vinst och 2 (edit: menade 3) andraplatser blev det. Synade mig all in med A5 som short sista handen och Fi viker upp 22. Turnade hålstegedrag (XX34) men det var så nära jag kom. $37 i ren vinst över 6 sittar, 112% ROI på dem. Jag är nöjd. Nu blir det att se till att Ongame ger mig tillbaka de $22 som dragits från mitt konto för sitngos som inte har startat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 Lägger pokern på is lite för tillfället. RedKings har ersatt mig $17 av totalt $33 för ej startade sitngos. Det kan verka småaktigt att tjata om $16, men rätt ska vara rätt. Om de kan ta $16 av mig nu kanske de kan ta stora summor i framtiden. Edit: och jag vill spela loss min $75-bonus på RK innan jag grindar PLO10 på RedBet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2009 Fick 3 tickets till $5+0.50 idag, så körde in det på tre sittar. Blev en tredjeplats för $10, så lite segt. Fast spelade som ett rövhål av klass, så ska inte klaga. Bättre spel nästa gång. RedKings har skött mina problem utmärkt. Hoppas att klienten blir bättre snart dock så att man slipper sånt här i framtiden. Edit: Blev en kort paus alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 18 Juni , 2009 Rapport Share Postad 18 Juni , 2009 Det ska visst vara populärt med power naps nu för tiden... antar att du gjorde nån slags poker-version av det hela Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 18 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 Juni , 2009 Det ska visst vara populärt med power naps nu för tiden... antar att du gjorde nån slags poker-version av det hela Haha. Vi får väl se om den har funkat i så fall. Power naps ska ju vara kända för att ge energi och göra en bättre. Som jag spelade igår blev jag inte bättre, jag råsög ungefär. Bättre poker nästa gång. Får se om det blir lir ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 18 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 Juni , 2009 Lagom motriggad man varit ikväll. Blinds 25/50. MP höjer till 200. Jag slår om med AQ till 600. Han synar. Jag pushar floppen 992 eftersom han bara har halvpottbet bakom. Han instasynar med KJ och sätter J. Sen förklarade han för mig hur bra han hade spelat handen eftersom "han var commitad". Geez. Checkraisar AA all in på floppen 9TQ. Instasyn av K9o som sätter J på rivern. Checkraisar QT all in på 78T rainbow. Instasyn av KJo som sätter J på turn. 3 pers kvar, knappen med 3k foldar. SB med 5k compleatar 100/200 blinds. Jag checkar 93o med 7k. Flop T93. SB checkar, jag betar ut 300. Han minraisar. Jag höjer upp till 1700-nånting. Han instaställer och jag synar och han viker upp AA. Turn 8, river T och han får högre tvåpar i 10k-potten. Åkter som trea sedan istället för 12k vs 3k HU. Spelade två set om 8 sitngos. Första setet backade jag $19. Andra settet plussade jag $16 efter att ha fått två vinster i de två sista som jag var kvar i. Totalt back $3 alltså. Mtp hur fan folk har spelat och dragit ut anser jag det vara ett riktigt bra resultat. Räknade just ut att 16 sittar blir 5 bonusdollars. Plus på sessionen alltså. Edit: Kändes dock relativt lätt att spela 8 sittar samtidigt, däremot så laggar ju Ongameklienten något helt fantastiskt med så många bord uppe. Nästan så att det är skönare när man åkt ur ett par bara för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 19 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Juni , 2009 Saknade gamla kära PLO, så satte mig ner och lirade på ett PLO15-bord på Ongame. Spelade ca en halvtimme och slutade $32.81 plus, lite drygt två inköp alltså. Sjukt vilka maniacs som satt på bordet, var bara att vänta på bra händer och sen stacka dem. Började iof att jag synade i en trebetad pot pre med . Kanske inte världens bästa hand, men mot dessa maniacs spelade den bra kan jag säga. Floppen kom . Färgdrag, hålstege och trissdrag. UTG checkade och jag ställde in $11.50 i $12-pott. Knappen instasynar och de andra två foldar. Han visar . BRA DÄR! Givetvis får jag inte dra ut även om jag är 55% att vinna på floppen. Jag fattar inte hur man kan hata pengar så mycket att man hittar den synen. Han var i princip död mot ATxx, men sure, all in! Ska väl iof inte klaga iom att jag plussade två inköp, men man blir sur när folk gör sånna idiotsaker och kommer undan med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 19 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Juni , 2009 Vad måste man egentligen göra för att få in händerna från nya Ongame i realtid till HM? Det verkar som att HM bara importerar filer som heter "handhistory-x.log", och inte den filen som heter "handhistory.log" där de nya händerna hamnar. Om nån som vet råkar läsa det här, please help. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2009 FAAAAAN JÄVLA HELVETES KUKAR OCH BRINNANDE SKOGSKOR!!!!!!! Tro fan att man startar 8 sittar, cashar en tredjeplats, och med 3(!!!!!) sittar kvar på bubblan med decent stackar SÅ DÖR JÄVLA STRÖMMEN I LÄGENHETEN!!! Hade dessutom pushat CO med QQ i en med 10BB. Strömmen kommer tillbaka inom tio minuter och nu påstår RedKings att jag är utslagen ur alla sittarna. Kan man få nån slags ersättning för sånt? Jag antar nej, men jag blir så jävla bindgalen att jag får krupp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2009 Tur att man är sjukt mycket bättre än gemene idiot på $5+0.50 iaf. Startade upp ett set på 8 sitngos till. När bubblan spruckit i alla jag var kvar i så satt jag i tre sittar och var tvungen att casha 2:a plats i snitt för att gå BE. Skönt då när man av totalt 15k marker har 7k i en, och under 2k i de två andra. Slutade obv med 3 förstaplatser istället och ett plus på $31 för settet. Totalt på 16 spelade sittar har jag plussat $12 idag, och det är inräknat de tre på bubblan som jag aldrig fick spela klart. Får räknas som dugligt. 15,80 poäng kvar tills jag cashar en bonusdel på $75 också. Vette fan vad jag ska ta mig till sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Börjar bra idag, och nej, jag är inte sarkastisk. I den första handen i första sitten limppushar 55 över min QQ. Dubblar. A5o synar sig all in på river på brädan AT6K4 mot min AT. Dubblat. TT pushar 970 i 400-pott på 536-bräda i fyrvägspott. Kände mig commitad att syna med 33. 3 dubblingar, startstack i resten på två nivåer är helt okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 21 Juni , 2009 Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Börjar bra idag, och nej, jag är inte sarkastisk. Haha alltså på riktigt, finns det några som gnäller mer än pokerspelare? Om man springer bra måste man verkligen klargöra det för annars tar alla det för vanligt gnäll. Irllol på detta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Lol. Där kom den första då. KK i SB. Två limpar. Slår upp till 6ggr blind. En synar. Flop 234 två ruter. Betar ut 60% pott. Får miniomslag. Pushar, han visar upp 65o för floppad stege. Bra limpsyn där. Och så lyckas K2 syna ner min 98 när jag betar turn och river i fyrvägspott på T7524 där river färgar klöver. Åker ur den med JJ vs AA sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Haha alltså på riktigt, finns det några som gnäller mer än pokerspelare? Om man springer bra måste man verkligen klargöra det för annars tar alla det för vanligt gnäll. Irllol på detta Tror inte det, men jag var som jag sa helt seriös. Tre uppdubblingar är schysst på typ fem minuter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Gay. Viker AJo på knappen efter kortis med 700 marker höjer till 480 med blinds 40/80 och CO synar. Flop xxJ och de hamnar obv all in. Kortis visar A8o och den andre A9s. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Men herre jävla gud! motriggade jävla fuck. Får all in med A9 hjärter på AxxQ med två hjärter mot QJo. Han träffar ickehjärter J på river. Får all in pre med AA vs KK. Han träffar färg på turn OCH river efter helfärgad flop. Träffar färg med 87s på turn. Obv har killen samma färg med J9. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Woo lite tur. Degar som überkort med 98o i SB. får syn av BB som har Q9s. Klonkar 8 redan på flop och får hålla den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 3:a i en. Button höjer 3ggr blind till 480. SB synar. Degar 3,5k med JJ. Syn av SBs AK som träffar K på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Lol, degar JJ UTG+1 med 1600 kvar på blinds 80/160. Får syn av SB med 1000 bakom med JTo. Nästa hand får jag ATs, höjer 3ggr blind, han degar från knappen. Synar och tittar in i Q2s. Två T på flop räcker gott och jag har helt plötsligt sjukt bra läge i den med nära 5k marker med 6 kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Men kuken! CP-barn minraisar UTG med fem kvar, BB160. Jag pushar 2,6k med A6o. Han hittar SYN med KQs?!?!?! Träffar obv färg på river och tar ut mig. Kvar i 3, stor stack i två, särskilt efter att UTG som var monsterchippie höjde till 800 med BB på 160 varvid jag efter en syn(?) pushade ca 2,8k. UTG synar och visar upp AJs efter att den andre lagt sig. Lite svettigt även om jag träffade Q på turn då han hade hålstegdrag, men jag klarade att missa kungen på river. Bajs, åkte precis som sexa i en. Var rätt short så chansade lite. Mötte 87 från BB med T8 i en limpad pott på floppen T77. Var väl jävligt dumt spelat egentligen, men jag orkade inte folda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2009 Blev två tredjeplatser och en vinst. Totalt $45 på $44 investerade. WOOO $1 plus! Bonusen har fallit ut, så man skulle kunna säga $76 i vinst för sessionen. Är ändå nöjd att jag lyckades plussa med tanke på retardbarnen som inte vet hur man spelar poker. Borde kunnat casha i en eller två till om det inte var för synmongon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts