Gå till innehåll

Smidigaste sättet att ha flera fönster?


pepe82

Recommended Posts

Spelar oftast flera bord detta går bra på prima-klienter där de har miniformat men jag undrar på partyklienter och liknande där det inte verkar gå att ha minibord. Så fort jag spelar tre bord så plinkar alla bord precis när man sitter med avgörnade hand vilket då är irriterande, minst sagt. Plus så har nu spelat till mig ett gratis Poker Office (på Empire) så då blir allt rörigare. Vill minst ha två bord och PO till det hur gör ni med bord arragemang och upplösning på skärm osv helst alltenativ utan att köpa en till skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dell 20"-klubben... "pokerskärmen", snart har väl alla sådana...

 

 

jag kör 8bord på party.

4st till vänster och 4 till höger.

lägg dem med ca 200 pixlar mellanrum i höjdled. dvs 0-400,200-600,400-800,800-1200 i vilka pixlar de får var. jag brukar lägga mittenfönstrena några pixar utanför kantborden, så då kan man alltid klicka på alla borden om man vill se hur en viss hand går.

 

 

hur är det att spela poker med 2st 20" dell ni som gör det? blir det inte lite väl mycket musförflyttande? hur många bord kör ni? 12? 16? eller kör ni 8st utan överlappning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
dell 20"-klubben... "pokerskärmen", snart har väl alla sådana...

 

 

jag kör 8bord på party.

4st till vänster och 4 till höger.

lägg dem med ca 200 pixlar mellanrum i höjdled. dvs 0-400,200-600,400-800,800-1200 i vilka pixlar de får var. jag brukar lägga mittenfönstrena några pixar utanför kantborden, så då kan man alltid klicka på alla borden om man vill se hur en viss hand går.

 

är inte 4 bord max på party?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Fortsättning på inlägg "4-10 bord på en skärm."

 

Hej Loveless!

 

Jag förstår vad du menar med 'virtual desktop' men jag hittade denna länk http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_010630_msi_starforce.php?page=print ,till ett grafikkort där det har en annan betydelse, ”Virtual Desktop: skrivbordet kan vara större än den aktuella upplösningen ”.

 

Det låter ju jätte bra om det också går att göra skrivbordet mindre en den aktuella upplösningen.

 

Det borde finnas programvara som klarar av det här utan att man behöver köpa grafikkortet och dess tillhörande program.

 

Har kollat på download.com skall leta vidare annars kanske jag köper grafikkortet.

 

Tack för alla andra synpunkter, det är intressant och få idéer på olika lösningar.

 

Jag blir så stressad när jag inte kan kommer åt att klicka i förväg på 'next move' eller när man precis skall beta,syna,folda så poppar nästa fönster upp och skymmer knapparna fold,bet,raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hört om något program som automatiskt justerar om borden så att de bord där det är ens tur hamnar främst utan övertäckning på något sätt. Är det bara något rykte eller är det någon som känner till ett sådant program?

 

Är också med i Dell 20"-klubben fö....en skärm att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hört om något program som automatiskt justerar om borden så att de bord där det är ens tur hamnar främst utan övertäckning på något sätt.

Länk

Tack, det var säkerligen det prog jag hört talas om. Provade med ett antal play money bord och det funkade ju fint. Men det kändes lite för snurrigt och stressigt, fast det kanske man vänjer sig vid. Det kanske kan vara något om man vill utöka sin $/hour genom att gå ner i nivå men spela på en massa mer bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsättning på inlägg "4-10 bord på en skärm."

 

Hej Loveless!

 

Jag förstår vad du menar med 'virtual desktop' men jag hittade denna länk http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_010630_msi_starforce.php?page=print ,till ett grafikkort där det har en annan betydelse, ”Virtual Desktop: skrivbordet kan vara större än den aktuella upplösningen ”.

 

Det låter ju jätte bra om det också går att göra skrivbordet mindre en den aktuella upplösningen.

 

Det borde finnas programvara som klarar av det här utan att man behöver köpa grafikkortet och dess tillhörande program.

 

Just det grafikkortet kan var svårt att hitta då det är från 2000. ;)

Det finns inget sätt att komma runt problemet att få en högre upplösning på samma yta utan att minska storleken på allt.

 

Det som man kan göra är alltså att låta saker ligga utanför den visuella delen av skärmen, Men då måste man också hoppa mellan de olika "bilderna". Eller så får man skaffa en extra skärm.

 

För ideer om bra grafikkort:

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_050609_roundup_vga.php?page=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MTH är ett bra program. Men inget går att jämföra med att ha fler skärmar och slippa överlapp.

 

Det absolut enklaste sättet att köra flera skärmar idag är att skaffa ett relativt nytt grafikkort med VGA och DVI utgång och plugga in två skärmar.

 

Vill man ha fler än 2 skärmar rekommenderas ett moderkort med stöd för SLI och två likadana grafikkort. Skippa dock att koppla ihop korten utan koppla bara 2 skärmar till varje kort. Att satsa på dubbla DVI-utgångar på grafikkorten är onödig lyx, man ser knappt någon skillnad och får betala grymt mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag hittat lösningen, en Dell bärbar med 17" WUXGA TFT (1920x1200) för 20 tusen kr.

Ganska mycket pengar, har precis börjat satsa på poker, ska avvakta ett litet tag till tills jag är hundra.

Men för er som pengarna rullar in ordentligt så är det verkligen värt tycker jag.

 

Sen är det bara att släng in Tele2's 3G bredband för 199 kr/mån och jobba var man vill, när man vill.

Det borde gå att köra 6 bord samtidigt utan överlappning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Nu har jag hittat lösningen, en Dell bärbar med 17" WUXGA TFT (1920x1200) för 20 tusen kr.

Ganska mycket pengar, har precis börjat satsa på poker, ska avvakta ett litet tag till tills jag är hundra.

Men för er som pengarna rullar in ordentligt så är det verkligen värt tycker jag.

 

Sen är det bara att släng in Tele2's 3G bredband för 199 kr/mån och jobba var man vill, när man vill.

Det borde gå att köra 6 bord samtidigt utan överlappning.

 

Jag har en Dell med sån skärm fast tycker det är ganska påfrestande eftersom allting blir så smått. Ryggen blir som en ostbåge. Jag trivs bättre vid min stationära med 1680x1050 där jag kan sitta bakåtlutad. :) Dock förlorar man en del yta. Får t ex inte plats med två hela bord i höjd.

 

Hur spelar ni när ni spelar så många bord samtidigt? Kör ni en otroligt tight stil? Förstår inte hur man kan hinna spela bra annars på så många bord samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...