Gå till innehåll

18/4 Aprilkul i Linköping


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:-( Trodde bara det var amatörer som skulle lira.

 

Med tanke på att jag idag lägger ner ca 12-15 timmar i månaden på nätpoker och en dag på livepoker så är jag nog så långt från en ickeamatör man kan vara :-( .

 

Fast iofs så kan jag från 4 maj kalla mig yrkesspelare då jag inte har något annat jobb ändå. Och eftersom jag inte kommer att ha någon annan sysselsättning mer än 12-15 timmars nätpoker så blir det ju som ett yrke. 8-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då så. Registreringen via mail är stängd. Sista chansen till anmälan är i morgon mellan 09.00 och 12.00 på telefon. Vill ni anmäla er så ringer ni 0703-946883 under dessa timmar.

 

Det är 32 anmälda vilket kommer innebära 9-mannabord.

 

Vi från PK Engeln tackar Mike Times klubb för det adderade förstpriset i form av ett markerset.

 

Viktigt att man är där senast 15.45 då vi kommer att stänga dörrarna exakt vid den tiden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är skyldig någon en visning från gårdagens cash game (du vet vem du är).

 

Jag öppnade utg till 35 och blev reraisad till 75 av knappen. Jag synar och floppen kom:

 

2:d: 4:c: 7:c:

 

Jag checkade, knappen bettade 200, jag satte honom all-in för typ 600 till. Efter lång betänketid la han sin hand, som enligt honom var två tior. För att slippa sömnlösa nätter lovade jag att berätta vid kvällens slut vad jag hade, men glömde tyvärr bort det. Därför postar jag här istället, eftersom jag vet att mannen ifråga hänger här en hel del.

 

Jag hade 6:c: 5:c: för straightflushdraget. Som jag sa efter handen: jag har bättre än två tior :) (jag har 54,5% chans att vinna handen).

 

 

Tack allesammans för en rolig kväll.

 

På återseende

//Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur var stämningen på plats Mike?

 

Väldigt bra.

 

Jag är skyldig någon en visning från gårdagens cash game (du vet vem du är).

 

Jag öppnade utg till 35 och blev reraisad till 75 av knappen. Jag synar och floppen kom:

 

2:d: 4:c: 7:c:

 

Jag checkade, knappen bettade 200, jag satte honom all-in för typ 600 till. Efter lång betänketid la han sin hand, som enligt honom var två tior. För att slippa sömnlösa nätter lovade jag att berätta vid kvällens slut vad jag hade, men glömde tyvärr bort det. Därför postar jag här istället, eftersom jag vet att mannen ifråga hänger här en hel del.

 

Jag hade 6:c: 5:c: för straightflushdraget. Som jag sa efter handen: jag har bättre än två tior :) (jag har 54,5% chans att vinna handen).

 

 

Tack allesammans för en rolig kväll.

 

På återseende

//Patrik

 

Tackar. Nu slipper jag ligga sömnlös ytterligare en natt. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är skyldig någon en visning från gårdagens cash game (du vet vem du är).

 

Jag öppnade utg till 35 och blev reraisad till 75 av knappen. Jag synar och floppen kom:

 

2:d: 4:c: 7:c:

 

Jag checkade, knappen bettade 200, jag satte honom all-in för typ 600 till. Efter lång betänketid la han sin hand, som enligt honom var två tior. För att slippa sömnlösa nätter lovade jag att berätta vid kvällens slut vad jag hade, men glömde tyvärr bort det. Därför postar jag här istället, eftersom jag vet att mannen ifråga hänger här en hel del.

 

Jag hade 6:c: 5:c: för straightflushdraget. Som jag sa efter handen: jag har bättre än två tior :) (jag har 54,5% chans att vinna handen).

 

 

Tack allesammans för en rolig kväll.

 

På återseende

//Patrik

 

 

Skönt att se att jag hade rätt om den handen då :-)

 

Vill passa på att tacka alla för en mycket trevlig kväll - kul att få lite ansikten till en del pf-nick också.

 

Stort tack till dig Ängeln - kan inte vara lätt att styra upp turren och cashgames samtidigt som man deltar i turren. Fattar inte varför du lät bli att slå ut mig och koncentrerade dig på administrationen istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja, då är man nästan klar med efterarbetet från igår. Ska bara fixa till rankingligan lite senare ikväll.

 

Hur var stämningen på plats Mike?

 

Väldigt bra.

 

Jag skulle vilja säga att den va kanon.

 

32 anmälda så denna gång blev vi 31 till slut. Ett avhopp på morgonen och en som lämnade efter att han kommit då hans dotter fick åka akut till sjukhus. Sen tillkom det en från $tackarna utöver de som anmält sig innan. Känns som om det börjar verka kärlek banne mig ;-). Kanske kan det här bli nått så småningom. Vi är nu uppe i 21 årsmedelemmar så underlag verkar det finnas.

 

Lördagen samlade alltså 31 glada pokerentusiaster som ville umgås och lira lite poker. Som i alla stora turneringar ;-) så kom inte turneringen igång på utsatt tid utan först 10 min senare.

 

Det tog inte lång tid (15 min) innan förste spelaren var ute med set mot överset. 88 vs KK.

 

2004787240103383768S500x500Q85.jpg

 

Då började vi fundera på om det va så klokt att bjuda in Kumlaborna om de skulle hålla på att slå ut oss andra i den takten.

 

Sen rullade det på i rätt behagligt tempo. En ny struktur som inbjöd till mycket spel gjorde att det spelades många händer.

Självklart infann sig riggen lite här och där och det gick inte att miste på när det hände. Framförallt inte när Figge var den som drog ut.

 

Här är ett bord fullt av profiler här från PF. Där fanns bla. Mike Time, TotalFarsa, zed, okocha och undertecknad.

 

2505934570103383768S500x500Q85.jpg

 

 

Efter ungefär 5½ timmars spel så va det då dags för finalbord. 9 förväntasfulla spelare gjorde upp om de 6 prisplatserna. Även på detta fanns det en del PFprofiler. Bla Djens, bentus, TotalFarsa, Skanke och undertecknad.

 

2612218360103383768S500x500Q85.jpg

(Saknas på bilden gör undertecknad)

 

 

När sedan undertecknads 44 inte fick stå mot (gissa vems) A8 efter ytterligare 2 och 20, så va det dags för HU.

 

2413007220103383768S500x500Q85.jpg

 

Efter några händer kom bägga spelarna överens om att splitta första och andrapriset och spela sten, sax och påse om det adderade förstapriset, en markerväska skänk av Poker$tackarna. Dessa hade faktiskt fått med två spelare på finalbordet och där kvällens enda dam lyckades ta sig ITM.

 

Deta hade oxå öppnats upp ett par cg-bord varav det ena valde att spela DC med THNL, Pineaple, Sökö mm.

 

2661161850103383768S500x500Q85.jpg

 

 

Vi på PK Engeln vill grattulera vinnaren och dessutom tacka alla närvarande för att ni gjorde vår tredje turnering till en så lyckad tillställning. Dessutom vill jag personligen rikta ett stort tack till vära långväga gäster som tagit sig tid att komma till Linköping för att delta. Det tycker jag tyder på ett brinnande intresse för livepoker och det ska ni ha stor heder av.

 

Så för denna gån tack och på återseende den 2 maj när vi kör vår nästa turnering DC i THNL och PLOH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...