Gå till innehåll

Femton bord!


brolija

Recommended Posts

Sökte på mina medspelare i databasen för att se hur många bord dom spelade och ja.. två av dom satt fint med 15 bord. Då börjar man undra, vilka program använder sig dessa herrar av? Så tråkigt för pokern att det finns div verktyg, för 15 bord är annars omöjligt att hantera. (SH)

 

Enligt mig är det som att kalla sig flugfiskare när man använder nät.. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det vanlig cashgame som du pratar som finns det inga fuskprogram att tillgå. Finns ev. nåt som hjälper en att folda preflop men inte mer än så.

 

Tidigare när jag var sämre på poker tyckte jag det var för mycket att spela fyra bord. Nu klarar jag att grinda 8 bord NL400. Hade jag spelat nl50 hade 15 bord inte varit några problem alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör själv 24 bord.. använder tableninja som hjälp, funkar riktigt bra faktiskt! istället för att dra runt musen överallt så använder man knappar på tangentbordet för alla sorters action! Tableninja ställer också automatiskt in hur mycket du ska satsa, t.ex 75% av pott på alla floppar så man behöver aldrig skrolla och hålla på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör själv 24 bord.. använder tableninja som hjälp, funkar riktigt bra faktiskt! istället för att dra runt musen överallt så använder man knappar på tangentbordet för alla sorters action! Tableninja ställer också automatiskt in hur mycket du ska satsa, t.ex 75% av pott på alla floppar så man behöver aldrig skrolla och hålla på.

 

Nu tillåter iofs Stars det där programmet,men lik förbannat så är det ju inte du själv som spelar utan en bot som gör minst 70% av besluten åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör själv 24 bord.. använder tableninja som hjälp, funkar riktigt bra faktiskt! istället för att dra runt musen överallt så använder man knappar på tangentbordet för alla sorters action! Tableninja ställer också automatiskt in hur mycket du ska satsa, t.ex 75% av pott på alla floppar så man behöver aldrig skrolla och hålla på.

 

Suger iofs rätt hårt att ha samma betsizes på alla floppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tillåter iofs Stars det där programmet,men lik förbannat så är det ju inte du själv som spelar utan en bot som gör minst 70% av besluten åt dig.

 

Nu har jag aldrig testat det där programmet men det låter ju som att han gör besluten fast långt i förväg, vilket låter fruktansvärt lättexploaterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag aldrig testat det där programmet men det låter ju som att han gör besluten fast långt i förväg, vilket låter fruktansvärt lättexploaterat.

 

En bot är väl precis samma sak, bara det att den klickar för dig också. Besluten som boten ska ta måste ju programmeras in av den som skapar den.

 

Hela tanken med multitabling (och botar också för den delen) är väl att man förmodligen ger upp en del Ev mot bra spelare, men får in en så pass mycket större volym händer mot dåliga spelare att ens förtjänst per tidsenhet blir högre även om ens BB/100 sjunker (eller ROI för turneringar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tillåter iofs Stars det där programmet,men lik förbannat så är det ju inte du själv som spelar utan en bot som gör minst 70% av besluten åt dig.

 

wat? hur menar du nu? Det är ju jag själv som gjort alla inställningar för tableninja! och det är jag som trycker på en knapp för att folda, höja och allt annat.. det som den hjälper en mest med är att den automatiskt loggar in mig på bord och sånt annat som man nu slipper.. men det är absolut ingen bot.. jag har själv skapat ramar för det och om man inte är nöjd med en viss flopbetssize så har man såklart hotkeys för att höja resp sänka betsizen! det är samma process fast uppspeedad så ja fattar inte varför du tror det är nån form av bot. Går jag från datan så händer dte ingenting helt enkelt.

Dessutom är jag inte direkt nån highstakes lirare och tror det krävs grymt många hände rpå mig för att överhuvudtaget se nåt mönster i mitt spel som man inte skulle märkt om jag inte använt tableninja..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela tanken med multitabling (och botar också för den delen) är väl att man förmodligen ger upp en del Ev mot bra spelare, men får in en så pass mycket större volym händer mot dåliga spelare att ens förtjänst per tidsenhet blir högre även om ens BB/100 sjunker (eller ROI för turneringar).

 

Stämmer förmodligen ganska bra. Är svårt att ständigt spela sitt a-game, även om man inte behöver det mot de flesta dåliga spelare. Dessutom rejkar du miljoner. Vill man utvecklas snabbare däremot, är det nog bättre att spela färre bord och koncentrera sig mer på sitt spel. Kan bli ganska robotaktigt ibland när man 16-tablar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det finns alltså de som lirar 15 bord med bara musen. Imponerande. När jag tänker multitabla så är det 4-8 bord. Det är humant. Men ser också att programmen finns där ute för att rensa fisken på snabbast möjliga sätt. Och det är det jag menar med "tråkigt för pokern".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer att visa mina 2 bästa dagar i Oktober, då jag 16tablade nonstop pga race på ipoker. Var äckligt goodrun dessa dagar, men vill ändå visa att det är realistiskt att plussa/spela bra trots att man lirar 16bord.

 

nl100 ipoker

 

hands: 17915

hours: 14.9h

amount won: 5253$

BB/100: 14.66

$/100: 29.32

BB/h: 176

$/h: 352$

mgr: 1227$

 

VP$IP: 22.35

PFR: 18.06

AF: 2.16

 

Dessa resultat är dock inte alls standard för mig och spelar heller inte i närheten av såpass många händer/timmar per dag nuförtiden.

 

Slutade månaden helt utbränd med statsen 21/18/2 över 180k händer. Gör aldrig om det, trots att det blev en del dineros.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...