-xfx- Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 Hur pass ofta blir ni utdragna vid allin situationer? Anledningen till att jag frågar är att jag själv haft väldigt dålig erfarenhet vad gäller att undvika utdragningar i just turbos*. I många potter överlever man ju då man har mer marker än shortstackar som pushar, men hur pass ofta blir ni 3-outade i händer av typ AQ vs A6, KK vs 77 osv? För mig är dessa utdragningar den överlägset största anledningen till att jag inte hamnar ITM i alla de sngs jag spelar. Måste man räkna med denna typ av varians? Har jag bara haft extra otur i de relativt få sngs jag spelat (jag är ingen turbogrinder) eller är det något jag inte ser? Förmodligen uppfattar man det generellt som att man blir mer utdragen i just turbos eftersom A) antal allins generellt är fler i förhållande till totalt antal händer** B) antal allins av typ AQ vs A4, KK vs 77 osv är fler än vid "normala" sngs och mtts C) antal 60/40 flips av typ K8 vs Q7 etc är också fler i förhållande till totalt antal händer. Reflektion? Skulle också vara intressant att höra hur pass vinnande ni turbo sng-grinders är ? Hur pass mycket spelar ni för att utdragningar av dessa slag ska "jämna ut sig" och inte påverka er totala ROI nämnvärt? * vet inte exakt hur en turbo definieras, men för enkelhetens skull säger vi att Stars 5 min nivåer är TURBO och övriga är "normala" (10 min och mer). ** antar att detta stämmer. Citera
Bluwajt Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 Hur pass ofta blir ni utdragna vid allin situationer? För ofta Måste man räkna med denna typ av varians? Ja Har jag bara haft extra otur i de relativt få sngs jag spelat (jag är ingen turbogrinder) eller är det något jag inte ser? Omöjligt att svara på Förmodligen uppfattar man det generellt som att man blir mer utdragen i just turbos eftersom A) antal allins generellt är fler i förhållande till totalt antal händer** B) antal allins av typ AQ vs A4, KK vs 77 osv är fler än vid "normala" sngs och mtts C) antal 60/40 flips av typ K8 vs Q7 etc är också fler i förhållande till totalt antal händer. Reflektion? Kan ligga något i det. Skulle också vara intressant att höra hur pass vinnande ni turbo sng-grinders är ? Hur pass mycket spelar ni för att utdragningar av dessa slag ska "jämna ut sig" och inte påverka er totala ROI nämnvärt? Tror jag kan ligga på 5-10% på mina avgnivåer. Klart är att du måste spela väldigt många tusen för att få en hyfsat rättvis roi. Citera
Skanke Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 wow 5-10% på dina ft turbotjofrä, tror du verkligen det? Citera
Bluwajt Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 wow 5-10% på dina ft turbotjofrä, tror du verkligen det? Ja absolut. 10 kanske var lite att ta i, men helt övertygad om att jag håller 5% exkl rb på $30 och neråt. Citera
Skanke Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 Ja absolut. 10 kanske var lite att ta i, men helt övertygad om att jag håller 5% exkl rb på $30 och neråt. Okej jag köper 5 Citera
apekatt Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 Jag är totalt turboskadad och klarar knappt inte att spela något annat. Och det man skall satsa på som turbospelare är att dra ut Det jag menar är att folk är rent generellt på tok för tighta och det finns monstervärde i att stjäla i turrar. Citera
Captain Morgan Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 Jag kör bara turbo och har en ROI på 5% med avg buyin på 202$ och 3k spelade. Och ja, variansen är sjuk men brukar jämna ut sig efter några tusen spelade. Citera
alex1759 Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 Jag kör bara turbo och har en ROI på 5% med avg buyin på 202$ och 3k spelade. Vilken sajt lirar du då? Citera
Captain Morgan Postad 28 Mars , 2009 Rapport Postad 28 Mars , 2009 Vilken sajt lirar du då? Stars Citera
-xfx- Postad 28 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2009 Aiiight, tack för alla svar Detta är ingen whine-tråd för utdragningar. Det är heller inte en i raden av konspirations-teorier. Kanske borde formulerat mig på ett annorlunda sätt om det uppfattades så =) Det jag främst är intresserad av att höra är vilken ROI ni turbo-regulars har, av den enkla anledning att det är svårare att vara vinnande på turbos, eller? Det jag menar är att folk är rent generellt på tok för tighta och det finns monstervärde i att stjäla i turrar. Intressant. Utveckla "stjäla"? Jag kör bara turbo och har en ROI på 5% med avg buyin på 202$ och 3k spelade. Och ja, variansen är sjuk men brukar jämna ut sig efter några tusen spelade. Ok, vad uppskattar du att du har för ROI på icke-turbo sngs? Citera
Captain Morgan Postad 28 Mars , 2009 Rapport Postad 28 Mars , 2009 Aiiight, tack för alla svar Detta är ingen whine-tråd för utdragningar. Det är heller inte en i raden av konspirations-teorier. Kanske borde formulerat mig på ett annorlunda sätt om det uppfattades så =) Det jag främst är intresserad av att höra är vilken ROI ni turbo-regulars har, av den enkla anledning att det är svårare att vara vinnande på turbos, eller? Intressant. Utveckla "stjäla"? Blinds? Ok, vad uppskattar du att du har för ROI på icke-turbo sngs? Hur hade du tänkt att jag skulle uppskatta det? Huvudanledningen till att folk spelar turbo är väl för att man hinner spela dubbelt så många/tid. Sen är givetvis variansen några % enheter lägre om du kör regular men du får ju som sagt samtidigt sämre profit per tidsenhet. Citera
Amutu Postad 28 Mars , 2009 Rapport Postad 28 Mars , 2009 har 10%+ roi just nu ligger den på 15% efter ungefär 500games. Har autorigg just nu så kan ej missa men. Tror lätt jag klarar 10% roi på alla games upp till $100 på any site. För Hu sng kryllar av fiskar tom dom duktiga MTT spelarna har ju det jätte jobbigt i HU sng. Spelar $65 - $350 Citera
Drunken_Penguin Postad 28 Mars , 2009 Rapport Postad 28 Mars , 2009 För att lägga till en gammal klyscha: Människans minne är selektivt. Du kommer lättare komma ihåg dina motgångar än dina medgångar. Exempel. Du hamnar all in pre med AK vs AQ tio gånger. Din vinstchans är 70%. Du vinner de första sju, och sedan förlorar du de sista tre. Alltså har du statistiskt sett hamnat där du "ska vara". Däremot kommer det med all säkerhet att vara den senare streaken som du kommer minnas, när du hade så jäkla otur att losa 3 gånger i rad mot en sämre hand. Att det är ganska osannolikt att vinna med AK vs AQ sju gånger i rad spelar ingen roll, du kommer förmodligen ändå inte komma ihåg när du gjorde det. Citera
MJ Postad 28 Mars , 2009 Rapport Postad 28 Mars , 2009 Aiiight, tack för alla svar Detta är ingen whine-tråd för utdragningar. Det är heller inte en i raden av konspirations-teorier. Kanske borde formulerat mig på ett annorlunda sätt om det uppfattades så =) Det jag främst är intresserad av att höra är vilken ROI ni turbo-regulars har, av den enkla anledning att det är svårare att vara vinnande på turbos, eller? Intressant. Utveckla "stjäla"? Ok, vad uppskattar du att du har för ROI på icke-turbo sngs? Det kan nog (läs bör) vara så att turbo nivån är svårare än samma nivå i $ normal struktur. Mycket handlar såklart om att anpassa sig. Ytterligare en fördel är att det startar upp mer games. När det gäller ROI, så är ju spektrat av turboturneringar så brett. Vad man heller inte ska glömma är att spektrat av spelares kunskaper är otroligt brett. Vad som är möjligt för en spelare är helt omöjligt för en annan. Citera
MJ Postad 28 Mars , 2009 Rapport Postad 28 Mars , 2009 För att lägga till en gammal klyscha: Människans minne är selektivt. Du kommer lättare komma ihåg dina motgångar än dina medgångar. Exempel. Du hamnar all in pre med AK vs AQ tio gånger. Din vinstchans är 70%. Du vinner de första sju, och sedan förlorar du de sista tre. Alltså har du statistiskt sett hamnat där du "ska vara". Däremot kommer det med all säkerhet att vara den senare streaken som du kommer minnas, när du hade så jäkla otur att losa 3 gånger i rad mot en sämre hand. Att det är ganska osannolikt att vinna med AK vs AQ sju gånger i rad spelar ingen roll, du kommer förmodligen ändå inte komma ihåg när du gjorde det. +1. Samt att man såklart "glömmer" sina egna utdragningar. Citera
DonUrbano Postad 28 Mars , 2009 Rapport Postad 28 Mars , 2009 Har nog bättre stats på turbos än deepstacks, iaf på nätet. Jobbar rätt mkt, har småbarn och är ofta stressad varför det blir fler misstag i en deepstack p.g.a. stressmomentet att det tar sååå lång tid (varför spela då kan man ju fråga sig). När det gäller turbos är jag nog lugnare iom att jag vet att tidsåtgången är begränsad. Citera
kaya Postad 18 April , 2009 Rapport Postad 18 April , 2009 Heh jag håller med penquin att man bara kommer ihåg det senaste eller snarare det man vill komma ihåg. men i fredags så spelade jag en SnG där jag förlorade 8 all in i rad och i 7 av dom så hade jag den bästa handed preflop AA vs KK, AA vs AK, KK vs T5 osv. Citera
Mobiero Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 Jag lirar bara turbo, av den enkla anledningen att man hinner lira fler. Har lärt mig mästra dom och tycker nog inte att jag har speciellt otur, men inte tur heller. Verkar gå enligt matematiken, typ. 9-manna 6$ SNG avg ROI 36% över 1300 spel. Citera
Loffo Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 Enkel metod för tiltkontroll som funkar för mig är att helt enkelt skriva ner alla AI preflop situationer på ett papper. Får snabbt en överblick och kan konstatera om jag springer bra eller dåligt eller ungefär som jag borde. Motverkar det selektiva minnet och bara att göra någonting aktivt i dessa situationer gör att jag har lättare att släppa tanken på att just jag är otursförföljd. Och om jag verkligen har otur en sittning kan jag titta på mitt papper och då finns det där svart på vitt Citera
MJ Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 Enkel metod för tiltkontroll som funkar för mig är att helt enkelt skriva ner alla AI preflop situationer på ett papper. Får snabbt en överblick och kan konstatera om jag springer bra eller dåligt eller ungefär som jag borde. Motverkar det selektiva minnet och bara att göra någonting aktivt i dessa situationer gör att jag har lättare att släppa tanken på att just jag är otursförföljd. Och om jag verkligen har otur en sittning kan jag titta på mitt papper och då finns det där svart på vitt Det här rekomenderar jag alltid för spelare som tror på riggen. Att hålla på med det någon längre tid rekomenderar jag inte då det går bort för mycket tid/fokus. Citera
MacDaddy Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 En ide kan va att gå över till regulars när oturen grinar en i ansiktet, för sånt där brukar hålla i sig ett bra tag ofta. Citera
Bluwajt Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 Jag lirar bara turbo, av den enkla anledningen att man hinner lira fler.Har lärt mig mästra dom och tycker nog inte att jag har speciellt otur, men inte tur heller. Verkar gå enligt matematiken, typ. 9-manna 6$ SNG avg ROI 36% över 1300 spel. Du kan aldrig räkna med att hålla den ROIn i längden. Helt absurt hög. Citera
Mobiero Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 Du kan aldrig räkna med att hålla den ROIn i längden. Helt absurt hög. Haha jag skrev fel, 16% är det rätta. Citera
Recommended Posts