Gå till innehåll

Problem med WLAN!


weddie

Recommended Posts

Låg och surfade i sängen innan jag somnade igår, nu när jag vaknade så funkar inte wlan längre, min snabbknapp på datorn(bärbar) är orange hur mycket jag än trycker, och datorn ändrar status på/av.

 

Jag hittar alltså inte mitt trådlösa nätverk, men stoppar jag i tp så funkar det galant. Någon som har något snabbtips vad det här kan bero på?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var säkert otydlig, jag är inte världens sopa när det gäller datorer och nätverk, men iof nästan!

 

Det handlar alltså om att min trådlösa snabbknapp på datorn inte ändrar färg när jag trycker på den, det gör den automatiskt om trådlösanätverkskortet fungerar i datorn oavsett om man är kopplad till något nätverk!

 

Så det är alltså mitt trådlösanätverk i datorn det är fel på, jag sitter på mitt nätverk genom en TP just nu.

 

 

Har hört något om att man kan ändra inställnignar i bios gällande wlan osv men hittade inget, någon som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Antar att du startat om datorn, annars gör det. Händer mig också ibland, ditt problem tror jag, och funkar alltid då.

 

2. Gå in på maskinvara och avinstallera nätverkskortet. Starta om och datorn kommer automatiskt hitta det som "ny maskinvara" och installera. Funkar inte det är det nog fel på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...