HSvensson Postad 25 Mars , 2009 Rapport Postad 25 Mars , 2009 Har på senaste tiden fått ordentligt med huvudbry, vet inte vad jag ska göra till sommaren / efter sommaren. Började plugga förra hösten men pallade bara en månad sen tyckte jag det var så tråkigt att studera så jag bara ville spy. Har chillat, lirat poker, jobbat lite för farsan (inget jag vill fortsätta med) och håller på att ta körkort nu. Min fråga är, har ni några tips på sköna utbildningar eller jobb? Har en dålig gymnasieutbildning bakom mig, IT-Media, väldigt oseriöst men jag gick ut med rätt bra betyg ändå (15,5 i meritpoäng) Vet inte vad jag vill jobba inom i framtiden, har fått för mig att det är inom radio, drömyrket är sportkommentator. Tips på utbildningar inom det? Har funderat lite på att resa också, har en del pengar liggandes men: 1. Känns slöseri att lägga pengarna på att resa en massa 2. Vet inte vem jag skulle resa med, INTE ensam iaf... Kom gärna med trevliga tips och idéer EDIT: Är egentligen inte sugen på varken jobb eller utbildning men vad är alternativen? Antagligen har jag inte hittat de vettiga och roliga jobben eller utbildningar som engagerar mig. Citera
MJ Postad 25 Mars , 2009 Rapport Postad 25 Mars , 2009 Googla min gamla antagonist från gymnasietiden. Tommy Åström. Du kanske kan få något tips där. Annars journalistutblidningar och radioutbildningar. Konkurrensen lär vara mördande. Citera
thekid Postad 25 Mars , 2009 Rapport Postad 25 Mars , 2009 För det första måste du inse att allt inte är roligt hela tiden här i livet. (läs Trygghetsnarkomanernas land av Eberhard om du inte kommer till insikten själv) Det du beskriver låter som nidbilden om en 80-talist, som kräver konstant intressant stimuli och "vill jobba inom media, liksom". Det är helt rätt att ha drömmar det är helt rätt att jobba hårt för att förverkliga dem. Men för guds skull, inse att det kommer att vara långa tråkiga stunder på vägen. Sammanfattning: Vilken utbildning du än väljer så är det mycket grindning/nötning som inte är så kul, det gäller att ta sig igenom det. Är du inte redo för det, väx upp. Formulera ditt mål för dig själv, sedan är det bara att jobba hårt. Förbannat hårt. Förbered dig på att ha en massa tråkigt och en massa roligt. Citera
Recommended Posts