Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena,

Mitt konto har nyligen blivit låst för att dom vill göra en säkerhetsgenomgång, jag ska skicka in uppgifter som dom först nu frågar efter ett halvår.

Det konstiga är att dom vill att jag tar kort på mitt moneybookers konto? Varför då? Jag har tagit ut pengar dit flera gånger, men varför vill dom ha en bild på det?

Postad
Tjena,

Mitt konto har nyligen blivit låst för att dom vill göra en säkerhetsgenomgång, jag ska skicka in uppgifter som dom först nu frågar efter ett halvår.

Det konstiga är att dom vill att jag tar kort på mitt moneybookers konto? Varför då? Jag har tagit ut pengar dit flera gånger, men varför vill dom ha en bild på det?

Så din moneybookers konto har blivit låst ? Vem vill ha "kort/bild" på din moneybookers konto?

Postad
Skulle tro att pokersiten vill ha bekräftelse på att moneybookers-kontot står i samma namn som pokerkontot, vilket jag förmodar att det inte gör...(!?)

Jo det är klart det gör! Jag hade tidigare ett annat moneybookerskonto som jag använde hos dom. Men eftersom jag av någon anledning raderade kontot, så skapade jag ett nytt moneybookers konto som jag använder nu.

Så jag fråga supporten ifall det var ok att använda min nya moneyboorkes hos dom. Och de sa, ja självklart så länge du gör en insättning med det kontot.

Men de vill alltså bara kolla att det står i samma namn? De kanske blev förvirrad när jag har bytt?

Men varför har dom inte frågat detta tidigare? För jag har säkert vunnit och tagit ut över 5k dollar. Och först då begär dom detta? Fast det är väl bättre sent än aldrig antar jag.

Postad

Jag fick mail nu.

Ja detta är en standardkoll vi gör med många av våra kunder dock inte alla.

Så det var bara en vanlig standardkoll.

Min fråga dock blir, varför kollar dom inte alla kunder på ongame? Är det bara de som spelar med högre summor som kollas?

Postad
Jag fick mail nu.

Ja detta är en standardkoll vi gör med många av våra kunder dock inte alla.

Så det var bara en vanlig standardkoll.

Min fråga dock blir, varför kollar dom inte alla kunder på ongame? Är det bara de som spelar med högre summor som kollas?

Du tror inte det blir lite jobbigt för dem om de låser exakt alla sina kunders konton samtidigt?

Postad
Du tror inte det blir lite jobbigt för dem om de låser exakt alla sina kunders konton samtidigt?

Vem har påstått det? Han säger ju att denna standardkontroll är något vi gör, men dock inte med alla.

Alltså görs ingen säkerhetskontroll på vissa. Som jag förstått det.

Postad
Vem har påstått det? Han säger ju att denna standardkontroll är något vi gör, men dock inte med alla.

Alltså görs ingen säkerhetskontroll på vissa. Som jag förstått det.

Stickprovskontroll?

Postad
Var tvungen att skicka in print screen på mitt netellerkonto en gång till unibet, så kanske är ganska vanligt..

Ja jag har hört med polare som också får göra detta. Det var bara en vanlig säkerhetskontroll av dom. De ville se så att samma namn stog på moneybookers kontot.

Så det löste sig.