bossbaver Postad 8 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 8 Maj , 2009 Är du sir tiltalot på unibet? lol, nej men I WISH... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 10 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Maj , 2009 ojojoj vilken jävla vmfinal, fy fan så bra match! och heja sverige som återigen nitade till usa. Me like som fan! Dåligt med onlinelir sista dagarna men jag lirade en liveturre i lördags. Inge flyt där inte, men är dock nöjd med mitt spel. Men vad hjälper det... Åkte dock på en dyr hand med kåk vs högre kåk i 2a blindsrundan som kostade mig 3/4 av min stack. Jobbade mig riktigt stabilt upp rätt bra men ställde mina 11bb vs en raise pre mot samma fi (fisk) med AQ. Tror det var i 6e eller 7e blindsrundan. Fisken synade med JQ off och drog en runner runner stege så där var jag ute... Så jävla trist. Då var dagens hockeyfinal roligare... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 tjena sir tiltalot /Sir_TiltALOT Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 11 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Summering av månaden och dagens session inkluderad hittar du här! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 11 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 tjena sir tiltalot /Sir_TiltALOT lol, asså? Tjenatjena då dude. Måste dock genast byta dagbokstitel då den tydligen tiltar sönder pokergudarna totalt. Det går så in i helvetes jävla runkdåligt så det är nästan omöjligt. Backade på samtliga bord på dagens session. Backat sista 4 sessionerna. Blir runnerrunnerutdragen varje stark hand jag har. Missa 95% av alla floppar och får instaraise eller instasyn på 95% av mina få bluffar. Jag sätter 0% av mina drag och FI sätter 95% av sina. Med andra ord så är det 0% som stämmer i mitt spel för närvarande. Så jävla tröttsamt att det alltid är helt antingen eller. O sen för en halvtimme sen börja jag må illa.. Fan misstänkt magsjuka månne? Det vore ju lite som pricken över i just nu. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 12 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Maj , 2009 Måste dock genast byta dagbokstitel då den tydligen tiltar sönder pokergudarna totalt. Sådär ja... Nu ska vi se hur det kan gå med pÅkerN framöver. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fowran Postad 12 Maj , 2009 Rapport Share Postad 12 Maj , 2009 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 12 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Maj , 2009 Ja men ta mig fan, det funkade ju. Äntligen en plussession. Eller vetefan om man kan kalla det en session om det bara är 72 händer lol men jag ska ta en RIKTIG session nu så får vi se. Ska gräva fram nån spännande hand eller lite smaskiga fiskstats ur HM nu vetja. De 5 senaste sessionerna tills vidare: Händer, $, 72, +45kr 530, -830kr 404, -473kr 487, -24kr 576, 258kr Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 12 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Maj , 2009 Fan så skönt att händerna har fått stå idag. Lirat 3 tokkorta sessioner idag. Plussa samtliga. Inte mycket men lite =) Nu är jag bara 853kr back för månaden. Jiha, Nu kör vi! Dagens bonnuttryck: Frösaboxa. (frysen) Dagens musiktips: . Klicka o lyssna. Riktigt sköna udda covers han gör!(eftersom jag inte vet hur man lägger in själva youtubefönstret direkt här i dagboken får ni nöja er med en länk) ((Snyggyngve kan intyga mina otroliga datorkunskaper)) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 12 Maj , 2009 Rapport Share Postad 12 Maj , 2009 ((Snyggyngve kan intyga mina otroliga datorkunskaper)) S - Gör så nu (efter lång förklaring) B - öööööh... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 12 Maj , 2009 Rapport Share Postad 12 Maj , 2009 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 12 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Maj , 2009 wtf skanke. magic... fattar dock fortfarande inte hur man gör... skriver man bara youtube] innan och /youtube] efter själva youtubekoden eller? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 12 Maj , 2009 Rapport Share Postad 12 Maj , 2009 . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 12 Maj , 2009 Rapport Share Postad 12 Maj , 2009 Uppe till höger om klippet på youtube finns en länk som heter bädda in. ser ut såhär: <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=TsS811o21-k&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=TsS811o21-k&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> [ youtube ] [ /youtube ] den lägger du in mellan klamrarna utan mellanslagen Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 13 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 Skanke is da man! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GulaGreger Postad 13 Maj , 2009 Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 Eller så lägger man bara i den sista koden i y-tube länken mellan Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 13 Maj , 2009 Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 ja men det är mer jobb Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GulaGreger Postad 13 Maj , 2009 Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 haha jaså, jag som tyckte det var mindre jobb men okejdå Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 13 Maj , 2009 Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 haha jaså, jag som tyckte det var mindre jobb men okejdå I mitt fall markeras hela länken direkt när man trycker i rutan i dit fall måste man markera den bit man vill ha själv Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 13 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 Hmm fan tror jag får sätta upp en poll för att se vilket alternativ som är det enklaste Testar att bädda in ett klipp här då: Ta mig fan det funka! //BB da hacker Edit. "Apropå lingon"... Nån som kan svara på varför schlagerfestivalen har typ 3 gånger fler tittare än hockeyvmfinalen? sick imo. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 13 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 Sweet, verkar som motriggen har släppt äntligen. Nu är jag bara 509kr back för månaden. Here I come Grafen börjar iallafall peka uppåt igen vilket känns jävligt skönt. Jag har inte orkat eller haft tid att lira speciellt mycket på sistone, och nu sista dagarna har jag känt mig sjukt hängig. Satt av tiden som ett lik idag på jobbet, och däckade som en sann bäver direkt när jag väl kom hem efter jobbet... Och nu tänkte jag "sova på riktigt" så jag kanske kan få må lite bättre imorrn. Wish me luck! 343kr plus för dagen. Sweet. En hand jag kände mig sjukt osäker i dock:: Minirejs på floppen brukar betyda något starkt... Men hur ska jag lira den? Folda nån gata eller rejsa nån gata? Jag gjorde det antagligen mest fiskiga Hur hade du spelat handen? $100.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, May 13, 07:46:21 ET 2009 Table Anna 112 (Real Money) Seat 5 is the button Seat 3: bkap ( $92.23 USD ) Seat 4: BOSSBAVER ( $195.50 USD ) Seat 1: Deppman ( $64.40 USD ) Seat 2: -Timpan- ( $99.48 USD ) Seat 5: gibbe8 ( $42.32 USD ) bkap posts small blind [$0.50 USD]. BOSSBAVER posts big blind [$1.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to BOSSBAVER [ Td Ah ] gibbe8 calls [$1.00 USD] Deppman calls [$1.00 USD] -Timpan- folds bkap calls [$0.50 USD] BOSSBAVER checks ** Dealing Flop ** [ 4c, 4s, Ts ] bkap checks BOSSBAVER bets [$3.00 USD] gibbe8 raises [$6.00 USD] Deppman folds bkap folds BOSSBAVER calls [$3.00 USD] ** Dealing Turn ** [ Ac ] BOSSBAVER checks gibbe8 bets [$9.00 USD] BOSSBAVER calls [$9.00 USD] ** Dealing River ** [ 9h ] BOSSBAVER checks gibbe8 bets [$20.00 USD] BOSSBAVER calls [$20.00 USD] BOSSBAVER shows [Td, Ah ] gibbe8 shows [7c, Tc ] BOSSBAVER wins $72.16 USD from main pot Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 14 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2009 Eller så lägger man bara i den sista koden i y-tube länken mellan Men lol förresten, jag simmar ju fan hundsim snabbare. Dock inte riktigt lika deffad... eller solbränd för den delen heller. Men snabbare tar jag mig nog fram. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 14 Maj , 2009 Rapport Share Postad 14 Maj , 2009 En hand jag kände mig sjukt osäker i dock:: Minirejs på floppen brukar betyda något starkt... Men hur ska jag lira den? Folda nån gata eller rejsa nån gata? Jag gjorde det antagligen mest fiskiga Hur hade du spelat handen? $100.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, May 13, 07:46:21 ET 2009 Table Anna 112 (Real Money) Seat 5 is the button Seat 3: bkap ( $92.23 USD ) Seat 4: BOSSBAVER ( $195.50 USD ) Seat 1: Deppman ( $64.40 USD ) Seat 2: -Timpan- ( $99.48 USD ) Seat 5: gibbe8 ( $42.32 USD ) bkap posts small blind [$0.50 USD]. BOSSBAVER posts big blind [$1.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to BOSSBAVER [ Td Ah ] gibbe8 calls [$1.00 USD] Deppman calls [$1.00 USD] -Timpan- folds bkap calls [$0.50 USD] BOSSBAVER checks ** Dealing Flop ** [ 4c, 4s, Ts ] bkap checks BOSSBAVER bets [$3.00 USD] gibbe8 raises [$6.00 USD] Deppman folds bkap folds BOSSBAVER calls [$3.00 USD] ** Dealing Turn ** [ Ac ] BOSSBAVER checks gibbe8 bets [$9.00 USD] BOSSBAVER calls [$9.00 USD] ** Dealing River ** [ 9h ] BOSSBAVER checks gibbe8 bets [$20.00 USD] BOSSBAVER calls [$20.00 USD] BOSSBAVER shows [Td, Ah ] gibbe8 shows [7c, Tc ] BOSSBAVER wins $72.16 USD from main pot Sägs om raise pre? Eller pot istället för 3/4 i en limpad pot med vad som antagligen är överlägset bästa hand? Som spelat är det bara syna ner. Inte som du får mer action av någon hand du slår. Edit: Fast med 40bb stack och sist att agera 3bettar jag flopp till ~16? och synar ställ/ställer (any) turn. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 14 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2009 Sägs om raise pre? Eller pot istället för 3/4 i en limpad pot med vad som antagligen är överlägset bästa hand? Som spelat är det bara syna ner. Inte som du får mer action av någon hand du slår. Edit: Fast med 40bb stack och sist att agera 3bettar jag flopp till ~16? och synar ställ/ställer (any) turn. Tack för din input. Egentligen en skithand mot en shortstack, men dessa händer dyker ju upp rätt ofta imo. Mmm kanske ska raisa pre i limpade potter med AT, brukar dock inte göra det. Eller vetefan, kanske ibland men inte som regel. Borde kanske börja med att utnyttja alla limpade potter på SS lite mer... Och tja, pot eller 3/4 är kanske att föredra, dock bara typ 1kr skillnad i size. Med tanke på FIs 40bb så är det ju inte mycket att tjafsa om, men får jag syn av sämre händer om jag 3betar floppen? Är det en värdebet jag ska göra på floppen vs FIs minirejs eller gör jag om handen till en bluff? Det är säkert mitt minne som är sjukt selektivt, men det känns som 90% av händerna på sistone som blivit minirejsade har jag varit tokslagen. Blir alltid osäker efter ett par tunga dagar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 14 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2009 Bjuder på en skön start på dagen: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts