Gå till innehåll

SnG (180-personers) $12, 3 personer kvar.


affe2000

Recommended Posts

Är lite osäker här. Utbetalningsstrukturen är $235, $396, $594. Ska jag syna med A-Q här? Ska jag syna med någon hand? Min tanke är att den som pushar först kan ha i princip vilken hand som helst och att shortisen borde kunna syna med typ alla par och en hel del höga kort. Om jag synar så ökar ju chansen ordentligt att shortisen eller den andra åker ut och jag tjänar minst $160 på det. Om jag å andra sidan viker så ligger jag fortfarande bra till. Jag lutar åt att vik är bäst men jag är tyvärr ganska lost här.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $11+$1 Tournament, 3500/7000 Blinds 700 Ante (3 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (BB) (t155232)

Button (t86496)

SB (t28272)

 

Hero's M: 12.32

 

Preflop: Hero is BB with Qclub.gif, Aspade.gif

Button bets t85796 (All-In), SB calls t24072 (All-In), Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tänk som så att btn ställer rimligtvis med en range som du har krossad med din AQ - sb är inte lika viktig i sammanhanget. Det handlar väl om något i stil med en trevägspott om 85k och en tvåvägs om 115k.

 

Om du bara vinner sidopotten är du +30k marker, samt HU istället för trevägs. Det är ju galet profitabelt.

 

Och just det, vi får anta att du krossar AQ:s range också. Han ska in med 24k för en pott som blir på 64k om du viker liksom - det mot en förmodat bred knappush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...