Gå till innehåll

Melander goes IDOL


FeteMelander

Recommended Posts

Asså jag har nog aldrig varit mer arg när jag lirat poker. detta finns inte. -52$, sista handen fick mig att slå sönder exakt allt runt om mig. Jävla hordag. Fyfan vad jag ska kröka ner mig ikväll. Skiter i om jag inte är helt tillfrisknad från körtelfebern.

 

Dagens resultat: -52$

(1/3 av rullen.)

BR: 103.58$

och så handen

 

 

Full Tilt Poker Game #11483716205: Table Baker (6 max) - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 10:31:49 ET - 2009/04/03

Seat 1: HERO ($10.84)

Seat 3: Kubesz ($22.70)

Seat 4: smmindless ($10)

Seat 5: JAQS_D ($4)

Seat 6: AssFaceBook ($19.47)

smmindless posts the small blind of $0.05

JAQS_D posts the big blind of $0.10

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [:Jc::Jd:]

AssFaceBook folds

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $0.40

Kubesz calls $0.40

smmindless has 15 seconds left to act

smmindless adds $0.05

smmindless is sitting out

smmindless has timed out

smmindless folds

JAQS_D folds

smmindless has returned

*** FLOP *** [:7c::2d::Jh:]

HERO checks

Kubesz bets $0.65

HERO calls $0.65

*** TURN *** [:7c::2d::Jh:] [:9d:]

HERO has 15 seconds left to act

HERO bets $1

Kubesz raises to $3.25

HERO has 15 seconds left to act

chilliboy1 sits down

HERO raises to $5.50

Kubesz raises to $21.65, and is all in

HERO calls $4.29, and is all in

Kubesz shows 2 of Clubs2 of Spades

HERO shows [:Jc::Jd:]

Uncalled bet of $11.86 returned to Kubesz

*** RIVER *** [:7c::2d::Jh::9d:] [:2h:]

Kubesz shows four of a kind, Twos

HERO shows a full house, Jacks full of Twos

Kubesz wins the pot ($20.38) with four of a kind, Twos

HERO is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $21.83 | Rake $1.45

Board: 7 of Clubs2 of DiamondsJack of Hearts9 of Diamonds2 of Hearts

Seat 1: HERO showed [:Jc::Jd:] and lost with a full house, Jacks full of Twos

Seat 3: Kubesz (button) showed [:2c::2s:] and won ($20.38) with four of a kind, Twos

Seat 4: smmindless (small blind) folded before the Flop

Seat 5: JAQS_D (big blind) folded before the Flop

Seat 6: AssFaceBook didn't bet (folded)

 

Nästan exakt samma hand utspelade sig för mig härom veckan (lirar också lowstakes och SnG $5-10). Efter att ha förlorat hela eller stor del av min stack nåt halvdussin gånger på ett par dar till floppade trissar så fick jag efter nånstans runt 25 raka PP utan träff äntligen in ett set på floppen med mina 99 som också var nöt just då. Betar ut (slowspelar sällan eller aldrig set) och får en stor reraise mot mig. In med hela stacken förstås och syn från fi. Det visar sig att fi också floppat ett set med 22 (han gick med preflop trots att jag höjde 3bb) Och på rivern sitter tvåan... Jag slog inte sönder nåt, men det var bra nära ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 105
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nästan exakt samma hand utspelade sig för mig härom veckan (lirar också lowstakes och SnG $5-10). Efter att ha förlorat hela eller stor del av min stack nåt halvdussin gånger på ett par dar till floppade trissar så fick jag efter nånstans runt 25 raka PP utan träff äntligen in ett set på floppen med mina 99 som också var nöt just då. Betar ut (slowspelar sällan eller aldrig set) och får en stor reraise mot mig. In med hela stacken förstås och syn från fi. Det visar sig att fi också floppat ett set med 22 (han gick med preflop trots att jag höjde 3bb) Och på rivern sitter tvåan... Jag slog inte sönder nåt, men det var bra nära ;-)

 

Ah hur kan du hålla dig från att inte drämma till åtminstone tangentbordet? Sjuk diciplin..

 

Man får intala sig själv att det vänder helt enkelt. Fast han syn pre-flop är ju standard? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriker nog mest nuförtiden, eller beklagar mig bara. Annars har nog en och annan sak gått sönder när jag var yngre...

 

Hur man lirar 22 preflop beror väl lite på vilken pokerskola man bekänner sig till. Fick rådet själv här för ett tag sen att bara gå med i potter med låga PP om det kostade mig max 5% av min stack (gällde iofs turneringsspel tror jag) Minns inte de exakta nivåerna, men jag tror det kostade honom en större summa än så. Postflop spelade han naturligtvis helt korrekt. Själv kan jag nog tänka mig att tänja lite på gränsen om jag sitter i position vid bordet (spelar alltid fullring). Nästan allt värde från låga par kommer ju när de floppar set (utom när man pushar med dem i turneringar förstås). Men i position har jag märkt att man iaf på lowstakesnivåer kan plocka en och annan pott när det kommer floppar som J86 och de 2-4 andra spelarna som brukar vara med i den typen av potter checkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriker nog mest nuförtiden, eller beklagar mig bara. Annars har nog en och annan sak gått sönder när jag var yngre...

 

Hur man lirar 22 preflop beror väl lite på vilken pokerskola man bekänner sig till. Fick rådet själv här för ett tag sen att bara gå med i potter med låga PP om det kostade mig max 5% av min stack (gällde iofs turneringsspel tror jag) Minns inte de exakta nivåerna, men jag tror det kostade honom en större summa än så. Postflop spelade han naturligtvis helt korrekt. Själv kan jag nog tänka mig att tänja lite på gränsen om jag sitter i position vid bordet (spelar alltid fullring). Nästan allt värde från låga par kommer ju när de floppar set (utom när man pushar med dem i turneringar förstås). Men i position har jag märkt att man iaf på lowstakesnivåer kan plocka en och annan pott när det kommer floppar som J86 och de 2-4 andra spelarna som brukar vara med i den typen av potter checkar.

 

aah jag spelar helst alla pockets (såvida inte FIs höjning är på typ 1$ och han sitter med 3/4$ kvar i stacken liksom.

 

Liret ikväll gick inget vidare. SLutar 1 dollar plus och då fick jag ändå en bonusdel på 12.5$. Jag börjar undra om jag ändrat om min spelstil, måste nog bli mycket mer aggresiv. Spelar 19/14/3.3.

 

BR: 94,13$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenizen forumizter.

 

 

Lam historia

Tänkte börja med att dra en historia från gårdagen. Jag och några polare drog iväg på fest (bara det..) och det var helt okej. Brudar och några äldre killar (25), såklart, så man blev lite ut-alfahannad på grund av deras ålder men dom var riktigt schyssta. Kvällen löper på fint, kortspel, snack, skratt, alkohol, ja ni fattar. När klockan börjar nå 1-2 tiden och man är som gladast, och barnsligast, drog jag upp en av 25-åringarna i famnen och gick mot poolen dom hade i trädgården (skitkul skämt, "nu åker du i heheheheheh"), när jag är typ en halvmeter från poolen och ska lägga honom på marken kommer min polare och knuffar i oss båda..8-) ..lite onödigt kan tyckas.

 

25-åringen växlar humör från skitglad till att flippa ur och vevar som fan mot min polare (han ska alltid hamna i problem den pajasen) som springer in, jag försöker gå emellan, trots allt min polare, och får några göttiga slag jag också. Slutar med att jag och 25-åringen sluter fred, kramar om varandra, och min polare vaknar upp idag och har en livsfiende som vill döda honom (vilket jag tror han kan göra, verkade inte ha några gränser alls 8-) ).

Lite torrt att behöva gå hemåt i kalsonger, skor och en lånad t-shirt..polaren tänker dessutom inte betala ny mobil till mig! :shock:

 

Poker

 

Igår spelade jag lite när min polare var här och då ska man ju såklart visa man har guts så tappade ner till 74$..spelade idag och det gick inte bättre först. En lucka jag vet om mig sjlälv är att jag spelar för många händer, men på nivåer som 0.05-0.1 tänker jag "ahh, skitsamma, 30 cent liksom".

 

Så jag testade att sätta mig på 0.1-0.25 där höjningarna ändå motsvarar 1 dollar typ. Mycket bättre! Satte mig med 10 dollar på tre bord, förlorade inköpet på ett av dom men på dom andra två stänger jag ner med 70 respektive 21$! :-D

 

Skönt som fan.

 

Dagens resultat

Ömt ansikte och +53,5$+bonus 12.5$ 8-)

BR

140$

 

Nu ska jag laga mat för man är dessutom ensam hemma hela helgen, haaare fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare, kul och se att det har vänt dock är skotta sällan bra speciellt inte med 3 inköp i rullen! :mrgreen:

 

Angående 1-outaren gillar jag ditt bett på turn, får det att se ut som en steal eller som 9an skulle ha hjälpt dig.. jag skulle dock hellre steka lite och sen shova direkt mot hans reraise istället för att dubbla honom ytterliggare, ser bara läskigt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenizen forumizter.

 

 

Lam historia

Tänkte börja med att dra en historia från gårdagen. Jag och några polare drog iväg på fest (bara det..) och det var helt okej. Brudar och några äldre killar (25), såklart, så man blev lite ut-alfahannad på grund av deras ålder men dom var riktigt schyssta. Kvällen löper på fint, kortspel, snack, skratt, alkohol, ja ni fattar. När klockan börjar nå 1-2 tiden och man är som gladast, och barnsligast, drog jag upp en av 25-åringarna i famnen och gick mot poolen dom hade i trädgården (skitkul skämt, "nu åker du i heheheheheh"), när jag är typ en halvmeter från poolen och ska lägga honom på marken kommer min polare och knuffar i oss båda..8-) ..lite onödigt kan tyckas.

 

25-åringen växlar humör från skitglad till att flippa ur och vevar som fan mot min polare (han ska alltid hamna i problem den pajasen) som springer in, jag försöker gå emellan, trots allt min polare, och får några göttiga slag jag också. Slutar med att jag och 25-åringen sluter fred, kramar om varandra, och min polare vaknar upp idag och har en livsfiende som vill döda honom (vilket jag tror han kan göra, verkade inte ha några gränser alls 8-) ).

Lite torrt att behöva gå hemåt i kalsonger, skor och en lånad t-shirt..polaren tänker dessutom inte betala ny mobil till mig! :shock:

 

Poker

 

Igår spelade jag lite när min polare var här och då ska man ju såklart visa man har guts så tappade ner till 74$..spelade idag och det gick inte bättre först. En lucka jag vet om mig sjlälv är att jag spelar för många händer, men på nivåer som 0.05-0.1 tänker jag "ahh, skitsamma, 30 cent liksom".

 

Så jag testade att sätta mig på 0.1-0.25 där höjningarna ändå motsvarar 1 dollar typ. Mycket bättre! Satte mig med 10 dollar på tre bord, förlorade inköpet på ett av dom men på dom andra två stänger jag ner med 70 respektive 21$! :-D

 

Skönt som fan.

 

Dagens resultat

Ömt ansikte och +53,5$+bonus 12.5$ 8-)

BR

140$

 

Nu ska jag laga mat för man är dessutom ensam hemma hela helgen, haaare fint!

 

Försök att inte tänka i pengar, man spelar bättre när man tänker i antalet bb. Mitt spel förbättrades avsevärt när jag började förstå vad värdet verkligen var i betarna. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare, kul och se att det har vänt dock är skotta sällan bra speciellt inte med 3 inköp i rullen! :mrgreen:

 

Angående 1-outaren gillar jag ditt bett på turn, får det att se ut som en steal eller som 9an skulle ha hjälpt dig.. jag skulle dock hellre steka lite och sen shova direkt mot hans reraise istället för att dubbla honom ytterliggare, ser bara läskigt ut.

 

Haha nej jag vet, rätt seg i huvudet och tänkte att så länge det är $10-inköp spelar det ingen roll egentligen, men det är ju dock bara 40bb på 0.1-0.25..

 

Asså checka där gör jag nog aldrig . . jag riskerar en check bakom mig och dessutom är jag avslöjad om jag C/R igen..när han raisar mig på turn är jag säker på att han också har triss (räknade bort stegen) så tänkte att om jag raisar igen ställer han garanterat..iofs synar dom shove också..och dessutom avslöjar jag mig genom den lilla raisen på turn.. :mrgreen:

 

Försök att inte tänka i pengar, man spelar bättre när man tänker i antalet bb. Mitt spel förbättrades avsevärt när jag började förstå vad värdet verkligen var i betarna. :-)

 

Ahhhhh jo jag försöker som fan, jag klarade det i början när jag gick över från svs till fulltilt och jag plussade ju först, men jag började så sakta att översätta $ till kr när betarna kom och nu gör jag det automatiskt. A habit jag måste bli kvitt med. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whaddup what's happeeeeening!

Inte lirat sen i förrgår, festat hårt 3 dar i rad så mår väl sådär nu..

ska bli lir sen iaf efter jag typ legat och dött i några timmar 8-) hur gåre själv, fick du punani i huvudstaden, eller kanske grannen? ;-)

 

Yo! Niice..!

 

Nä, har däremot blivit en hel del hetsrunk för att dämpa ångesten av konstanta pokerförluster och nikotinabstinens... Men nu går det bättre igen och har ingen abstinens längre så vi kanske kan dra ner onanerandet till en rimlig nivå igen... vem vet... 8-)

 

Edit: Framställer jag mig själv som en total looser? Aja, det bjuder jag på... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att du har ganska goda backningar i lagen för att tvinga honom att betala en ny mobil åt dig.

 

Han kanske inte är så sugen på att polisanmäla polaren för det...

 

Å andra sidan är det rätt fittigt av honom att inte ersätta. Man borde ju inse att folk har mobil på sig när de är på fest... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kanske inte är så sugen på att polisanmäla polaren för det...

 

Å andra sidan är det rätt fittigt av honom att inte ersätta. Man borde ju inse att folk har mobil på sig när de är på fest... 8-)

 

Har man en skitmobil för 300 spänn så visst, då hade jag inte heller polisanmält. Kostar mobilen däremot 3000 eller mer hade jag polisanmält röven av vilken polare som helst. Det är inte en summa som jag känner att punga ut med bara sådär för att en kompis gjort en idiotgrej. En polare som inte själv erbjuder sig att ersätta mobilen hade jag heller inte kallat polare i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo! Niice..!

 

Nä, har däremot blivit en hel del hetsrunk för att dämpa ångesten av konstanta pokerförluster och nikotinabstinens... Men nu går det bättre igen och har ingen abstinens längre så jag kanske kan dra ner onanerandet till en rimlig nivå igen... vem vet... 8-)

 

Edit: Framställer jag mig själv som en total looser? Aja, det bjuder jag på... -_-

 

1. FYP

2. been there, done that. gick så långt att jag onanerade till en bruds röst på 118118, blev lite pinsamt när hon fattade vad som pågick..

 

Jag skulle tro att du har ganska goda backningar i lagen för att tvinga honom att betala en ny mobil åt dig.

 

Han kanske inte är så sugen på att polisanmäla polaren för det...

 

Å andra sidan är det rätt fittigt av honom att inte ersätta. Man borde ju inse att folk har mobil på sig när de är på fest... 8-)

 

Har man en skitmobil för 300 spänn så visst, då hade jag inte heller polisanmält. Kostar mobilen däremot 3000 eller mer hade jag polisanmält röven av vilken polare som helst. Det är inte en summa som jag känner att punga ut med bara sådär för att en kompis gjort en idiotgrej. En polare som inte själv erbjuder sig att ersätta mobilen hade jag heller inte kallat polare i fortsättningen.

 

Haha, han svängde förbi igår och gav mig 500 som kompensation. Gillade inte mobilen ens så det var väl lika bra att den försvann. Abbonnemanget går ut om nån månad och tänker inte signa upp mig igen om jag inte får en ny mobil.

 

För övrigt stack jag ut med 600 på fickan igår när jag skulle till en hemmafest, vaknar upp med 250 kvar. Var fan tog dom pengarna vägen? :shock:

 

Nununu blir det lite lir!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sho. Nånting jag måste bli bättre på är att vara fokuserad när jag spelar. Spelar jag 3-4 bord ska jag inte vara inne på internet och surfa runt, det håller inte. Låg nån dollar back tills jag bara hade pokerborden uppe, slutar upp typ ett inköp ikväll. Kommer nån HH också!

 

Dagens resultat:+9,27$

BR: 149,24$

 

Hand 1: Vem tror ni vann, och vad hade jag?

 

Full Tilt Poker Game #11646821577: Table Barr (6 max) - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 15:04:49 ET - 2009/04/12

Seat 1: Quads86 ($10.13)

Seat 2: pwi77 ($4)

Seat 3: lionbrown ($1.88)

Seat 4: nafar ($17.40)

Seat 5: HERO ($7.84)

Seat 6: sukURluk ($8.22)

lionbrown posts the small blind of $0.05

nafar posts the big blind of $0.10

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO[XX]

HERO calls $0.10

Quads86 raises to $0.45

HERO has 15 seconds left to act

HERO calls $0.35

*** FLOP *** [:Js::2d::6s:]

HERO bets $0.60

Quads86 raises to $2.85

HERO has 15 seconds left to act

HERO calls $2.25

*** TURN *** [:Js::2d::6s:] [:4d:]

HERO bets $4.54, and is all in

Quads86 calls $4.54

HERO shows [XX]

Quads86 shows [XX]

*** RIVER *** [:Js::2d::6s::4d:] [:As:]

*** SUMMARY ***

 

Hand 2: Hur gör ni här, och varför? (Pallar inte dölja mitt nick mer. Vem bryr sig, jag var 16 när jag gjorde accountet. 8-) )

 

Full Tilt Poker Game #11647290524: Table Barr (6 max) - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 15:34:15 ET - 2009/04/12

Seat 1: Quads86 ($11.10)

Seat 2: deWolfe9 ($10)

Seat 3: ooodber ($3.90)

Seat 4: nafar ($15.25)

Seat 5: HerrFortuna ($28.94)

Seat 6: sonohgong ($10)

ooodber posts the small blind of $0.05

nafar posts the big blind of $0.10

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HerrFortuna [:Ah::Qc:]

HerrFortuna raises to $0.30

sonohgong has 15 seconds left to act

Quads86 calls $0.30

*** FLOP *** [:9s::Ac::9h:]

HerrFortuna has 15 seconds left to act

HerrFortuna bets $0.50

Quads86 raises to $2.25

HerrFortuna has 15 seconds left to act

HerrFortuna calls $1.75

*** TURN *** [:9s::Ac::9h:] [:Ts:]

HerrFortuna has 15 seconds left to act

HerrFortuna bets $1.20

Quads86 raises to $8.55, and is all in

HerrFortuna has 15 seconds left to act

HerrFortuna ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, han svängde förbi igår och gav mig 500 som kompensation. Gillade inte mobilen ens så det var väl lika bra att den försvann. Abbonnemanget går ut om nån månad och tänker inte signa upp mig igen om jag inte får en ny mobil.

 

Låter schysst. :-D

 

Är ju faktiskt lite annorlunda om det är en två månader eller två år gammal mobil också. Det är ju lite skillnad typ.

 

Jag är helt enkelt lite överaggro när det gäller rättvisesaker... :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1, du hade pocket 6, fi hade mixxat upp det lite med 62suited (alternativt 53):mrgreen:

 

hand2: Riktigt tufft läge men lutar nästan åt syn för min del.. tycker båda är ok dock. Det känns iof som en 9a men, nej vettefan.. någon annan får komma med en vettigare analys!

 

Vad blev resultatet på båda händerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter schysst. :-D

 

Är ju faktiskt lite annorlunda om det är en två månader eller två år gammal mobil också. Det är ju lite skillnad typ.

 

Jag är helt enkelt lite överaggro när det gäller rättvisesaker... :oops:

 

10 månader gammal då? :-)

Haha jag fattar helt och håller hur du resonerar

 

Hand 1, du hade pocket 6, fi hade mixxat upp det lite med 62suited (alternativt 53):mrgreen:

 

hand2: Riktigt tufft läge men lutar nästan åt syn för min del.. tycker båda är ok dock. Det känns iof som en 9a men, nej vettefan.. någon annan får komma med en vettigare analys!

 

Vad blev resultatet på båda händerna?

 

Tvåan är riktigt knivig. Kan ju inte redan skriva utgången av hand 1 ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. FYP

2. been there, done that. gick så långt att jag onanerade till en bruds röst på 118118, blev lite pinsamt när hon fattade vad som pågick..

 

:-D

 

Och eftersom jag inte vill porrsurfa på mina släktingars datorer så har det blivit att gå in på småtjejers bloggar och försöka fantisera bort kläderna... I'm pathetic...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sitter väl på något hyffsat bra och snubben drog in sin färg?

 

nej :twisted:

 

:-D

 

Och eftersom jag inte vill porrsurfa på mina släktingars datorer så har det blivit att gå in på småtjejers bloggar och försöka fantisera bort kläderna... I'm pathetic...

 

jag..jag..vet inte hur jag ska tacka dig..har så länge velat ha en fin signatur..:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Vem tror ni vann, och vad hade jag?

 

Full Tilt Poker Game #11646821577: Table Barr (6 max) - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 15:04:49 ET - 2009/04/12

Seat 1: Quads86 ($10.13)

Seat 2: pwi77 ($4)

Seat 3: lionbrown ($1.88)

Seat 4: nafar ($17.40)

Seat 5: HERO ($7.84)

Seat 6: sukURluk ($8.22)

lionbrown posts the small blind of $0.05

nafar posts the big blind of $0.10

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO[XX]

HERO calls $0.10

Quads86 raises to $0.45

HERO has 15 seconds left to act

HERO calls $0.35

*** FLOP *** [:Js::2d::6s:]

HERO bets $0.60

Quads86 raises to $2.85

HERO has 15 seconds left to act

HERO calls $2.25

*** TURN *** [:Js::2d::6s:] [:4d:]

HERO bets $4.54, and is all in

Quads86 calls $4.54

HERO shows [XX]

Quads86 shows [XX]

*** RIVER *** [:Js::2d::6s::4d:] [:As:]

*** SUMMARY ***

 

Den här var ganska knivig, skulle sätta dig på ett lågt set om det inte vore för att du endast synade re-raiset på floppen. Quads86 verkar jäkligt agg och utan read sätter jag honom på QQ/KK bara för att :-)

Jag sticker även ut hakan och påstår att du klonkade på rivern med AJs i ruter!

 

Följdfråga: Ser att du bara sitter på $7.84, vid vilken nivå brukar du fylla på?

 

Hand 2: Hur gör ni här, och varför?)

 

Full Tilt Poker Game #11647290524: Table Barr (6 max) - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 15:34:15 ET - 2009/04/12

Seat 1: Quads86 ($11.10)

Seat 2: deWolfe9 ($10)

Seat 3: ooodber ($3.90)

Seat 4: nafar ($15.25)

Seat 5: HerrFortuna ($28.94)

Seat 6: sonohgong ($10)

ooodber posts the small blind of $0.05

nafar posts the big blind of $0.10

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HerrFortuna [:Ah::Qc:]

HerrFortuna raises to $0.30

sonohgong has 15 seconds left to act

Quads86 calls $0.30

*** FLOP *** [:9s::Ac::9h:]

HerrFortuna has 15 seconds left to act

HerrFortuna bets $0.50

Quads86 raises to $2.25

HerrFortuna has 15 seconds left to act

HerrFortuna calls $1.75

*** TURN *** [:9s::Ac::9h:] [:Ts:]

HerrFortuna has 15 seconds left to act

HerrFortuna bets $1.20

Quads86 raises to $8.55, and is all in

HerrFortuna has 15 seconds left to act

HerrFortuna ???

 

Jag går mycket på read i dom här situationerna, hur aggro har han vart? hur ofta har han re-raisat? Känns spontant som att han har ett ess med dålig kicker och vill skrämma dig bort från potten, så om jag visste att han inte var särskilt bra så skulle jag tvinga honom all-in här eftersom han förmodligen kommer syna med Ax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här var ganska knivig, skulle sätta dig på ett lågt set om det inte vore för att du endast synade re-raiset på floppen. Quads86 verkar jäkligt agg och utan read sätter jag honom på QQ/KK bara för att :-)

Jag sticker även ut hakan och påstår att du klonkade på rivern med AJs i ruter!

 

Följdfråga: Ser att du bara sitter på $7.84, vid vilken nivå brukar du fylla på?

 

Jag går mycket på read i dom här situationerna, hur aggro har han vart? hur ofta har han re-raisat? Känns spontant som att han har ett ess med dålig kicker och vill skrämma dig bort från potten, så om jag visste att han inte var särskilt bra så skulle jag tvinga honom all-in här eftersom han förmodligen kommer syna med Ax.

 

Jag fyllde förr på vid 7$, nu slutar jag typ spela vid 5$och byter bord, beroende på hur mitt humör är. Antingen fyller jag på vid 7/8$ eller så spelar jag tills jag har lite och byter bord. :-P

 

Jag tänkte också på att han förmodligen hade Ax, men tog inte synen utan vek och inväntade ett annat läge. Samma scenario utspelade sig senare när jag hade AJ, och utan parad bräda. Synade han och han visade upp A2. . :shock:

 

Få höra vad du hade nu! AJ med ruter drag mot AA?

 

Okejdå.....bara för du tjatar...jag satt på 4:spade:5:spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...