Gå till innehåll

Melander goes IDOL


FeteMelander

Recommended Posts

  • Svars 105
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag fyllde förr på vid 7$, nu slutar jag typ spela vid 5$och byter bord, beroende på hur mitt humör är. Antingen fyller jag på vid 7/8$ eller så spelar jag tills jag har lite och byter bord. :-P

 

Jag tänkte också på att han förmodligen hade Ax, men tog inte synen utan vek och inväntade ett annat läge. Samma scenario utspelade sig senare när jag hade AJ, och utan parad bräda. Synade han och han visade upp A2. . :shock:

 

 

 

Okejdå.....bara för du tjatar...jag satt på 4:spade:5:spade:

 

Okej :mrgreen:

 

Skumt spel imo, skulle hellre pressa in direkt på flopp med oddsen på min sida och få med lite fold equity.. vad satt fi på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med till 100%, tryckte på call-knappen innan jag hann tänka mig för. FI satt på KK, som väntat.

 

Då var jag inte helt ute och cyklade i alla fall 8-)

 

Jag tycker att ditt största misstag i den handen är preflop spelet där du limpar först in med en hand som du helst vill ha en multiway pott med. Nu fick du genast problem när någon bakom dig höjde eftersom du hamnar i en dålig position med en ganska dålig hand som du måste träffa något med för att kunna spela vidare. Om du skulle träffa skulle du dessutom få svårt att ta betalt eftersom du är ur position (som du inte hade i det här fallet dock :roll: ).

 

Jag skulle istället spela sådana här låga suited connectors i position och helst mot 1 limpare eller mer. Skulle jag sitta på knappen och vara först in skulle jag nog höja här, beroende på hur hårt blindsen försvarar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var jag inte helt ute och cyklade i alla fall 8-)

 

Jag tycker att ditt största misstag i den handen är preflop spelet där du limpar först in med en hand som du helst vill ha en multiway pott med. Say what? Nu fick du genast problem när någon bakom dig höjde eftersom du hamnar i en dålig position med en ganska dålig hand som du måste träffa något med för att kunna spela vidare. Om du skulle träffa skulle du dessutom få svårt att ta betalt eftersom du är ur position (som du inte hade i det här fallet dock :roll: ). Förespråkar du fold direkt, eller call-fold?

 

Jag skulle istället spela sådana här låga suited connectors i position och helst mot 1 limpare eller mer. Skulle jag sitta på knappen och vara först in skulle jag nog höja här, beroende på hur hårt blindsen försvarar sig.

Hade jag suttit på knappen hade jag höjt.

 

Tack för kritiken :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förespråka fold eftersom du sitter i så tidig position, en generell regel är ju att man kan spela svagare händer ju närmare blindsen man kommer. UTG spelar jag alla par, AK-AJ, A-10s i princip och jag höjer alltid. Jag limpar ALDRIG först in.

 

Med multiway menas att det är många spelare i potten om du inte visste det föresten!

 

Hoppas jag förklarat mig lite bättre.

 

Tack för kritiken :-)

 

Det var så lite så 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förespråka fold eftersom du sitter i så tidig position, en generell regel är ju att man kan spela svagare händer ju närmare blindsen man kommer. UTG spelar jag alla par, AK-AJ, A-10s i princip och jag höjer alltid. Jag limpar ALDRIG först in.

 

Med multiway menas att det är många spelare i potten om du inte visste det föresten!

 

Hoppas jag förklarat mig lite bättre.

 

Det var så lite så 8-)

 

jag vet vad som menas med multiway (ordet förklarar sig själv) men tänkte att det såg konstigt ut med "Konstigt du limpar in när du vill ha multiway", bidrar ju snarare till det. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet vad som menas med multiway (ordet förklarar sig själv) men tänkte att det såg konstigt ut med "Konstigt du limpar in när du vill ha multiway", bidrar ju snarare till det. :-P

 

Hehe sry, jag som gör det lätt för mig själv när jag skriver, igen :-)

 

Grejen är att du vet inte vad spelarna bakom dig kommer att göra, hur ofta blir det en pott med 3 limpare eller mer utan att någon höjer? Då är det bättre att limpa när du vet att en eller flera har limpat innan dig, då har du även den stora fördelen att ha bra position om du skulle träffa (eller missa och försöka bluffa hem potten). Kan även lägga till att jag även spelar suited-connectors mot lite tightare spelare som höjer preflop i förhoppning att träffa något bra mot deras stora händer.

 

Hoppas det blev lite tydligare vad jag menar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att man fick hoppas lite iaf, hade inget hopp när matchen började men nu känns det så jävla tomt. Hur man ska ta sig upp resten av veckan vet jag inte.

 

 

4-3 nu!

 

4-4 ridå.

 

mina nerver. jag har ont i hjärtat. fyfan vilken match. vinner scums imorgon hänger jag mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är trött, jag är irriterad. Förutsättningarna för pokern kunde inte vara bättre! Back 28$ idag, dock är 8$ av dom på en turnering där jag fick 3-outarn emot mig 2 ggr 8-)

 

spelar en 2$ 180-manna sit'n go, lär bli nån sån idag. Pallar inte cg. Klonk ikväll, sanna mina ord. .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minus 22 dollar idag. Spelade 4 sitngos, kom 6 eller 7 av 90 i en sit'n go och 18 av 180 i en annan. torrt på den siste. sitter och railar heltok, rebonius, lirardanne m.fl på stars och ser inte hur långt det gått i turren. Trycker med A-J mot raise från knappen för jag tror jag måste dubbla, får syn av 44 och åker ut. Hade rätt gott ställt med marker. Men underhållningen på stars är enorm. :-D

 

Rulle: 114$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den så allt stilla tillvaron i Trelleborg är på väg att rämna. Stan ska få en ny stjärna, en stjärna som kommer lysa starkt på idolhimlen. Just det! Jag, Melander90, pokerspelaren som åker på mest utdragningar i Skandinavien, skall imorgon äntra en idol-audition för första gången i mitt 19-åriga liv och få Herr Bagge mållös av beundran, Laila skakande av åtrå och Reptilögat kommer luta sig längre fram över idolbordet än någonsin! IT'S ON!

och tänk, att allt detta startade på grund av en facebookgrupp: "Daniel Melander till idol 09".

 

Stenen är i rullning. Min artistkarriär är påbörjad. Imorgon skrivs historia.

 

(jag är så jävla körd :-( )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den så allt stilla tillvaron i Trelleborg är på väg att rämna. Stan ska få en ny stjärna, en stjärna som kommer lysa starkt på idolhimlen. Just det! Jag, Melander90, pokerspelaren som åker på mest utdragningar i Skandinavien, skall imorgon äntra en idol-audition för första gången i mitt 19-åriga liv och få Herr Bagge mållös av beundran, Laila skakande av åtrå och Reptilögat kommer luta sig längre fram över idolbordet än någonsin! IT'S ON!

och tänk, att allt detta startade på grund av en facebookgrupp: "Daniel Melander till idol 09".

 

Stenen är i rullning. Min artistkarriär är påbörjad. Imorgon skrivs historia.

 

(jag är så jävla körd :-( )

 

Säg till när det sänds så ska jag se på Idol för första gången i mitt liv!

 

Du borde känna dig hedrad 8-)

 

 

 

Oh, btw, GLHF :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...