Gå till innehåll

En students pokerdagbok

Poddna

Vad tycker du att jag ska göra?  

142 medlemmar har röstat

1. 1. Vad tycker du att jag ska göra?

• Casha ut ca 2000$ av rullen och grinda upp mig igen
      23
    • Bygga vidare på NL100 till ca 50 inköp på NL200 innan jag går upp
      37
    • Gå upp på NL200 när jag når 30 buy in kravet (typ imorn)
      82

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

FiskarN?

Iom att du pluggar i lund får jag gärna lite hjälp av din expert åsikt:P

Ville plugga brandingenjör nu till hösten men kom inte in(typ 25 reserv) men jag kom in på kemiteknik och lanmäteri. Tänkte då läsa något av dem ett år och sen förhoppningsvis kunna byta till brand och stryka en del kurser i farten (om jag typ klonkar HP lr nåt).

Vilket tycker du man ska läsa? Mest likt/skönest utbildning osv.

Finns ju risk för att jag fortsätter hela utbildningen utan att byta så man får ju ta det i beräkning också. Har varit semigrym på kemi på gymnasiet får också tas med i beräkning antar jag.

Vad är din uppfattning och tips?;)

Lantmäteri is the shit, där går jag8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 3 weeks later...
FiskarN?

Iom att du pluggar i lund får jag gärna lite hjälp av din expert åsikt:P

Ville plugga brandingenjör nu till hösten men kom inte in(typ 25 reserv) men jag kom in på kemiteknik och lanmäteri. Tänkte då läsa något av dem ett år och sen förhoppningsvis kunna byta till brand och stryka en del kurser i farten (om jag typ klonkar HP lr nåt).

Vilket tycker du man ska läsa? Mest likt/skönest utbildning osv.

Finns ju risk för att jag fortsätter hela utbildningen utan att byta så man får ju ta det i beräkning också. Har varit semigrym på kemi på gymnasiet får också tas med i beräkning antar jag.

Vad är din uppfattning och tips?;)

Hmm... svårt val faktiskt. Skulle tro att du har nytta av ungefär lika många kurser oavsett vilken linje du väljer så beslutet ligger nog mest i vilket du själv känner för. Vet inte jättemkt om kemiprogrammet men de jag snackat med därifrån har sagt att det är ett bra program och att dom inte ångrar sitt val. Hade jag själv varit bra på kemi så hade jag nog valt Kemiprogrammet före Lantmäteri.

Länk till kommentar

Hmm... svårt val faktiskt. Skulle tro att du har nytta av ungefär lika många kurser oavsett vilken linje du väljer så beslutet ligger nog mest i vilket du själv känner för. Vet inte jättemkt om kemiprogrammet men de jag snackat med därifrån har sagt att det är ett bra program och att dom inte ångrar sitt val. Hade jag själv varit bra på kemi så hade jag nog valt Kemiprogrammet före Lantmäteri.

:heart: då ses vi när skolan börjar antar jag. Så får du joina mig och spädis en runda på CC så fort han fyllt stor kille :)

Länk till kommentar

Har varit dåligt med både spel och uppdateringar i dagboken på ett tag. Har haft massa annat för mig och pokern har hamnar i andra hand. Lyckades dra hem ca +3$k för Juli. Augusti däremot har startat sjukt tungt. Skulle tippa på att jag är back ca 1$k allt som allt efter tunga sessioner i cash gamesen.

Försökte med att lira två turrar idag efter att ha fått lite inspiration sedan lillebrossan klonkade 120k SEK nyligen. Började med att sattelita mig in i en Deepstack Turnering där jag åkte ut 4 platser innan pengarna med JJ vs QQ.

Lirade även PKRs 17k Daily där jag slutade 50/306 efter att ha losat en coinflip mot 22. Turneringar är nog inte min grej och jag ska nog fortsätta med CGsen istället.

Blir Sölvesborg imorgon för lite live cash game, så jag är nog inte inne på datorn något då.

Vi hörs kära följare!

/Poddna

Länk till kommentar

:heart: då ses vi när skolan börjar antar jag. Så får du joina mig och spädis en runda på CC så fort han fyllt stor kille :)

Haha, lätt att jag ska! När fyller han btw? Det går fina turrar under Malmö Open nu i slutet på Augusti. Jag planerar på att spela 3k Short Handed Deepstack eventet iaf. Fårse om man köper in sig i 5k NLHE eventet också.

Länk till kommentar

Hade en sjukt jobbig live session sist jag var och spelade. Backade ca 7000kr vilket sög. Det mesta var i en pott där jag fick in degen på floppen med KK vs par+FD som prickade. Börjar bli lite tom på kontanter nu så man får dra dit igen och försöka om på nytt!

Lirade en satellit ikväll till PKR-masters men åkte 27/102 där 20 fick ticket, losade tre viktiga coinflips i rad som gjorde att min stack försvann. Har dock poäng till att kvala fler gånger, så vi ger det nog ett nytt försök om ett par dagar igen.

Over and out!

/Poddna

Länk till kommentar

Sådär ja, har bokat flyg + hotell till London nu :). Ska till WSOPE den 17-21 September och lira 1,5$k NLHE sidoeventet + lite Cash Games tillsammans med min bror. Ska bli en riktigt rolig helg och man kan ju bara hoppas på klonken!

gl som fan!

Ses snart i skolan antar jag(Kemiteknik ligger typ nära?) och röja CC under vinterhalvåret;)

Länk till kommentar

gl som fan!

Ses snart i skolan antar jag(Kemiteknik ligger typ nära?) och röja CC under vinterhalvåret;)

Tack så mycket! Det får bli lite CC i höst! Det är ca 300 meter mellan V- och K-huset så det är nog inte omöjligt att man stöter på varandra någon gång. Sen brukar jag och en polare dra till Rolles Gatukök som ligger bakom K-huset, så jag går där förbi på mer eller mindre en daglig basis :P

Länk till kommentar