Gå till innehåll

En students pokerdagbok

Poddna

Vad tycker du att jag ska göra?  

142 medlemmar har röstat

1. 1. Vad tycker du att jag ska göra?

• Casha ut ca 2000$ av rullen och grinda upp mig igen
      23
    • Bygga vidare på NL100 till ca 50 inköp på NL200 innan jag går upp
      37
    • Gå upp på NL200 när jag når 30 buy in kravet (typ imorn)
      82

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dock behöver du bara vinna ca 1/3 och räcker att han har spelat överpar lite konstigt alt spelar ett 2p vissa gånger för att du ska syna... obv syn imo även om den e halvt gråt 8-)

Behöver vinna lite oftare än 1/3 iom att han bettar en bit över pott. Sen finns det inga direkta tvåpar i hans range där med tanke på att han 3-bettar och jag tror inte att han skulle överpotta river med ett 2p för den delen heller. Har bra koll på killen och jag är så säker man kan vara utan att ha sett hans kort på att han inte sitter med AA eller KK där.

Nu låter jag som en mongonit men ni får ursäkta, jag kan bara inte tänka mig en enda hand som han kan ha där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en kort session som slutade +20$

började med att losa en coinflip och hämtade igen det men sen blev jag lite överaggro och fick in pengarna med JJ vs KK i blind battle. Hade en sjuk hand som jag blev helt ställd i.

Iverz22 är en fisk och han andra vet jag inte så mycket om mer än att han inte är supertight. Kolla stack sizes dessutom. Jag kan väl aldrig värdebetta någonstans eller reraisa flop?

GAME #1611434353: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2009-05-13 17:51:11

Table Carcassonne

Seat 1: losjopez ($100.75 in chips)

Seat 4: Caporegime ($100.00 in chips)

Seat 5: huzi3322 ($18.50 in chips)

Seat 6: deserteagle589 ($22.40 in chips)

Seat 7: RekenerSpezial ($100.00 in chips)

Seat 9: EndedbytheKnife ($276.98 in chips)

Seat 10: Ivers22 ($273.87 in chips) DEALER

losjopez: Post SB $0.50

Caporegime: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to EndedbytheKnife Ace of SpadesAce of Hearts

huzi3322: Fold

deserteagle589: Fold

RekenerSpezial: Fold

EndedbytheKnife: Raise (NF) $3.50

Ivers22: Call $3.50

losjopez: Call $3.00

Caporegime: Fold

*** FLOP *** 6 of Spades2 of Clubs9 of Diamonds

losjopez: Check

EndedbytheKnife: Bet $7.00

Ivers22: Call $7.00

losjopez: Raise (NF) $36.00

EndedbytheKnife: Call $29.00

Ivers22: Call $29.00

*** TURN *** 8 of Clubs

EndedbytheKnife: Check

Ivers22: Check

*** RIVER *** King of Spades

EndedbytheKnife: Check

Ivers22: Check

*** SUMMARY ***

Total pot $116.50 Rake $3.00

losjopez: Shows Jack of ClubsAce of Clubs

Ivers22: Shows 9 of Spades10 of Hearts

EndedbytheKnife: wins $116.50

Länk till kommentar

Låter som en nice utbildning eller? På pappret verkar den vara lite mer chill än resterande ingenjörsutbilningarna...

Kanske inte du vet iof men om vi säger att jag inte kommer in tror du att man kan börja en annan civilingejörsutbildning läsa ett år och göra HP sålänge. Sen om man kommer in på brand efter nästa sommar så kan man stryka de kurser man redan har läst (måste väl vara en del grundläggande som är gemensamt?)

Orkar inte riktigt att jag hade 1p från 1.4 som brukar krävas för brand :cry:

Länk till kommentar

Låter som en nice utbildning eller? På pappret verkar den vara lite mer chill än resterande ingenjörsutbilningarna...

Kanske inte du vet iof men om vi säger att jag inte kommer in tror du att man kan börja en annan civilingejörsutbildning läsa ett år och göra HP sålänge. Sen om man kommer in på brand efter nästa sommar så kan man stryka de kurser man redan har läst (måste väl vara en del grundläggande som är gemensamt?)

Orkar inte riktigt att jag hade 1p från 1.4 som brukar krävas för brand :cry:

Tycker det låter som en mycket god idé. Vi på V läser många kurser som brandarna också har under framförallt första året. Lite störigt att du var så nära 1.4 :/ men man vet aldrig vad som krävs, har du tur så kanske du kommer in.

Lycka till :)

Länk till kommentar

Spelade 3 bord NL100 och ett NL200. Lyckades plocka hem ett plus på 488$. Har klarat månadens mål på 1,3$k, vilket känns skönt eftersom jag inte kommer kunna spela så mycket mer denna månaden. Blir en hel del plugg framöver, men någon session ska man nog hinna med :)

Ska lägga upp lite händer här sen från dagens session.

Länk till kommentar

RedManBeard har suttit och spelat varje hand hittils och tappat typ 2 inköp på 40 händer. direktor1 synar allt före floppen, han har VP på 67% och har synat alla raises de sista tio händerna (har dock inte sett honom syna stora 3- eller 4-bets). JohnnyBacon har spelat tre händer vid bordet och jag har inga stats på honom sedan tidigare.

GAME #1613568525: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-05-14 18:43:14

Table Mamadysh (No DP)

Seat 1: JohnnyBacon ($197.00 in chips) DEALER

Seat 2: MauricioShogun25 ($205.95 in chips)

Seat 4: pasanen80 ($247.68 in chips)

Seat 5: RedManBeard ($347.95 in chips)

Seat 6: zzbadboy67xx ($71.50 in chips)

Seat 7: 4Aiur ($200.00 in chips)

Seat 9: EndedbytheKnife ($404.15 in chips)

Seat 10: direktor1 ($789.05 in chips)

MauricioShogun25: Post SB $1.00

pasanen80: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to EndedbytheKnife Queen of HeartsQueen of Diamonds

RedManBeard: Raise (NF) $4.00

zzbadboy67xx: Fold

4Aiur: Fold

EndedbytheKnife: Raise (NF) $12.00

direktor1: Call $12.00

JohnnyBacon: Raise (NF) $42.00

MauricioShogun25: Fold

pasanen80: Fold

RedManBeard: Fold

EndedbytheKnife: ?

Länk till kommentar

FI:s range är väldigt vid här, han kan ha floppat vilket 2-par, stege, set eller par som helst. Han har vikt 4 gånger i rad mot c-bet dock. så jag tror inte att han är tom här. FI raisar dessutom extremt sällan förens på river. Ska jag betta ut turn? Hur mycket isf? Vad blir planen till river? Lägg märke till att vi sitter med ett effektivt stackdjup på 312 BBs.

GAME #1613598391: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-05-14 18:57:46

Table Mamadysh (No DP)

Seat 1: Mirorbit ($114.00 in chips)

Seat 2: MauricioShogun25 ($277.00 in chips)

Seat 4: pasanen80 ($292.68 in chips)

Seat 5: RedManBeard ($325.60 in chips)

Seat 6: zzbadboy67xx ($71.20 in chips)

Seat 7: BornInTheUSA2000 ($205.25 in chips) DEALER

Seat 9: EndedbytheKnife ($625.35 in chips)

Seat 10: direktor1 ($756.75 in chips)

EndedbytheKnife: Post SB $1.00

direktor1: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to EndedbytheKnife Ace of HeartsAce of Clubs

Mirorbit: Fold

RedManBeard: Raise (NF) $6.00

BornInTheUSA2000: Fold

EndedbytheKnife: Raise (NF) $20.00

direktor1: Call $18.00

RedManBeard: Call $14.00

*** FLOP *** King of HeartsJack of Diamonds9 of Diamonds

EndedbytheKnife: Bet $38.00

direktor1: Call $38.00

*** TURN *** 3 of Hearts

Länk till kommentar

Första handen är riktigt jobbig iom stacksize men du måste slå om här imo. Tror du måste shova och vara lite ledsen om någon han som flattar har AA.

Hand 2 så går nog nog för en betfold på turn och om han synar omvärderar vi river och hittar c/c med ganska många rivar.Tror inte du kommer kunna beta få syn sen värdebeta speciellt många rivar. Usch svårtspelad när vi är så jävla djupa :/

Länk till kommentar

Första handen är riktigt jobbig iom stacksize men du måste slå om här imo. Tror du måste shova och vara lite ledsen om någon han som flattar har AA.

Hand 2 så går nog nog för en betfold på turn och om han synar omvärderar vi river och hittar c/c med ganska många rivar.Tror inte du kommer kunna beta få syn sen värdebeta speciellt många rivar. Usch svårtspelad när vi är så jävla djupa :/

I hand 1 så borde det väl räcka med att reraisa något i stil med 100-120$? Går direktor all in med 400$ så borde jag väl kunna hitta folden? QQ är inte för tight för att ställa han med 100BB all in här med tanke på alla "döda" pengar från direktor och RedManBeard?

i hand 2 så funkar nog bet/fold fint, problemet är bara att han aldrig höjer på turn och jag kommer bli extremt förvirrad på river om han nu bettar där. Går det att checka turn och valuebetta river?

Länk till kommentar

I hand 1, om du inte shovar så kan du ju inte betfolda. Du skulle väl kunna slå upp till 100 och syna en eventuell shove för att den djupa FI ska göra det med en lite bredare range.

Problemet om du inte betar turn i hand 2 är ju att FI kan bet-beta och du ger honom ett gratiskort plus att det kostar typ lika mycket som att betfolda.

Checkar han bakom hatar du en del turns och han får träffa dem grattis :/

Edit: kanske kan betfolda ettan om bacon viker och direktor shovar.. Gråter lite när jag gör de dock. Alt hata läget när han flattar och ni får se 3vägsflopp där bacon är all in. Roooligt spela den när typ Qfloppar är det enda som gör den lättspelad.

Länk till kommentar

Problemet om du inte betar turn i hand 2 är ju att FI kan bet-beta och du ger honom ett gratiskort plus att det kostar typ lika mycket som att betfolda.

Checkar han bakom hatar du en del turns och han får träffa dem grattis :/

Som jag skrev innan så är FI väldigt passiv på turn. Möter jag en bet/bet på turn/river så kan jag nog vika här med tanke på omständigheterna. Frågan är dock vad som är bäst av att betta turn och check/syna river eller checka turn och valuebetta river? Blir väldigt mycket pengar som går in i potten om jag väljer den första linjen och med tanke på att det är en 3-bettad 3-way pott så bör väl inte AA vara bra allt för ofta här?

Länk till kommentar

FI:s range är väldigt vid här, han kan ha floppat vilket 2-par, stege, set eller par som helst. Han har vikt 4 gånger i rad mot c-bet dock. så jag tror inte att han är tom här. FI raisar dessutom extremt sällan förens på river. Ska jag betta ut turn? Hur mycket isf? Vad blir planen till river? Lägg märke till att vi sitter med ett effektivt stackdjup på 312 BBs.

GAME #1613598391: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-05-14 18:57:46

Table Mamadysh (No DP)

Seat 1: Mirorbit ($114.00 in chips)

Seat 2: MauricioShogun25 ($277.00 in chips)

Seat 4: pasanen80 ($292.68 in chips)

Seat 5: RedManBeard ($325.60 in chips)

Seat 6: zzbadboy67xx ($71.20 in chips)

Seat 7: BornInTheUSA2000 ($205.25 in chips) DEALER

Seat 9: EndedbytheKnife ($625.35 in chips)

Seat 10: direktor1 ($756.75 in chips)

EndedbytheKnife: Post SB $1.00

direktor1: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to EndedbytheKnife Ace of HeartsAce of Clubs

Mirorbit: Fold

RedManBeard: Raise (NF) $6.00

BornInTheUSA2000: Fold

EndedbytheKnife: Raise (NF) $20.00

direktor1: Call $18.00

RedManBeard: Call $14.00

*** FLOP *** King of HeartsJack of Diamonds9 of Diamonds

EndedbytheKnife: Bet $38.00

direktor1: Call $38.00

*** TURN *** 3 of Hearts

Tror du inte FI höjer set/2par på den dragiga floppen? Bet/Folda turn e mkt kallt imo. Check/Syna hellre isf. Om han checkar bakom kan du värdebettar många rivers.

Länk till kommentar

Börjar märkas att man blir äldre (snart 21). Jag har börjat "sova middag" de dagarna jag börjat 8 och slutat vid 12-13 tiden för att därefter vakna strax innan 15 och sätta på eftermiddagskaffet. Fatta va det är EV+ att vara utvilad på kvällen sen när man lirar poker, men samtidigt så blir man lite rädd för sig själv.

Länk till kommentar