Gå till innehåll

The Mathematics of poker


AA-MRPoker

Recommended Posts

Hej

 

Har börjat läsa lite på den fy fannnnnnnnn vad svår den verkar vara seriöst hur mycket kan man lära sig av den? Vet inte om jag orkar läsa hela boken någon som har något tips på något värdufult som står i boken? vilka sidor ?

 

Vi kan också diskutera lite om boken för den är ju så svår så kan vi hjälpa varandra.

 

Eller det kanske bara är jag som tycker att den är svår men det tror jag inte.

 

<3333333333333 :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst matematik på högskola men denna bok är inte något

som man ligger i hängmattan och ströläser....

 

Jag förstår väl om jag tar mig ordentlig tid och tränger in i den men....

livet är begränsat och jag har tillsvidare lagt den på hyllan...

 

Jag kan väl ändå kommentera lite....:

 

bl a så tas i några formler upp sannolikheten för att motståndaren bluffar

som sedan vägs in....

 

min personliga reflektion är att det är väl gott och väl om man VET det...

men kan någon verkligen bedöma denna sannolikhet...kanske GUD fader själv(eller fru fortuna!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

staahla din feta bilförsäljardvärg, jag ska slå in tänderna på dig om du inte slutar posta skit här och läser ut mop istället

 

tack jello för att du försvara min tråd mot feta bilförsäljardvärgar imo 8-)

 

ps första gången jag skriver imo i forumet 8-) passaded det in där ?

 

Däremot känner jag att jag var lite taskig när jag sa det där så förlåt till den feta bilförsäljar dvärgen staahla ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bl a så tas i några formler upp sannolikheten för att motståndaren bluffar som sedan vägs in....

 

min personliga reflektion är att det är väl gott och väl om man VET det...

men kan någon verkligen bedöma denna sannolikhet...kanske GUD fader själv(eller fru fortuna!)

 

känns som du totalt missuppfattat boken. är ju precis det boken säger att man inte ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter just i detta nu och nöter igenom den.. Förstår långt ifrån allt (framförallt inte uträkningarna) men känns som man får ut en del ändå. Har dock inte kommit till multistreetgames än och av de lilla jag läst från kapitlet efter "optimalt spel" så verkar de finnas en hel del mer praktiska exempel än bara uträkningar på balans i olika halfstreetgames.

Läste blandannat några sidor om SnGs som jag tyckte var väldigt basic och väl uttryckt =)

 

Vore dock fint om man kunde posta lite av de viktiga uträckningarna här så de som fattar dem kan förklara lite för oss som bara läst gymnasiematte?:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte brytt mig särskilt mycket om alla uträkningar etc. Däremot anser jag att det är väldigt nyttigt att förstå själva koncepten de skriver om, även om man inte hänger med i den bakomliggande matematiken. Så jag rekommenderar att läsa texten och hoppa över alla siffrorna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shortstack ????????????????

 

henke????????????????????

Oj, förlåt, då misstog jag mig. Jag trodde i min enfald att Henke-Jo och HenkeCFC var dina tidigare konton. Ni har precis samma sätt att omdefiniera svenska språket, samma intellektuella framtoning och lika hög trådstartsfrekvens. Till råga på allt skapades ditt konto samma dag som HenkeCFCs sista inlägg postades, för övrigt samma förhållande som gäller mellan Henke-Jo och HenkeCFC. What are the odds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...