Gå till innehåll

How to beat the small stake!


Climber

Recommended Posts

All-in squeeze, känns som det ultimata tecknet på svaghet. Känns som han inte har QQ+ och du är lite favorit mot två överkort och det luktar luft. Dock helt readbaserat och fold utan reads.

 

Även fold om det är en bra spelare. Jag brukar själv göra sådana moves med stål preflop just för att det skriker bluff. Förvånansvärt vad dåliga spelare synar ofta.

 

Tänk på att det är NL10, jag synar här alla dar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 141
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, March 28, 07:27:23 ET 2009

Table Burnt Sienna (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: JIoBkuu ( $21.16 USD )

Seat 3: MaximKos ( $25.59 USD )

Seat 5: ziyoupaishou ( $20.00 USD )

Seat 6: fracbluff ( $21.12 USD )

Seat 8: HERO ( $17.90 USD )

Seat 10: booyakashaaaa ( $57.87 USD )

MaximKos posts small blind [$0.10 USD].

ziyoupaishou posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qh Jh ]

fracbluff raises [$0.60 USD]

HERO calls [$0.60 USD]

booyakashaaaa calls [$0.60 USD]

JIoBkuu folds

MaximKos folds

ziyoupaishou folds

** Dealing Flop ** [ Tc, Ah, 5h ]

fracbluff checks

HERO checks

booyakashaaaa bets [$1.60 USD]

fracbluff folds

HERO raises [$3.20 USD]

booyakashaaaa calls [$1.60 USD]

** Dealing Turn ** [ 3d ]

HERO bets [$5.00 USD]

booyakashaaaa calls [$5.00 USD]

** Dealing River ** [ 2d ]

HERO checks

booyakashaaaa bets [$49.07 USD]

HERO folds

booyakashaaaa wins $66.65 USD from main pot

 

Är inte särskilt nöjd med den handen. Tankar och funderingar på hur jag skulle kunna spelat den annorlunda?. Fi skrev i chatten att han hade K2. Vet inte om jag tror på det dock.

 

 

 

 

Fi har varit väldigt aggressiv och trebettat nästan alla potter. När han öppnar potten med 5xBB så sätter jag han på en svag hand och väljer att spela tillbaka och hoppas på att han lägger handen preflop...

 

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, March 28, 07:36:45 ET 2009

Table Howick (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 3: HERO ( $18.20 USD )

Seat 5: akadude ( $87.87 USD )

Seat 6: DxTr9 ( $50.73 USD )

Seat 8: ohsuperman62 ( $62.87 USD )

Seat 10: FI ( $21.77 USD )

akadude posts small blind [$0.10 USD].

DxTr9 posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 3h 3c ]

ohsuperman62 folds

FI raises [$1.00 USD]

HERO raises [$3.00 USD]

akadude folds

DxTr9 folds

FI calls [$2.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 6s, 4d, 7c ]

FI bets [$3.15 USD]

HERO raises [$9.00 USD]

FI calls [$5.85 USD]

** Dealing Turn ** [ 9d ]

FI bets [$9.77 USD]

HERO calls [$6.20 USD]

** Dealing River ** [ 4h ]

HERO wins $35.70 USD from main pot

FI wins $3.57 USD from main pot

FI shows [Qc, 5c ]

 

 

Hand 1: Du möter en UTG-raise, fold pre? I övrigt, gillar verkligen inte minraiset på floppen. Vad är tanken?

 

Hand 2: Okej att han varit väldigt aggressiv o du känner att det är dags att slå tillbaka men varför göra det med 33? Vårt värde ur 33 kommer ju till största delen utav att vi synar och spikar setet på floppen. Om målet ändå är att han ska folda pre/på flopp så kan du ju lika gärna 3betta 72 och på så sätt få värde ur den handen istället för att ta bort värde från 33.

 

Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr X är tillbaka :-D Nya datorn funkar perfekt för poker och nu är tanken att jag ska va lite mer aktiv på forumet.

 

Har spelat in en film som jag tänkte ni skulle få kommentera. Kan säga redan nu att jag inte spelade mitt A-game, men desto mer att kommentera ;-)

 

Hur vill ni att jag laddar upp den, är megaupload bra eller? Vet inte så mycket om sånt där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr X är tillbaka :-D Nya datorn funkar perfekt för poker och nu är tanken att jag ska va lite mer aktiv på forumet.

 

Har spelat in en film som jag tänkte ni skulle få kommentera. Kan säga redan nu att jag inte spelade mitt A-game, men desto mer att kommentera ;-)

 

Hur vill ni att jag laddar upp den, är megaupload bra eller? Vet inte så mycket om sånt där...

 

Det blir skitbra, upp upp upp med den ! ;-)

 

Hur spelade du in den förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde ett program som heter Camtasia Studio 6, funkar hur bra som helst, enkelt att använda.

 

Problemet är attfå det i ett bra storleksformat. Jag vet ju inte hur kvalitén blir på andra datorer t. ex. På min är det utmärkt, men hur det ser ut annars återstår att se. Den är i mp4 format, jag kan titta på den med VLC, borde ju funka för er med. Annars kan jag göra om den som avi, men antar att den bli mycket större isf.

 

Lägger upp den där så får vi se då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde ett program som heter Camtasia Studio 6, funkar hur bra som helst, enkelt att använda.

 

Problemet är attfå det i ett bra storleksformat. Jag vet ju inte hur kvalitén blir på andra datorer t. ex. På min är det utmärkt, men hur det ser ut annars återstår att se. Den är i mp4 format, jag kan titta på den med VLC, borde ju funka för er med. Annars kan jag göra om den som avi, men antar att den bli mycket större isf.

 

Lägger upp den där så får vi se då.

 

 

Mehhhh, det fungerar inte på min dator.. vet inte vad som e felet :cry:

Hade ju hoppats du skulle ha nåt annat program :-P

 

Kvalitén e för övrigt skitbra !

Ska kolla igenom filmen kommer med lite kommentarer om en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej nu har jag kollat, har mest massa småkommentarer och mycket tog du själv upp efter jag skrivit ner det men även om det är smågrejer så gör det skillnad i längden.

 

Till att börja med tycker jag du saknar fold to 3bet på huden. Högst personligt dock.

 

AQ-handen i början: Shit happen

 

Du pratar om att du inte gillar att openlimpa med pp, gör du det med nån hand? Isåfall, sluta med det :-P

 

10 min. A6s, fold vs shortstack med $6 , floppen e väl inte direkt super att c-betta på

 

ca 14 min: knappöppning hade jag minskat till 0.6 ist för 0.8. hade foldat j7 här också med tanke på shortstacken

 

15 min: c-betten hade jag gjort mindre, han foldar lika ofta om du bettar 1.3 som 1.5. kan kännas som larviga saker jag säger men gör ändå skillnad

 

ca 16 min: j8, skulle jag slå tillbaks hade jag 3bettat

 

18: j8, han limpar från SB, hade höjt alla dagar i veckan du förklarar själv varför. q10, hade foldat med tanke på shortstacken, anser du ändå att han foldar tillräckligt mkt hade jag minraisat

 

19: 1010, hade 3bettat lite större, ca 3,5 ggr. hade värdebettat rivern också, färg e oftast inte något att oroa sig för i 3bettad pot

 

20: tycker KJs e syn mot den löse spelaren

 

22: han limpar i SB till din Q7, hade höjt

 

24: du säger att du vill ha en hand för att spela när han stjäl din BB men du ville raisa innan med J8? Visst den har lite high card value men annars..? tankevurpa antar jag? :-)

 

26: här höjer du ju som jag vill, varför gjorde du inte de från början !! :-P

 

28: AQs, hade 3bettat pre. du pratar även om hans c-bet.. tänk på att du bara har 40 händer varav han endast höjt 4 så den statistiken känns inte så pålitlig

 

29: JJ, hade värdebettat floppen större typ 1.60. hade precis som du valt check-syn på river

 

31: du pratar om att checka, nej nej nej du spelar den bra. värdebetta för allt du e värd ! :-P

 

33: hade bara synat flop. vad finns det egentligen för sämre hand som synar om du raisar? du säger även att du "höjer för att se vart du är" men du pushar ju han hehe (nu sa du det själv :P) dessutom, om vi säger att du höjer till 10 istället och han pushar.. ska du folda då? för 6 i en pott över 30?

 

 

Tänkte på det också.. på ipoker kan man väl datamina + använda spadeeye för table selection? ett tips bara, tycker inte det högra bordet är särskilt dåligt heller förutom shortstacken. tighta spelare till vänster om dig så du kan sno mkt o pos på en lösaggro sopa med 300 BB

 

 

Övergripande tycker jag det ser bra ut, du ska ha cred för att du va så positiv hela tiden också så låter det inte när jag spelar haha :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold mot 3-bet är självklart intressant. Jag har inte anpassat huden sen jag installerade HM än, men jag ska gå igenom den och då kan nog fold to 3-bet komma med.

 

Openlimpa, nä det gör jag i princip aldrig, men tror att det kan finnas lägen då det kan vara bra. Kan inte komma på nån situation just nu, men hur som helst är det ytterst ytterst sällan det händer.

 

10 min, A6s... mja, jag har fyra pers bakom mig känns nog ändå lite osäkert att spela den faktiskt.

 

14min, J7s... Kan absolut tänka mig att $0.6 kanske är bättre just med tanke på shortstacken, kan också tänka mig en fold, men i regel kommer jag nog försöka mig på en steal där.

 

15 min, AJo... Du har så rätt så rätt, jag brukar c-betta ungefär samma belopp och det har legat runt 1.2 under videon tror jag, för att inte ge hints om min hand. Att jag bettar 1.5 den här gången har jag ingen bra förklaring på :P

 

16 min, J8o... Det ska va en tre-bet pre där, snubben lirar 31/24/50 (mina stats) och det ä antingen en fold eller tre-bet pre, vad man nu känner för. My bad, den handen spelade jag uselt.

 

18 min, J8o/QTo... QTo kan jag försöka mig på en steal med, inte minraise dock, men 60 cents kanske är bättre mtp shortisen. Å andra sidan vill jag inte ändra min preflop raise alltför mycket, känns som att man ger ifrån sig info om sin hand.

 

20 min, KJs... Du har rätt igen, jag spelade inte som man bör!!

 

22 min, Q7o... Du har rätt åter igen!

 

24 min, 96o... bipbipp höjer igen, och ja många gånger är det en tre-bet som gäller, men känns som det inte får bli för ofta heller, gäller att hitta en balans, och då vill man helst spela en hand med något värde i. 96o träffar sällan bra. J8o var heller inget monster naturligtvis. Spelar nog inte alltför rationellt alla gånger.

 

26 min, Q2s... Javisst gör jag det, och se så bra det gick :-D

 

28 min, AQs... Jao, tre-bet pre hade varit bäst

 

29 min, JJ... Jao, kanske skulle tryck in lite mer där ja

 

31 min, AJs... Ja, alltså har han något där så får jag ju in pengarna då är det bra att fortsätta satsa. Detär en ganska sådragig bräda ändå så en bet var kanske bäst ändå.

 

33 min, AQo... Ja, här du såklart rätt, tror så här i efterhand att ett färgdrag från hans sida inte är så jättetroligt. Sitter han med JJ t. ex. så kan han fortsätta att betta turn. Det ända han synar en höjning med där är händer som slår mig såklart. Dumt av mig :P

 

 

Vet inte så mycket om det där med datamining på ipoker, inte helt säker på att det går faktiskt. Men kanske finns nån tråd om det på PF. Spadeeye vet jag inte vad det är, får kolla upp det.

 

Det högra bordet var klart bättre än det vänstra, det kom igång lite sen och det var ju där jag visade bäst resultat med, så helt åt skogen var det nog inte.

 

Som sagt, gjorde en del dumma grejer och spelade inte alltid så rationellt som jag önskade, men så går det när man slölirar i sängen på mornarna :P

 

 

Hej hopp, nu blir jag nog försenad till dagens föreläsning om international macro economics and finance :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 min, J8o/QTo... QTo kan jag försöka mig på en steal med, inte minraise dock, men 60 cents kanske är bättre mtp shortisen. Å andra sidan vill jag inte ändra min preflop raise alltför mycket, känns som att man ger ifrån sig info om sin hand.

 

Jag har olika raise-sizer beroende på position, inte korten. 4xBB UTG, 3,5xBB CO, 3xBB BTN.

 

24 min, 96o... bipbipp höjer igen, och ja många gånger är det en tre-bet som gäller, men känns som det inte får bli för ofta heller, gäller att hitta en balans, och då vill man helst spela en hand med något värde i. 96o träffar sällan bra. J8o var heller inget monster naturligtvis. Spelar nog inte alltför rationellt alla gånger.

 

Alltså menade verkligen inte att det var en dålig fold, tyckte bara att din förklaring var intressant :-P

 

31 min, AJs... Ja, alltså har han något där så får jag ju in pengarna då är det bra att fortsätta satsa. Detär en ganska sådragig bräda ändå så en bet var kanske bäst ändå.

 

Finns gott om sämre ess, färgdrag, par + hålpipor osv som kan syna dig så tycker du spelar helt rätt!

 

Vet inte så mycket om det där med datamining på ipoker, inte helt säker på att det går faktiskt. Men kanske finns nån tråd om det på PF. Spadeeye vet jag inte vad det är, får kolla upp det.

 

Rätt så säker på att det går, kom och tänka på blom90-tråden där heltok satt o postade grafer från hans spel. SpadeEye hjälper dig tableselecta, den hittar bord där spelare med dåliga stats sitter.

 

Hej hopp, nu blir jag nog försenad till dagens föreläsning om international macro economics and finance :S

 

Jaså, en annan ekonomistuderande.. Vad och vart pluggar du? :-)

 

Har för övrigt också spelat in en liten filmsnutt nu, men eftersom att det inte fungerade på min vanliga dator så fick jag byta till en annan vilket resulterade i att jag är utan både HUD och ljud. Ska dock försöka förklara mina tankegångar skriftligt så gott jag kan. Skickar upp filmen lite senare !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska bli intressant! :-D

 

Jag pluggar på Internatioella Handelshögskolan i Jönköping. Inriktar mig på redovisning och revision. Har läst en del finans också, men det är inte min grej. Men det går långsamt framåt, har ingen brådska att bli klar med studierna än på ett tag. Funderar på att ta ut min kandidat till hösten eller våren och börja på nån redovisningbyrå, och sen läsa till master och börja som revisor. Får se hur det blir.

 

Du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska bli intressant! :-D

 

Jag pluggar på Internatioella Handelshögskolan i Jönköping. Inriktar mig på redovisning och revision. Har läst en del finans också, men det är inte min grej. Men det går långsamt framåt, har ingen brådska att bli klar med studierna än på ett tag. Funderar på att ta ut min kandidat till hösten eller våren och börja på nån redovisningbyrå, och sen läsa till master och börja som revisor. Får se hur det blir.

 

Du då?

 

Soft, då vet du vart man ska gå ut därnere alltså? Har landställe i krokarna och ska ner över påsken så kan ju alltid va bra att veta :-D

 

Nee pluggar civilekonomi, nu första 2 åren på södertörn men sen blir det stockholms universitet. Har dock inte en jävla aning om vad jag vill göra när jag är klar :-P

 

Sitter och laddar upp filmen nu till megaupload, 80 kb/s.............. men den kommer väl om ett par timmar :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså va i helveteeeeeeeeee hade precis laddat klart filen och skulle trycka på länken då säger min pop up-blockerare ifrån så när jag tillåter sidan refreshar den och jag hamnar tillbaks på första sidan!! Helt jävla otroligt, men får väl ladda upp filmen IGEN då..................

 

 

Skoja bara, löste det nu :-D :-D :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.megaupload.com/?d=VV7MAYH0

 

Varsågod flamea på :-), ett par händer jag e sjukt missnöjd med men ett par jag tycker jag lirar riktigt bra i också! Eftersom ja inte riktigt fattar hur det här funkar så kunde jag inte spola som Mr.X och eftersom jag satt vid fel dator så blev de som sagt varken ljud eller HUD. Hoppas kunna lösa det i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket Milfhunter! Overall stats ligger VPIP 20 och PRF runt 16... Skulle nog vilja ha upp PRF en aning. Annars känns som det är rätt okej stats.

 

Mina största läckor, hmm...

1. En läcka är att jag har väldigt svårt att sluta spela när jag ligger back, bara skaaa sluta plus :-P

 

2. Sen tror jag att jag synar lite för mycket med pockets.

 

3. Sen är jag nog lite för passiv skulle jag tro. Skulle vilja upp min 3-bet och möjligen spela fler händer från cutoff.

 

4. Jag misstänker att jag foldar mot steals alldeles för mycket också.

 

Det blev en liten lista det :shock:

 

Får väl ta några bra saker för att väga upp med.

 

1. Har blivit bättre på table-selection

2. Känner att jag läser motspelarens händer rätt okej för nivån

3. Spelar oftast ganska stabilt

4. Tiltar väldigt sällan, brukar spela solitt

5. Håller humöret även i svåra tider (hänger ihop med tilt lite)

 

 

Utgångsställen i Jönköping finns det en del. Det bästa tycker jag är kåren, men den är bara öppen för studenter från jkpg eller om man står med på gästlistan. Annars finns ett ställe som heter Sliver, Harry's finns med och en hel del andra.

 

Ska tanka hem din film nu tänkte jag :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket Milfhunter! Overall stats ligger VPIP 20 och PRF runt 16... Skulle nog vilja ha upp PRF en aning. Annars känns som det är rätt okej stats.

 

Mina största läckor, hmm...

1. En läcka är att jag har väldigt svårt att sluta spela när jag ligger back, bara skaaa sluta plus :-P

 

2. Sen tror jag att jag synar lite för mycket med pockets.

 

3. Sen är jag nog lite för passiv skulle jag tro. Skulle vilja upp min 3-bet och möjligen spela fler händer från cutoff.

 

4. Jag misstänker att jag foldar mot steals alldeles för mycket också.

 

Det blev en liten lista det :shock:

 

Får väl ta några bra saker för att väga upp med.

 

1. Har blivit bättre på table-selection

2. Känner att jag läser motspelarens händer rätt okej för nivån

3. Spelar oftast ganska stabilt

4. Tiltar väldigt sällan, brukar spela solitt

5. Håller humöret även i svåra tider (hänger ihop med tilt lite)

 

 

 

Okej, helt klart intressant. För att kunna förbättra sitt spel gäller det att veta om sina svagheter. Ser ut som du har bra självinsikt där.

 

Har faktiskt spelat två sessioner mot dig. Skrev inget i chatten för jag hoppades att du skulle spela in videos och slänga upp här. Skulle vara kul att kommentera på händerna efteråt :) Du kanske har nån video på G? Har 21/16/7 i 3bet på dig och tyckte du spelade aggressivt och bra dock hade du lite oflyt vad jag kunde se.

I din video spelade du 2 bord brukar du spela det eller var det för att kunna kommentera lättare?

Själv spelar jag 7 bord vilket inte är helt optimalt, men tror jag tjänar mer pengar på det med tanke på bonusar etc. Kan förövrigt säga att det går bra nu, ligger 340$ denna månaden.PEPPAR PEPPAR TA I TRÄ. Och om flytet fortsätter är jag snart på NL50.

 

Keep on grinding. Ska spela en 200+15$ turre snart som jag kvalat mig in till gratis, får hoppas på lite klonk men det känns kallt. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har ca 21/0/0 efter 30 händer.

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-93117186-339

played at "Garland" for USD RM from 2009-04-04 18:39 until 2009-04-04 18:40

Seat 1: grafo_rk_ ($3.70 in chips)

Seat 2: vasher 31 ($19.36 in chips)

Seat 3: jalde64 ($12.93 in chips)

Seat 4: azertyui28 ($31.03 in chips)

Seat 5: kulthero40 ($23.08 in chips)

Seat 6: georgegt ($19.93 in chips)

Seat 7: vermanater ($5.90 in chips)

Seat 8: kayrat_dj ($11.46 in chips)

Seat 9: fish123fish ($14.24 in chips)

Seat 10: lalala141414 ($9.70 in chips) [ TC,TH ]

 

ANTES/BLINDS

fish123fish posts small blind ($0.10), lalala141414 posts big blind ($0.20).

 

PRE-FLOP

grafo_rk_ folds, vasher 31 folds, jalde64 folds, azertyui28 folds, kulthero40 folds, georgegt folds, vermanater bets $0.60, kayrat_dj folds, fish123fish calls $0.50, lalala141414 calls $0.40.

 

FLOP [board cards: Queen of Hearts,Ace of Hearts,Jack of Hearts ]

fish123fish bets $0.50, lalala141414 calls $0.50, vermanater folds.

 

TURN [board cards: Queen of Hearts,Ace of Hearts,Jack of Hearts,6 of Diamonds ]

fish123fish bets $1.20, lalala141414 calls $1.20.

 

RIVER [board cards: Queen of Hearts,Ace of Hearts,Jack of Hearts,6 of Diamonds,5 of Clubs ]

fish123fish checks, lalala141414 checks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga stats på FI fför han har precis satt sig vid bordet. Vet inte alls såhär i efterhand vad jag skulle gjort, eller om det var rätt spelat.

 

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, April 05, 12:44:31 ET 2009

Table Salinas (Real Money)

Seat 7 is the button

Seat 1: Mimosa45 ( $5.80 USD )

Seat 2: lalala141414 ( $10.84 USD )

Seat 3: gudrunlh ( $16.04 USD )

Seat 4: megslee ( $5.40 USD )

Seat 5: KillUCol ( $19.21 USD )

Seat 6: wei9706 ( $4.35 USD )

Seat 7: txassfoldem ( $12.79 USD )

Seat 8: Tijons ( $9.03 USD )

Seat 9: black_planet ( $11.80 USD )

Seat 10: jardin_magic ( $21.44 USD )

black_planet posts small blind [$0.10 USD].

jardin_magic posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to lalala141414 [ Ac Ah ]

Mimosa45 calls [$0.20 USD]

lalala141414 raises [$1.00 USD]

gudrunlh folds

megslee folds

KillUCol folds

wei9706 folds

txassfoldem folds

Tijons folds

black_planet folds

jardin_magic calls [$0.80 USD]

Mimosa45 calls [$0.80 USD]

** Dealing Flop ** [ 4d, 5s, 8s ]

jardin_magic bets [$3.10 USD]

Mimosa45 folds

lalala141414 raises [$9.84 USD]

jardin_magic calls [$6.74 USD]

** Dealing Turn ** [ 9d ]

** Dealing River ** [ 6h ]

 

 

Synar ni dessa?

 

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, April 05, 12:30:04 ET 2009

Table La Romana (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: kerstin2008 ( $3.70 USD )

Seat 2: wei9706 ( $10.91 USD )

Seat 3: leonard198 ( $3.78 USD )

Seat 4: Torsten68 ( $4.06 USD )

Seat 7: Butterfliesn ( $6.36 USD )

Seat 8: -Nadou- ( $14.32 USD )

Seat 9: black_planet ( $4.00 USD )

Seat 10: lalala141414 ( $10.00 USD )

leonard198 posts small blind [$0.10 USD].

Torsten68 posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to lalala141414 [ Ah Qh ]

Butterfliesn folds

-Nadou- folds

black_planet folds

lalala141414 raises [$0.80 USD]

kerstin2008 raises [$3.70 USD]

wei9706 folds

leonard198 folds

Torsten68 folds

lalala141414 calls [$2.90 USD]

** Dealing Flop ** [ 8c, 4c, 2c ]

** Dealing Turn ** [ 3s ]

** Dealing River ** [ Js ]

kerstin2008 shows [Ad, Kd ]

lalala141414 shows [Ah, Qh ]

kerstin2008 wins $7.32 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga stats på FI fför han har precis satt sig vid bordet. Vet inte alls såhär i efterhand vad jag skulle gjort, eller om det var rätt spelat.

 

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, April 05, 12:44:31 ET 2009

Table Salinas (Real Money)

Seat 7 is the button

Seat 1: Mimosa45 ( $5.80 USD )

Seat 2: lalala141414 ( $10.84 USD )

Seat 3: gudrunlh ( $16.04 USD )

Seat 4: megslee ( $5.40 USD )

Seat 5: KillUCol ( $19.21 USD )

Seat 6: wei9706 ( $4.35 USD )

Seat 7: txassfoldem ( $12.79 USD )

Seat 8: Tijons ( $9.03 USD )

Seat 9: black_planet ( $11.80 USD )

Seat 10: jardin_magic ( $21.44 USD )

black_planet posts small blind [$0.10 USD].

jardin_magic posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to lalala141414 [ Ac Ah ]

Mimosa45 calls [$0.20 USD]

lalala141414 raises [$1.00 USD]

gudrunlh folds

megslee folds

KillUCol folds

wei9706 folds

txassfoldem folds

Tijons folds

black_planet folds

jardin_magic calls [$0.80 USD]

Mimosa45 calls [$0.80 USD]

** Dealing Flop ** [ 4d, 5s, 8s ]

jardin_magic bets [$3.10 USD]

Mimosa45 folds

lalala141414 raises [$9.84 USD]

jardin_magic calls [$6.74 USD]

** Dealing Turn ** [ 9d ]

** Dealing River ** [ 6h ]

 

 

Synar ni dessa?

 

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, April 05, 12:30:04 ET 2009

Table La Romana (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: kerstin2008 ( $3.70 USD )

Seat 2: wei9706 ( $10.91 USD )

Seat 3: leonard198 ( $3.78 USD )

Seat 4: Torsten68 ( $4.06 USD )

Seat 7: Butterfliesn ( $6.36 USD )

Seat 8: -Nadou- ( $14.32 USD )

Seat 9: black_planet ( $4.00 USD )

Seat 10: lalala141414 ( $10.00 USD )

leonard198 posts small blind [$0.10 USD].

Torsten68 posts big blind [$0.20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to lalala141414 [ Ah Qh ]

Butterfliesn folds

-Nadou- folds

black_planet folds

lalala141414 raises [$0.80 USD]

kerstin2008 raises [$3.70 USD]

wei9706 folds

leonard198 folds

Torsten68 folds

lalala141414 calls [$2.90 USD]

** Dealing Flop ** [ 8c, 4c, 2c ]

** Dealing Turn ** [ 3s ]

** Dealing River ** [ Js ]

kerstin2008 shows [Ad, Kd ]

lalala141414 shows [Ah, Qh ]

kerstin2008 wins $7.32 USD from main pot

 

 

 

*EDIT* missade att läsa HH´n ordentligt....Standard spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag började lira så skrev jag ner en handrange som jag körde rätt hårt efter, den såg ut så här:

 

UTG : 22-AA, AK, AQ, AJ, KQ

UTG+1 : 22-AA, AK, AQ, AJ, KQ, KJs, QJs

CO : 22-AA, AK, AQ, AJ, A10, A9s, A8s, A7s, KQ, KJs, KJ, QJs, QJ, K10s, K9s, Q10s, J10s, 109s, 89s, 78s, 67s, 65s, J9s

BUTTON : 22-AA, AK, AQ, AJ, A10, A9s, A8s, A8, A7s, A7, A6s, A5s, A4s, A3s, A2s, KQ, KJs, KJ, QJs, QJ, K10s, K10, Q10s, Q10, Q9s, J10s, J10, J9s, J8s, 109s, 109, 108, 89s, 89, 97s, 78s, 68s, 67s, 65s, 54s

 

Det motsvarar en VPIP på ca 18, inte sååååå nitigt iaf.

 

Nu däremot går jag mer och mer mot en lösare spelstil (VPIP 21 för tillfället), och det är väl främst på CO och Button som jag lagt till fler händer.. SJälvklart varierar jag beroende på vilka som sitter vid bordet också!

 

Hur spelar du de här händerna pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar med att svara på Milfhunters inlägg.

 

Det är sant, har haft sjukt oflyt, speciellt på NL20. NL50 går rätt så bra än så länge. Ligger ändå upp $218 för april. Men jag en sak har jag haft jäkligt flyt med, satte en royal som gick till showdown 31 mars. Så nu väntar jag bara p att chilipoker som jag spelar på ska komma ut med listan på dom som vunnit deras "Lucky Hand" promotion dom körde under mars månad. Dom bästa händerna får en bonus, i bästa fall får jag $750. Sen har jag bara 300 FPP kvar till jag får $100 deposit bonus oxå :-D

 

Jag lirar lite olika beroende på vad jag känner för. Jag spelar max 4 bord åt gången numera, har kommit fram till att jag blir för okoncentrerad på spelet om jag spelar fler.

 

Aha, så vi har lirat mot varandra... tog jag nån pott av dig då eller var det du som snodde mig på pengar? Lust att avslöja ditt nick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...