MJ Postad 19 Mars , 2009 Rapport Postad 19 Mars , 2009 En varning är ingen fara. Och ja, svaret var fantastiskt +1 Citera
Lolle Postad 19 Mars , 2009 Rapport Postad 19 Mars , 2009 Det här var ett av de mest informativa inläggen i tråden. Ganska typiskt pf att sådant beivras. Edit: Va inget, missuppfatta det totalt Citera
Matfrid Postad 19 Mars , 2009 Rapport Postad 19 Mars , 2009 Det är nog ändå fortfarande bara fluktuationer. Den stora kollapsen för dollarn kommer först senare i år. Då blir dollarn värd ingenting alls. Amerikas delning blir nästa år. Står det i bladet är det vällan sant. Citera
melchiorsen Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 How Much is 1 TRILLION Dollars? laughing out loud ;O!! Citera
byling Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Inget nytt som sagt var,bara summan som är ny. Tror hoppet är ute för den store satan i väst,tyvärr drar det med sej otroligt mycket annat som berör resten av världen. Nä,jag går ut o gräver skyddsrum...... Citera
Torsus Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Jag har hört 2 saker om dollarn...... 1) Den tidigare uppgången av dollarn trots finanskrisen har berott på att de dragit hem sina investeringar utomlands. Dessa tillgångar har de växlat tillbaka till dollar vilket gjort att det blivit tryck på dollarn, därav uppgången. men.... De negativa effekterna av detta är ju självklara: de sänker hela världens börser. Dessutom, när det inte finns mer att ta hem, då kommer dollarn att sjunka som en sten. 2) De avser att trycka nya sedlar för att betala utlandsskulderna... Jag höll på att ramla baklänges! Då blir förstås effekten att dollarn rasar och långivarna får tillbaka skulden i värdelösa amerikanska dollar...låta andra ta smällen....verkligen en radikal lösning på problemen... Jag tror inte att ovanstående är något som vi ser effekterna av nu, utan snarare att svenska kronan har stärkts.... men...det skulle inte förvåna mig om dollarn till nyår är nere i 5 kronor...... Citera
Gambool Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 Läge att ta ut alla dollar från neteller och hålla dem i svenska kronor? Fast vad är det som säger att svenska kronan inte rasar så som dollarn kanske kommer? Citera
Recommended Posts