Gå till innehåll

Strategi för att bli bättre och bättre?


sportnisse

Recommended Posts

Det viktigaste är att spela.

Det bara posititvit om motståndet är dålig. Du vinner pengar och kan senare avancera i nivå och kanske få tuffare motstånd.

 

Sedan tycker jag du ska köpa några böcker förslagsvis Theory of Poker och sedan någon bok som inriktar sig på antingen FL eller NL vad nu nu väljer att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som macaronis tidigare skrev, läs böcker.

 

Nu vet jag inte vad dina "grundkunskaper" är, men jag märkte stor skillnad på mitt spel efter att jag läst lite böcker. Dock så började jag inte med ONLINE förrän jag var färdig lärd (lirade dock playmoney, men inte mkt "poker" där). ¨

 

Från början var det mer på lek, men när polarna började vinna över mig på våra homegames så tröttnade jag helt enkelt :P (hade sjukt flyt i början alltså, för att sedan vakna upp)

 

Kan säga att jag gick från loosande spelare till "vinnande", alltså gör mer bra beslut, så slaskar inte bort pengar lika mkt som innan. Och detta genom att läsa en bok, så rekommenderar detta starkt! Vilken bok du ska läsa lämnar jag osagt (men jag läste SS 1), men finns juh mkt fina trådar om alla böcker som är aktuella!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många pratar om att leta upp borden med många dåliga spelare. Hur ska man kunna utveckla sitt spel då?

 

Eller handlar det om att man vill ha "lätta" pengar?

 

Är en nybörjare som vill ha råd vad jag ska göra om jag först och främst vill bli bra på poker.

 

/sportnisse

 

Du har rätt i mycket du säger. Man måste hitta en balans mellan de lätta pengarna och att spela mot bättre spelare för att utveckla sig. Läsa böcker är också bra om du är nybörjare (även för rutinerade spelare). Man går upp och ned i limit, samt spelar sateliter till större turneringar.

 

Kör hårt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...