Gå till innehåll

Tips på bra sida för low/mid stakes MTT?


Mattiasve

Recommended Posts

Hejsan!

Har en liten fundering till er på poker.se. Jag är en kille på 20år som spelat poker ca 3 år från och till och med bäst resultat i MTTs. Jag slutade spela ett tag för jag inte hade råd och behövde pengar men nu har jag tänkt dra igång igen. Jag har en rulle på ca 1k$ och spelar MTTs från 5$-20$,men mest 5 och 10$ för att överleva variansen. Nu undrar jag om någon har något bra tips på sida/or för MTTs turneringar med garanti 4000$+? någon sida med turneringar med fint värde och inte för stora startfält helst mellan 100-1000 spelare. Tacksam för seriösa svar och helst från spelare som själva spelar mestadels turneringar på 5-20$ nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm tack för svaren skicka gärna fler. Jag har tidigare lirat på ftp och är för tillfället på ipoker ( titan). De jag tyckte var negativt med ftp var att deras "bättre" turneringar (mindre stratfält etc) oftast låg på 24+2 inköp,tyvär lite för högt för min rulle- + att många turneringar tex early double b spelas så sent. Men har faktist funderat på att testa pokerstars tidigare så de kanske skulle vara nått. Hur är de annars med sidor som unibet,ladbrooks etc? , annars har jag funderat på att de kanske är de mindre sidorna som har turneringar med minst spelar = mest värde ? nåågon som har nått att säga om det .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa jag tror det lutar ganska mkt mot att testa pokerstars. Har varit sugen på det ganska länge sen har dom ju alltid hög trafik/många spelare. Kanske lite jobbigt att harva igenom startfält med 1000+ spelare menmen, får kanske leva me det när man spelar mtt med inköp på 5 -20$.

 

Tack för alla svar, fyll gärna på listan om ni har några tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa jag tror det lutar ganska mkt mot att testa pokerstars. Har varit sugen på det ganska länge sen har dom ju alltid hög trafik/många spelare. Kanske lite jobbigt att harva igenom startfält med 1000+ spelare menmen, får kanske leva me det när man spelar mtt med inköp på 5 -20$.

 

Tack för alla svar, fyll gärna på listan om ni har några tips.

 

Pokerstars har ju Sitngos med 180 deltagare på iaf upp till $11-nivån. Där vet du alltid precis hur många deltagare som kommer vara med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...