Gå till innehåll

Motivationstips för att öka sitt spelande?


Macaronis

Recommended Posts

Något som är extremt motiverande är att signa upp för typ ett gratisprogram som Poker Analyst 2.0.

Efter varje session (turnering, cashgame limit, cashgame nl, osv) så skriver du upp exakt hur länge du satt och hur mycket du förlorade/vann.

 

Man blir väldigt motiverad när man har koll på hur mycket man vinner och det känns mer verkligt.

Man får en hourly earn rate, osv. Sjukt kul! =)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat tips är att snacka lite poker och börja ifrågasätta sitt egna spel. Ofta känner man att poker är tråkigt just för "jag spelar ju redan perfekt".. Att läsa en bok och att verkligen fokusera på att optimera sitt spel i varje situation mot alla motståndare kan höja motivationen i själva spelandet.. Själv är jag ibland ganska omotiverad också, men då försöker jag alltid komma ihåg att analysera varje hand som unik. Det blir bara omotiverande om du tror att du hela tiden vet vad som är bästa handlingen och det blir mer eller mindre autopilot av det hela.

 

Med andra ord: försök att förbättra ditt spel och att ha detta som ett mål. Snacka med andra pokerspelare, kanske via ICQ/MSN liknande för att få snabbare svar än via pf t ex. Ett annat tips som kan göra själva spelandet kul är att tandemspela via IM, dvs spela samtidigt som någon annan spelar fast vid olika bord o sitta o snacka samtidigt. Det brukar hjälpa mig att snacka med en kompis som också spelar samtidigt.

 

Bara för att du spelar själv framför datorn behöver du inte att du måste spela ensam :)

 

Sedan kan du ju påverka viljan att spela också genom t ex motivationshöjande delmål och liknande, men det har redan tagits upp :)

 

//MJonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att man skall vara rädd för att tvinga sig att spela.

Har perioder där det känns väldigt motigt, även fast man kanske inte presterar den bästa pokern man kan så har man fortfarande hög timlön.

 

 

Jag skaffar motivation från mål, mål som jag verkligen verkligen vill uppnå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...