Gå till innehåll

FLT - Playmoney, A8s mot TT på bordet, förslag?


trexter

Recommended Posts

Hallå,

detta är spelat med play money på PP på ett bord med en hel del (!) nybörjare. Jag tänkte att jag skulle få så många som möjligt med "ofärdiga händer" att folda och raisade/betade därför mycket. Dock hängde de flesta på - vilket blev mitt fall... ;)

 

Hur borde jag ha spelat? Hjälp en nybörjare att bli lite mindre nybörjare. ;)

 

***** Hand History for Game 50642456815 *****

Table Play money 5755

Seat 1 is the button

Total number of players : 9

Seat 2: Joe630 ( $150 )

Seat 5: hmcc1 ( $1692.33 )

Seat 9: OoLzMcCLOuD ( $468 )

Seat 1: trexter ( $291 )

Seat 6: jeremyg15 ( $65 )

Seat 3: fastommy ( $20 )

Seat 8: MASMA7 ( $521 )

Seat 4: MrBo123 ( $220 )

Seat 7: Heenkee ( $78730 )

Joe630 posts small blind [2].

fastommy posts big blind [5].

** Dealing down cards **

Dealt to trexter [ Ac 8c ]

MrBo123 calls [5].

hmcc1 folds.

jeremyg15 calls [5].

Heenkee folds.

MASMA7 calls [5].

OoLzMcCLOuD calls [5].

trexter calls [5].

Joe630 calls [3].

fastommy checks.

** Dealing Flop ** [ 4d, Tc, As ]

Joe630 checks.

fastommy checks.

jps37 has joined the table.

MrBo123 checks.

jeremyg15 checks.

MASMA7 bets [5].

OoLzMcCLOuD calls [5].

trexter raises [10].

Joe630 folds.

fastommy folds.

MrBo123 calls [10].

jeremyg15 folds.

MASMA7 calls [5].

OoLzMcCLOuD calls [5].

** Dealing Turn ** [ 8h ]

MrBo123 checks.

MASMA7 checks.

OoLzMcCLOuD checks.

trexter bets [10].

MrBo123 calls [10].

MASMA7 calls [10].

OoLzMcCLOuD calls [10].

** Dealing River ** [ Td ]

MrBo123 checks.

MASMA7 checks.

OoLzMcCLOuD checks.

trexter bets [10].

MrBo123 raises [20].

MASMA7 calls [20].

OoLzMcCLOuD calls [20].

trexter raises [20].

MrBo123 calls [10].

MASMA7 calls [10].

OoLzMcCLOuD: TREXXXXXXX

OoLzMcCLOuD: dammirt

OoLzMcCLOuD calls [10].

trexter shows [ Ac, 8c ] two pairs, aces and tens.

MrBo123 shows [ Ts, 6s ] three of a kind, tens.

MASMA7 doesn't show [ 7s, 7c ] two pairs, tens and sevens.

OoLzMcCLOuD doesn't show [ Qc, Qh ] two pairs, queens and tens.

MrBo123 wins 232 play chips from the main pot with three of a kind, tens.

jeremyg15 has left the table.

Heenkee has left the table.

 

* Fixar rubriken enligt rubrikguiden, titta gärna i den - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur borde jag ha spelat? Hjälp en nybörjare att bli lite mindre nybörjare. ;)

 

Ett bra tips är nog att sluta att spela med play money om du vill bli bättre.

 

Tyvärr är det inte något alternativ. Dels är jag under 18 år och dels kan det kosta pengar om man inte känner sig så säker. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller play money finns det ingen logik alls egentligen, alla spelar hur som helst med vilka kort som helst, det har jag själv erfarenhet av. Jag skulle inte spela A8 offsuit alls i ditt läge, inte ens se floppen. I dessa lösa gäng stiger suited connectors i värde och höga par sjunker i värde. Hade dina kort A8 varit i samma färg hade det varit självklart att se floppen från knappen. Detta var min åsikt, men vad vet jag om poker ;)

 

Någon annan kanske har ett bättre svar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte spela A8 offsuit alls i ditt läge, inte ens se floppen. I dessa lösa gäng stiger suited connectors i värde och höga par sjunker i värde. Hade dina kort A8 varit i samma färg hade det varit självklart att se floppen från knappen. Detta var min åsikt, men vad vet jag om poker ;)

 

Vad jag kan se så är handen suited Ac8c.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller play money finns det ingen logik alls egentligen, alla spelar hur som helst med vilka kort som helst, det har jag själv erfarenhet av.

Då har du fel, de spelar jäkligt löst, väldigt aggressivt, och väldigt envist. Det är inte samma sak som att spela hur som helst, du vet till exempel att de aldrig foldar top set, eller top pair för den delen.

 

I dessa lösa gäng stiger suited connectors i värde och höga par sjunker i värde.

Nej det stämmer inte. I dessa gäng så stiger följande starthänder i värde:

Stora off-suit kort

Stora suitade kort

Suitade ess

Osuitade ess

alla par (även om de små paren ändå oftast är ospelbara)

alla suitade connectors

 

Och med att de stiger i värde så menar jag att det i snitt går att tjäna mer på dem än vid tightare bord. Orsaken är naturligtvis att motståndarna begår lassvis med misstag vilket ökar lönsamheten på alla starthänder, även om de flesta fortfarande är -EV.

 

I övrigt håller jag med Ector.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips är nog att sluta att spela med play money om du vill bli bättre.

Helt värdelöst är det inte, man lär sig ju exempelvis procedurerna i spelet.

 

Vidare så går det att lära sig en del saker om spelet. Men det är bara om man lägger tid på att ordentligt analysera situationer, allting man lär in erfarenhetsmässigt är nog snarare skadligt än bra. Så om man tänker igenom sitt play money-spel så kan det ge något om man bara sitter och trycker på knappar i hopp om att vinna potter så kastar man bort sin tid, om man inte har kul vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelade handen bra fram till river. På river dör ditt tvåpar och du bör bara syna.

 

Om det inte var uppenbart så menar Ector inte så mycket att du ska vara rädd för trissen (vilket du iofs ska vara här) som att du just fick lika bra hand som alla andra som har ess, ditt par i åttor räknas ju inte längre eftersom alla använder tiorna på bordet som ett par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur borde jag ha spelat? Hjälp en nybörjare att bli lite mindre nybörjare. ;)

 

Ett bra tips är nog att sluta att spela med play money om du vill bli bättre.

 

Tyvärr är det inte något alternativ. Dels är jag under 18 år och dels kan det kosta pengar om man inte känner sig så säker. ;)

 

spela freerolls... så har jag gjort.. vann ca 3$ på en freeroll... dessa har nu blivit $20...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur borde jag ha spelat? Hjälp en nybörjare att bli lite mindre nybörjare. ;)

 

Ett bra tips är nog att sluta att spela med play money om du vill bli bättre.

 

Tyvärr är det inte något alternativ. Dels är jag under 18 år och dels kan det kosta pengar om man inte känner sig så säker. ;)

 

spela freerolls... så har jag gjort.. vann ca 3$ på en freeroll... dessa har nu blivit $20...

 

Var finns dessa då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur borde jag ha spelat? Hjälp en nybörjare att bli lite mindre nybörjare. ;)

 

Ett bra tips är nog att sluta att spela med play money om du vill bli bättre.

 

Tyvärr är det inte något alternativ. Dels är jag under 18 år och dels kan det kosta pengar om man inte känner sig så säker. ;)

 

spela freerolls... så har jag gjort.. vann ca 3$ på en freeroll... dessa har nu blivit $20...

 

Var finns dessa då? :)

 

registrera dig på expekt.com

det går freerolls varje dag klockan 13:00 15:00 samt 20:00 tror jag det är.. räcker ju att komma in the money en eller några gånger innan man kan börja spela på de minsta borden, 0.10/0.20 limit.. rekomenderar att du börjar med limit och inte 0,05/0,20 NL.. pengarna försvinner snabbare på NL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och på ladbrokes.

Men för att registrera sig på en sida och spela freerolls så måste man sätta in pengar, det är iofs "bara" 150kr och sen kan du lira hur mycket freerolls du vill.

 

Detta är iofs inte sant på ladbrokes, tror att det gäller expekt också...

Jag har ännu inte satt in pengar på ladbrokes men lirat ett gäng frirullar där, så visst kan man lira deras frirullar utan deg.

 

/Stevie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte var uppenbart så menar Ector inte så mycket att du ska vara rädd för trissen (vilket du iofs ska vara här) .

 

Generellt sett så är jag livrädd för trissen när ett av korten som kommer på floppen parar sig... I alla fall om jag spelar på den typ av bord du beskriver. Det gäller inte bara playmoney, utan även t ex limit-borden på Cosmopol i STHLM väldigt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sett så är jag livrädd för trissen när ett av korten som kommer på floppen parar sig... I alla fall om jag spelar på den typ av bord du beskriver. Det gäller inte bara playmoney, utan även t ex limit-borden på Cosmopol i STHLM väldigt ofta.

Jag håller med, och det räcker nog för att stänga ned betandet, min poäng var mer att hans AA88 just hade förvandlats till samma AATT som alla andra med ess hade, och dessutom med 8 som kicker. Att tian kom bör ju stänga ned betandet på nästan alla bord, vilket inte riktigt alltid gäller när brädan parar sig (he, he han sa "parar sig"). Plus att jag inte var säker på att det var uppenbart för någon som spelade playmoney att hans tvåpar inte längre spelade någon roll, eftersom alla ess nu har samma tvåpar med undantag av kickern och hans kicker suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och på ladbrokes.

Men för att registrera sig på en sida och spela freerolls så måste man sätta in pengar, det är iofs "bara" 150kr och sen kan du lira hur mycket freerolls du vill.

 

Detta är iofs inte sant på ladbrokes, tror att det gäller expekt också...

Jag har ännu inte satt in pengar på ladbrokes men lirat ett gäng frirullar där, så visst kan man lira deras frirullar utan deg.

 

/Stevie

 

Ok då hade jag tydligen fel, va helt 100 på att jag va tvungen att sätta in pengar när jag registrerade mig på LB.

Destå bättre för killen då om det inte behövs mao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Är freerollsen helt gratis?

 

Varför tror du att det kallas "freerolls"?

 

Ibland kan det finnas ett krav på "raked hands" men på t.ex. Expekt så har dom 3 freerolls per dag utan krav på detta. Så det generella svaret är JA, freerolls är gratis. Därav ordet free...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...